راه حل های اصلاح طرح لبخند

 در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید تا با راه حل های اساسی برای اصلاح طرح لبخند آشنا شوید.

اصلاح طرح لبخند، به مجموعه اقدامات دندان پزشکی گفته می شود که بر روی دندان ها صورت می گیرند؛ تا عیب های آنها مثلا رنگ نا مناسب یا کجی و بهم ریختگی، و یا وجود فاصله بین دندان ها را اصلاح کنند، تا لبخند فرد در نهایت بی عیب و نقص به نظر برسد.

در گذشته برای اصلاح دندان ها، از روش روکش کردن استفاده می شد، این روش هم اکنون هم استفاده می شود؛ اما نکته قابل توجه در مورد آن این است که ظاهر خیلی زیبا و طبیعی ندارد و نیز ممکن است دوام آن خیلی هم زیاد نباشد.

روش بهتر نسبت به روکش کردن دندان ها، استفاده از ونیر کامپوزیت است، کامپوزیت ها طیف رنگی وسیعی دارند، به خوبی پالیش می خورند و پرداخت می شوند و نیز هزینه زیادی برای بیماران نخواهند داشت؛ اما در کنار چنین مزایایی، کامپوزیت ها ممکن است استحکام بالایی نداشته باشند و نیز به مرور دچار تغییر رنگ شوند.

استفاده از لمینت برای اصلاح طرح لبخند

در چند سال اخیر استفاده از لمینت ها، برای اصلاح طرح لبخند و داشتن یک لبخند زیبای هالیوودی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و رایج شده است. اما باید بدانید که لمینت دندان ها هم از گذشته تا کنون تغییراتی داشته اند و با به کار بردن لمینت های جدید، حداکثر تمرکز دندان پزشکان، روی بالابردن تطابق کار و ظاهر بسیار طبیعی است، به علاوه تلاش شده که برای تهیه لمینت ها، دندان ها حداقل تراش را بخورند تا بافت مینای آنها بیشتر حفظ شود.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان

آیا ارتودنسی دندان پر شده امکان پذیر است؟

 اصولا برخی از مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند نگرانی های خاصی دارند که برای ما نیز قابل احترام هستند. برخی از آن ها ممکن است تمایلی به ارتودنسی ثابت معمولی نداشته باشند و برخی دیگر ترجیحشان استفاده از بریس های فلزی با الاستیک های رنگی باشد که چندان نقشی در درمان ندارند. اما در میان برخی از آن ها، نگرانی های مهم تری مطرح می شود که هر متخصص ارتودنسی باید به خوبی آن را در نظر گرفته و مدیریت کند. برای مثال ممکن است مراجعان، دندان یا دندان هایی پر شده داشته باشند، روکش یا لمینت دندان یا حتی ایمپلنت داشته باشند. این نگرانی ها واقعا مهم هستند و ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی آرتمان درمان فعلا به مورد اول یعنی ارتودنسی دندان پر شده میپردازیم. میخواهیم ببینیم که آیا یک دندان پر شده را میتوان ارتودنسی کرد یا خیر.

مختصری درباره پر کردن دندان

پرکردن دندان موثرترین راه برای برداشتن یا متوقف کردن پوسیدگی دندان است. دندانپزشکان پس از از بین بردن آثار پوسیدگی و تمیز کردن آن، در حفره ایجاد شده مواد پر کننده ای قرار میدهند تا سطح دندان مانند سابق شده و ظاهرش حفظ شود. مهمترین مواد پر کننده دندان آمالگام و کامپوزیت دندان هستند. اغلب افرادی که نگرانی ذکر شده در مقدمه را دارند میخواهند بدانند که ارتودنسی دندان پر شده با این دو ماده امکانپذیر است یا خیر؟ اگر هست چگونه؟ و باید به چه نکاتی توجه کنند.

