ترمیم همرنگ دندان

 ترمیم قدامی و خلفی همرنگ دندان

پوسیدگی دندان یکی‌ از بیماری های‌ رایج دهان و دندان می باشد که‌ بایستی درمان شود، چرا‌ که عدم درمان پوسیدگی دندان منجر به‌ گسترش پوسیدگی دندان و حتی از دست دادن دندان خواهد شد. تا سالهای اخیر برای درمان پوسیدگی دندان از آمالگام بعنوان ماده مستحکم اما تیره رنگ استفاده می شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر از مواد کامپوزیتی یا فیشور سیلانت ها و لیزر دندان استفاده می شود و بیشتر افراد ترجیح می دهند، دندان هایی یکدست ( همرنگی مواد و دندان ) داشته باشند، بنابراین استفاده بیشتر از مواد همرنگ دندان رایج شده‌ است.

ترمیم دندان همرنگ با فیشورسیلانت

فیشورسیلانت مواد همرنگ دندان است‌ که‌ برای پرکردن دندان و محدود کردن سطحی پوسیدگی دندان کاربرد دارد. فیشورسیلانت سبب جلوگیری‌ از رشد پوسیدگی دندان می شود. عموماً از فیشورسیلانت ها برای دندان 6 و بعضاً دندان های e‌ و d‌ استفاده می شوند. فیشورسیلانت ها‌ با پرکردن سطح جونده و شیارهای دندان های‌ مذکور (که منبع تجمع مواد غذایی و فعالیت میکروبی‌هستند)، از ادامه و گسترش پوسیدگی جلوگیری می کنند .با توجه‌ به ماندگاری 3-4 ساله فیشورسیلانت ها، بهترین‌ زمان استفاده‌ از فیشورسیلانت قبل‌ از پوسیده‌ شدن دندان است‌ که‌ در کودکان و نوجوانان نیز می توان‌ از این مواد همرنگ دندان استفاده‌ نمود.

مزایای استفاده از فیشورسیلانت

جلوگیری از پوسیدگی دندان

قابلیت استفاده هم‌ برای دندان های‌ شیری و هم دندان های‌ دائمی

مدت زمان کوتاه انجام و اجرا و درد بسیار کم

عدم نیاز به بی حسی

ترمیم همرنگ دندان

بیشتر بخواتنید :

ترمیم همرنگ دندان با مواد کامپوزیت

کامپوزیت  دندان بعنوان مواد همرنگ دندان با قابلیت پرکنندگی، جایگزین بخش های از دست رفته دندان می شود. این مواد به لحاظ ظاهری و مشخصات فیزیکی با ساختار اصلی دندان مطابقت داشته، بطوریکه دندان ترمیم شده‌ در نهایت از استحکام کافی و زیبایی برخوردار می شود.

مزایای استفاده از مواد کامپوزیت

پر کردن دندان با استفاده از این مواد، مقاومت بالایی دارند و از نظر زیبایی بسیار مورد پسند بیماران قرار می گیرند. خصوصا اگر دندان های جلویی نیاز به ترمیم و پر کردن داشته باشند، همواره از مواد کامپوزیتی استفاده می گردد.

این مواد سبب تقویت بافت باقی مانده دندان می شوند.

سبب حفظ حداکثر مقدار دندان می گردند.

منبع : تاج دنتال

 

بلیچینگ یا لمینت؟

 روش دیگری برای سفید کردن دندان ، لمینت دندان می باشد . این روش علاوه بر اصلاح نامرتبی های دندان باعث یکدست کردن و یکرنگ کردن آنها می شود. این روش تفاوت هایی با بلیچینگ دارد که برای بسیاری از افراد انتخاب را مشکل می کند؛ بلیچینگ یا لمینت کدام بهتر است؟

در لمینت دندان از مواد سرامیکی یا موادی استفاده می شود که هیچ حساسیتی برای بدن ایجاد نمی کند و سازگار با بدن می باشد و لایه ای خارجی بر روی دندان ها را می پوشاند نه تنها باعث سفید شدن دندان ها می شود بلکه فرم آنها را یکدست می کند . اما در بلیچینگ سطحی روی دندان ها اضافه نمی شود و با استفاده از مواد سفید کننده تنها رنگ دندان ها را تغییر می دهد که به مرور زمان دستخوش واکنش شیمیایی می شود و در اثر تجزیه رنگ دندانها تغییر پیدا می کند و نیاز به چکاپ و تمدید مجدد دارد. همچنین در بلیچینگ نمی توان نامنظمی دندان ها را اصلاح کرد. در صورتی که از دندان لمینت به درستی مراقبت شود به ندرت دچار شکستگی یا آسیب می شود و نیاز به چکاپ ندارد و تا طولانی مدت بدون تغییر می ماند.

