چگونه طرح لبخند زیبایی داشته باشیم؟

 داشتن لبخند زیبا یکی از معیار های اصلی جذابیت چه در خانم ها و چه در آقان محسوب می شود. اما چگونه می توان لبخند خود را اصلاح کرد؟ یا این سوال که اصلا روش های اصلاح طرح لبخند کدامند و چطور می توان همانند یک ستاره سینمایی لبخندی جذاب داشت؟ اینها سوالاتی هستند که تا انتهای این مطلب به آنها پاسخ خواهیم داد.

طرح لبخند چیست ؟

مهمترین بخش صورت هر فرد که در اولین برخورد نظر افراد را به خود جلب می کند، دندان های او است. پس به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی صورت وجود هرگونه عیب و نقص در این بخش می تواند باعث شود که یکی از معیار های زیبایی را از دست بدهید. وجود دندان هایی سفید، هم اندازه باعث می شود طرح لبخند شما جذاب به نظر  برسد. ویژگی هایی که برای طرح لبخند زیبا در نظر گرفته شده اند از استاندارد ترین ویژگی های یک لبخند زیبا هستند.در یک طرح لبخند زیبا، خط لب بالا می بایست از محل اتصال دندان با لثه ها عبور کند. همچنین فاصله میانی بین بخش های تیز دندان به یک نسبت از دندان های عقبی نسبت به دندان های جلویی افزایش پیدا کند. همچنین هنگام لبخند زدن نباید لثه فرد دیده شود. البته طرح لبخند زیبا فقط همین چند مورد ذکر شده نیست و عوامل دیگری هم در زیبایی لبخند افراد نقش دارند که در ادامه به معرفی روش های اصلاح طرح لبخند که در وب سایت کلینیک دندانپزشکی مبین به صورت کامل توضیح داده شده اند می پردازیم.

کامپوزیت دندان

یکی از روش های اصلاح طرح لبخند استفاده از کامپوزیت است. کامپوزیت دندان که با نام های ونیر کامپوزیت و لمینت کامپوزیت هم شناخته می شود از جمله روش های اصلاح طرح لبخند است. نکته ای که وجود دارد این است که استحکام و جنس کامپوزیت دندان در زیباسازی لبخند تاثییر بسزایی دارد . کامپوزیت دندان روشی کم هزینه ای است و در آن دندان شما تراش داده نمی شود. در گذشته برای سفید کردن دندان ها از روکش استفاده می شد که مستلزم تراش قسمت زیادی از دندان بود. اما امروزه با پیشرفت روش های نوین، بخصوص کامپوزیت دندان نیازی به تراش دندان نبوده و کامپوزیت روی دندان فرد چسبانده می شود.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانیا کاشت دندان  روشی است که برای جایگزین کردن یک دندان مصنوعی بجای دندانی که از دست رفته، به کار رفته و در استخوان فک قرار می­گیرد. جنس پایه های ایمپلنت تیتانیوم خالص است و به شکل پیچ می­باشد. روکش هایی به جای تاج دندان روی این ریشه های مصنوعی قرار می­گیرد تا جای خالی دندانی که افتاده، پر شود. قطر ایمپلنت ها ۳ تا ۵ میلی متر و طول آنها ۸ تا ۱۶ میلی متر است. مدت زمانی که طول میکشد تا ایمپلنت ها محکم به استخوان فک بچسبند، برای بیماران مختلف بسته به شرایط آنها، متفاوت است.

لمینت دندان

از دیگر روش های موثر در اصلاح طرح لبخند لمینت دندان است. لمینت دندان ها در دو نوع لمینت سرامیکی دندان و لمینت کامپوزیتی دندان وجود دارند که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت که معمولا ۵/۰ میلی متر است و همچنین عدم نیاز به تراش دندان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مزایای لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح طرح خنده و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید. اگر قصد دارید از لمینت استفاده کنید، پیشنهاد می­شود در ابتدا از تجربه پزشک متخصص انتخابی اطمینان خاطر داشته باشید. زیرا علاوه بر استفاده از مواد خوب و با کیفیت برای ساخت قلب های لمینت ، این تجربه دکتر شما است که می­تواند زیبایی و جلوه خاصی به صورت شما بدهد. در غیر اینصورت دهان و دندان های شما آسیب جدی خواهند دید. همچنین عمر ماندگاری لمینت نیز به این عوامل بستگی دارد که معمولا ۷ تا ۱۰ سال است اما شما می­توانید با مراقبت و رعایت نکات بهداشتی و سلامت دهان و دندان این طول عمر را بیشتر کنید. عدم استعمال دخانیات، گاز نزدن به مواد غذایی سفت، نشکستن تخمه و آجیل و غیره می­تواند در داشتن لمینت های همواره زیبا و ماندگار به شما کمک کند.

