انتخاب متخصص ارتودنسی در کرج

 بهترین متخصص ارتودنسی میتواند در بخشیدن لبخندی زیبا به ما کمک کند. برای درمان دائمی مشکلات دندان لازم است که به یک متخصص ارتودنسی ماهر مراجعه کنیم. اما در میان این همه پزشک چگونه می توانید یک متخصص ماهر و متعهد پیدا کنید.

انجام ارتودنسی دندان مناسب چه کسانی است؟

اگر احساس می کنید که دندان هایتان کامل روی هم قرار نمی گیرد، اگر احساس می کنید که هنگام لبخند دهانتان کج می شود، اگر اگاهی اوقات در دندان های آسیاب خود احساس درد می کنید، شما نیاز دارید تا توسط یک متخصص ارتودنسی معاینه شوید.

ارتودنسی علاوه بر اثرات درمانی مانند منظم کردن دندان ها، تاثیر مستقیم در زیبایی صورت نیز دارد. گاها درمان ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند انجام می گیرد.

زمان مناسب برای مراجعه به متخصص ارتودنسی

اگر یکی یا چند مورد از علائم پایین را دارید، لازم است تا سریعا توسط متخصص معاینه شوید. به یاد داشته باشید که هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید هم نتیجه بهتری خواهید گرفت هم دوره درمان به زمان کمتری نیاز دارد.

• دندان‌‌های ردیف پایین توسط دندان‌های ردیف بالا کامل پوشیده شده است

• داشتن دندان اضافی

• دندان‌های نامرتب و شلوغ، یا کج و کوله بودن دندان‌ها

• مشکل دندان قروچه و بهم ساییدن دندان‌ها

• عدم صحیح قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم

• عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌های زیبایی صورت

• فاصله بین دندان‌ها

• عقب یا جلو بودن نامتعارف فک پایین و بالا

• گاز گرفتن مداوم و بیش از حد گونه و لثه دندان

• انحراف خط وسط دندان با وسط لب

• لبخند کج

• مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها

• مشکل موقع جویدن غذا

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب متخصص ارتودنسی در تهران

متخصص ارتودنسی چگونه می تواند به شما کمک کند؟

قبل از انجام هر کاری، نیاز است تا متخصص ارتودنسی تاریخچه سلامت دندان و سوابق پزشکی شما را مطالعه کند. سپس معاینات بالینی صورت می گیرد و در انتها به کمک قالب گیری و عکس برداری، مسیر درمان شما کاملا مشخص خواهد شد.

در روند درمانی ارتودنسی هم بیمار و هم پزشک باید صبور باشند. چرا اثر تغییرات در دراز مدت نمایان خواهد شد. لازمه تصمیم درست توسط متخصص ارتودنسی ، انجام معاینات طولانی و مشاوره های لازم است. در ضمن قبل از انجام درمان ارتودنسی باید حتما توسط متخصص لثه، سلامت لثه ها چک شوند.

در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟

مهمترین فاکتور در انتخاب دندانپزشک ارتودنتیست مهارت ایشان است. مهارت و تجربه که نیازمند دانش بالایی است. سابقه کار مناسب و نمونه درمان های موفق از جمله مواردی است که توانایی یک متخصص را در انجام ارتودنسی مشخص می کند.

از آنجایی که درمان ارتودنسی زمانبر است، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب، اخلاق و شخصیت ایشان است.

پس از انجام درمان ارتودنسی لازم است که برای معاینات و چکاب های ماهانه به پزشک معالج مراجعه نمایید. فاکتور اخلاق و شخصیت زمانی پر رنگ تر می شود که بخواهید درمان ارتودنسی را برای کودکان انجام دهید.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بدون شک در شهر کرج متخصصان و پزشکان بسیار ماهری مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند. اما ترافیک شهر کرج و ازدحام جمعیت برای بسیار محدودیت هایی را ایجاد می کند و هر کسی به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی کرج و منطقه زندگی خود است.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مشهد

متخصص ارتودنسی خوب در روند درمان ارتودنسی چه تاثیری دارد؟

 متخصص ارتودنسی خوب در تهران و یافتن یک مطب خوب و عالی یکی از دغدغه های کسانی هست که به دنبال انجام درمان ارتودنسی هستند. این مقاله حاوی اطلاعاتی است که به شما کمک می کند نه تنها یک متخصص ارتودنسی خوب بلکه بهترین متخصص ارتودنسی در شهر خودتان را انتخاب کنید.