در لمینت با توجه به موادی که در ساخت قالب تهیه می شود به ندرت باعث بروز حسایست در فرد می شود که در صورت بروز نیز درمان خواهد شد اما در بلیچینگ ایجاد حساسیت بیشتر بوده به طوری که از هر 3 نفر 1 نفر دچار حساسیت می شود.

درخشندگی دندن های حاصل از لمینت بیشتر از بلیچینگ می باشد که برای فرد از نظر زیبایی محسوس تر می باشد.

بلیچینگ در برخی افراد ممکن است دارای اثر موقت ( 2 هفته) باشد و امکان بازگشت به رنگ اولیه وجود دارد ولی در مورد لمینت حتی یک مورد هم درباره اثر موقت گزارش نشده است.

نحوه انجام لمینت

در لمینت دندانپزشک ابتدا از دندان قالبگیری می کند و برای ساخت آن به لابراتور ارسال می کند و با توجه به نوع لمینت ( لمینت سرامیکی یا لمینت کامپوزیتی) قالب ساخته می شود. بعد از 2 هفته نیاز به مراجعه مجدد فرد به مطب دارد تا قالب روی سطح دندان قرار بگیرد. در برخی موارد نیاز به تراشیدن دندان ها نیست. این قالب با توجه به ضخامت کم دارای استحکام بیشتری نسبت به بلیچینگ می باشد.

میزان سفید شدن دندان با بلیچینگ

سفید شدن دندان با بلیچینگ به عواملی از جمله جنس دندان، نوع رنگدانه هایی که در داخل دندان رسوب کرده بستگی دارد. ممکن است با این روش دندان ها در فردی یک درجه و در فرد دیگر چها درجه تغییر کند و بنابراین به طور مسلم نمی توان گفت مقدار این سفید شدن چند درجه می باشد.

هزینه‌ بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ به تعداد دندان ها و نوع مواد مورد استفاده در این روش بستگی دارد . سفید کردن دندان با بلیچینگ در مقایسه با لمینت دندان ارزانتر می باشد ولی از ماندگاری کمتری نسبت به لمینت برخوردار می باشد.

قیمت هوم بلیچینگ

قیمت هوم بلیچینگ از آفیس کمتر می باشد. این روش باید تحت نظر دندانپزشک توسط فرد انجام شود. ابتدا پزشک قالبی از دندان ها تهیه می کند. این قالب در لابراتور از تری های پلاستیکی نازک و شفافی ساخته می شود.

 

 

 

دندانپزشک کودکان

 نام دندانپزشک کودکان برای اولین بار در کشور آمریکا شنیده شد، جایی که برای اولین بار در کالج کاخ سلطنتی این کشور انجمن دندانپزشکی این کشور تصمیم گرفت که این تخصص را وارد رشته دندان پزشکی کند، امروزه بسیاری از افراد با این شاخه از دندان پزشکی آشنایی دارند و این شاخه کم کم وارد ایران نیز شده است و امروزه برخی از متخصصان دندان پزشکی در ایران در این زمینه فعالیت دارند.

در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که به سلامت دهان و دندان خود ارزش زیادی قائل هستید و علاقه مند می باشید که سلامت دهان و دندان فرزند خود را به یک متخصص واگذار کنید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی درباره این تخصص بدست بیاورید.

به صورت کلی دندان پزشک کودکان وظیفه سلامت دهان و دندان کودکان و حتی نوجوانان را بر عهده دارد، همانطور که می دانید امروزه به دلایل مختلف از جمله مواد قندی صنعتی سلامت دهان و دندان کودکان توسط عوامل مختلفی تهدید می شود که دندان پزشک کودکان سعی دارد تا جای ممکن این آسیب ها و تهدیدها را کاهش دهد.