 

کاشت ایمپلنت بدون جراحی (فلپ) و بدون درد

 در چه صورت در کاشت ایمپلنت دندان از روش بدون جراحی (بدون فلپ) استفاده میشود؟

امروزه کاشت ایمپلنت دندان به صورت گسترده انجام میشود و دائما پیشرفتهایی در تکنیکها و روشها و تجهیزات به کار گرفته شده در آن حاصل میشود. جراح ایمپلنت باید تصمیماتی بر اساس شرایط بیمار بگیرد تا بهترین درمان را برای او انجام دهد. هنگام برنامه ریزی درمانی، مقدار استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت و کیفیت بافت نرم از جمله لثه اهمیت دارد. این موارد در تعیین تکنیک جراحی بسیار مهم است.

پس از این که در معاینه و عکسهای دهان کیفیت لثه و استخوان به خوبی مشخص شد، دندانپزشک مشخص میکند آیا تکنیک جراحی بدون فلپ برای بیمار بهتر است ( روش سوارخ کردن یا پانکچر لثه بدون این که نیاز به بریدن لثه باشد) یا روش فلپ که در آن لثه برش خورده و زبانه ای از لثه بالا زده میشود تا جراح به استخوان دسترسی پیدا  کند.

مزایای کاشت ایمپلنت با روش فلپ

هنگامی که بافت متصل کم باشد، روش فلپ به جراح امکان میدهد بافت لثه را تغییر موقعیت بدهد تا اتصال بیشتری بین لثه و دندان ایمپلنتی ایجاد کند و پاپیلای بین دندانی (بافت کوچک مثلثی شکل بین دندانها) در محل کاشت ایمپلنت بهبود یابد.

همچنین در این روش متخصص ایمپلنت دندان قادر است به وضوح موقعیت نهایی ایمپلنت را در ستیغ استخوان فک ببیند. اگر به دلیلی لازم باشد جراح استخوان را در حین جراحی ببیند (مثلا به دلیل نامشخص بودن پهنا یا ارتفاع ستیغ استخوان)، جراحی فلپ برای کاشت ایمپلنت دندان مطمئن تر است و نتایج آن بیشتر قابل پیش بینی می باشد.

از آنجایی که عمل جراحی با تکنیک جدید است،خونریزی بصورت بسیار محدود است.

نیاز به بخیه و سپس کشیدن بخیه نمی باشد.

برای افرادی که به درد و عمل جراحی حساس هستند،بسیار مناسب است.

طول درمان ایمپلنت بسیار کوتاه می شود.

موفقیت درمان بالایی در کاشت ایمپلنت دارد.

مراقبت ها و دوره نقاهت بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر کاشت ایمپلنت دارد.

نیاز به مصرف آنتی بیوتیک زیاد پس از کاشت ایمپلنت نمی باشد

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان

مزایای کاشت ایمپلنت با روش بدون فلپ

اما در روش بدون فلپ، بافت با ابزار مخصوصی سوراخ میشود تا سوراخ دسترسی به استخوان فراهم شود. مزیت این کار در این است که درد و ناراحتی پس از عمل به حداقل میرسد چرا که نیازی به بریدن بافت مخاطی وجود ندارد.

زمانی که بافت مخاطی بریده میشود، پروستاگلاندین و هیستامین در بدن آزاد میشود. آزاد سازی این ترکیبات شیمیایی منجر به درد و ورم پس از عمل میشود. بنابراین در صورتی که جراح ایمپلنت (متخصص ایمپلنت دندان)وضعیت ساختارهای محل کاشت ایمپلنت را مناسب ببیند، روش جراحی بدون فلپ را انتخاب میکند. یکی دیگر از مزیتهای این روش، عدم نیاز به بخیه پس از جایگذاری می باشد.

 

هزینه ترمیم دندان

 هزینه ترمیم دندان

همان گونه که می دانید دندان یکی از مهم ترین عناصر موثر در زیبایی ظاهری انسان است به گونه ای که با درخشش و زیبایی دندان های تان می توانید از همان نگاه اول جذاب و دلربا به نظر برسید. حال چنانچه دندان های نا مرتبی داشته باشید که بر اثر اتفاقی دیگر دچار شکستگی یا ترک می شود، دیگر جای نگرانی وجود ندارد و می توان به کمک روش های به روزی که در حال حاضر قابل اجراست به ترمیم ناحیه مورد نظر پرداخت. اما مسئله مهم این است که اگر قصد انجام چنین کاری را داشته باشید نیاز است که بدانید هزینه ترمیم دندان چقدر می شود؟ همینطور به دلیل پرسش های بسیار شما کاربران عزیز بر آن شده ایم تا در این خصوص اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم تا با دانش و آگاهی بالای به سمت انجام این عمل گام بردارید. با ما همراه باشید:

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان شامل گذراندن مراحلی می شود که پزشک با استفاده از انواع روش های مختلف، ترمیم را انجام می دهد. درحال حاضر می توان روش های ترمیم دندان را به دو دسته کلی، مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی کرد.

