انواع خدمات ترمیم و زیبایی دندان چیست؟

 برای آشنایی با انواع خدمات ترمیم و زیبایی دندان در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.  

اینله و انله

این اقدام ترمیمی و زیبایی، شامل پرکردگی های غیرمستقیم دندان ها، توسط قسمت هایی است که در لابراتوار ساخته می شوند. این روش زیبایی و ترمیمی، در پر کردن پوسیدگی های خفیف یا متوسط و یا دندان هایی که ساختار و فضای کافی برای جای گیری مواد پر کردگی ندارند، استفاده می شود. این ساختارها در لابراتوار و از مواد کامپوزیت رزینی ساخته می شوند و توسط چسب هایی به دندان ها چسبیده می شوند.

بلیچینگ

این عمل زیبایی، توسط یک فرایند شیمیایی انجام شده و باعث سفید شدن دندان ها می شود. بلیچینگ دندان، در از بین بردن لکه های دندانی نیز موثر است. تغییر رنگی که بر روی مینای دندان ها ایجاد می شود، می تواند به دلیل مصرف برخی داروها، چای، قهوه و یا کشیدن سیگار باشد. بد رنگ شدن دندان ها، حتی ممکن است ارثی و یا به علت افزایش سن باشد. عمل بلیچینگ و سفید کردن دندان ها ممکن است در مطب دندانپزشکی و توسط دندانپزشک و یا در منزل و تحت نظر دندانپزشک انجام شود.

ونیر

ونیر دندان، یک روکش و لایه ی بسیار نازک بوده که توسط متخصص دندانپزشک بر روی دندان های بیمار قرار داده می شود. این روکش های ونیر، در جهت سفید کردن دندان ها، بهبود ظاهر آن ها و برطرف کردن و ترمیم کردن ترک خوردگی ها یا شکستگی های جزئی دندانی، استفاده می شوند.

روکش و بریچ

بریچ ها، در پر کردن فضاهای خالی بین دندان ها کاربرد داشته و علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارند. این بریچ ها می توانند یک روش جایگزین و بسیار مقرون به صرفه برای ایمپلنت دندان و یا ارتودنسی  باشند.

باندینگ

انجام باندینگ، توسط ماده ای به همین نام انجام شده و در پر کردن فضاهای خالی ما بین دندان ها و روشن کردن دندان ها، کاربرد دارد. انجام باندینگ طی دو الی سه جلسه انجام شده و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. باندینگ دندان ها، می تواند تا سال ها دوام داشته باشد و از بین نرود. باندینگ ها، نسبت به سایر درمان های ترمیمی و زیبایی دندان، بیشتر در معرض تغییر رنگ و لکه دار شدن هستند. بلیندینگ دندان، حتی می تواند در پر کردن دندان هایی که پوسیدگی های خفیف دارند، استفاده شود.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان، به عنوان یک جایگزین برای دندان های کشیده شده و از دست رفته استفاده می شوند. در این روش، دندانپزشک متخصص، یک پیچ تیتانیومی را در محل دندان کشیده شده، وارد استخوان فک می کند و سپس آن را با یک روکش ایمپلنت می پوشاند.

 

چندعلت اصلی دندان درد که می تواند هر کسی را زمینگیر کند

 درد دندان می تواند هر کسی در هر سنی را درگیر کند. مادامی که شما در داخل دهان خود دندانی دارید احتمال به درد آمدن آن نیز وجود دارد. اگر دندان شما درد می کند و به دنبال علت و منشاء آن هستید ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا علت اصلی دردی که تجربه میکنید را دندانپزشک بهتر تشخیص می دهد.

1. اگر شما پوسیدگی دندان دارید، دندان درد هم دارید!

پوسیدگی دندان شامل تغییر رنگ و ایجاد حفره در سطح دندان است. پوسیدگی می تواند باعث از بین رفتن سطح سخت دندان (مینا) شود. این مشکل در ابتدا هیچ علائم مشخصی ندارد اما به مرور زمان (به خصوص اگر حفره زیاد و عمیق باشد) با تغییر رنگ بخش هایی از دندان یا درد آن خود را نشان می دهد.