بهترین روش ارتودنسی دندان برای  دندان های پر شده چیست؟

بسته به نوع و شدت مشکل ارتودنسی شما و همچنین میزان پوسیدگی ترمیم شده نوع دستگاه مورد استفاده برای افرادی که دندان پر شده دارند متفاوت خواهد بود. اگر میزان پوسیدگی زیاد است استفاده از ارتودنسی متحرک با پلاک های شفاف بهتر است. اما اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط است ارتودنسی ثابت فلزی بهترین روش درمان خواهد بود.

آیا ممکن است در طول ارتودنسی با پوسیدگی دندان مواجه شوم؟

از آنجا که افراد تحت درمان ارتودنسی تحت مراقبت های منظم دندانپزشکی قرار می گیرند بسیار بعید است که دندان های شما پوسیده شود مگر اینکه خودتان در رعایت بهداشت کوتاهی کنید. هرگونه مشکلات احتمالی در این خصوص احتمالاً خیلی زود مورد توجه و مراقبت متخصص قرار خواهد گرفت و شما نباید نگران این موضوع باشید. اما از آنجا که برخی از بیماران ممکن است تا چندین سال از بریس استفاده کنند و ممکن است چندین معاینه منظم را از دست بدهد شاید احتمال تشکیل پوسیدگی زیادش شود.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان

آنچه ونیر کامپوزیت را از لمینت دندان متمایز می کند چیست ؟

 امروزه زیبایی و سلامت دندان­، از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشرفت های چشمگیر علم دندانپزشکی در سال­های اخیر، این امکان را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم زیبایی دندان­هایمان را بهبود ببخشیم و حتی فرم و رنگ دندان­هایمان را به شکل دلخواه تغییر دهیم. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد ، تصمیم داریم فرق کامپوزیت ونیر با لمینت را بیان کرده و به بررسی هر یک از این روش ها بپردازیم.

لمینت دندان چیست؟

یکی از موثرترین درمان­های زیبایی دندان، لمینت دندان است .لمینت، پوسته­هایی ظریف و در عین حال، با استحکام بسیار بالا است که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان­ها به کار می­رود. جنس لمینت از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، طول دندان و یا بستن فاصله­ی بین دندانی، برطرف کردن زردی و بدرنگی دندان، اصلاح طرح لبخند و حتی اصلاح شکستگی­ها و لب پریدگی­های دندانی استفاده می­ شود.

آشنایی با کامپوزیت ونیر

لمینت کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت ، پوششی است که طی یک جلسه بطور مستقیم توسط دندانپزشک بر روی دندان­ها قرار داده و ساخته می­شود و پروسه درمان در همان جلسه اول کامل می شود. جنس ونیرهای کامپوزیت از جنس مواد ترمیمی همرنگ دندان است که با مهارت و دقت بسیار زیاد و شناخت اصول زیبایی و آناتومی دندان ها، ساخته شده و بر روی دندان قرار می گیرند. به کمک این درمان، می­توان بدفرمی­ها،بدرنگی­ها، فواصل باز، ترک­ها، شکستگی   ها، لب پریدگی­ها و به هم ریختگی­های خفیف تا متوسط دندان­ها را برطرف نمود.

تفاوت کامپوزیت ونیر با لمینت

یکی از سوالات رایج در زمینه لمینت دندان، تفاوت میان لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت ونیر است که در ادامه، تفاوت­های میان این دو را از جنبه­های مختلف، بررسی می­کنیم:

تفاوت از لحاظ پروسه درمان

لمینت سرامیکی، پس از تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ساخته می­شود و در نهایت، توسط دندانپزشک فرم داده می­شود. طول درمان لمینت­های سرامیکی حدوداً ۱۰ الی ۱۵ روز است.

کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک در همان جلسه، فرم داده می­شود و نیاز به تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ندارد. طول درمان در کامپوزیت ونیر، ۴ الی ۵ ساعت است که معمولاً در یک جلسه انجام می­شود.