این رشته از دندان پزشکی تفاوت های بسیار زیادی با دندان پزشک های معمولی دارد که ما در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید :

ترمیم دندان چیست ؟

تفاوت های دندانپزشک کودکان با دندانپزشک معمولی در چیست؟

به صورت کلی دندانپزشکی کودکان یک تخصص می باشد که دندان پزشک های معمولی می توانند با گذراندن یک دوره دو یا سه ساله به راحتی در آن تخصص بگیرند، پایه این تخصص بر مبنای روانشناسی کودکان می باشد که افرادی که علاقه مند به دریافت تخصص در این زمینه هستند حتما باید به این مورد توجه ویژه ای داشته باشند. در واقع افرادی که قصد دارند در این زمینه تخصص بگیرند باید حتما در برقراری ارتباطی مناسب و شاد با کودکان موفق باشند

اهمیت دندانپزشک کودکان زمانی بیشتر نقش خود را نشان می دهد که شما متوجه می شوید فعالیت آن ها باعث سلامت بدن فرزند شما نیز می شود، در واقع تا زمانی که دندان های شیری فرزند شما بیفتند این دندان پزشک ها وظیفه دارند که سلامت آن ها را به خوبی تضمین کنند تا فرزند شما با جویدن اشتباه غذا سلامت خود را به خطر نیندازد.

دندان پزشک کودکان همچنین تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت کودکانی که دارای مشکلات خاص هستند دارند و به همین علت است که با دندان پزشک های معمولی تفاوت های خاصی دارد و افراد باید دوره های ویژه ای را بگذرانند.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

 

انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان

 انتخاب بهترین دندانپزشکی کودکان برای والدینی که نسبت به سلامت دندان فرزند خود کمی احساس هستند ، بسیار دشوار است.

پس اگر شما هم به دنبال بهترین دندانپزشک کودکان هستید ، لازم است نکات مهمی را مدنظر داشته باشید‌. در غیر این صورت بهتر است در اولین مراجعه به دکتر ، تنها یک معاینه ساده انجام شود و هیچ گونه اقداماتی صورت نگیرد تا بتوانید کیفیت عملکرد و نحوه برخورد پزشک را بسنجید.

پیشنهاد می شود برای انتخاب دندانپزشک خوب کودک تان به نکات گفته شده در ادامه مقاله دقت کنید.

از دوستان و آشنایان خود درباره بخواهید اگر دکتر خوبی می شناسند به شما معرفی کنند.

همچنین می توانید با جستجو در اینترنت و وب سایت های مختلف در مورد دندانپزشک کودکان اطلاعات کافی به دست بیاورید و سعی کنید سوابق کاری دکتر های مختلف مطالعه کنید.

مطمئن شوید ، دندانپزشکی که انتخاب کرده اید ، دارای مدرک تخصصی دندانپزشکی کودکان می‌باشد.

همچنین می توانید از پزشک خانواده خود درخواست کنید یک دکتر دندانپزشک کودکان به شما معرفی کند در این صورت با خیال راحت تری و با اطمینان بیشتری به مطب دکتر مراجعه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی بارداری

داشتن محیط مناسب کودکان بسیار مهم است

اگر برای اولین بار است که به یک مطب تخصصی دندانپزشکی کودکان مراجعه می‌کنید به فضا و دکوراسیون آن دقت کافی داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید ، آیا  مطب دندانپزشکی مورد نظر شما دارای فضا و محیط مناسبی برای کودکان است یا نه. وجود یک محیط طراحی شده مناسب کودکان این امکان را به آنها می‌دهد که با احساس آرامش بیشتری در مطب حضور یابد و برای جلسات بعدی شور و اشتیاقی در دل آنها ایجاد شود. بنابراین به کودک خود اجازه دهید که از امکانات بازی و سرگرمی باید بهره کافی را ببرد.

معمولاً فضای دندانپزشکی کودکان دارای شرایط زیر است:

  • استفاده از رنگ های شاد و تزیینات دلربا برای کودکان
  • استفاده از تجهیزات دندانپزشکی مناسب کودکان
  • محیط مناسب برای بازی کردن کودکان

این نکته را بدانید که تجهیزات لازم برای یک مطب دندانپزشکی کودکان با مطب دندانپزشکی بزرگسالان بسیار متفاوت می باشد. از این نکته می توانید بفهمید ، آیا دکتری که انتخاب کرده اید ، متخصص کودکان است یا نه.