2. پر کردگی دندان شما از بین رفته یا افتاده است

دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند را با مواد پر کننده مانند کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم می کنند. چنانچه بخشی یا تمام از پرکردگی از دهان خارج شود، مصرف غذا مخصوصا در سمتی از دهان که پرکردگی افتاده است باعث وارد کردن فشار به پالپ دندان می شود. این، باعث ایجاد درد شدیدی در دندان می شود.

3. شما آبسه دندان دارید

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث تجمع پلاک در فضای زیر لثه شود. به مرور زمان باکتری های بیشتری در زیر خط لثه به هم می پیوندند و کیسه ای پر از چرک را ایجاد می کنند. به این کیسه چرکی آبسه دندان گفته می شود. آبسه دندان می تواند علائمی مانند درد اطراف دندان و التهاب یا خوریزی از لثه ایجاد کند.

4. شما به تازگی ارتودنسی دندان انجام داده اید

ارتودنسی دندان به خودی خود دردی ایجاد نمی کند. اما اگر به تازگی با مراجعه به مطب یک متخصص ارتودنسی، روند اصطلاح نامنظمی های دندانی خود را شروع کرده اید، احتمالا تا چند روز بعد از اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان ها، درد جزئی را تجربه کرده خواهید کرد. این درد مخصوصاً اگر ارتودنسی ثابت فلزی انجام داده باشید ممکن است کمی بیشتر باشد اما پس از چند روز فروکش می کند.

5.شما در طول شب دندان قروچه میکنید

دندان قروچه یا براکسیسم یک امر غیرطبیعی است که اغلب در خواب و به صورت ناخودآگاه انجام داده می شود. شخص دندان هایش را به هم می ساید و به مرور زمان باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود. دندان قروچه می تواند در حالت خودآگاه هم انجام شود که می تواند ناشی از خشم، عصبانیت یا استرس باشد. در نهایت یکی از عوارض این عادت، درد دندان و از بین رفتن بخش زیادی از سطح جونده دندان ها خواهد بود. برای ترمیم آسیب وارد شده به دندان ها تحلیل رفته روش های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان یا روکش دندان توصیه می شود.

 

تفاوت میان روکش لمینت و کامپوزیت

 لمینت لایه ای نازک و همرنگ دندان است که تقریباً مشابه ناخن مصنوعی است؛ ولی از مقاومت و دوام بسیار بیشتری برخوردار می باشد. این لایه روی دندان قرار گرفته و آن را پوشش می دهد. این لایه های نازک را می توان به گونه ای طراحی کرد که سفیدتر، پهن تر و یا بلندتر از دندان واقعی فرد باشند.

در لمینت دندان می توان از کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی استفاده کرد. برخی بر این باورند بخاطر تراش نخوردن دندان در کامپوزیت ونیر این روش نسبت به لمینت سرامیکی بهتر است. عده ای معتقدند که لمینت همه مشکلات دندان حتی پوسیدگی دندان را نیز درمان می کند. در عوض برخی از افراد هم اعتقاد دارند که لمینت بسبب از بین رفتن ریشه دندان، کاهش طول عمر و پوسیدگی دندان می گردد. در اینجا قصد داریم که به بررسی لمینت پرداخته و توضیحاتی در خصوص آن ارائه کنیم.

تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد که عبارتند از:

لمینت های سرامیکی طبیعی تر جلوه می کنند و هزینه آن نیز بیشتر است و برای درمان باید چند بار به مطب مراجعه کرد.

کامپوزیت نیازی به تراش مینای دندان ندارد. در این روش، دندان تراشیده نشده و ساختار آن سالم می ماند. اما طول عمر آن از لمینت کمتر است.

بعبارتی هر چه با لبخند دندان های بیشتری نمایان شود، تعداد دندان ها برای انجام لمینت بیشتر می شود. اکثر دندانپزشکان نیز طرح لبخند کامل بیمار را از زوایای گوناگون عکسبرداری کرده و سپس درباره تعداد لمینت تصمیم گیری می کنند. بهتر است با یک دندانپزشک ترمیمی خوب مشورت شود.