انتخاب متخصص ارتودنسی خوب چه اهمیتی دارد؟

چرا بدنبال بهترین متخصص ارتودنسی هستیم؟ می دانیم که مشکلات مال‌اکلوژن از جمله نگرانی های دندانپزشکی شایع در میان افراد مختلف است. کسانی که از این مشکلات رنج می برند نیاز به درمان ارتودنسی دارند. این افراد باید حتما یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنند تا بتوانند طی دوره درمان از مهارت ها، تجربه و همچنین مشاوره چنین متخصصی جهت رفع مال اکلوژن خود کمک بگیرند.

درمان ارتودنسی خود را به چه کدام متخصص ارتودنسی در شهر بسپاریم؟

بسیاری از افراد بدون داشتن هیچ معیار یا ملاکی به اولین متخصص ارتودنسی دندانی که می رسند او را به عنوان متخصص خود انتخاب می کنند. هرچند که معیارهای خاصی برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب وجود ندارد اما به نظر می رسد که داشتن حداقل چند معیار انتخابی می تواند به شما در انتخاب یک متخصص ارتودنسی کمک کرده و دوره درمان موفقی را برایتان رقم بزند.

در ادامه با چند معیار و فاکتور موثر در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد. اگر دوست ندارید درمان خود را به هر کسی واگذار نکنید حتما برای خود چند معیار داشته باشید یا چند فاکتور زیر را در هنگام انتخاب متخصص در نظر بگیرید.

تجربه و تخصص

قبل از هر چیز مهم است بدانید که یک متخصص ارتودنسی خوب برای ارائه خدمات با کیفیت دارای دانش و تجربه بسیار بالایی است.

ارتودنسی یک رشته تخصصی است که نیاز به آموزش گسترده دارد. متخصصی که انتخاب می کنید باید علاوه بر اینکه حتما فارغ التحصیل تخصص ارتودنسی دندان باشد، بلکه باید تجربه بسیار بالایی در این زمینه داشته باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

اخلاق، پیگیری و صبوری         

داشتن تخصص و تجربه برای موفقیت درمان ارتودنسی بسیار مهم است، اما پیگیری منظم، اخلاق، و صبوری متخصص از جمله فاکتورها یا معیارهای یک متخصص ارتودنسی خوب است که می تواند یک تجربه درمان عالی برای افراد رقم بزند.

فراموش نکنیم که به طور متوسط درمان ارتودنسی حدود 18 ماه زمان نیاز دارد. بنابراین اگر متخصص شما چنین ویژگی هایی نداشته باشد، چطور میتوان از روند درمان مطمئن بود و یا یک نتیجه ایده آل را انتظار داشت.

برنامه های پرداخت قسطی هزینه ارتودنسی

در نظر گرفتن جنبه های مالی یکی از مهمترین عوامل، ملاک ها یا معیارهایی است که باید هنگام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان مورد توجه قرار گیرد. اگر توان مالی خوبی دارید این معیار را خط بزنید زیرا اگر هزینه ارتودنسی دندان را یکجا پرداخت کنید برای شما به صرفه تر است وممکن است برایتان کمتر حساب شود.

بیشتر بدانید:  راهنمای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

۵ فایده دندانپزشکی زیبایی که باید از آن ها مطلع شوید

 چه انسان ریزبینی باشید و چه کسی که به جزئیات هیچ اهمیتی نمیدهد، در هر صورت زمانی که اولین بار با یک شخص روبرو میشوید یکی از صحنه هایی که با آن برخرود میکنید لبخند است. لبخندی که اجزای تشکیل دهنده آن دندان ها و لثه ها هستند. کسانی که طرح لبخند جذاب، گیرا و سفیدی دارند معمولا اعتماد بنفس بالایی دارند و در روابط اجتماعی نیز موفق تر ظاهر میشوند، اما کسانی که به هر دلیلی لبخند زیبایی ندارند به اندازه گروه اول موفق نیستند. برای گروه دوم که به دنبال لبخندی نو، سالم و زیبا هستند دندانپزشکی زیبایی بسیار کارساز است. با رو آوردن به هر یک از پروسه های دندانپزشکی زیبایی میتوانید به یک لبخند خوب دست یابید. در این مقاله با ۵ تا از فواید دندانپزشکی زیبایی آشنا در کنار لبخند زیبا آشنا خواهید شد.