بیشتر بخوانید : هزینه بلیچینگ دندان

آیا ترمیم دندان درد دارد؟

در این جا برای بسیاری از افرادی که قصد انجام این کاری ار دارند این سوال پیش می آید که آیا ترمیم دندان دردناک خواهد بود؟ به همین دلیل باید شما بگوییم میزان دردی که در حین انجام پروسه ترمیم دندان به شما وارد می شود بسته به نوع روش انتخابی برای ترمیم دندان متفاوت خواهد بود. البته علاوه بر آن مشکلات خود دندان از خفیف تا حاد که شدت و ضعفی دارد نیز در میزان احساس درد شما تاثیر گذار است. اما با این وجود می توان حداقل تا مدت زمان حدود 2 روز پس از اتمام کار دندانپزشک، احساس دندان درد خفیف بسیار طبیعی است.

هزینه ترمیم دندان چقدر است؟

در ابتدا بهتر است بگوییم در مورد هزینه های ترمیم دندان با این شرایط موجود که قیمت مواد مورد استفاده دائم در حال تغییر است نمی توانیم قیمتی واحد به شما ارائه دهیم و برای کسانی که می خواهند برنامه ریزی بودجه ای داشته باشند و قصد دارند تمام این هزینه ها را از پس انداز حساب شخصی خود پرداخت کنند به برخی از عوامل دخیل در محاسبه هزینه ها اشاره خواهیم کرد.

  • نوع روش انتخابی برای ترمیم دندان
  • میزان شدت و ضعف مشکلات دندانی
  • هزینه دستمزد دندانپزشک بر اساس میزان تخصص، تجربه و مهارت و شهرتی که دارد
  • موقعیت مکانی مطب دندانپزشک
  • میزان دسترسی به مطب پزشک و همینطور هزینه ایاب و ذهاب برای تعداد جلسات مراجعه به مطب

 

قیمت انجام لمینت (2021)

 تعرفه و هزینه لمینت ‌دندان جزو هزینه های ترمیم و زیبایی دندان است و  در کلینیک ‌های دندانپزشکی متفاوت است. در برخی تعرفه‌ ها قیمتی در حدود 300 هزار تومان تا 1 میلیون و در برخی از آن ‌ها رقم یک الی دو میلیون و حتی بیشتر برای هر واحد قیمت گذاری شده است. قیمت خدمات لمینت دندان در مناطق مختلف یک استان نیز متفاوت است و در مناطق لاکچری تر باید هزینه های بیشتری برای لیمت بپردازید. مورد بعدی موثر بر قیمت لمینت، تخصص، سابقه کاری و تجربه متخصص لمینت است که به صورت مستقیم بر کیفیت کار نیز موثر خواهد بود.

در این صفحه در دوره های مشخص قیمت های لمینت به روز رسانی خواهد شد.

هزینه بالای لمینت دندان به خصوص لمینت سرامیکی یکی از عیب ‌های این روش است. توجه کنید اگر لمینت دندان کوچک‌ ترین آسیبی ببیند و یا بشکند، باید عوض شود. در برخی موارد، فرد به دلیل تعمیر یا تعویض یک دندان، اقدام کرده اما به دلیل نبود هماهنگی رنگی بین لمینت دندان مورد تعمیر و دندان‌های قبل، مجبور به پرداخت هزینه‌ و قیمت بیشتر برای نصب لمینت روی دندان‌هایی شده که از نظر سلامتی نیازی به لمینت دندان نداشته ‌اند.

البته هزینه لمینت برای کل دندان ها و در مطب متخصص با تجربه، جنس با کیفیت لمینت و حتی منطقه ای که می خواهید لمینت انجام دهید؛ بیشتر از 2 میلیون تومان نیز افزایش می یابد.

حدود قیمت لمینت با توجه به عوامل تاثیر گذار

دندانپزشکی های عمومی و خصوصی

دندانپزشکی عمومی —————————————————————–> دندانپزشکی خصوصی

 

350 هزار تومان ————————————————————————> 1 میلیون و 600 هزار تومان

جنس و کیفیت مواد اولیه لمینت

لمینت ایمپرس و ایمکس (EMPRESS & EMAX) —————> لمینت سرامیکی دوراتین و داوینچی —————-> دیگر برند ها

1 میلیون تا 1 میلیون و 600 هزار تومان ———-—————-> 1 میلیون-600 هزار تومان —————————-> کمتر از 600 هزار تومان

بر اساس تخصص دندانپزشک

متخصص با کمتر از 2 سال سابقه کامپوزیت دندان ———————————> متخصص با بیشتر از 2 سال سابقه کامپوزیت دندان

حداکثر قیمت در حال نرمال بودن دیگر عوامل: 500 هزار تومان ———-> حداقل 500 هزار تومان