اهمیت رفتاری یک دندانپزشک کودکان

دندانپزشکی اطفال باید توانایی این را داشته باشد که بتواند رابطه خوبی با بچه ها برقرار کند و نسبت به دکترهای دیگر صبورانه عمل کند. او در کنار وظایفی که نسبت به تخصص خود دارد باید بتواند در فضای مطب خود محیطی آرام برای کودکان ایجاد کند تا احساس ترس و دلهره ای که بچه ها نسبت به مطب پزشکان دارند ، از بین برود.

بنابراین شما وظیفه دارید در اولین مراجعه خود به مطب دکتر دندانپزشک دقت کافی نسبت به رفتار پزشک با کودک خود داشته باشید و این نکته را در نظر بگیرید که دندانپزشکی وقت کافی برای معاینه کودک شما در نظر می گیرد یا نه.

کلام آخر

و در کلام آخر ، باید بیان کنیم که دکترهای نام برده شده در این مقاله صرفا برای معرفی بوده است و در صورت انتخاب هر کدام از آن ها لازم است اطلاعات لازم را بدست آورید.

منبع : دندانپزشکی جنت آباد

در اصلاح طرح لبخند چه خصوصیاتی مهم است؟

 دندان‌ها نقش مهم و غیر قابل انکاری در زیبایی صورت شما بازی می‌کنند. اما چه خصوصیاتی از دندان‌ها در زیبایی لبخند موثرتر است و کدام یک از این خصوصیات در اصلاح طرح لبخند قابل تغییر است. برخی از این خصوصیات را با هم مرور می‌کنیم:

رنگ دندان

رنگ دندان شاید موثرترین خصوصیت دندان‌های زیبا و لبخند جذاب باشد. از دندان‌هایی که بر اثر مصرف دخانیات یا نوشیدن مداوم قهوه و چای زرد شده اند نمی‌شود انتظار طرح لبخندی زیبا داشت. در اصلاح طرح لبخند رنگ دندان‌ها از طریق روش‌هایی مانند لمینت، بلیچینگ و ... تغییر می‌کند و پزشک شما با توجه به رنگ پوست، رنگ لثه و رنگ طبیعی دندانتان، رنگی مناسب برای دندان شما انتخاب می‌کند.

ترتیب دندان‌ها

در طراحی لبخند دندان‌های کج، بد فرم و یا با فاصله زیاد از طریق ارتودنسی، لمینت و ... اصلاح می‌شود.

دندان‌های افتاده

دندان‌های افتاده علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی، ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌های دیگر شود. اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت یا پروتز این مشکل را حل می‌کند.

تقارن دندان‌ها

در خاطر داشته باشید که در طراحی لبخند تعریفی برای لبخند زیبا وجود دارد. این تعریف ممکن است برای هر فرد تغییر کند، اما برای مثال دو دندان بالا در لبخند معلوم شود و یا نسبت عرض به طول مشخص است. البته اصلاح طرح لبخند موارد دیگری مانند طول دندان ها، خط لبخند، شکل گونه و لب‌ها و ... شامل می‌شود و می‌توان هر فعالیتی که در نهایت به داشتن لبخندی زیبا‌تر منتهی می‌شود را جزئی از طراحی لبخند دانست.

ترمیم دندان بدون تاج

 ترمیم دندانبدون تاج یکی از سخت ترین انواع ترمیم دندان می باشد؛ چرا که تاج قسمتی از دندان است که در دهان دیده می شود و در صورت عدم وجود تاج عملا دندانی در دهان شما دیده نمی شود. تاج دندان قسمت بیرونی دندان است که در صورت وجود عفونت در ریشه و پوسیده شدن قسمت داخلی دندان شروع به تحلیل رفتن می کند. اگر بیمار برای رفتن به دندانپزشک و درمان ریشه تعلل کند با کمترین فشار تاج دندان می شکند. با شستن تاج دندان کار دندان سخت می شود. در گذشته تنها کاری که برای چنین دندان هایی انجام می دندان کشیدن دندان بود اما امروزه به روش های درمانی وجود دارد که امکان نگه داشتن دندان را فراهم می کند.

