سفید کردن و بلیچینگ دندان

 امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از مشکلات مربوط به لک شدن و تغییر رنگ دندان‌ها رنج می‌برند. در حقیقت حتی افرادی که دندان‌های خود را مسواک زده و نخ دندان می‌کشند و بطور منظم با دندانپزشک ترمیمی خوب برای تمیز کردن دندان‌ها ملاقات می‌کنند، باز هم ممکن است به خاطر مواد غذایی مصرفی، عوامل محیطی، و گذشت زمان با تغییر رنگ دندان‌های خود مواجه شوند. خوشبختانه نیازی به نگرانی درباره این شرایط نیست، زیرا کسانی که دندان‌های آن‌ها دچار تغییر رنگ شده می‌توانند از درمان‌های حرفه‌ای سفید کردن دندان ها به منظور محو کردن یا از بین بردن کامل لکه‌های ایجاد شده بر روی دندان‌ها و نیز ایجاد طرح لبخند طبیعی و درخشان مورد نظر خود استفاده کنند.

مزایا بلیچینگ دندان چیست؟

استفاده از درمان حرفه‌ای سفید کردن دندان می‌تواند طرح لبخند سفید و شفاف برای شما به همراه داشته باشد. هنگامی که به این منظور از درمان بلیچینگ دندان استفاده می‌شود، نتایج نهایی درمان زیبا و طبیعی خواهند بود. بسیاری از مواقع این درمان می‌تواند تاثیر زیاد در جوان‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن شما داشته باشد. سایر مزایای سفید کردن دندان‌ها به شرح زیر هستند:

افزایش اعتماد به نفس: طرح لبخند ایجاد شده با دندان‌های سفید می‌تواند تاثیر مثبت بر احساس فرد نسبت به خود و نیز اعتماد به نفس وی داشته باشد.

نتایج سریع: صرف‌نظر از سفید کردن دندان با استفاده از روش‌های خانگی یا در مطب دندان‌پزشک، این درمان می‌تواند نتایج سریع و بهبود فوری در سفید کردن دندان‌ها و از بین بردن تغییر رنگ آن‌ها داشته باشد.

ایمن و غیرتهاجمی بودن: بلیچینگ یکی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی غیرتهاجمی است که امکان استفاده از آن برای همه وجود دارد.

هزینه به نسبت پایین: هزینه درمان با این روش در مقایسه با سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی همچون روکش کردن یا ونیر پرسلاین پایین است.

تفاوت بین سفید کردن دندان و بلیچینگ در چیست؟

در بسیاری از موارد، عبارت‌های سفید کردن دندان و بلیچینگ به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به هر حال از نظر تکنیکی هر محصولی که باعث پاک شدن مواد غذایی و لکه‌های ایجاد شده بر روی دندان شود، به عنوان یک محصول سفیدکننده طبقه‌بندی می‌شود.

افراد مناسب برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یک روش دارای سطح خطر پایین است و به همین خاطر امکان استفاده از آن برای بسیاری افراد وجود دارد. افراد مناسب برای استفاده از این درمان معمولاً با تغییر رنگ خفیف تا متوسط در دندان‌های خود مواجه شده و به دنبال اصلاح زیبایی و درخشندگی طرح لبخند خود هستند. به هر حال، برخی فاکتورهای خاص ممکن است باعث شوند بیمار فرد مناسبی برای استفاده از این روش درمانی نباشد.

 

هزینه ترمیم و زیبایی دندان چقدر است؟

 برای ترمیم و زیبایی دندان، روش های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن ها، جهت درمان مشکلات دندان ها استفاده کرد و دندان های زیبا و به تبع لبخندی زیبا را برای خود، به دست آورد. اگرچه رویه های دندانپزشکی زیبایی  معمولا به جای ضروری بودن، انتخابی هستند؛ اما برخی از موارد جهت ترمیم و درمان را هم به کار می‌روند.