تعداد دندان های کامپوزیت شده

کمتر از 4 دندان ———————————–———–> بیشتر از 4 دندان

400 هزار تومان تا 1 میلیون و 600 هزار تومان———> طبق نظر دندان پزشک؛ تخفیفی برای انجام کامپوزیت در نظر گرفته می شود

منطقه جغرافیایی دندان پزشکی

نیاوران، الهیه، پاسداران و… (محله های لاکچری) —–> نواب، شریعتی، انقلاب و … ( مرکز شهر) —–> جنوب تهران (پایین شهر)

800 هزار تومان تا 1 میلیون و 600 هزار تومان ————————————–> 800-600 هزار تومان —————————> کمتر از 600 هزار تومان

بیشتر بخوانید :

هزینه بلیچینگ دندان چه قدر است ؟

 

 

انتخاب رنگ در لمینت دندان

 یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه در انجام کامپوزیت های دندان و  لمینت های دندانی و ایجاد زیبایی پس از آن، انتخاب رنگ مناسب برای آنها است که تاثیر فوق العاده زیادی در جلب توجه افراد داشته و در صورت صحیح انتخاب شدن، می تواند دندان های شما را بسیار طبیعی و زیبا جلوه دهد. متاسفانه بیشتر متقاضیان انجام لمینت های دندانی، به دنبال رنگ کاملا سفید و براق برای دندان ها بوده و با این انتخاب به میزان طبیعی بودن دندان هایشان به شدت صدمه خواهند زد. خوشبختانه لمینت، رنگ بندی های متفاوتی داشته و امکان انتخاب آنها برای متقاضیان بسته به سلیقه شخص و پزشک معالج وجود خواهد داشت.

ملاک های انتخاب رنگ لمینت برای دندان

به منظور انتخاب رنگلمینت دندان،ملاک های متفاوتی وجود داشته که یکی از آنها، توجه به رنگ پوست صورت است. انتخاب رنگ سفید براق و درخشان، انتخابی عمومی و بسیار اشتباه برای تمامی افراد بویژه کسانی با رنگ پوست تیره، گندمی و مایل به سیاه است.

توصیه می شود افراد با رنگ پوست روشن و سفید از لمینت های روشن تر استفاده نموده تا تضاد ایجاد شده بین پوست و دندان ها خیلی جزئی به نظر برسد؛ در مقابل توصیه می شود افراد دارای پوست تیره به هیچ عنوان سراغ رنگ های روشن نرفته و به رنگ های تیره تر بسنده نمایند. باید خاطر نشان نمود امروزه تکنیک های متفاوتی در این علم ایجاد گردیده که قادر به ایجاد تغییرات و ایجاد طیف رنگی طبیعی در رنگ لمینت انتخاب شده می باشند.

نکته بسیار جالب و تایید شده در انتخاب رنگ لمینت ها، در نظر داشتن میزان سفیدی چشم هاست. توصیه می شود از انتخاب رنگ هایی که بیشتر از سفیدی چشمان شما سفید و براق هستند اجتناب نموده و به انتخاب رنگ های دیگر فکر نمایید. این نکات و توجه به آنها به شما کمک می نماید تا دندان هایی طبیعی، زیبا و درخشان داشته و در نگاه اول غیر طبیعی بودن دندان هایتان به چشم نیاید.

ترکیب رنگ بندی در لمینت های دندانی چگونه است؟

امروزه شرکت های تجهیزاتی دندانپزشکی فراوانی در داخل و خارج از کشور به تولید لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی پرداخته و آنها را مورد رنگ بندی قرار می دهند. راهنمای رنگ بندی در لمینت ها از یک الگوی کلی تبعیت نموده و در چهار سطح A ،B ،C و D قرار داده می شوند. درجه بندی رنگ های مختلف در این چهار سطح، از شماره ۱ تا ۴ قرار داشته و قدرت انتخاب در انواع متفاوتی برای متقاضیان وجود خواهد داشت. در مرحله اول، انتخاب رنگ لمینت بر عهده خود متقاضی بوده و پس از انتخاب اولیه، پزشک نیز نظرات خود را اعلام نموده و بیمار را در انتخاب کمک می نماید.

مشاوره به منظور انتخاب رنگ لمینت دندان با پزشک، کاری بسیار عقلانی و نتیجه بخش بوده و شما را در انتخاب بهتر و زیبا تر بسیار کمک می نماید. در انتخاب خود به سایر موارد مانند نوع آرایش صورت خود، رنگ رژ لب همیشگی، رنگ کرم های آرایشی و حالت صورت خود بسیار توجه نموده و از پافشاری های بی منطق در انتخاب رنگ های فوق العاده سفید اجتناب نمایید.