۵ تا از فواید دندانپزشکی زیبایی

۱. افزایش اعتماد به نفس

هرگز نباید قدرت یک لبخند زیبا و بی عیب و نقص را دست کم گرفت. افرادی که لبخندهای زیبایی دارند ، در کل جذاب به نظر می رسند. اگر حین خندیدن مدام جلوی دهان خودتان را میگیرید و یا اینکه حین خندیدن دوست ندارید کسی از شما عکس بگیرد، احتمالا با دندان ها و لثه خودتان مشکل دارید. اما زیاد نگران این موضوع نباشید.

۲. تجربه  کمترین میزان درد

اغلب مردم اینطور فکر میکنند که پروسه های دندانپزشکی دردناک هستند برای همین چندان تمایلی به مراجعه به دندانپزشک ندارند. در همین خصوص به دلیل همین ترس ممکن است خیلی از مردم از خیر فواید دندانپزشکی زیبایی بگذرند و با همان لبخند نه چندان پیرای خودشان سر کنند.

خبر خوب این است که بسیاری از این پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند باندینگ دندان، انواع روکش دندان( لمینت دندان ، ونیر دندان و..) ، بلیچینگ دندان و … بدون درد هستند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت عدم تجربه درد یا کمترین احساس درد یکی از مهمترین فواید دندانپزشکی زیبایی دندان است

۳. بهبود سلامت دهان و دندان

یکی از مزایای دندانپزشکی زیبایی دندان بهبود سلامت دهان و دندان است. هنگامی که افراد تحت عمل زیبایی قرار می گیرند، بیشتر از گذشته در خصوص مراقبت از دندان های خود حساسیت به خرج میدهند. آن ها برای حفظ لبخند جدید خودشان به طور مرتب با یک خمیر دندان خوب مسواک میزنند، نخ دندان میکشند و توصیه های دندانپزشک ترمیم و زیبایی دندان را مو به مو عملی میکند.

۴. به دست آوردن لبخندی کاملا طبیعی

بیشتر افراد از انجام اقدامات زیبایی دندان خودداری می کنند زیرا آنها نگران این هستند که پس از درمان دندان هایشان غیرطبیعی به نظر برسد. اما وقتی اقدام به انجام هر کدام از پروسه های زیبایی دندان میکنید به یک لبخند زیبا و طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

۵. مقرون به صرفه و سرمایه گذاری خوب

برخی افراد تمایل دارند که از دندانپزشکی زیبایی خودداری کنند زیرا معتقدند که هزینه مراحل دندانپزشکی زیبایی دندان بیشتر از سایر دندانپزشکی های دیگر است. با این وجود بیشتر روشهای زیبایی دندان مقرون به صرفه تر از آنچه فکرش را می کنید هستند.

 

مزایای ایمپلنت دندان ، آشنایی با 5 فایده ایمپلنت ها

 وقت دندون خودتون رو از دست میدید یا به هر دلیلی آسیب می‌بیه گزینه های مختلفی برای جایگزینی اون دندون وجود داره. از بین همه روش های جایگزین دندان مثل بریج یا پل دندانپزشکی، پروتز و … ایمپلنت دندان تقریبا بهترین روش جایگزینی دندان محسوب میشه. کاشت ایمپلنت دندان مزایای زیادی داره که اگه ادامه مقاله از کلینیک دندانپزشکی ایده ال  رو بخونید با مزایای ایمپلنت دندان بیشتر آشنا میشید.

آشنایی با دست کم 5 تا از فواید و مزایای ایمپلنت دندان

مانع از فرسایش و از بین رفتن بافت استخوانی میشه

استخوان فک از دندان های ما حمایت میکنه. بافت استخوان فک در واقع با احاطه کردن ریشه دندون ها باعث میشه دندان سرجای خودش فیکس بشه. وقتی دندون شما به هر دلیلی از بین میره و کشیده میشه، استخوان فکی که سابق بر این دندون از دست رفته شما رو حمایت میکرد هم، شروع به فرسایش و کاهش تراکم میکنه.