روش های استفاده شده در دندانپزشکی زیبایی

  • لمینت دندان
  • پیوند ترکیبی
  • روکش دندان
  • سفید کردن دندان
  • کاشت

متداول ترین روش های ترمیم دندان

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ترمیم و زیبایی دندان

عوامل مختلفی ، می‌توانند بر روی هزینه ترمیم و زیبایی دندان تاثیرگذار باشند؛ مانند:

نوع مواد استفاده شده آزمایشگاهی، که برای ترمیم و یا زیبایی دندان

تعداد دندان هایی که قرار است ترمیم شوند یا تخت عمل زیبایی قرارگیرند.

هزینه های بی حسی دندان

بازسازی کامل دندان و دهان

مواد مورد استفاده جهت پر کردن دندان

جنس روکش های مختلف برای دندان

محدوده زندگی

هزینه روش های زیبایی دندان چقدر است؟

زمانی که برای مراقبت های دندانپزشکی خودتان، بودجه خاصی اختصاص می دهید؛ ممکن است با چالش هایی رو به رو شوید. احتمالا شما در مورد هزینه ‌های مربوط به روش خاصی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، تحقیق کرده اید؛ اما ممکن است اطلاعات شما کافی و درست نباشند. روش های ترمیمی و زیبایی دندان در دندانپزشکی می توانند از نظر قیمت بسیار با متفاوت از یکدیگر باشند؛ به خصوص اگر بیمه دندانپزشکی نداشته باشید و بخواهید کل مبلغ را از جیب خودتان بپردازید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که جهت محاسبه ی هزینه های دندانپزشکی خود مانند ترمیم ریشه کانال، ترمیم تاج دندان و لمینت، از نظرات و صحبت های دیگران استفاده نکنید و با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی، پس از معاینه و مشورت با پزشک، از هزینه های درمان مخصوص خود، سوال بپرسید.

 

روش‌هایی که برای ترمیم و زیبایی دندان‌ها به کار می‌روند کدام اند؟

 این روزها روش‌های ترمیمی و زیبایی متعددی برای زیباسازی طرح لبخند مراجعین وجود دارد. این روش‌ها، گروهی از درمان‌های زیبایی کم خطر تا تهاجمی را شامل می‌شوند. برخی از روش‌های دندانپزشکی که برای بهبود ظاهر و طرح لبخند مراجعین استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

ونیر

لمینت

ایمپلنت

جراحی تغییر شکل لثه

ارتودنسی

بلیچینگ دندان‌ها

ونیر دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. ونیرهای دندانی، شامل دو دسته ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد. روکش‌های ونیر، به دو روش مستقیم و روش غیرمستقیم ساخته می‌شوند. در روش مستقیم، دندانپزشک ماده سازنده روکش‌های ونیر را روس دندان‌های شما قرار داده و به آن فرم می‌دهد. در روش غیرمستقیم، دندانپزشک از روکش‌های ونیری که در لابراتوار ساخته می‌شوند، استفاده می‌کند.

لمینت دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

لمینت  سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی که در لابراتوار ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. روکش‌هایی که در لابراتوار ساخته می‌شوند پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل مخاطب به راحتی نمی‌تواند فرق بین دندان‌های لمینت شده و دندان‌های طبیعی را متوجه شود. برای انجام لمینت دندان دندانپزشک سطح بیشتری از دندان‌ها را در مقایسهبا کامپوزیت، می‌تراشد.

ایمپلنت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت پایه‌هایایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما، می‌سازد.

بلیچینگ دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند. بلیچینگ دندان با کمک یک ماده شیمیایی که به روشن و سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود.

 

ارتودنسی طرح لبخند

 ارتودنسی طرح لبخند یکی از پرطرفدارترین، ایمن ترین و کم تهاجمی ترین روش های اصلاح فرم دندان ها و فک ها است که طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با ارتودنسی طرح لبخند و روش های انجام آن، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

امروزه داشتن دندان ها و لبخندی زیبا، یکی از مهم ترین ملاک های زیبایی محسوب می‌شود. روزانه افراد زیادی به کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان مراجعه می‌کنند تا با انجام روش های ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی، لیخند خود را جذاب تر، زیباتر و سفیدتر کنند. روش های زیادی برای اصلاح فرم و زیبایی دندان ها وجود دارد. بعضی از روش های زیبایی، ترمیمی و بعضا درمانی که امروزه در مطب های دندانپزشکی استفاده می‌شوند عبارتند از: سفید کردن دندان ها با استفاده از بلیچینگ دندان ها، اصلاح دندان ها با کامپوزیت، انجام لمینت دندان ها و انجام انواع روش های ارتودنسی.