 

آپنه خواب: یک مشکل شایع که به راحتی با ارتودنسی درمان می شود

 خروپف کردن در هنگام خواب از هر سنی یک موضوع نسبتاً رایج است. اما این به معنی طبیعی بودن خروپف نیست. بزرگسالانی که به شدت یا با صدای بلند خروپف می کنند، ممکن است از آپنه خواب رنج ببرند. و همین امر در مورد کودکی که خروپف می کند ، ممکن است صادق باشد. خروپف معمولاً قابل توجه ترین علامت آپنه انسدادی در خواب (OSA) است که می تواند یک عارضه خطرناک باشد. آنچه در این مقاله از ذکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران خواهید خواند، اطلاعات کاملی درباره این بیماری شامل علائم، علل، پیشگیری و درمان آپنه خواب است. تاکید و تمرکز ما در این مقاله، درمان این عارضه با کمک ارتودنسی دندان مخصوصا ارتودنسی کودکان است.

آپنه خواب چیست؟

به توقف ناگهانی، ناخواسته و موقتی تنفس در خواب که به صورت مکرر در طول شب و زمانی که شخص خواب است رخ میدهد آپنه خواب گفته می شود. این مشکل به دلیل کاهش اکسیژن رسانی به بافت های مهم بدن در نتیجه انسداد مجرای هوایی رخ می دهد.

یک متخصص ارتودنسی کودکان با این اقدامات ساده به درمان آپنه کمک می کند

ابتدا (همانطور که در ابتدا نیز خواندید) باید بدانید که آپنه خواب یک بیماری پزشکی است که نیاز به تشخیص مناسب توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص خواب یا متخصص ارتودنسی دارد. پس از تشخیص، درمان باید آغاز شود. و درمان OSA نیز به شدت و همچنین علل اصلی بیماری بستگی دارد. در بسیاری از موارد، متخصص ارتودنسی می تواند به پیشگیری و درمان ابن عارضه کمک کند. ما کاری به درمان هایی که یک متخصص گوش و حلق و بینی یا سایر متخصصان دیگر انجام می دهند نداریم. و فقط اقداماتی که یک متخصص ارتودنسی می تواند برای حل مشکل انجام دهد می پردازیم. این اقدامات عبارتند از:

  • تشخیص تخصصی و به موقع مشکل
  • کمک به رشد یا هدایت رشد استخوان های فک در کودکان
  • اصلاح ناهنجاری های استخوانی با ارتودنسی پیشگیری
  • کمک به حذف عادات مخرب در کودکان
  • کمک به توسعه فک پایین و بالا
  • کمک به بهبود الگوی تنفس کودکان

عضویت در تیم درمان آپنه خواب

متخصصان ارتودنسی در مدیریت بیماری (OSA) با استفاده از وسایل دندانپزشکی یا اصلاح ساختار فک و دندان مهارت زیادی دارند. به همین خاطر، آنها می توانند به عنوان بخشی از تیم درمان در کنار سایر متخصصان پزشکی و دندانپپزشکی برای بهبود آپنه ارائه خدمات کنند. بنابراین چنانچه فکر می کنید شما یا فرزندتان از این عارضه رنج می برید می توانید برای مشاوره یا ارزیابی و یا حتی درمان به یک متخصص ارتودنسی خوب در شهر خود مراجعه کنید.

 

آشنایی با خدمات ترمیم و زیبایی دندان

 دندانپزشکی ترمیمی، یکی از روش­های درمانی برای ترمیم و بازسازی دندان­هایی است که دچار تخریب و پوسیدگی شده­ یا تقریبا از بین رفته اند. ترمیم و زیبایی دندان، در واقع یک علم همراه با هنر است و ارتباط مستقیمی با زیبایی و سلامت دندان ها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دندانپزشکی زیبایی در ادامه این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید.