تفاوت از لحاظ ثبات رنگ

کامپوزیت ونیر، نسل جدید کامپوزیت­های دندان محسوب می شود که در صورت انجام توسط دندانپزشک متخصص زیبایی دندان، ثبات رنگ و زیبایی عالی خواهد داشت. ولی باید توجه داشته باشید که کامپوزیت ونیر نیاز به پالیش سالیانه دارد.  لمینت سرامیکی به دلیل ساختار کریستالی و جذب آب کمتر، نسبت به کامپوزیت­ ونیر، ثبات رنگ بیشتری داشته و نیاز به پالیش سالانه هم ندارد.

تفاوت از لحاظ هزینه درمان

هزینه کامپوزیت ونیر به مراتب پایین­تر از لمینت سرامیکی است و این مزیت خوبی برای کامپوزیت ونیر محسوب می­شود.

تفاوت از لحاظ میزان تراش دندان

میزان تراش دندان، در هر دو مورد، بسیار کم بوده یا حتی فرآیند درمان می­تواند بدون تراش انجام ­شود؛ بصورتی که هیچگونه آسیبی به بافت دندان وارد نمی­ شود.

 

آیا هزینه ­های لمینت دندان مشمول خدمات بیمه می­شود؟

 لمینت دندان بازه­های قیمتی متفاوتی دارد؛ برای کاهش هزینه­ لمینت دندان، ابتدا باید به خوبی با لمینت آشنا شده و سپس به دنبال راهکارهای صرفه­جویی در هزینه­ باشید. به همین دلیل طور ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی ایده ال  خلاصه و کلی به نکات مهم مربوط به انواع لمینت دندان خواهیم پرداخت تا شما بتوانید از این طریق هزینه­های خود را کاهش دهید.

لمینت دندان چیست؟

امروزه افراد بیشتر از گذشته به زیبایی دندان­ها توجه دارند و بسیاری از افراد دوست دارند دندان­های بی­نقص و طرح لبخند زیبایی داشته باشند. از جمله بهترین روش­های داشتن طرح لبخند  زیبا، استفاده از لمینت دندان است. لمینت دندان یکی از خدمات حوزه­ی زیبایی دندانپزشکی و پروتزهای دندانی است. قرارگیری لمینت بر روی دندان، روشی بدون خطر و بدون درد بوده و به شکل روکش بر روی دندان­ها قرار می­ گیرد.

هزینه لمینت دندان

یکی از مهم­ترین دغدغه ­های افراد در این نوع درمان، هزینه لمینت دندان است که یکی از پارامترهای مهم در تصمیم­گیری افراد برای داشتن دندان­های خوش فرم و زیبا است. لمینت دندان به روش­های مختلف و با مواد مختلفی قابل انجام است. هزینه درمان در هر روش، بسته به نوع روش، کیفیت مواد استفاده شده و مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل پروسه درمان، متفاوت خواهد بود.

پارامترهای تأثیرگذار در قیمت لمینت دندان

برای اطلاع از هزینه دقیق لمینت، می­بایست دندانپزشک مربوطه، دندان­های شما را ویزیت کرده و با توجه به شرایط دندان­های شما، تعداد دندان­هایی که نیاز به لمینت دارند و همچنین بهترین روش لمینت برای دندان­های شما مشخص شود.

هزینه های جانبی لمینت دندان

هزینه­های جانبی لمینت دندان، جزء مواردی هستند، که معمولاً در قیمت­گذاری اولیه، کمتر مورد توجه هستند. ولی بهتر است قبل از شروع پروسه درمان، از این هزینه­ها نیز اطلاع داشته باشد. چراکه هزینه نهایی معمولاً بیشتر از پیش­بینی اولیه شما خواهد شد و شما باید به این موضوع توجه داشته باشید.

به عنوان نمونه، از شروع تراش دندان تا آماده شدن لمینت، فرد نیاز به یک روکش موقت دارد که باید هزینه آن را مد نظر داشته باشد. هزینه­ی نسخه­ی پزشک و هزینه مربوط به اسکن ایکس ری، از موارد دیگری است که پرداختی نهایی شما را افزایش خواهد داد.