ارتودنسی طرح لبخند چیست؟

ارتودنسی دندان ها در واقع یک روش درمانی و ترمیمی، برای اصلاح وضعیت و فرم دندان ها و فک هایی است که در محل مناسبی قرار ندارند. با انجام ارتودنسی می توان این دندان ها و فک ها را به محل صحیح هدایت کرد. ارتودنسی طرح لبخند در واقع نوعی ارتودنسی است که تمرکز آن بر صاف کردن و مرتب کردن دندان هایی است که به هنگام لبخند زدن دیده می‌شوند. این دندان ها که به طرح لبخند معروفند، معمولا شامل هشت دندان جلویی در فک بالا هستند. برای فهمیدن این که کدام دندان ها طرح لبخند شما را تشکیل می‌دهند، کافی است جلوی آینه بایستید و لبخند بزنید. دندان هایی که در این حالت دیده می‌شوند همان دندان های طرح لبخند شما هستند.

روش های انجام ارتودنسی طرح لبخند چیست؟

دندانپزشکان ،ارتودنسی روی دندان ها را به دو روش کلی انجام می‌دهند. تفاوت این دو روش در نوع بریس هایی است که در آن ها استفاده می‌شود. ارتودنسی های فلزی، سرامیکی و لینگوال با کمک بریس های ثابت انجام می‌شوند. براکت های این بریس ها به دندان های بیمار می‌چسبند و بیمار نمی‌تواند آن ها را جدا کند. ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی، به روش متحرک انجام می‌شود. در انجام این نوع از ارتودنسی ها، بریس هایی که روی دندان ها قرار می‌گیرند به دندان ها نمی‌چسبند و بیمار می‌تواند به طور موقتی آن ها را از دهان خود خارج کند.

طول دوره درمان با ارتودنسی چقدر است؟

طول دوره درمانی ارتودنسی در بیماران مختلف متفاوت است. این دوره درمانی ممکن است از شش ماه تا سه سال متفاوت باشد. طول دوره بسته به عوامل مختلفی کوتاه تر یا بلندتر می‌شود. بعضی از عواملی که در تعیین طول دوره درمان با ارتودنسی نقش دارند عبارتند از:

  • سن بیمار
  • نوع ناهنجاری بیمار
  • شدت ناهنجاری بیمار
  • نوع بریس های ارتودنسی استفاده شده
  • میزان مراقبت بیمار از دندان ها و بریس های ارتودنسی.

 

تغذیه در زمان ارتودنسی (لیست غذاهای نرم + غذاهای ممنوعه ارتودنسی)

 برای والدینی که کودکان‌شان ارتودنسی انجام داده اند همواره رژیم غذایی یا تغذیه در زمان ارتودنسی یک دغدغه و مساله مهم بوده است. آن ها می خواهند بدانند که فرزند دلبندشان طی مدت زمان ارتودنسی دندان چه غذاهایی باید بخورد و از خوردن کدام خوراکی ها اجتناب کنند. آنچه در این مقاله نگاشته شده است یک لیست کامل از غذاهای مضر برای ارتودنسی و همچنین لیست غذاهای نرمی است که با همکاری دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران جمع آوری شده است.

تغذیه در زمان ارتودنسی (فهرست غذاهای ممنوعه در زمان ارتودنسی)

اگرچه بریس های ارتودنسی ثابت با فناوری مدرن ساخته شده اند و استحکام زیادی دارند، اما احتمال آسیب دیدن و شکسته شدن آن ها همچنان وجود خواهد داشت. بنابراین شما باید در طول مدت زمان ارتودنسی حتما از بریس های خود مراقبت کنید. یکی از اصول مراقبتی از بریس ها اجتناب از مصرف برخی مواد غذایی و خوراکی است.