 

 

 

مقابسه هزینه هوم بلیچینگ و افیس بلیچینگ

 بلیچینگ دندان چیست؟

یکی از حرفه ای ترین و رایج ترین خدمات در درمان های دندان پزشکی برای سفید کردن دندان ، بلیچینگ است. با استفاده از بلیچینگ هر گونه رنگ دانه غیر طبیعی که بر روی سطح دندان چسبیده باشد باید از بین برود و شفافیت دندان بیشتر شود. با استفاده از این روش درمانی هرگونه لکه و رنگی که بر روی دندان بیمار ایجاد شده است از بین می رود. اما باید توجه داشته باشید با استفاده از این روش دندان هایی که کامپوزیت یا لمینت شده اند سفید نخواهند شد. این روند درمانی فقط بر روی دندان طبیعی فرد تاثیر گذار خواهد بود.

روند درمانی بلیچینگ دندان کاملا علمی و عملی بوده و در این روش از هیدروژین پر اکساید جهت اکسید کردن هرگونه رنگدانه غیر طبیعی که بر روی سطح دندان قرار دارد استفاده می شود. فرآیند درمانی بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان دو درمان کاملا مجزا هستند که هر دو موجب سفید کردن دندان می شوند. روند درمانی این دو فرآیند بسیار متفاوت است. در سفید کردن دندان فقط سطح خارجی دندان تمیز می شود و از این مواد در خمیر دندان ها نیز شما مشاهده خواهید کرد.

هزینه بلیچینگ دندان

بلیچینگ های دندانی همانطور که می دانید در 2 نوع بلیچینگ هوم و آفیس موجود هستند و دارای قیمت بلیچینگ و تاثیراتی مختلفی هستند. همچنین کیفیت مواد استفاده شده نیز به طور مستقیم بر روی قیمت بلیچینگ تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت بلیچینگ دندان در خانه

همانطور که گفته شد بلیچینگ دندان دارای دو نوع خانگی و مطب می باشد. در بلیچینگ دندان خانگی یا بلیچینگ هوم قالبی متناسب با دندان شما آماده میشود و به همراه ماده بلیچینگی که غلظت کمتری دارد به شما تحویل داده می شود.

تاثیر بلیچینگ خانگی از بلیچینگ مطب کمتر است زیرا غلظت مواد کمتر است اما معمولا طبق تجربه ها گفته می شود بلیچینگ های خانگی ماندگاری بیشتری دارند.

قیمت بلیچینگ دندان خانگی 500 هزار تومان به همراه قالب و ماده بلیچینگ می باشد که پزشک به همراه دستورالعمل استفاده و مراقبت ها به شما تحویل می دهد.

قیمت بلیچینگ آفیس

بلیچینگ دندان آفیس یا مطب یکی دیگر از انواع بلیچینگ می باشد. در این نوع بلیچینگ که در کلینیک یا مطب پزشک برای شما انجام می شد ، لثه های شما را با مواد مخصوصی می پوشانند تا مواد بلیچینگ به لثه های شما برخورد نکند. سپس مواد بلیچینگ را بر روی دندان شما قرار می دهند و به کمک اشعه مخصوص ، عملیات سفید کردن دندان شما انجام می شود.

بلیچینگ آفیس در سفید کردن موثر تر از بلیچینگ هوم است ، اما دندانپزشکان معمولا پیشنهاد می کنند این دو درمان با هم انجام شوند تا شما هم ماندگاری و هم سفیدی بیشتری داشته باشید.

قیمت بلیچینگ آفیس 500 هزار تومان می باشد.


 

آیا عمل بینی بدن بینی بدو جراحی واقعیت دارد ؟

 ما این سوال را از دکتر شاهین شمس از بهترین بهترین متخصص جراحی بینی در تهران پرسیدیم و جواب کوتاه ایشان بله بود. این جراح زیبایی به ما توضیح دادند که:

"در واقع ما می توانیم بدون جراحی رینوپلاستی هم شکل و ظاهر بینی خود را تغییر دهیم. بنابراین تا این جای کار ادعای عمل بینی بدون جراحی صحت دارد اما این همه ماجرا نیست.... پیش از هرچیزی باید بدانید هر روشی بدون جراحی و مداخلات جراحی کاملا موقتی است و نتایج کوتاه مدتی در بر دارد. به عبارتی تمام روش هایی که با عنوان روش های غیر جراحی بینی بر شمرده می شوند همگی موقت هستند زیرا هیچ کدام از ساختارهای بینی بدون پوست را تغییر نمی دهند..."

"...ما در هیچ کدام از این روش ها ندست به استخوان، غضروف، بافت مخاطی و حتی عروق خونی نمیزنیم بنابراین مشکل به هیچ عنوان برطرف نمی شود و بلکه به صورت ظاهری شکل بینی کمی متناسب تر و متعادل تر می شود."

روش های غیر جراحی برای تغییر شکل بینی کدامند؟

روش های غیر جراحی بینی شامل تزریق ژل و پر کننده های پوستی است. در این روش بر اساس فرم بینی، بینی هایی که به صورت جزئی دچار عدم تقارن، فرورفتگی یا برآمدگی هستند را متعادل می کنند.