مثل دندون طبیعی خودتونه

متخصصان ایمپلنت دقیقا بر اساس شکل ظاهری و رنگ دندون های طبیعی خودتون یک ایمپلنت رو داخل استخوان فک شما میکارن. با توجه به اینکه ایمپلنت ها در اشکال و رنگ های مختلفی تولید میشن شما دیگه نگران این نخواهید بود که ایمپلنت شکل طبیعی نداشه باشه. پس یکی دیگه از فواید و مزایای ایمپلنت دندان طبیعی بودن ظاهرشه به طوری که هیچکس به جز شما و متخصص کاشت ایمپلنتتون نمیتونه متوجه بشه دندون کاشتید.

قدرت جویدن رو بهبود میبخشه

از آنجا که ایمپلنت های دندانی با یک ماده تیتانیومی جایگزین ریشه دندان می شن، به شما این امکان رو میدن که کم و بیش همان مقدار نیرویی رو که با دندون طبیعی خودتون برای جویدن بکار میبردید رو بتونید اعمال کنید. جالب اینجاست که سایر روش های جایگزین دندان چنین قابلیتیی ندارند و خیلی کم میتونن قدرت جویدن رو به شما برگردونن .

بیشتر بدانید:

از تغییر چهره شما جلوگیری میکنه

دندان های شما به حمایت از ساختار صورت شما کمک می کنن. وقتی دندان های خودتون رو از دست می دید، متاسفانه این پشتیبانی رو از دست می دید، که در نهایت باعث می‌شه چهره شما تغییر کنه و باعث پیرتر شدن شما میشه. اما یکی از مزایای ایمپلنت دندان اینه که دقیقا مانند دندان بافت های صورت شما رو حمایت میکنه تا شکل طبیعی و جوان شما رو همچنان حفط کنه. کسایی که از فواید ایمپلنت دندان بهره میبرند معمولا چند سالی جوانتر دیده میشن.

کیفیت تکلم و گفتار رو بیشتر میکنه

برخی از گزینه های جایگزینی دندان مانند دندان مصنوعی (پروتز) می تواند بر توانایی شما در تلفظ صحیح کلمات تأثیر بگذاره. جای خالی دندون هایی که دیگه نیستن همچنین می تونه گفتار شما رو تغییر بده. از اونجا که ایمپلنت دندان دقیقاً مثل دندانهای طبیعی عملکرد خوبی داره، به شما این امکان رو می ده که به راحتی و به طور طبیعی صحبت کنید.

 

پوسیدگی دندان چیست و چه بلایی سر دندان می‌آورد؟

 پوسیدگی دندان به سست شدن و تحلیل رفتن مینای دندان ها گفته میشود که میتواند باعث درد و سایر علائم دیگری در ما شود. از مهمترین و شایعترین علل مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی وجود پوسیدگی در بافت دندان است.

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می شود؟

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

دلیل پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

این اتفاقات حدودا از یک ساعت بعد از زمانی که غذا میخورید شروع میشود و همچنان به مینا آسیب میزنند. برای همین توصیه میشود که دست کم تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک زده یا تمیز کنید.

علائم پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی دندان در مراحل اولیه معمولا علائم آنچنان قابل توجهی ندارد و معمولا به صورت اتفاقی ممکن است حین ویزیت توسط دندانپزشک از طریق تصویر اشعه ایکس یا معاینه فیزیکی وجود پوسیدگی و حتی حفره داخل دندان تشخیص داده شود. به همین دلیل است که شما باید به طور منظم به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنید. زیرا در همان  ابتدای پوسیدگی مانع از گسترش آن شده و اقدام به  درمان میکنند.

درمان پوسیدگی دندان چیست؟

اگر پوسیدگی خیلی جدی نباشد ، تیم دندانپزشکی تمام پوسیدگی ها را برداشته و دندان را با پر کردن ترمیم می کند. اما بعضی اوقات عصب وسط دندان آسیب می بیند. در این صورت ، دندانپزشک باید عصب را بردارد و با کمک تاج دندان یا مواد پرکننده اقدام به ترمیم دندان کند( پر کردن دندان ). اینکار معمولا توسط دندانپزشک ترمیمی خوب انجام داده میشود و مشهور به درمان ریشه یا روت کانال است. از طرفی اگر دندان آنقدر پوسیده شده باشد که قابل ترمیم نباشد ، ممکن است دندانپزشک مجبور شود دندان را خارج کند و آن را بکشد.