به طور کلی، تمام افرادی که ارتودنسی انجام داده اند (چه ثابت و چه ارتودنسی متحرک) باید از مصرف غذاهای چسبناک، سفت و سخت یا آن هایی که نیازمند جویدن زیادی هستند خودداری کنند. و فقط غذاهای نرم و توصیه شده را مصرف کنند. برخی از غذاهای ممنوعه در زمان ارتودنسی که باید از مصرف آن ها اجتناب کرد عبارتند از:

  • ذرت بو داده
  • آجیل و خشکبار
  • آبنبات ها (که هم چسپناک هستند و هم سفت و سخت)
  • آدامس (از هر نوع)
  • یخ
  • چیپس ذرت
  • پیتزا
  • کلوچه های سفت و سخت
  • شکلات چسبناک یا سفت
  • بلال

سعی کنید از جویدن یا گاز زدن غذاهای سفت (مخصوصا با دندان های جلویی) خودداری کنید. در صورت امکان، غذاهای زیر را به صورت قطعه قطه در آورده و بعد میل کنید:

  • سبزیجات خام
  • نان های برشته شده
  • انواع میوه
  • پیتزاهای حاوی مواد سفت و پنیر پیتزای زیاد
  • گوشت
  • همبرگر و سایر ساندویچ های مشابه

تغذیه در زمان ارتودنسی (لیست غذاهای نرم و مناسب برای ارتودنسی)

علاوه بر اینکه باید موارد ذکر شده در بالا را به کلی کنار گذاشته یا با احتیاط و مطابق دستور مصرف کنید، در زمان ارتودنسی شما باید لیستی از غذاهای نرم را میل کنید. این غذاها نه تنها باعث رسیدن مواد مغذی به بدن می شوند که باعث بهبود کیفیت بریس ها و همچنین سهولت در رسیدگی به بهداشت دهان و دندان نیز می شوند. موارد زیر توسط متخصص ارتودنسی به بیماران و مراجعان توصیه می شوند:

  • ذرت بو داده بدون پوسته (فقط بخش نرم ذرت که به صورت مجزا به فروش میرسد)
  • ماست
  • موز
  • انگور بدون هسته
  • پرتقال
  • توت فرنگی و سایر میوه های خانواده بری
  • کلوچه، کراکر یا کوکی های سبک و نرم
  • انواع پنیر نرم
  • پوره سیب زمینی
  • کره بادام زمینی
  • ژله
  • نودل نرم با آب زیاد و گوشت له شده مرغ
  • راویولی

 

روند روکش کردن دندان چگونه است؟

 نحوه روکش دندان بستگی به نوع روکش فرد دارد. در ادامه این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد شما را با انواع روکش ها دندان اشنا خواهیم کرد.

روکش‌های چینی

برای قرار دادن روکش‌های چینی، دندانپزشک ابتدا مقداری مینا از دندان‌ها برداشت می‌کند.

پس از بازدید اولیه، آن‌ها قالب را به آزمایشگاهی می‌فرستند که روکش‌های سفالی سفارشی را درست می‌کند. دندان‌پزشک ممکن است روکش‌های موقتی روی دندان‌ها بگذارد، درحالی‌که فرد منتظر است، آزمایشگاه‌ها دندان‌های دائمی را بسازند.

در قرار بعدی، دندان‌پزشک آزمایش می‌کند آیا روکش‌ها متناسب هستند و رنگ خوبی دارند ، باعث بهبود طرح لبخند می شود؟ در صورت لزوم، هرگونه اقدامات بهبودسازی را انجام می‌دهند. سپس، دندان‌پزشک روکش‌ها را روی دندان‌ها می‌بندد.