در واقع یک پزشک متخصص که می تواند یک جراح بینی هم باشد، فیلرها یا پر کننده های پوستی مختلف را به بخش های مختلف بینی تزریق میکند تا به بینی حجم بدهد. با اینکار بینی ظاهری بهتر و متقارن تر پیدا می کند.

کابرد پر کننده های پوستی برای زیباسازی بینی چیست؟

با پر کردن اطراف برآمدگی ها، ظاهر برجسته بینی را کاهش می دهند

فرورفتگی ها یا شیارهای ناخوشایند را کاهش داده یا از بین ببرید

تقارن را بهبود می بخشند

افتادگی نوک بینی را برطرف می کنند

پل بینی را صاف می کنند

بیشتر بخوانید : بیمه عمل زیبایی بینی

عوارض تغییر شکل بینی بدون جراحی

همانطور که گفته شد، تزریق با اکثر پرکننده های دیگر موقتی است. بنابراین برای حفظ نتایج، باید بارها و بارها برای تزریق به مطب پزشک خود مراجعه کنید.

هزینه ها می توانند به مرورزمان بیشتر شده و به صرفه نباشد

افرادی که حساسیت پوستی یا بیماری خود ایمنی دارند هم ممکن است با عوارض غیرقابل جبرانی مواجه شوند

کیفیت پوست با تزریق بیش از حد و مکرر افت می کند.

ممکن است واکنش الرژیک ایجاد شود

بروز عفونت دور از انتظار نیست

نتایج زیبایی ممکن است ناپایدار ، نامتقارن باشد و یا رضایت بخش نباشد

آسیب پوست بینی محتمل است

امکان جابجای مواد تزریقی و ایجاد برآمدکی زیاد است

مزیت جراحی بینی نسبت به تزریق فیلر چیست؟

اگر قصد تغییر شکل مناسب بینی به صورت دائمی دارید باید قید عمل بینی بدون جراحی را بزنید زیرا این روش موقتی است و عوارض زیادی نیز دارد. در عوض انجام عمل جراحی زیر نظر یک جراح بینی حاذق می تواند نتایج بهتر و دائمی برای شما به دنبال داشته باشد.

از هر نظر عمل بینی به روش جراحی بهتر است و با وجود پیشرفت های حوزه جراحی پلاستیک خطرات ناشی از جراحی نیز روز به روز کاهش میابد و نتایج طبیعی تر خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در خصوص تفاوت دو روش جراحی و غیرجراحی بینی باید بدانید این است که روش غیر جراحی صرفا برای بهود زیبایی است و هیچ تاثیری روی عملکرد بینی ندارند. یعنی اگه به واسطه فرم بینی مشکل تنفسی دارید با روش تزریق فیلر مشکل نه تنها بهتر نمی شود که بدتر هم خواهد شد.

اما با عمل بینی به روش جراحی به جز زیبایی و ظاهر بینی، عملکرد تنفسی نیز بهتر شده و حتی اغلب مشکلات بینی مثل مشکلات سینوس نیز بهبود میابند.

بیشتر بخوانید : 7 تفاوت اصلی و ظاهری بینی مردان و زنان

دندانپزشکی در طول دوره بارداری

 در ارتباط با دندانپزشکی در طول دوره بارداری می‌بایست به نکات زیر توجه شود:

لزوم استفاده از دندانپزشکی

شرایطی که باعث ایجاد درد دندان شده و به‌طور خاص با عفونت دندان یا لثه همراه هستند، می‌بایست در اسرع وقت تحت درمان قرار گیرند. به هر حال برخی از درمان‌های دندانپزشکی همچون اصلاح طرح لبخند( لمینت دندان ، بلیچینگ دندان ، ونیرکامپوزیت ، ایمپلنت دندان و...)  برای افراد لازم و ضروری نیستند و به همین دلیل می‌بایست انجام آن‌ها به پس از بارداری موکول شود.

کشیدن دندان در طول بارداری

در هنگام نیاز به کشیدن دندان در بارداری، زمان‌بندی درمان از اهمیت خاص برخوردار است. به این ترتیب متخصصان دندانپزشکی این کلینیک همواره به خانم‌های باردار توصیه می‌کنند کشیدن دندان را در طول سه ماهه دوم بارداری خود انجام داده و سایر درمان‌های غیرضروری را به پس از زایمان موکول نمایند؛ به عنوان مثال گاهی نیاز به کشیدن دندان برای ارتودنسی است که بهتر است به بعد از زایمان موکول شود، البته انجام ارتودنسی بدون کشیدن دندان مشکلی ایحاد نمی کند. به هر حال، در صورتی که فرد دچار مشکلات اورژانسی دندان بوده و نیاز به کشیدن دندان داشته باشد، دیگر نیازی به توجه به طول مدت سپری شدن از دوره بارداری وی نیست. در حقیقت در این حالت خارج کردن عفونت یا دندان آسیب‌دیده در اسرع وقت برای حفظ سلامت مادر و جنین بهتر از زمانی است که چرک و عفونت به خاطر ترس از تاثیر منفی بر جنین در دهان مادر باقی بماند.