هزینه ­های لمینت دندان مشمول خدمات بیمه می­شود؟

اگر به فکر کمک گرفتن از بیمه هستید، باید بدانید که تقریباً هیچ کدام از بیمه ها هزینه­ خدمات لمینت دندان را به عهده نمی­گیرند؛ چرا که لمینت جز خدمات زیبایی است. اما ممکن است طبق شرایطی و با نظر پزشک، چنانچه لمینت شما در راستای سلامت و بهداشت دندان شناسایی شود، درصدی از هزینه­ها توسط بیمه پوشش داده شود.

 

آشنایی با ساختار و آناتومی دندان

 

در تصویر زیر بخش‌های مختلف یک دندان به همراه بافت‌های اطراف آن را مشاهده می‌کنید. برای درک بهتر تصویر، می‌توانید به طور خلاصه درباره هر بخش دندان، توضیحاتی در ادامه بخوانید

مینا (Enamel)

مینای دندان سخت‌ترین بافت بدن انسان است. این بافت سفید رنگ است و عاج دندان یا همان دنتین را احاطه کرده است. از آنجا که هیچ سلول زنده‌ای در داخل مینای دندان وجود ندارد، این لایه نمی‌تواند آسیب ناشی از پوسیدگی  دندان  یا ساییدگی دندان‌ها را خودش و به صورت خود به خود برطرف کند. در نتیجه آسیب‌های وارده به مینای دندان تنها با کمک دندانپزشک برطرف یا ترمیم می‌شود.

تاج آناتومیکال دندان (Anatomical Crown)

تاج آناتومیکال تنها بخش قابل مشاهده دندان انسان است که از لثه‌ها بیرون آمده. تاج توسط مینای دندان احاطه شده است. زمانی که تاج دندان به شکل جدی آسیب می‌بیند و نیاز به ترمیم گسترده دارد، از روکش دندان(روکش های تمام سرامیک و...) که کاملا از نظر ظاهری مشابه تاج دندان طبیعی انسان است برای ترمیم و بازسازی آن استفاده می‌شود.

لثه (Gum یا Gingiva)

لثه نوعی بافت نرم و تقریبا صورتی رنگ است که ریشه‌های دندان را احاطه کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند. این بافت همچنین دندان‌هایی که هنوز در نیامده‌اند را محافظت می‌کند.

 

اتاقک پالپ (Pulp Chamber)

پالپ چمبر یا اتاقک پالپ یک حفره وسیع در قسمت مرکزی (در داخل ) تاج آناتومیکی است و اندازه آن بزرگتر از حفره پالپ ریشه (کانال ریشه دندان) است. پالپ، بافت نرم دندان است که حاوی اعصاب، رگ‌های خونی و بافت همبند است.

عاج (Dentin)

عاج یا دنتین یک لایه بین مینای دندان و سمنتوم است. عاج شامل تعداد زیادی لوله‌های کوچک توخالی کانال مانند است. زمانی که لایه محافظ عاج یعنی مینا آسیب می‌بیند و یا اصطلاحا با تحلیل مینای دندان روبرو می‌شویم، علاوه بر احتمال ایجاد حساسیت دندان، روند سایش و تحلیل دندان به شدت افزایش می‌یابد.

استخوان فک یا بخش آلوئولار استخوان فک (Alveolar Bone)

استخوان الوئولار به بخشی از استخوان فک گفته می‌شود که ریشه دندان‌ها را احاطه کرده است.

کانال ریشه دندان (Root Canal)

پالپ نه تنها در داخل تاج دندان، که در داخل ریشه دندان نیز وجود دارد. به مسیر باریک داخل ریشه دندان که حاوی پالپ دندان است کانال ریشه گفته می‌شود.

شیار لثه‌ای (Gingival sulcus)

شیار لثه به فاصله یا فضای خالی و اندک بین دندان و لثه گفته می‌شود. حتی افرادی که دندان‌های سالمی دارند عموماً این فاصله را دارند. عمق شیار لثه معمولا 1 تا 2 میلی متر است. وقتی این فضا به دلیل التهاب لثه عمیق‌تر می شود، به آن پاکِت پریودنتال یا پاکِت لثه می‌گویند.