روکش‌های کامپوزیت بر پایه رزین

برای قرار دادن روکش‌های کامپوزیت مبتنی بر رزین، دندان‌پزشک با تمیز کردن، تغییر شکل و آماده‌سازی دندان شروع می‌کند. بعد از آماده‌سازی دندان‌ها، مواد کامپوزیتی را می‌چسبانند و خشک می‌کنند. آن‌ها رنگ را طوری تنظیم می‌کنند که روکش‌ها دردهان فرد طبیعی به نظر برسند.

سپس، دندان‌پزشک از نور برای خشک و سخت شدن مواد کامپوزیت دندان استفاده خواهد کرد. هنگامی‌که روکش‌ها سفت شد، دندان‌پزشک آن‌ها را صاف و صیقل می‌دهد، به‌طوری‌که دندان‌ها طبیعی به نظر برسند.

مراقبت‌های بعدی

بعد از قرار دادن روکش، ممکن است دندا‌پزشک بخواهد آن‌ها را در قرار ملاقات‌های بعدی بررسی کند. در این مدت، آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که روکش‌ها در جای خود قرارگرفته‌اند و برای استفاده‌کنندگان راحت هستند.

این‌یک فرصت خوب برای فرد است که اگر هر یک از روکش‌ها احساس ناراحتی ایجاد کنند به دندان‌پزشک بگویید، زیرا دندان‌پزشک می‌تواند به رفع آن‌ها کمک کند.

گفته‌شده، ازآنجاکه ممکن است روکش‌ها به‌مرورزمان لکه‌دار شوند، ممکن است فرد بخواهد از قهوه، چای و همچنین موارد دیگری که باعث ایجاد لک دندان می‌شود، اجتناب کند تا ماندگاری آن‌ها بیشتر شود.

دندان‌پزشک همچنین ممکن است شمارا به پرهیز از موارد زیر توصیه کند

  • گاز گرفتن اجسام سخت
  • گاز گرفتن ناخن
  • استفاده از محافظ دهان
  • ساییدن دندان‌ها و دندان‌قروچه
  • جویدن غذاهای بسیار سخت
  • باز کردن وسایل با دندان

افراد حتی با داشتن روکش روی دندان، بازهم می‌تواند دچار حفره و خرابی دندان شود، بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان، ازجمله مسواک زدن دو بار و نخ دندان کشیدن بسیار مهم است.

با مراقبت مناسب، فرد می‌تواند روکش‌هایش را حدود ۱۰ سال بدون کوچک‌ترین خرابی ممکن داشته باشد. بعدازاین مدت، ممکن است لازم باشد که روکش‌های دیگری جای آن‌ها را بگیرد.

طول عمر روکش‌ها ممکن است بسته به موادی که دندان‌پزشک استفاده کرده و مراقبت فرد از آن‌ها متفاوت باشد.

 

قیمت لمینت دندان

 قیمت لمینت دندان چقدر است؟ قیمت لمینت دندان وابسته به چه مواردی است؟ راه کارهای کاهش قیمت لمینت دندان چیست؟ لمینت های دندان، یک ابزار زیبایی است که ظاهر دندان‌های فرد را تغییر می‌دهد. لمینت دندان به بهبود رنگ کمک کرده و فرم طبیعی دندان را ایجاد می‌کنند. همچنین شکاف‌ها را کاهش می‌دهند و تراشه‌ها و سایر آسیب‌های جزئی دندان‌ها را پنهان می‌کنند.

لمینت دندان هم ازنظر هزینه و هم ازنظر دوام می‌توانند متغیر باشند. روکش‌های چینی عموماً قوی‌تر و ماندگارتر هستند، اما قیمت آن‌ها بسیار بالاتر است، روکش‌های کامپوزیت مقرون‌به‌صرفه تر هستند اما دوام چندانی ندارد و ممکن است راحت‌تر شکسته شود. .

روکش‌های دندانپزشکی یک‌راه حل مناسب برای حل مشکلات زیبایی دندان است. شخصی که قصد انجام کارهای زیبایی دندان را دارد باید شرایط خود را با یک دندانپزشک ترمیمی خوب در میان بگذارد.