عصب‌کشی دندان در دوره بارداری

هنگامی که دندان‌پزشک نیاز به عصب‌کشی دندان را برای فرد تشخیص دهد، لازم است اطلاعات لازم درباره بارداری فرد به‌طور دقیق در اختیار دندان‌پزشک قرار گیرد. در حقیقت به این ترتیب می‌توان از اتخاذ تصمیم مناسب درباره روش درمان و زمان‌بندی صحیح آن مطمئن شد. اغلب سه ماهه اول بارداری مهم‌ترین تاثیر را در رشد جنین دارد. به این ترتیب در صورتی که نیاز به درمان فوری بیمار وجود نداشته باشد، می‌توان درمان بیمار را تا سه ماهه دوم یا پس از به دنیا آوردن کودک به تعویق انداخت. به هر حال، در صورتی که لازم باشد از درمان به صورت اورژانسی استفاده شود، لازم است درباره شرایط بارداری با دندان‌پزشک صحبت شده و به این ترتیب از ایمن‌ترین روش برای درمان بیمار استفاده گردد. عصب کشی در دوران بارداری به اندازه عصب کشی دندان یک کودک برای اولین بار ، حساس است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ عصب کشی دندان کودکان برای حفظ دندان های شیری آن ها امری ضروری است.

زمان‌بندی درمان

سه ماهه دوم بارداری ایمن‌ترین و مناسب‌ترین زمان برای استفاده از خدمات دندانپزشکی است. به هر حال اگر با درد دندان در طول سه ماهه اول دوره بارداری یعنی در هنگام تشکیل اندام‌های اصلی جنین مواجه شدید، لازم است با دندان‌پزشک درباره امکان به تعویق انداختن درمان برای چند هفته (به خصوص در مواردی که نیاز به تهیه عکس رادیولوژی وجود داشته باشد) صحبت و مشورت نمایید. به هر حال، با توجه به شدت مشکل، ممکن است متخصصین ما به بیمار پیشنهاد دهند مشکل را بلافاصله تحت درمان قرار دهند. علاوه بر این توجه داشته باشید درمان دندانپزشکی در طول سه ماهه سوم جنین را معرض خطر زیاد قرار نمی‌دهد، اما ممکن است تحمل شرایط درمان بر روی صندلی دندانپزشکی برای بیمار در این زمان دشوار و سخت باشد.

ترمیم همرنگ دندان

 ترمیم قدامی و خلفی همرنگ دندان

پوسیدگی دندان یکی‌ از بیماری های‌ رایج دهان و دندان می باشد که‌ بایستی درمان شود، چرا‌ که عدم درمان پوسیدگی دندان منجر به‌ گسترش پوسیدگی دندان و حتی از دست دادن دندان خواهد شد. تا سالهای اخیر برای درمان پوسیدگی دندان از آمالگام بعنوان ماده مستحکم اما تیره رنگ استفاده می شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر از مواد کامپوزیتی یا فیشور سیلانت ها و لیزر دندان استفاده می شود و بیشتر افراد ترجیح می دهند، دندان هایی یکدست ( همرنگی مواد و دندان ) داشته باشند، بنابراین استفاده بیشتر از مواد همرنگ دندان رایج شده‌ است.

ترمیم دندان همرنگ با فیشورسیلانت

فیشورسیلانت مواد همرنگ دندان است‌ که‌ برای پرکردن دندان و محدود کردن سطحی پوسیدگی دندان کاربرد دارد. فیشورسیلانت سبب جلوگیری‌ از رشد پوسیدگی دندان می شود. عموماً از فیشورسیلانت ها برای دندان 6 و بعضاً دندان های e‌ و d‌ استفاده می شوند. فیشورسیلانت ها‌ با پرکردن سطح جونده و شیارهای دندان های‌ مذکور (که منبع تجمع مواد غذایی و فعالیت میکروبی‌هستند)، از ادامه و گسترش پوسیدگی جلوگیری می کنند .با توجه‌ به ماندگاری 3-4 ساله فیشورسیلانت ها، بهترین‌ زمان استفاده‌ از فیشورسیلانت قبل‌ از پوسیده‌ شدن دندان است‌ که‌ در کودکان و نوجوانان نیز می توان‌ از این مواد همرنگ دندان استفاده‌ نمود.

مزایای استفاده از فیشورسیلانت

جلوگیری از پوسیدگی دندان

قابلیت استفاده هم‌ برای دندان های‌ شیری و هم دندان های‌ دائمی

مدت زمان کوتاه انجام و اجرا و درد بسیار کم

عدم نیاز به بی حسی

ترمیم همرنگ دندان

بیشتر بخواتنید :

ترمیم همرنگ دندان با مواد کامپوزیت

کامپوزیت  دندان بعنوان مواد همرنگ دندان با قابلیت پرکنندگی، جایگزین بخش های از دست رفته دندان می شود. این مواد به لحاظ ظاهری و مشخصات فیزیکی با ساختار اصلی دندان مطابقت داشته، بطوریکه دندان ترمیم شده‌ در نهایت از استحکام کافی و زیبایی برخوردار می شود.