روش درمان دندانی که قسمتی از تاج را از دست داده است

در صورتی که قسمتی از تاج دندان شکسته شده باشد پزشک ابتدا باید ریشه دندان را درمان نماید. امکان دارد به دلیل نازک شدن دیواره های تاج دندان هنگام گشاد کردن کانال های دندان قسمتی از شکسته شود. البته پزشک سعی می کند تا آنجایی که امکان دارد تاج دندان را حفظ نماید اما در صورتی که بیمار درمان دندان را به تاخیر انداخته باشد و تاج دندان نازک شده و شکننده شده باشد. بعد از گذراندن مراحل عصب کشی دندان نوبت به ترمیم تاج دندان می رسد. پزشک برای ترمیم دندان و زیباسازی دندان بر اساس میزان سلامت تاج آن چند روش پیش رو دارد که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

روکش دندان

در صورتی که قسمت کمی از تاج دندان جلویی باقی مانده باشد و یا درمان برای دندان های عقبی صورت گیرد پزشک از روکش دندان استفاده می کند. به دلیل فشار زیادی که به دندان های عقبی هنگام حجویدن غذا وارد می شود استفاده از روکش روش مطمئن تری می باشد و ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. البته در صورتی که تاج دندان بیش از حد شکسته باشد ممکن است ماندگاری روکش کاهش یابد و با کمترین فشار روکش از دندان جدا شود.

لمینت دندان

در صورتی که دندان های جلویی برای درمان نیاز به ترمیم داشته باشد از لمینت می توان برای زیبا سازی آن استفاده نمود. روی دندان های جلویی فشار کمی وجود دارد و پزشک می تواند با قالب گیری از دندان لمینت دندان را ساخته و دندان های بیمار را زیبا نماید.

کامپوزیت

روش دیگری که برای زیبا سازی دندان های جلویی به کار گرفته می شود کامپوزیت دندان است. کامپوزیت نسبت به لمینت ماندگاری کمتری دارد اما هزینه انجام آن نسبت به روش های دیگر کمتر است. از این روش برای ترمیم سطحی دندان های عقبی نیز استفاده می شود اما بیشترین استفاده از آن برای دندان های جلویی است و به دلیل فشار کمی که به این دندان ها وارد می شود می توان گفت درمان مناسبی نیز می باشد.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

زیباسازی‌هایی در اصلاح طرح لبخند

 علاوه بر رنگ، تنظیم و تعادل دندان‌ها در ناحیه زیبایی لبخند (قسمت‌های بالایی و پایینی دندان که در هنگام لبخند نمایان می‌شود)، ویژگی‌های متعدد دیگری نیز در دندان‌ها و لبخند وجود دارد که دندانپزشک زیبایی در هنگامی که می‌خواهد برنامه درمانی شما را تنظیم نماید آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

طول دندان‌ها: دندان‌های بلند باعث می شودکه ظاهر دندان‌ها جوان‌تر به نظر برسد. در نتیجه افزایش سن و فرسایش و خراب شدن دندان‌ها کوتاه‌تر به نظر می‌رسند و در این حالت لبخندهای چسبیده می‌تواند کمک کند تا دندان‌های کوتاه زیاد در معرض نمایش قرار نگیرند. روش درمانی اصلاح طرح لبخند   لبخند برای دندان‌های کوتاه شامل باندهای کامپوزیت یا روکش‌های چینی است. اگر شما دارای لبخند چسبیده هستید، دندانپزشک زیبایی شما خط لثه را به‌وسیله روش‌های لیزردرمانی اصلاح کرده تا طول دندان‌های بلندتر به نظر برسد. همچنین ممکن است در صورت لزوم شما به به یک پریودنتیست برای افزایش طول تاج دندانتان معرفی شوید.

افزایش طول دندان‌ها در بهبود ظاهر صورت تأثیر بسزایی دارد. برای مثال دندان‌های خوش فرم، بلند و مربعی شکل برای افرادی که صورت گردی دارند می‌تواند لبخندی زیبا ایجاد کند.

خط لبخند: خط لبخند خط فرضی است که از لبه‌های دندان‌های بالایی به دو گوشه لب وصل می‌شود و باید انحنای آن در هنگام لبخند موازی خط انحنای لب پایینی باشد. این خط مرجعی برای اصلاح کنندگان لبخند بوده که به آنها کمک می‌کند تا طول دندان‌های جدید را مشخص نمایند.