روکش‌ها اغلب تحت پوشش بیمه نیستند، زیرا یک نوع عمل زیبایی محسوب می‌شوند. ونیر های برای هر دندان حدود ۷۰۰ تا ۲ میلیون تومان هزینه‌دارند و بین ۵ تا ۷ سال دوام‌دارند. در طولانی‌مدت، روکش‌های سنتی اغلب مقرون‌به‌صرفه ترین گزینه هستند. همچنین روکش‌های کامپوزیتی بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از روکش‌های  تمام سرامیک هستند.

لازم به ذکر است، هزینه‌های نام‌برده فقط برای تخمین هزینه برای شما بوده و ممکن است در بعضی مطب‌ها، هزینه‌هایی به‌مراتب بالاتر تا سقف ۶ میلیون تومان برای هر واحد دندان طلب کنند.

همچنین لمینت دندان هزینه‌های دیگری را به همراه دارد. هزینه‌هایی چون روکش‌های موقت، هزینه ویزیت‌های متعدد، تراش دندان‌ها تا آماده شدن روکش‌ها، استفاده از روکش موقت و … هزینه‌های جانبی لمینت دندان است که باید آن‌ها را مدنظر داشت.

هزینه روکش شما به عواملی ازجمله نوع روکش انتخابی شما، شهرت دندان‌پزشک شما و تخصص دندان‌پزشک بستگی دارد.

طبق هزینه‌های دندانپزشکی در شهر تهران، فرد انتظار دارد که برای هر دندان بین ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان بپردازد.

برآورد هزینه‌ها تقریبی است و بر اساس موارد زیر متفاوت است

  • نوع روکش
  • مقدار آماده‌سازی لازم قبل از عمل
  • موقعیت جغرافیایی یک شخص

همان‌طور که گفته شد، اکثر شرکت‌های بیمه روکش را به‌عنوان یک روش زیبایی در نظر می‌گیرند و هزینه‌ای را پوشش نمی‌دهند.

بیشتر بدانیم : درمان های ارتودنسی دندان

پرسش و پاسخ پیرامون لمینت دندان

 در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد سعی کردیم به چند سوال پر تکرار پیرامون لمینت دندان پاسخ دهیم ، اگر شما هم در انتخاب لمینت دندان دچار شک و تردید شده اید در ادامه همراه ما باشید :

۱. لمینت دندان برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که دارای دندان‌های ناسالم، هستند.

افرادی که مینای دندانشان ضعیف یا از بین رفته باشد.

افرادی که عادت به دندان قوروچه کردن دارند.

۲. پس از لمینت دندان چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

مهم‌ترین کاری که پس از لمینت دندان باید انجام دهیم رعایت بهداشت دهان و دندان است. همچنین باید تا مدتی پس از لمینت، از خوردن خوراکی خشک و محکم پرهیز کرد.

۳. آیا لمینت دندان درد دارد؟

معمولا هنگام تراشیدن مینای دندان، از بی حسی استفاده می‌شود و به همین خاطر دردی احساس نمی‌شود؛ البته در اکثر موارد چون لایه نازکی از مینای دندان تراشیده می‌شود، نیازی به استفاده از بی حسی هم نیست.

۴. طول عمر لمینت دندان چه مدت است؟

لمینت ها، مثل سایر قسمت‌های بدن احتیاج به مراقبت دارند و هر چه رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان را بیشتر رعایت کنیم؛ طول عمر آن‌ها افزایش می‌یابد.

۵. آیا لمینت به مینای دندان آسیب می‌رساند؟

دندانپزشکی که مجرب و حرفه‌ای باشد می‌تواند بدون آسیب رساندن به مینای دندان، لمینت را انجام دهد. در کل برای لمینت دندان سطح بسیار نازکی از مینای دندان تراشیده می‌شود و آسیب جدی به مینای دندان وارد نخواهد شد.