مزایای استفاده از مواد کامپوزیت

پر کردن دندان با استفاده از این مواد، مقاومت بالایی دارند و از نظر زیبایی بسیار مورد پسند بیماران قرار می گیرند. خصوصا اگر دندان های جلویی نیاز به ترمیم و پر کردن داشته باشند، همواره از مواد کامپوزیتی استفاده می گردد.

این مواد سبب تقویت بافت باقی مانده دندان می شوند.

سبب حفظ حداکثر مقدار دندان می گردند.

منبع : تاج دنتال

 

بلیچینگ یا لمینت؟

 روش دیگری برای سفید کردن دندان ، لمینت دندان می باشد . این روش علاوه بر اصلاح نامرتبی های دندان باعث یکدست کردن و یکرنگ کردن آنها می شود. این روش تفاوت هایی با بلیچینگ دارد که برای بسیاری از افراد انتخاب را مشکل می کند؛ بلیچینگ یا لمینت کدام بهتر است؟

در لمینت دندان از مواد سرامیکی یا موادی استفاده می شود که هیچ حساسیتی برای بدن ایجاد نمی کند و سازگار با بدن می باشد و لایه ای خارجی بر روی دندان ها را می پوشاند نه تنها باعث سفید شدن دندان ها می شود بلکه فرم آنها را یکدست می کند . اما در بلیچینگ سطحی روی دندان ها اضافه نمی شود و با استفاده از مواد سفید کننده تنها رنگ دندان ها را تغییر می دهد که به مرور زمان دستخوش واکنش شیمیایی می شود و در اثر تجزیه رنگ دندانها تغییر پیدا می کند و نیاز به چکاپ و تمدید مجدد دارد. همچنین در بلیچینگ نمی توان نامنظمی دندان ها را اصلاح کرد. در صورتی که از دندان لمینت به درستی مراقبت شود به ندرت دچار شکستگی یا آسیب می شود و نیاز به چکاپ ندارد و تا طولانی مدت بدون تغییر می ماند.

در لمینت با توجه به موادی که در ساخت قالب تهیه می شود به ندرت باعث بروز حسایست در فرد می شود که در صورت بروز نیز درمان خواهد شد اما در بلیچینگ ایجاد حساسیت بیشتر بوده به طوری که از هر 3 نفر 1 نفر دچار حساسیت می شود.

درخشندگی دندن های حاصل از لمینت بیشتر از بلیچینگ می باشد که برای فرد از نظر زیبایی محسوس تر می باشد.

بلیچینگ در برخی افراد ممکن است دارای اثر موقت ( 2 هفته) باشد و امکان بازگشت به رنگ اولیه وجود دارد ولی در مورد لمینت حتی یک مورد هم درباره اثر موقت گزارش نشده است.

نحوه انجام لمینت

در لمینت دندانپزشک ابتدا از دندان قالبگیری می کند و برای ساخت آن به لابراتور ارسال می کند و با توجه به نوع لمینت ( لمینت سرامیکی یا لمینت کامپوزیتی) قالب ساخته می شود. بعد از 2 هفته نیاز به مراجعه مجدد فرد به مطب دارد تا قالب روی سطح دندان قرار بگیرد. در برخی موارد نیاز به تراشیدن دندان ها نیست. این قالب با توجه به ضخامت کم دارای استحکام بیشتری نسبت به بلیچینگ می باشد.

میزان سفید شدن دندان با بلیچینگ

سفید شدن دندان با بلیچینگ به عواملی از جمله جنس دندان، نوع رنگدانه هایی که در داخل دندان رسوب کرده بستگی دارد. ممکن است با این روش دندان ها در فردی یک درجه و در فرد دیگر چها درجه تغییر کند و بنابراین به طور مسلم نمی توان گفت مقدار این سفید شدن چند درجه می باشد.

هزینه‌ بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ به تعداد دندان ها و نوع مواد مورد استفاده در این روش بستگی دارد . سفید کردن دندان با بلیچینگ در مقایسه با لمینت دندان ارزانتر می باشد ولی از ماندگاری کمتری نسبت به لمینت برخوردار می باشد.

قیمت هوم بلیچینگ

قیمت هوم بلیچینگ از آفیس کمتر می باشد. این روش باید تحت نظر دندانپزشک توسط فرد انجام شود. ابتدا پزشک قالبی از دندان ها تهیه می کند. این قالب در لابراتور از تری های پلاستیکی نازک و شفافی ساخته می شود.

 

 

 
صفحه قبل 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 صفحه بعد
<-blogads->