 

انجام لمینت دندان یعنی چه؟

 لمینت دندان یعنی چه؟ سوالی است که ذهن اکثر افراد را به خود درگیر می کند که هم اکنون می توانید از طریق آنلاین پاسخ سوالات خود را بیابید و در صورت تمایل این روش درمانی را انجام دهید.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به این موضوع می اندیشید که لمینت دندان یعنی چه؟

و این که آیا اساس لمینت به خود مینای دندان ها آسیبی می رساند یا خیر!

بنابراین می توانید با این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد  همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ی لمینت دندان را به دست بیاورید.

لمینت دندان یعنی چه؟

در پاسخ به سوال لمینت دندان یعنی چه؟ می توان گفت: لمینت مواد بسیار نازکی است که طول عمر بالایی دارد و همچنین با استفاده از موادی که رنگ دندان هستند، ساخته می شود.

این لمینت ها سطح بیرونی دندان را می پوشاند و می توان گفت که دارای حداقل عوارض می باشد و سبب بهبود ظاهر دندان می گردد.

دندانپزشکان از این پوسته های نازک سرامیکی و یا کامپوزیتی برای تغییر و اصلاح طرح لبخند و همچنین تغییر رنگ دندان ها استفاده می نمایند.

با استفاده از این لمینت ها می توان در دندان ها، تغییر شکل، اندازه و حتی طول دندان را به صورت دلخواه و بر اساس چیزی که فرد متقاضی درخواست می دهد، به وجود آورد.

این لایه ها را همان طور که می دانید با استفاده از چسب مخصوصی بر روی دندان می چسبانند.

در لمینت های سرامیکی هیچ احتیاجی به تراش دادن دندان وجود ندارد و پزشک در هنگام نصب لمینت، فقط کمی تغییرات جزیی در دندان ایجاد می نماید تا چسب آن به خوبی لمینت را بر روی دندان نگه دارد و هیچ آسیبی به ساختار طبیعی دندان نمی زنند.

مزایا و معایب لمینت دندان چه چیزهایی هستند؟

شایان ذکر است که لمینت برای هر فردی به صورت جداگانه ساخته می شود و تشخیص بین لمینت و دندان واقعی در صورتی که به خوبی آماده شده باشد، غیرممکن می باشد.

مورد و نکته ای که درباره ی لمینت ها وجود دارد این است که در لمینت بر خلاف دندان های معمولی، در اثر مصرف چای و قهوه، به خودشان رنگی نمی گیرند.

این مورد نیز به این دلیل می باشد که برای ساخت این لمینت ها از موادی استفاده می نمایند که از فناوری سطح بالا در آن ها استفاده می شود.

لمینت ها تا جایی که امکان دارد دندان ها را سفید می کنند و حتی مشاهده شده است که تیره ترین لک ها را هم پوشانده است.

حتی تیره ترین لک هایی که با استفاده از قوی ترین سفیدکننده ها از بین نرفته است را می توان با استفاده از لمینت از روی دندان حذف نمود.

ساخت لمینت دندانی مقداری زمان می برد و کار نصب آن را بر روی دندان ها حداقل حدود یک هفته به تاخیر می اندازد.

حال باید بگوییم که اگر پزشک، کار خود را به خوبی انجام دهد و لمینت را به درستی نصب نماید و عواملی که سبب تخریب دندان می شوند را تا کاملا یا تا حد زیادی از بین ببرند، فرد بیمار می تواند از لمینت هم مانند دندان های واقعی اش استفاده نماید.

 

هزینه لمینت دندان در شهر تهران چه قدر است؟

 هیچ کس نمی تواند انکار کند که یک طرح لبخند زیبا چقدر مطلوب است و همین دلیل است که مردم هزاران دلار برای تهیه روکش دندان برای بهبود لبخند خودشان هزینه می‌ کنند. با این حال همه افراد توانایی مالی برای پرداخت چنین هزینه‌ هایی گزافی را ندارند. در چنین شرایطی می توانید از کشورها و شهرهایی استفاده کنید که هزینه مسائل دندانپزشکی د آن ها پایین تر می باشد.