 

دندانپزشکی پیشگیرانه چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

 این اصطلاح در واقع به تمام راهکارها و روش های مراقبت از بهداشت دهان و دندان اشاره دارد که به منظور پیشگیری از بروز بیماری های دهان و دندان مورد استفاده قرار میگیرند. مهمترین مباحث مطرح شده در این حوزه دندانپزشکی، مراجعه منظم به دندانپزشک و عمل به توصیه های لازم جهت حفظ بهداشت دهان و دندان است.

دندانپزشکی پیشگیرانه برای شما چه کاری انجام میدهد؟

همانطور که از نامش پیداست، دندانپزشکان در این حوزه تلاش میکنند که از بروز مشکلات،  بیماری ها و ناخوش احوالی های دهان و دندان در آینده پیشگیری کنند. آن ها میخواهند که هیچ کودک و بزرگسالی به مرحله بیماری و عوارض بهداشت ضعیف دهان و دندان نرسند. با رعایت برخی نکات و توصیه های ساده و مراجعه منظم به مطب این دندانپزشکان میتوان تا ابد سلامتی دهان و دندان خود را تضمین کرد. اما به طور کلی در این حوزه، مردم یاد میگیرند که چطور و با چه اقداماتی از بروز مشکلات دندان، لثه، استخوان فک و سایر ساختارهای داخل دهان پیشگیری کنند. متخصصان در این حوزه میکوشند به طور اختصاصی از بروز مشکلات زیر پیشگیری کنند:

  • حفره دندان
  • التهاب و آماس لثه
  • فرسایش و از بین رفتن مینای دندان
  • پریودنتیت
  • مشکلات ارتودنسی دندان
  • عدم تغییر رنگ دندان (که شما را از نصب روکش و یا ونیر دندان بازمیدار)
  • ریزش یا افتادن دندان (که شما را از نیاز به جایزگین دندانی مانند ایمپلنت دندان، بریج و یا تاج دندان بازمیدارد)

بیشتر بدانید:

برخی از مهمترین اقداماتی که در دندانپزشکی پیشگیرانه روی آن ها تاکید میشود

۱. هر روز دندان های خود را مسواک بزنید

مهمترین بخش دندانپزشکی پیشگیرانه ، مسواک زدن آن هم به صورت منظم در طول شبانه روز است. بهتر است که برای مسواک زدن از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید که مورد تایید دندانپزشک شما باشد.

۲. روزانه از نخ دندان استفاده کنید

برای تمیز کردن دندان ها علاوه بر مسواک به نخ دندان کشیدن هم نیاز دارید. زیرا اساسا با مسواک نمیتوان به تنهایی تمام بخش های دهان و دندان را تمیز کرد. نخ دندان به تمیز کردن فضاهای باریک بین دندان ها کمک می کند. اگر بریس ارتودنسی داشته باشید که احتمالا بیشتر از هر موقعی باید از نخ دنان کمک بگیرید.

۳. به دندانپزشک خود مراجعه کنید

توصیه میشود که هر ۶ ماه یکبار به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنید. اما اگر برایتان مقدرو نیست میتوانید به جای هر ۶ ماه یکبار، سالی ۱ بار اینکار را انجام دهید. دندانپزشک در طول این جلسه تمام ساختارهای دهان و دندان شما را بررسی کرده تا وجود هرگونه مشکل احتمالی در هر کدام از ساختارها، مخصوصا دندان، لثه، زبان و استخوان فک را تشخیص داده و در درمان آن به شما کمک کند.

 

آشنایی با تمام فواید و مزایای لمینت دندان

 برای اشنایی با تمام فواید و مزایای لمینت دندان در این مقاله کلینیک دندانپزشکی ایده آل همره باشید.

لمینیت دندان فواید و مزایای زیبایی زیادی دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای زیر و رو کردن و ساختن یک لبخند ایده آل است. مهمترین مزایای این رونیر دندانپزشکی عبارتند از:

طبیعی و زیبا هستند

روکش  های پرسلنی ظاهری بسیار طبیعی دارند و دقیقا مشابه رنگ و ظاهر واقعی دندان شما هستند. آن ها نور و روشنایی را به همان شکلی که دندان های واقعی خودتان ساطع میکنند برمیگردانند زیرا شفاف و بسیار نازک هستند.