آنچه در اصلاح طرح لبخند توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مدنظر قرار می­گیرد، وجود قرینگی در دندان­های راست و چپ، رابطه صحیح قرار گرفتن دندان­ها با لب بالا و پایین، تناسب صحیح عرض و طول هر دندان و رابطه صحیح خطی و طولی بین دندان­های جلو از دیگر مواردی است که توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس فرمول­ها و قوانین خاصی ارزیابی می­شود. هر یک از این موارد می­تواند در خلق یک لبخند زیبا تاثیر بسزایی داشته باشد.

انواع خدمات متخصص ترمیم و زیبایی

خدماتی که توسط دندانپزشک ترمیم و زیبایی تهران ارایه می­شود عبارتند از:

اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند زیبا)

اصلاح لبخند لثه­ای (با افزایش طول تاج دندان)

بلیچینگ

یکی از درمان­های ترمیم و زیبایی دندان می­باشد که در راستای سفید کردن دندان انجام می شود. بلیچینگ باعث سفیدی دندان­ها می­شود. این روش یکی از ارزان­ترین تکنیک­های سفید کردن دندان است.

لمینت سرامیکی

قرار دادن پوسته­ی نازک سرامیکی از مواد همرنگ دندان که برای اصلاح فرم و وضعیت ظاهر دندان روی سطح ناصاف یا ترک خورده دندان گذاشته می­شود.

لمینت کامپوزیت ونیر

ونیر کامپوزیت یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار برای درمان و زیبایی لبخند به شمار می‌آید. کامپوزیت، در واقع ترکیبی از یک ماده رزینی خمیرگونه می‌باشد که بر روی دندان قرار داده می­شود و پس از فرم­دهی توسط دندانپزشک متخصص، به وسیله تابش نور بر روی دندان فیکس می­شود.

ایمپلنت دندان

این درمان به عنوان یک درمان جایگزین برای پروتزهای بریج بوده که دندان­های سالم اطراف نیز در آن روش تراشیده می­شدند. هدف اصلی از درمان ایمپلنت، این است که در آینده هیچ دندانی به خاطر پایه بریج قرار گرفتن تراشیده نشود و از بین نرو . ایمپلنت دندان ، ساختاری است که جایگزین ریشه­های طبیعی دندان شده و در فک کاشته می­شود و مانند یک دندان طبیعی عمل خواهد کرد.

ارتودنسی دندان

به منظور مرتب کردن دندان­ها و رفع ناهنجاری های فک جهت اصلاح طرح لبخند زیبا.

 

لمینت دندانهای پایین

 جهت آشنایی لمینت دندانهای پایین ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

از رایج ترین روش های ترمیم زیبایی دندانپزشکی می توان به لمینت اشاره کرد. لمینت لایه ای همرنگ با دندان هاست که جهت اصلاح فرم، طرح یا اصلاح رنگ دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در اصلاح فاصله بین دندان ها نیز کاربرد دارد. استفاده از لمینت سبب زیبایی فرد شده و اعتماد به نفس وی را نیز افزایش می دهد.

لمینت مواد بسیار نازک و همرنگ دندان است که طول عمر بالایی داشته و با کمترین عوارض سبب بهبود ظاهر دندان می شود. از این پوسته های کامپوزیتی یا سرامیکی به منظور اصلاح طرح لبخند، سفید یا براق کردن دندان ها، تغییر فرم، اندازه و طول دندان استفاده می شود. نصب لمینت در حوزه کار متخصص ترمیم و زیبایی دندان بوده و کسانی که در این خصوص مشکل دارند می توانند از متخصصان دندانپزشکی زیبایی برای ترمیم و اصلاح مشکل خود کمک بگیرند.

انواع لمینت برای لمینت دندانهای پایین

لمینت دندان کلا بر دو نوع تقسیم می شوند. لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی

جنس آن از سرامیک است. این لمینت ظاهری زیباتر داشته و رنگ آن ثبات بیشتری دارد. میزان مقاومت آن در مقایسه با لمینت های کامپوزیتی بیشتر است. این لمینت ها بعد از قالب گیری ساخته می شوند. هزینه آن نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر است.