۶. آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود؟

لمینت، نه تنها باعث پوسیدگی و ورود آسیب به دندان نمی‌شود، بلکه باعث حفظ هر چه بیشتر بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. در کل یکی از مزیت‌های لمینت و یکی از مزایای لمینت، همین جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

۷. آیا زنان باردار و شیر ده و افراد مبتلا به دیابت، می‌توانند لمینت دندان انجام دهند؟

لمینت دندان برای این افراد خطر جدی ایجاد نمی‌کند، ولی بهتر از با پزشک متخصص خود در این مورد مشورت کنند. پیشنهاد می‌شود زنان باردار در سه ماهه دوم بارداری، با مراجعه به دندانپزشکی بارداری اقدام به انجام لمینت کنند.

۸. ارزان‌ترین لمینت، کدام نوع آن است؟

ارزان‌ترین لمینت موجود در بازار به لمینت کامپوزیتی است و بعد از آن لمینت سرامیکی و لمینت پرسنیلی به ترتیب در رده دوم و سوم ارزان‌ترین لمینت های موجود در بازار هستند.

 

فواید درمان ریشه دندان چیست و چه مشکلاتی را برطرف میکند؟

 تصور غلط و نسبتا عجیبی که ما همیشه در کلینیک دندانپزشکی ایده آل با آن روبرو هستیم این است که انجام درمان ریشه یک روش دردناک است. از ما بشنوید که این پروسه آنقدرها هم که میگویند وحشتناک نیست و دردی هم ندارد. برعکس روت کانال یا همان درمان ریشه دندان حتی باعث تشکین درد و بهبود آن نیز میشود. علاوه بر این، انجام روت کانال به هیچ وجه پیچیده و دشوار نیست و همان مدت زمانی وقت و مهارت نیاز دارد که یک برای پر کردن دندان یا کشیدن آن صرف میکنند. ادامه این مقاله را بخوانید تا با چند تا از فواید درمان ریشه دندان و همچنین کاربردها آن آشنا شوید.

10 تا از مزایا و فواید درمان ریشه دندان

1. به حفظ دندان های طبیعی شما کمک میکند

این روزها اگر حتی دندان خودمان را از دست داده باشیم، به لطف پیشرفت دندانپزشکی میتوانیم از انواع روش جایگزین دندان بهره برده و دوباره صاحب دندان شویم. اما هیچکدام از این روش ها حتی ایمپلنت دندان، نمیتواند جای دندان طبیعی ما را بگیرید. حتی اگر دندان شما بمیرد و پالپش نابود شود باز هم داشتن یک دندان طبیعی که همچنان کارش را انجام میدهد به هر جایگزین دیگری می ارزد. از آنجایی که درمان ریشه میتواند به حفظ دندان کمک کند از این حیث میتواند هم مقرون به صرفه باشد و هم نجات دهنده.

2.یک روزه انجام داده میشود

شاید یکی از مهمترین مزایای درمان ریشه دندان نسبت به سایر روش های ترمیمی، این است که مدت زمان کمی نیاز دارد. در اغلب کلینیک های دندانپزشکی مجهز مانند ایده آل کلینیک تمام مراحل مربوط به روت کانال تنها در یک روز به اتمام خواهد رسید و دیگر نیازمند مراجعه های بعدی و صرف هزینه بیشتر نیست.

3.شما را از درد نجات میدهد

یکی از عمده دلایل درمان ریشه دندان و روی آوردن افراد به آن، تجربه درد شدید است. معمولا در بیشتر افراد ریشه دندان دچار شکستگی میشود که درد بسیار زیادی دارد. بهترین و سریعترین روش برای تسکین این درد انجام و بهره بردن از کاربرد روت کانال است. بدون انجام این درمان شما درد زیادی تجربه خواهید کرد که تحمل آن بسیار دشوار خواهد بود.