نسبت دندان‌ها: دندانپزشک زیبایی دندان‌های شما را بررسی می‌کند تا مشخص شود که آیا نسبت دندان‌های شما با یکدیگر درست است یا نه. در بیشتر مردم برای داشتن لبخند زیبا باید دو دندان وسطی جلویی بیشتر نمایان باشد و نسبت عرض به طول آنها ۴ به ۵ باشد. این نسبت راهنمای طول و عرض بقیه دندان‌هایی که در ناحیه زیبایی قرار دارند بوده و باعث ایجاد تعادل در خط لبخند می‌شود.

بافت و ویژگی‌های دندان: دندانپزشک زیبایی در طراحی لبخند، با مهارت زیبایی و بهبود عملکرد را با هم ترکیب می‌کند. دندانپزشک هنرمند می‌تواند با طراحی تاج و منیر دندان‌ها کمک کندتا شما ظاهری زنانه یا ظاهری عضلانی پیدا کنید و به علاوه وی در ظاهر و احساس طبیعی بودن دندان‌ها یا با آن چیزی که شما در عکس‌ها دیده‌اید همخوانی ایجاد می‌کند

چه دندانهایی نیاز به ونیر کامپوزیت دارند؟

 دندانها به دلایل مختلفی نیاز به اصلاح در سطح بیرونی دارند. بدشکلی، بدرنگی دندانها، نامرتب بودن، ناقرینگی و تغییر رنگ به دلایل مختلف از جمله این عوامل هستتند. بعضی از این مشکلات بنا به صلاحدید دندانپزشک از طریق ونیر کامپوزیت قابل اصلاح هستد اما برای رفع برخی دیگر نیاز به ارتودنسی ، لمینیت دندان ، بلیچینگ دندان و یا روکش است.

آیا قبل از ونیر کامپوزیت دندانها تراش داده می شوند؟

این موضوع تا حدود زیادی بستگی به وضعیت اولیه دندانها و هدف از انجام ونیر کامپوزیت دارد. در دندانپزشکی درین معمولا  کامپوزیت ونیر بدون تراش دندان ها انجام می شود.

انجام کامپوزیت دندان چقدر زمان می برد؟

دندانپزشک زیبایی درین تجریش ابتدا در جلسه اول به بیمار در خصوص درمان کامپوزیت مشاوره می دهد. در این جلسه رنگ کامپوزیت انتخاب می شود و فرم کلی دندانها پس از کامپوزیت برای بیمار شرح داده می شود. اما انجام درمان کامپوزیت بسته به تعداد دندانهای موجود در خط لبخند بیمار، معمولا طی یک یا دو جلسه انجام می شود.

رنگ  و فرم دندان ها پس از کامپوزیت

رنگ و فرم دندانها پس از درمان کامپوزیت در دندانپزشکی درین تجریش با نظر مستقیم بیمار و مشورت دندانپزشک انتخاب می شود. پس از درمان ونیر کامپوزیت می توان دندانهایی بسیار سفید (superbleach یا bleach) برای کسانی که دندانهای خیلی سفید می خواهند تا دندانهایی به رنگ سفید طبیعی برای کسانی که می خواهند کامپوزیت دندانهایشان به راحتی قابل تشخیص نباشد، داشت. فرم دندانها هم در درمان کامپوزیت می تواند تا حدود زیادی تغییر کند. این تغییرات شامل بستن فواصل بین دندانها و یا اصلاح چرخش های مختصر و یا درشت یا کشیده کردن دندانها و گاهی ایجاد فرم خرگوشی در دندانهای جلویی است.

تغییر رنگ کامپوزیت

بسیاری از بیماران می پرسند که آیا ممکن است رنگ کامپوزیت دندان تغییر کند؟ این مساله پس از گذشت یک یا دو سال امری طبیعی است. اما اینکه کامپوزیت دقیقا بعد از چه مدت تغییر رنگ می دهد، تا حدود زیادی بستگی به رژیم غذایی فرد، میزان رعایت بهداشت، کیفیت کامپوزیت مصرفی، کیفیت پالیش انجام شده و… دارد. اما این تغییر رنگ به راحتی با یک جلسه پالیش برطرف می شود. در حقیقت پالیش برای دندانهای کامپوزیت شده مشابه جرمگیری برای دندانهای طبیعی است.

هزینه (قیمت) کامپوزیت دندانها چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ونیر کامپوزیت دندانها به قسمت تعرفه ها سری بزنید. همچنین با دنبال کردن پیج اینستاگرام ما می توانید از طرح ها و جشنواره های ما مطلع شوید.