لمینت کامپوزیتی

در این فرآیند دندان در مقایسه با لمینت سرامیکی کمتر تراش می خورد. اگر دندان شرایط لازم را داشته باشد، دندان به هیچ وجه تراش داده نمی شود.از جمله مزایای آن میزان براق تر شدن و عبور بیشتر نور از کامپوزیت دندان است. همچنین دارای تنوع رنگ بیشتری است. هزینه آن نیز در مقایسه با روش دیگر پایین تر است. با لمینت نمی توان همه مشکلات دندانی را برطرف کرد. اما می توان به آنها فرم داد و آن ها را یکدست کرد.

لزوم لمینت دندان های پائین

افرادی که دوست دارند دندان های خود را لمینت کنند، نمی دانند آیا لازم است هر دو فک لمینت شود یا خیر. با توجه به اینکه برخی افراد وقتی می خندند، دندان های فک پائین آنها دیده می شود، بهتر است دندانهای پائین را نیز لمینت کنند. البته می توان با روش بلیچینگ دندان  آن دندان ها سفیدتر کرد تا با دندان های دیگر مطابقت داشته باشند.

برای اینکه بدانیم چه تعدادی از دندان ها در فک بالا و پایین نیاز به لمینت دارند، بهتر است جلوی آینه ایستاده و لبخند بزنید. این کار را از نیمرخ و زوایای مختلف نیز انجام دهید. بدین ترتیب می توان به تعداد دندان های مورد نیاز برای لمینت پی برد.

 

ارتودنسی لینگوال (زبانی و مخفی)

 توضیحات دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران درباره ارتودنسی لینگوال :

اصطلاح  لینگوال یا (مخفی) در ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی معمولی استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. در حالی که بریس‌های معمولی یا سنتی در ارتودنسی ثابت، بر روی سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. وقتی که بریس‌ها بر روی سطح داخلی دندان‌ها قرار داشته باشند، از نظر ظاهری عملاً حالت مخفی داشته و امکان درمان ارتودنسی بدون ایجاد هیچ‌گونه اشکالی در زیبایی و وضعیت ظاهری چهره را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

مخفی بودن بریس ارتودنسی

از  مزایای ارتودنسی لینگوال آن است که شما می‌توانید مدت زمان ارتودنسی را بدون آنکه کسی متوجه شود، به پایان برسانید. اگر شما هم با گذاشتن سیم و اتصالات در دهان خود و نمایان بودن آن در دید دیگران مشکل دارید، پس ارتودنسی لینگوال می‌تواند بهترین روش برای شما باشد. بریس‌های مدل STB social 6 یکی از انواع جدید بریس‌های لینگوال هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به طور کامل در پشت دندان‌ها مخفی باشند.

سرعت بالا

بریس‌های لینگوال به یک سیستم “خودتنظیم شونده” (سِلف لایگیت) مخصوص مجهز هستند که سرعت کار درمان ارتودنسی را خیلی بالاتر می‌برند و برای افرادی که می‌خواهند سریع‌تر و در عرض کمتر از 6 هفته به نتیجه برسند، گزینه بسیار خوبی هستند. البته برای استفاده از آن ها بهتر است که بیشتر با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید.

راحت بودن

بریس‌های لینگوال به عنوان یکی از راحت‌ترین روش‌های ارتودنسی شناخته می‌شوند. سیستم سلف لایتگیت (خودتنظیمی) که برای این بریس‌ها تعبیه شده است، به سیم‌کشی‌های روی دندان امکان می‌دهد که بدون آنکه نیازی به کشیدن و سفت کردن به صورت دستی داشته باشند، خودشان به صورت خودکار حرکت کرده و سفت‌تر شوند. بنابراین در طول دوره ارتودنسی، یک نیروی ملایم و مستمر بر روی دندان‌ها وارد می‌شود و کار صاف کردن دندان‌ها را به راحتی انجام می‌دهد. به این ترتیب نیاز شما به مراجعات مکرر به دندانپزشک در طول دوره درمان نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.

 

زیبایی دندان

 امروزه دندانپزشکان نه تنها به درمان و ترمیم دندان توجه دارند؛ بلکه زیبایی دندان یکی از اهداف آنها به شمار می رود. روش های ترمیم و زیبایی دندان همگی با هدف طرح لبخند زیباست و هزینه آن به مواد، تجهیزات و دستمزد دندانپزشک و نوع درمان بستگی دارد.