از مواد با دوام ساخته شده و ماندگاری بالایی دارد

یکی از مهمترین  مزایای لمینت دندان طول عمر و ماندگاری آن ها است. به طور متوسط اگر به خوبی از آن ها محافظت و مراقبت کنید طول عمر لمینت دندان چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ سال خواهد بود.

همرنگ دندان های مجاور شما هستند

دندانپزشک زیبایی طوری رنگ لمینت را برای شما ست میکند که کسی متوجه غیرطبیعی بودن آن نمیشود. متخصص معمولا رنگ لمینت شما را نزدیک به رنگ دندان های مجاورش انتخاب میکند.

در لحظه لبخند شما را اصلاح میکند

برعکس برخی پروسه های دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان و ارتودنسی دندان، نصب لمینت دندان آنی است و بعد از نصب شما به سفیدی و زیبایی لبخند خود میرسید. نصب لمینت ها بسیار کوتاه است و نهایتا طی دو جلسه انجام داده میشود. پس کوتاهی پروسه را نیز از مزایای لمینت دندان در نظر بگیرید.

مشکلات زیادی را ترمیم و پنهان میکند

از دیگر مزایای لمنت دندان این است که می تواند شکل، رنگ و موقعیت دندان (در صورت جزئی بودن) را هم زمان بهبود ببخشد. بنابراین اگر طیف وسیعی از نقایص زیبایی زیر را داشته باشید میتوانید با کمک لمینت دندان آن ها را برطرف کنید:

  • وجود فاصله بین دندان ها
  • تغییر رنگ دائمی دندان
  • کج بودن دندان
  • دندان شکسته
  • لب پر شدن دندان
  • ترگ خوردن دندان

محافظه کارانه هستند

برای نصب اغلب روکش های دندانی شما باید بخش زیادی از صخامت دندان ها را تراش دهید. اما یکی از مزایای لمینت دندان این است که نیاز کمی به تراش مینای دندان دارد. از آنچایی که لمینیت دندان بسیار نازک است نیاز کمی هم به تراش ضخامت مینا دارد. بنابراین آسیبی به دندان وارد نخواهد شد.

خیلی زود نصب میشوند

برای نصب ونیر دندان شما کلا به دو جلسه نیاز دارید که هر جلسه نزیدک یک ساعت طول خواهد کشید. پس کی از مزایای لمینت دندان به عنوان یک نوع روکش دندانی کم بودن مدت زمان نصب است. بین هر دو جلسه نیز چیزی بین ۱ تا ۳ هفته زمان لازم است.

 

جراحی لثه چیست و چه وقت انجام داده میشود؟

 جراحی لثه یا جراحی زیبایی لثه یک روش دندانپزشکی است که برای معالجه مشکلات لثه یا بیماری پریودنتال به دلیل عفونت باکتریایی که روی بافت لثه تأثیر می گذارد ، ایجاد می شود. عفونت باکتریایی میتواند باعث التهاب، تورم، قرمزی و از بین رفتن استخوان های اطراف دندان شود. بیماری پریودنتال هنگامی شروع می شود که باکتری های موجود در دهان به دندان ها و لثه ها متصل شوند. باکتری ها همیشه هستند و میتوانند باعث تشکیل پلاک دندان شوند.

چه کسانی نیازمند عمل جراحی لثه هستند؟

جراحی لثه بر روی مبتلایان به پریودنتیت یا شدیدترین حالت بیماری لثه انجام می شود و  معمولا در بزرگسالان شایع است. این عمل به خصوص در افرادی که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند بیشتر انجام داده میشود. کسانی که بیماری لثه دارند معمولا شرایط مناسبی نخواهند داشت و در خطر آسیب های جدی قرار دارند. بیماری لثه در ابتدا بدون درد و علائم است برای همین فرد مبتلا، ممکن است در ابتدا متوجه آن نشود. تا زمانی که آسیب جدی به بافت لثه و سلامتی آن وارد شده باشد. با پیشرفت و جدی تر شدن بیماری، علائم نیز کم کم شروع میشوند.