لمینت دندان در تهران

اگر شما اهل کشور دیگری جز ایران هستید و هزینه های دندانپزشکی در کشور شما بسیار بالا است بهترین گزینه برای شما یک سفر کوتاه به کشور ایران و شهر تهران می باشد. حتی اگر شما یک ایرانی هستید و در کشورهای خارجی زندگی می کنید، می ‌توانید برای پایین آوردن هزینه و قیمت لمینت دندان، این کار را در شهر تهران انجام دهید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان دندانی یکی از انواع روکش های دندان گفته می باشد و یک درمان زیبایی برای دندان های شما است.  شما می توانید دندان های انتخابی خودتان را با استفاده از پوسته های ظریف چینی، سرامیک یا کامپوزیت ونیر روکش کنید و دندان هایتان را زیباتر از چیزی که هستند بکنید. لمینت دندان حتی می ‌تواند مشکلات ظاهری مانند لب پر شدن، شکستگی ها، فاصله بین دندان ها و ایجاد لکه بر روی دندان را هم درمان کند.

چرا لمینت دندان در تهران بهتر است؟

می توان گفت که به غیر از عمل جراحی های پلاستیک که ایران بالاترین شهرت را در آن دارد، این کشور مخصوصاً پایتخت آن یعنی شهر تهران توانایی گسترده ای را در برخی از درمان های دندانپزشکی دارد.

تهران با داشتن یک جایگاه معتبر از هزاران مسافری که این کشور را به جای سایر مقاصد برای ترمیم و زیباسازی دندان هایشان انتخاب می ‌کنند بسیار استقبال می‌کند تا در تهران اقدامات دندانپزشکی خود را انجام دهند. بیشتر بیمارانی که برای اهداف دندانپزشکی به ایران می روند از اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه می باشند.

عوامل مهم در قیمت لمینت دندان در تهران

می‌توان گفت که مسائل خیلی مهمی برای انجام لمینت دندان در تهران وجود دارد. اول از همه کیفیت بالای خدمات دندانپزشکی است که این کشور را در این زمینه به سمت جلو سوق می‌دهد و دوم تبحر زیاد دندانپزشکان ایرانی است که کمک زیادی می‌ کند که این کشور در این زمینه درجه یک باشد.

با بهره گیری از پروژه های جدید فناوری، دندانپزشکان ایرانی بهترین دندانپزشکان در خاورمیانه هستند و سرانجام مهمترین قسمت این دلیل این است که قیمت نقش مهمی دارد. بسیاری از بیماران قیمت مناسب لمینت دندان به کشور ما برای درمان می آیند.

به عنوان مثال اگر در یک کشور غربی مانند ایالات متحده آمریکا زندگی می کنید، قیمت لمینت دندان برای شما هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت. با این حال اگر همین روش را در ایران انجام دهید قیمت لمینت دندان در تهران برای شما ۲ الی ۳ برابر کمتر از کشور خودتان خواهد شد.

 

هزینه لمینت دندان در سال 99 چه قدر است ؟

 قیمت لمینت دندان 99 در تهران بسیار ارزان تر نسبت به قیمت جهانی آن (اروپا، ایالات متحده آمریکا، انگلیس) است؛ بنابراین، اگر تصمیم دارید که لمینت دندانپزشکی در تهران داشته باشید، خواندن این مقاله  از کلینیک دندانپزشکی آرتمان درمان می تواند اطلاعات شما را در مورد هزینه دندانپزشکی بهبود بخشد.

لمینت مناسب چه افرادی است؟

روکش های دندانپزشکی یک راه حل ممکن برای کمک به شما در دستیابی به ظاهری است که می خواهید. آن ها برای کسانی که دندان تراش خورده، فاصله ای بین دندان یا بد شکلی دارند، یک انتخاب مناسب است. اگر می خواهید لبخند خود را بهبود ببخشید، روکش دندان گزینه خوبی است. روکش ها پوشش نازکی هستند که در قسمت جلویی دندان قرار می گیرند. آن ها مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند.