زیبایی دندان با استفاده از کامپوزیت دندان

بعضی از درمان های زیبایی باعث بالا بردن سلامت دهان و دندان می شود. مثلاً پر کردن دندان با مواد سرامیکی در مقایسه با آمالگام ظاهر بهتری به دندان داده و میزان کمتری از مینای دندان تراش داده می شود. در دندانپزشکی زیبایی موادی به دندان اضافه یا از آن کم می شود. بدین منظور در دنداپزشکی از اقدامات غیر قابل بازگشت روی دندان ها  خودداری می شود. در این روش مواد همرنگ دندان بوسیله چسب مخصوص به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.

زیبایی دندان با استفاده از لمینت های سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی، لایه هایی از سرامیک هستند که عیوبی از قبیل تغییر رنگ دندان را پوشانده و سبب زیبایی آن ها می شوند. در استفاده از لمینت قسمتی از مینای دندان باید تراش داده شود. در واقع ونیرها لایه های بسیار نازکی هستند که برای برطرف کردن ترک ها و شکستگی های دندان روی آنها قرار می گیرند و سبب زیبا کردن ظاهر آنها می شوند. ونیرها از جنس پرسلین یا رزین کامپوزیت هستند. رزین مایعی است که می تواند به جامدی سخت تبدیل شود.

استفاده از پل های بین دندانی یا بریج

یکی از تکنیک های دیگر زیبایی و ترمیم دندان، بریج ها هستند. در این روش درمان روکش به شکل پل نصب می شود تا موجب پیوستگی دندان ها شود. این کار با کمک دو دندان کناری انجام می شود. بریج ها تنها جنبه زیبایی ندارند. در مقایسه با ایمپلنت و ارتودنسی، از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه تر و اجمالی تر بوده و بدون ایمپلنت یا ارتودنسی می توانند سبب بهبود وضعیت آنها شوند.

ایمپلنت ها

هر گاه به هر دلیلی یکی از دندانها دچار مشکل شده و بیفتد، مشکل بزرگی در زیبایی دندان ها بوجود خواهد آمد. ایمپلنت ها در این هنگام می توانند این مشکل را جبران کرده، فضای خالی را پر نموده و ظاهر دهان را زیباتر کنند. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان بیشتر در جهت بهبود و اصلاح مشکلات دندانی است؛ اما نقش آن در زیبایی نیز بی تأثیر نیست.

بلیجینگ یا سفید کردن دندان ها

عوامل زیادی در رنگ، ظاهر و سلامت دندانها دخیل هستند. دندان های سفید نشانگر بهداشت و سلامتی دهان و دندان است. بلیجینگ دندان راهکاری برای چند درجه سفیدتر کردن دندانها بوده و منجر به زیبایی دندان ها می شود. در بلیچینگ که به منظور سفید کردن دندانهاست لکه دندانها از بین می رود. تغییر رنگ مینای دندان که به علل مختلفی همچون قهوه، چای، سیگار، ارث و بالا رفتن سن نیز می تواند اتفاق بیفتد با این روش قابل درمان است. این کار توسط ماده سفید کننده انجام می شود و هر جلسه 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

 

پاسخ به سوالات رایج در مورد بلیچینگ دندان

 برای پاسخ به تمامی سوالات پیرامون بلیچینگ دندان در ادامه این مقاله با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان از کلینیک آرتمان همراه باشید.

با بلیچینگ چه اندازه دندان‌ها سفید می‌شوند؟

میزان سفیدی دندان‌ها به عواملی مانند جنس دندان‌ها و مواد رسوب کرده بر روی دندان‌ها بستگی دارد و نتایج برای همه افراد نمی‌تواند یکسان باشد.

قبل از بلیچینگ چه کار باید کرد؟

باید ابتدا به درمان پوسیدگی دندان پرداخت سپس عمل بلیچینگ را انجام داد.

دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را جرم گیری می‌کند سپس با استفاده از بلیچینگ اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند که بلیچینگ بر روی دندان‌ها پر شده یا نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل ریشه هیچ گونه اثری نخواهد داشت.

آیا بلیچینگ عوارضی دارد؟

بلیچینگ عوارضی ندارد اما ممکن است بیمار دچار حساسیت دندانی شود که با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت این موضوع به زودی برطرف می‌شود.

تفاوت بلیچینگ دندان و لمینت چیست؟

بلیچینگ یک روشی برای سفید کردن دندان‌ها است که با تزریق ماده سفید کننده باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود اما لمینت دندان با هدف پوشاندن عیب‌های دندانی، متناسب با دندان ساخته می‌شود و با کمک چسب مخصوصی بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شود در نتیجه علاوه بر تغییر رنگ دندان، فرم و اندازه دندان‌ها نیز تغییر می‌کند.

چه تفاوتی میان بلیچینگ و جرم گیری دندان‌ها وجود دارد؟

هر دو روش باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شوند اما میزان سفید کردن دندان‌ها متفاوت است که جرم گیری با هدف پاکسازی دندان‌ها از پلاک‌های دندانی اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند. بلیچینگ تنها برای سفید کردن دندان‌ها و برای از بین بردن لکه‌های موجود بر روی دندانها استفاده می‌شود که برای افرادی که دندان‌های سالمی دارند و تنها خواستار سفید کردن دندان‌های خود هستند روش بسیار مناسبی است.

قیمت بلیچینگ دندان در کرج

هزینه بلیچینگ با توجه به نوع بلیچینگ (بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه) متفاوت است البته بلیچنگ نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها هزینه کمتری دارد. قیمت بلیچینگ دندان با لیزر با توجه به تعداد جلسات موردنیاز می‌تواند کمی زیادتر شود.

 

کاربرد لمینت سرامیکی چیست؟

 لمینت لایه ای نازک از مواد است که متناسب با فرم و ویژگی های هر فرد ساخته و به دندان ها چسبانده می شود. لمینت ها اغلب اوقات با رنگ های طبیعی ساخته می شوند که تقریباً شبیه به رنگ دندان است و در بخش جلوی دندان ها استفاده می شود تا سبب زیباتر شدن طرح لبخند شوند.

لمینت دندان نیز همانند دندان طبیعی قادرند نور را بازتاب کنند. درخشندگی آنها نیز همانند دندان طبیعی است. برای اینکه ظاهر لمینت تا حد زیادی مطابق دندان ها باشد باید فاکتورهایی مثل اندازه، رنگ، طول، تراز بودن و شفافیت لمینت در نظر گرفته شوند.

  • کاربرد لمینت سرامیکی
  • یک یا چند دندان زرد شده باشد.
  • دندان ها لب پر و یا شکسته باشند.
  • دندان ها کج باشند.
  • یک یا چند دندان کوتاه تر از بقیه باشند.

بیشتر بدانیم : ایمپلنت دندان

در تمام موارد گفته شده می توان بدون عمل جراحی و با استفاده از لمینت سرامیکی آنها را اصلاح کرد. و آنها را با بقیه دندان ها، هم تراز کرد. اگر فاصله بین دندان ها نیز موجب آزار شماست بدون استفاده از براکت و با کمک لمینت سرامیکی می توان آن را درمان کرد.

اگر تنها یکی از دندان ها دچار مشکل بوده و نیاز به اصلاح داشته باشد در این صورت برای متناسب کردن آن با بقیه دندان ها می توان از لمینت سرامیکی استفاده نمود. لمینت راهکاری مناسب برای بهبود ظاهر و زیباسازی دندان ها است. لمینت های سرامیکی راحت و سریع روی دندان نصب شده و هر گونه عیب و نقص دندان ها را رفع می کنند.

لمینت از پیشرفت های چشمگیر در حوزه دندانپزشکی زیبایی است و به بیماران کمک می کند تا مشکلات دندانی خود را برطرف کنند. با لمینت می توان دندان های پیشین را زیباتر و جذاب تر نمود.

 

صفحه قبل 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->