 

 

 

کامپوزیت ونیر دقیقا کجا کاربرد دارد و در چه مواقعی بهتر است؟

 ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت ونیر نوعی مواد سفید رنگی از جنس رزین کامپوزیت است که برای پرکردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما دندانپزشک زیبایی با استفاده از برند های مختلف، رزین کامپوزیت را شبیه دندان های طبیعی روی دندان های شما شکل می دهد. ونیرکامپوزیت از یک رزین پر کننده همرنگ دندان که به دندان متصل می شود ساخته می شود که به نام ونیر دندان یک روزه، ونیرهای رزینی و ونیر دایرکت یا مستقیم نیز شناخته می شود.

ونیرهای کامپوزیتی از جنس رزین کامپوزیت بوده و بهترین گزینه برای برطرف کردن مشکلات زیر هستند:

لب پر شدن دندان

ترمیم جزئی دندان در سطوح مختلف دندانی

ترمیم شکستگی های کوچک مخصوصا در مرکز دندان ها

تغییر رنگ جزئی در یک ناحیه از دندان

کوچک بودن دندان ها

بازسازی کامل یا بیلدات دندان های عصب کشی شده

ترمیم دندان های خورد شده

زمانی که بیمار یکی از مشکلات بالا را داشته باشد و طرح لبخندش دچار مشکل شده باشد، کامپوزیت ونیرها بهترین گزینه درمانی پیش رو هستند. آن ها هزینه کمتری نسبت به لمینت دارند و البته دوام، ماندگاری و استحام پایینی نیز دارند.

نصب کامپوزیت ونیرها در کلینیک دندانپزشکی صورت می گیرد و معمولا بیشتر از یک جلسه نیاز ندارد. متخصص ترمیمی و زیبایی دندان یا دندانپزشک عمومی مواد کامپوزیتی را آماده کرده و به صورت لایه لایه روی دندان آسیب دیده متصل و سپس سخت می کند. کامپوزیت ونیرها نوعی روش ترمیم مستقیم دندانپزشکی هستند یعنی نیازی به لابراتوار ندارند و مستقیما در مطب انجام می شوند.

درمان پوسیدگی دندان در دوران بارداری

 شما می توانید پوسیدگی دندان در دوران بارداری را درمان کنید و از درد و ناراحتی دوری کنید. در اینجا برخی از تکنیک هایی هستند که به طور موثر به درمان پوسیدگی دندان در دوران بارداری کمک می کنند.در دوران بارداری، دندان هایتان را بعد از هر وعده غذایی به مدت 5 دقیقه مسواک بزنید. هم چنین، روزانه نخ دندان بکشید. اگر شما در دوران بارداری اغلب استفراغ می کنید، بعد از استفراغ، دندان ها را تمیز کنید تا اسیدهای اضافی معده را در دهان خود پاک کنید.

سه ماهه دوم بهترین زمان برای درمان دندانپزشکی بارداری است. در سه ماهه اول، ارگان های کودک هنوز در حال توسعه هستند. هم چنین در طی سه ماهگی مادری، جنین شانس بیشتری برای تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض داروها، کافئین، مواد شیمیایی دارد. سه ماهه سوم خطرات دیگری را که باید از آن آگاه باشید. در نیمه آخر سه ماهه سوم، رحم حساس است. استرس و عفونت می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

اگر درمان دندانپزشکی واقعا فوری باشد، نباید بدون در نظر گرفتن سه ماهه صبر کرد. برخی از نمونه هایی از درمان های دندانپزشکی که نباید منتظر مشکلات مربوط به دندانهای شکسته یا عفونت باشند که باعث درد غیر قابل تحمل می شوند. در دوران بارداری باید از داروها اجتناب کنید و فقط اگر واقعا به آن ها نیاز دارید، مجبورید مصرف کنید. در هنگام تلاش برای دستیابی به نتایج، مجوزها باید به حداقل مقدار محدود شوند.

با توجه به اهمیت داشتن یک لبخند زیبا و پوسیدگی دندان در دوران بارداری که در بالا توضیح داده شد، مهم است که مراقب دندان هایتان در طول بارداری باشید تا آن ها مرتب، سالم و سفید باشند به همین دلیل برای انجام طراحی لبخند( لمینت دندان ، کامپوزیت دندان و...)  باید به دندانپزشکی ترمیم و زیبایی مراجعه کنید

 

صفحه قبل 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->