شایعترین علائم بیماری لثه عبارتند از:

  • حساسیت
  • خون ریزی
  • قرمزی
  • ورم
  • حساسیت به گرما و سرما
  • بوی بد دهان
  • درد هنگام جویدن
  • بالا رفتن لثه ها یا عقب نشینی آن ها
  • مشکل و دشواری حین جویدن غذا

 

برخی از افراد باید لثه خود را جراحی کنند

افرادی که مایل به انجام پروسه های رایج دندانپزشکی دندان برای اصلاح طرح لبخند خود هستند و همزمان بیماری لثه دارند باید پیش از انجام آن پروسه ها به یک متخصص لثه یا پریودنتیست مراجعه کنند زیرا بدون یک لثه سالم انجام این پروسه ها به مشکل بر خواهد خورد. برخی از مهمترین درمان های دنانپزشکی که نیازمند درمان بیماری لثه هستند عبارتند از:

  • ارتودنسی دندان
  • ایمپلنت دندان
  • نصب انواع ونیر دندان مانند لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و ….

هدف از درمان لثه یا انجام عمل جراحی لثه چیست؟

مهمترین اهداف انجام جراحی لثه خلاص شدن از شر نفوذ باکتری ها به زیر لثه، بازسازی بافت نرم و بهبود عملکر و ظاهر لثه است. با انجام این عمل وضعیت بهداشت و سلامتی شخص بهبود پیدا خواهد کرد.

 انواع عمل جراحی بر روی بافت لثه

  • عمل جراحی فلپ لثه
  • جراحی ترمیم لثه
  • جراحی کاهش بافت لثه
  • جراحی پیوند لثه

 

ارتودنسی یا لمینت ؛ کدام مشکل من را حل می کند؟

 پاسخ  دکتر کامیار خضری بهترین متخصص ارتودنسی کرج و تهران به این سوال :

امروزه زیبایی دندان و دهان از اهمیت بالایی برای بسیاری از افراد در کل جهان دارد؛ به طوری که آن ها حاضرند تا هرگونه هزینه ای را متحمل شده و به زیبایی دندان مورد نظر خود دست پیدا کنند. از مهمترین و پرطرفدارترین روش های مورد استفاده برای زیبایی دندان، می توان به ارتودنسی یا لمینت اشاره کرد، که هر کدام از این روش ها دارای هزینه های بسیار متفاوت و مراحل اجرایی گوناگونی نیز هستند که افراد می توانند با توجه به نظر دندانپزشک خود، یکی از این بهترین روش ها را برای رسیدن به زیبایی مورد نظر خود انتخاب کنند.

در مقایسه این دو روش باید به این نکته توجه کرد که ارتودنسی روشی درمانی است. زمانی که شما از این روش استفاده می کنید؛ در واقع وضعیت دندان های خود را به شکل طبیعی و درست آن ها در خواهید آورد، چون این روش بر اساس طبیعت دندان ها است معمولا دارای نتیجه مطمئن تر و طولانی تر است؛ اما لمینت همانطور که گفته شد بیشتر یک عمل زیبایی است، شکل و طبیعت دندان ها را تغییر می دهد؛ به همین دلیل ممکن است نتیجه اولیه رضایت بخش باشد اما در آینده ای نزدیک دچار مشکل شوید. قبل از تصمیم گیری در مورد هرکدام از این روش ها حتما با یک پزشک متخصص مشاوره کنید.

مزیت های ارتودنسی و لمینت

اگر شما به دنبال یافت پاسخ مناسبی برای ارتودنسی بهتر است یا لمینت هستید می توانید با مزیت های روش ارتودنسی آشنا شوید که از مهمترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از آن می توان به داشتن دندان های بسیار منظم و در یک ردیف اشاره کرد. ارتودنسی می تواند با وارد کردن فشار یکسانی روی هر یک از دندان ها، مانع از پوسیدگی دندان ها شده و زیبایی ماندگاری را برای شما به ارمغان آورد.