چه کسانی نباید لمینت کنند؟

روکش ها همیشه برای بیمارانی که دندان های خود را جمع می کنند یا ساییده می شوند، انتخاب خوبی نیستند؛ زیرا ممکن است روکش های نازک شکسته و خرد شوند. اگر دندان های خود را جمع یا ساییده می کنید، دندانپزشک ممکن است به شما پیشنهاد دهد که هنگام خواب از محافظ شبانه پلاستیکی دندان استفاده کنید. اگرچه دندانپزشک شما مینای دندان را تا حد ممکن برای روکش ها برمی دارد، اما با برداشتن مینای دندان نمی توان این روند را لغو کرد

روکش های چینی

روکش پرسلن پوسته نازکی است که به صورت سفارشی ساخته می شود و روی دندان قرار می گیرد.

مزایای روکش های چینی

  • آن ها قوی و با دوام هستند.
  • مانند یک سطح طبیعی به نظر می رسند.
  • نیاز به حذف مینای دندان کمتر از تاج یا کلاه است.
  • آن ها به راحتی لک نمی شوند.

معایب روکش های چینی

خطرات روکش های چینی عبارتند از:

 

آیا ارتودنسی درد دارد؟

 پاسخ بهرین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال :

بریس نوعی درمان ارتودنسی است که متخصصان ارتودنسی برای کمک به اصلاح دندان‌های شلوغ یا کج از آن استفاده می‌کنند. بریس ها همچنین می‌توانند به اصلاح اوربایت کمک کنند.

آیا بریس ها درد دارند؟

هر فرد تجربه متفاوتی از استفاده از بریس خواهد داشت.

استفاده از بریس

تجربه استفاده از بریس در افراد متفاوت است. بعضی از افراد ممکن است مجبور باشند قبل از اینکه بریس بگیرند، به مدت یک یا دو هفته از فاصله دهنده یا جداکننده بین دندان‌های خود استفاده کنند.

این فاصله دهنده‌ها ممکن است برای چند روز احساس سفتی و درد داشته باشند، شبیه احساس گرفتن غذا در بین دندان‌ها، اما ناراحتی برطرف می‌شود.

متخصص ارتودنسی اغلب نوارهایی را در اطراف دندان‌های مولر پشتی متصل می‌کند. این فرایند ممکن است به‌طور موقت ناخوشایند باشد زیرا شامل برخی فشارها بر روی دندان‌های شما می‌شود، اما دردناک نیست.

پوشش بریس

فشار بریس ها که دندان‌ها را به‌آرامی در یک راستا قرار می‌دهد، می‌تواند درد و ناراحتی ایجاد کند که ممکن است از یک یا دو روز تا حدود یک هفته طول بکشد. برخی از مواردی که در هفته اول از گذاشتن بریس انتظار می‌رود شامل موارد زیر است:

دردناک شدن لثه

خراش‌ها یا زخم‌های داخل گونه‌ها به دلیل مالیده شدن براکت های فلزی به آن‌ها به وجود می‌آید.

اگر فرد از زبان خود برای احساس مهاربند استفاده کند، احتمال ایجاد بریدگی در زبان وجود دارد

دندان‌ها ممکن است احساس درد کنند، به‌ویژه هنگام خوردن غذا

وقتی متخصص ارتودنسی بریس ها را محکم می‌کند، فرد ممکن است سطحی از ناراحتی را تجربه کند. در بعضی موارد، ممکن است کمتر ناراحت‌کننده باشد.

پس از سفت شدن، بسیاری از افراد فقط در دندان‌ها و لثه‌ها احساس درد می‌کنند. گونه‌ها و زبان معمولاً تاکنون با بریس ها سازگار شده‌اند، بنابراین سایش‌های جدید در این قسمت‌های دهان کمتر است.