4.مقرون به صرفه و کارآمد است

کشیدن دندان هم زمان زیادی نیاز دارد و هم هزینه های بیشتری روی دست شما میگذارد. بعد از کشیدن دندان احتمالا باید به فکر جایگزین مناسب آن باشید. برای مثال یا باید بریج دندان نصب کنید، یا پروتز سفارش دهید و یا اینکه ایمپلنت بکارید. همه این ها هزینه دارد. و اگر هیچکدام از این جایگزین ها را انتخاب نکنید باید برای صاف کردن دندان های کج شده،  ارتودنسی کنید. که باز هم این گزینه نیز هزینه دارد. اما با انجام روت کانال شما از همه این هزینه ها اجتناب خواهد کرد. بنابراین کاهش هزینه ها را نیز به فهرست فواید درمان ریشه دندان اضافه کنید.

 

 

آنچه در مورد بلیچینگ دندان نمیدانید

 وضعیت بلیچینگ دندان در کرج چگونه است؟ تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا استفاده بیش از حد از مواد غذایی رنگ دانه دار و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و حتی سیگار کشیدن اتفاق بیفتد. این تغییر رنگ اغلب به صورت لکه‌های زرد یا سفید رنگ روی دندان‌ها است دلیل آن هم نفوذ بعضی از مواد رنگی به داخل خلل و فرج مینای دندان است که به شدت ظاهر دندان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه مردم جامعه بسیار به زیبایی خود اهمیت می‌دهند.

روش‌های سفید کردن دندان‌ها

برای سفید کردن دندان‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد بعضی از این روش‌ها عبارت اند از: بلیچینگ دندان‌ها که به دو صورت بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در منزل انجام می‌شود. استفاده از نوارهای سفید کننده دندان، استفاده از خمیر دندان سفید کننده ( البته این روش تأثیر خیلی زیادی ندارد)، روکش کردن دندان‌ها( روکش های تمام سرامیک و...) ، استفاده از ونیر کامپوزیت، و لمینت دندان‌ ها.  اینکه کدام روش مناسب دندان‌های شما است به نظر دندان پزشک بستگی دارد. گاهی بعضی از تغییر رنگ، دندان‌ها را نمی‌توان به کمک مواد سفید کننده اصلاح کرد و لازم است از لمینت یا روکش برای چنین دندان‌هایی استفاده کنیم.

معرفی روش بلیچینگ

یکی از روش‌های محبوب و بی ضرر برای سفید کردن دندان‌ها و بازگرداندن رنگ طبیعی آن ها روش بلیچینگ است. این روش می‌تواند در مطب دندان پزشکی انجام شود که در این صورت بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و تنها به یک جلسه درمان احتیاج دارد؛ به علاوه شما می‌توانید کیت‌های بلیچینگ را از داروخانه تهیه کنید، این کیت‌ها شامل ژل‌های بلیچینگ و مواد محافظ لثه به همراه‌تری های شفافی برای قرار دادن مواد روی دندان‌ها است، به این روش بلیچینگ در منزل می گویند.

آمادگی دندان‌ها قبل از انجام بلیچینگ

اگر دندان‌های شما پوسیده هستند یا به ترمیم نیاز دارن قبل از اینکه برای سفید کردن آن‌ها اقدامی کنید ابتدا لازم است آنها را ترمیم کنید؛ گاهی اگر دندان‌ها جرم داشته باشند توصیه می‌شود که قبل از بلیچینگ آن‌ها را جرم گیری کنید زیرا در این صورت نتیجه کار شما بهتر خواهد بود. در ضمن لازم است بدانید که روش بلیچینگ روی رنگ زرد ناشی از تحلیل لثه یا نواحی پرشده با آمالگام تأثیری ندارد و رنگ آنها را روشن نمی‌کند.

ماندگاری روش بلیچینگ

طبیعتاً روش بلیچینگ یک راه همیشگی و دائمی برای سفید کردن دندان‌ها نیست بلکه باید هر چند وقت یک‌بار تکرار شود، اینکه دندان‌های شما بعد از انجام بلیچینگ تا چه مدتی سفید می‌مانند به خودتان بستگی دارد. با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانید طول عمر و ماندگاری بلیچینگ را بیشتر کنید و در واقع نمی‌توان زمان مشخصی را به عنوان ماندگاری روش بلیچینگ اعلام کرد.

 

صفحه قبل 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->