درمان ارتودنسی پیش از لمینت کردن دندان‌ها

اگر دندان ‌هایتان کج و نامرتب باشد، هنگام بسته بودن فک ها و هنگام جویدن غذا فشار زیادی بر لبه های لمینت وارد می‌شود چون فشار به خوبی بین دندان‌ها توزیع نمی‌شود. این وضعیت باعث می‌شود لمینت لب پر شده یا بشکند و یا در اثر فشار وارد شده از سطح دندان جدا شود؛ بنابراین اگر دندان‌هایتان صاف و هم‌ردیف نیستند باید اول درمان ارتودنسی انجام دهید و آنها را مرتب کنید و پس از آن با لمینت دندان ‌های خود را زیبا کنید.

 

۴ نکته برای مراقبت از ونیر دندان

 در حوزه دندانپزشکی درمان های مفید، موثر و کاربردی زیادی موجود دارند که مشکلات مختلف مربوط به دندان ها و فک را برطرف میکنند. برای مثال بریس های ارتودنسی دندان میتوانند به صاف شدن دندان ها کمک کنند و ایمپلنت دندان نیز روشی برای جایگزین دندان از دست رفته است. در حوزه زیبایی دندان نیز روش هایی مانند بلیچینگ داریم که به سفید شدن و برق انداختن دندان های ما کمک میکنند. اما خبر بد این است که دندان ها به مرور زمان رنگ طبیعی خود را از دست داده و میتوانند زرد، قهوه ای و یا رنگی غیر طبیعی به خود بگیرند، دندانپزشکی ترمیم و زیبایی برای برطرف این مشکل، از ونیر دندان یا انواع روکش  های دندانی( لمینت دندان و...) کمک گرفته است. در این مقاله درباره این روکش ها و نحوه مراقبت از ونیر دندان مطالب خواهید خواند

۴ نکته برای مراقبت از ونیر دندان که هر کسی ونیر دارد باید رعایت  کند

۱. از جویدن غذاهای سفت و سخت اجتناب کنید (بعد از ونیر چه بخوریم؟)

بعد از اینکه کار نصب ونیرها توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان به اتمام برسد او حتما نکاتی را جهت مراقبت از ونیر در اختیار شما قرار خواهد داد. متخصص معمولا  به شما توصیه میکند از مصرف برخی مواد غذایی دوری کنید. غذاهای سفت و سخت و آن هایی که نیازمند جویدن زیاد هستند نمونه ای از این غذاها هستند که مصرف آن ها میتواند تهدیدی برای ونیر دندان باشد. آب نبات و پاپکرن از جمله خوراکی های محبوبی هستند که برای مراقبت از ونیر حتما باید از مصرف آن ها اجتناب کنید.

۲. سیگار نکشید!

اگر سیگاری هستید و در عین حال ونیر دندان نصب کرده اید بهتر است که دیگر سیگار نکشید. زیرا سیگار بزرگترین تهدید برای ونیر دندان است. دود سیگار میتواند باعث تغییر رنگ تقریبا هر چیزی شود. ونیرها با وجود سیگار به راحتی تغییر رنگ داده و رنگ سفیدی که دارند را از دست میدهند. بنابراین حتما باری مراقبت از ونیر دندان یا استعمال سیگار را کاهش دهید و یا اینکه کلا آن را ترک کنید

۳. از مصرف نوشیدنی هایی که باعث لکه دار شدن ونیر میشوند خودداری کنید

علاوه بر استعمال سیگار، نوشیدنی های مختلف و زیادی نیز داریم که باعث شکل گیری لکه ها و تغییر رنگ روکش ها می شود. رایج ترین نمونه این نوشیدنی ها قهوه و چای هستند. دندانپزشکان زیبایی و ترمیم دندان توصیه میکنند که برای مراقبت از ونیر دندان تا آنجا که ممکن است مصرف این نشویدنی ها را کاهش دهید.

۴. از مصرف غذاهای خیلی سرد یا خیلی گرم خودداری کنید

برای مراقبت از ونیر دندان تقریبا باید بیشتر روی خورد و خوراکتان تمرکز کنید. علاوه بر اجتناب از مصرف سیگار و نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ میشوند، باید به دمای چیزی که میخورید نیز توجه کنید. مواد غذایی خیلی سرد و یا خیلی گرم میتوانند کیفیت ونیر را کاهش داده و باعث ترک برداشتن آن ها شودو برای پیشگیری از بروز آسیب حتما غداها را با دمایی متعادل میل کنید

 

صفحه قبل 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->