رداشتن بریس ها

اگرچه صاف شدن دندان‌ها با بریس ها در همه افراد متفاوت است، اما بریس ها معمولاً حدود 1 تا 3 سال روی دندان فرد می‌مانند . هنگامی‌که زمان برداشتن بریس ها فرابرسد، ممکن است فرد با برداشتن آن توسط یک متخصص ارتودنسی، احساس ناراحتی کند.

یک متخصص ارتودنسی قبل از تمیز کردن دندان‌ها براکت ها، نوارها و سیم‌ها را برمی‌دارد تا چسب از بین برود. نگه‌دارنده وسیله‌ای است که به نگه‌داشتن دندان در موقعیت جدید خود بعد از بریس کمک می‌کند.

ممکن است لازم باشد افراد پس از برداشتن مهاربند، چه در روز و چه در شب برای مدت مشخصی از نگه‌دارنده متحرک استفاده کنند. نگه‌دارنده نباید هیچ‌گونه ناراحتی ایجاد کند.

 

 

بهترین نوع لمینت دندان کدام است؟

 لمینت دندانپوسته ای با ویفر و به طور سفارشی از مواد هم رنگ دندان هستند که برای بهبود سطح جلوی دندان ها طراحی شده اند تا طرح لبخند را بهتر کنند. این پوسته ها به جلوی دندان ها متصل شده و رنگ، شکل، اندازه یا طول آن ها را تغییر می دهند.

انواع روکش دندان

روکش های دندان را می توان از پرسلن یا مواد کامپوزیت رزین تهیه کرد. روکش های چینی بهتر از روکش های رزینی در برابر لکه ها مقاومت می کنند. آن ها همچنین بهتر از خصوصیات منعکس کننده نور دندان های طبیعی تقلید می کنند. شما باید درباره انتخاب بهترین مواد روکش، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

ونیر دندانچه مشکلاتی را برطرف می کنند؟

  • از ونیرهای دندان به طور معمول برای رفع موارد زیر استفاده می شود:
  • دندان هایی که تغییر رنگ داده اند
  • دندان هایی که فرسوده شده اند.
  • دندان هایی که تراش خورده یا شکسته شده اند.
  • دندان هایی که نامرتب، ناهموار یا نامنظم هستند (به عنوان مثال، دهانه یا برآمدگی در آن ها وجود دارد).
  • دندان هایی با شکاف بین آن ها (برای بستن فضای بین این دندان ها)

طول عمر لمینت

ونیر ها به طور کلی بین 7 تا 15 سال دوام می آورند. بعد از این زمان، باید جایگزین شوند.

مراقبت های بعدی از روکش های دندان

روکش های دندان نیاز به مراقبت خاصی ندارند. به رعایت اصول بهداشت دهان و دندان، از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شست و شو با دهان شویه ضد عفونی کننده همانند معمول ادامه دهید. حتی اگر روکش های چینی در برابر لکه ها مقاومت کنند، دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند از خوردن غذا ها و نوشیدنی هایی مثل قهوه، چای و… خودداری کنید.

هزینه لمینت جدید دندان

هزینه لمینت جدید دندان شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که در کدام قسمت از کشور زندگی می کنید و چه مقدار کار می خواهید روی دندان های تان انجام گیرد. هزینه معمولاً تحت پوشش بیمه نیست. برای اطمینان، با شرکت بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید.

کدام نوع لمینت جدید دندان بهترین است؟

این که کدام لمینت جدید دندان برای شما بهتر است به بودجه، نتایج دلخواه و سبک زندگی شما بستگی دارد. روکش های کامپوزیت و پرسلن می توانند لبخند جدید و بهبود یافته ای را بدون جراحی پیچیده ارائه دهند.

روکش های چینی توانایی ظاهری تقریباً غیرقابل تمایلی دارند و از دندان های طبیعی شما تقلید می کنند. روکش های چینی به دوام و مقاومت در برابر لکه ها مشهور هستند؛ زیرا با مراقبت مناسب و معاینات منظم دندانپزشکی می توانند 10-15 سال دوام داشته باشند.

 

صفحه قبل 1 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->