آیا بلیچینگ دندان پر شده امکان پذیر است ؟

 این مقاله در پاسخ به این سوال نوشته شده است: آیا بلیچینگ دندان پر شده امکانپذیر است؟ برای شنیدن پاسخ دکتر آرش راد با ما همراه باشید. برای سفید شدن دندان سه روش کلی وجود دارد: ونیر کامپوزیت، لمینت و بلیچینگ. در روش بلیچینگ نمیتوان به اندازه دو روش دیگر انتظار سفید شدن دندان ها را داشت. در واقع دندان تنها دو الی سه درجه روشنتر می شود که این میازن بسته به دندان هر فرد متفاوت است.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ ماده ای است که باعث می شود رنگدانه های رسوب کرده دندان، اکسید شود و از بین برود. این اتفاق به مرور زمان می افتد. در واقع ماده سفیدکننده یا پراکسید هیدروژن به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می کندو رنگ دندان را روشن تر می شود. برای بلیچینگ دو روش متفاوت متفاوت وجود دارد که مراحل و هزینه های آن متفاوت است.

بلیچینگ و حساسیت دندان:

در روش home این مواد توسط بیمار داخل تری مخصوص بلیچ گذارده می شود و به مدت یک ساعت قبل از انجام بلیچ و به مدت نیم ساعت بعد از انجام بلیچ داخل دهان گراشته می شود. در روش office ماده ضد حساسیت دندان توسط دندانپزشک به مدت ده دقیقه روی دندانها قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

اما سوال اصلی:

آیا بلیچینگ دندان پر شده امکانپذیر است؟

در بلیچینگ دندان پر شده , ماده بلیچ روی مواد ترمیم دندان ، ونیر کامپوزیتی و سرامیکی و روکشها اثری ندارد و فقط خود دندان را روشن تر میکند. به عبارتی مواد پرکردنی، سرامیکها در برابر ماده بلیچ تغییر رنگ نمی دهند. بنابراین نمیتوان از مواد بلیچینگ دندان بر روی سطحی غیر از خود دندان استفاده کرد.

 

عوامل موثر بر هزینه ترمیم و زیبایی

 هزینه هایی که برای زیبایی دهان و دندان خود انجام می دهیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد، که عبارتند از:

۱. نوع عمل زیبایی

نوع عمل جراحی یکی از فاکتورهایی است که در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان نقش مهمی ایفا می کند؛ چون که هر کدام از انواع روش های ترمیم و زیبایی دندان ( هزینه لمینت دندان ،هزینه کامپوزیت ، هزینه بلیچینگ دندان و...) هزینه خاص خود را دارد.

۲. نحوه انجام عمل زیبایی

نحوه انجام عمل زیبایی نیز یکی از فاکتورهای است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان ایفا می کند. دندانپزشک متخصص ترمیم و زیبایی در زمان انجام عمل زیبایی از روش ها و مهارت های خاصی پیروی می کند که بر اساس نوع عمل زیبایی متغیر خواهد بود.

۳. مدت زمان درمان

مدت زمان درمان نیز یکی از فاکتورهای است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان ایفا می کند. در طی مدت درمان بیمار باید مراقبت های بهداشتی، درمانی انجام دهد و دارو و مواد درمانی خاصی مصرف کند که این ها بدون صرف هزینه ممکن نخواهد بود. پس هر چقدر بیمار به رعایت این نکات پایبند باشد، مدت زمان کمتری صرف درمان می شود و همچنین حجم داروی کمتری مصرف می شود و بالتبع آن هزینه کمتری برای این منظور صرف خواهد شد.

۴. موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی

موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی بیشترین تاثیر گذاری را بر روی هزینه رفت و آمد ما برای ترمیم و زیبایی دندان دارد. هزینه درمان در کلینیک های پایین شهر به نسبت کلینیک های بالای شهر کم تر است؛ پس سعی کنید کلینیک درمانی را انتخاب کنید که مسیر رفت و آمد آن نزدیک باشد و در عین حال  کیفیت کار آن نیز بالا باشد.

۵. میزان مهارت و تخصص دندانپزشک ترمیم و زیبایی

میزان تخصص و مهارت متخصص ترمیم و زیبایی یکی از فاکتورهای مهمی است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان دارد. هر چقدر دندانپزشک دارای تخصص و مهارت بالایی باشد، در عین حال هزینه دریافتی آن نیز افزایش می یابد. به عبارت دیگر هر چقدر تخصص و مهارت دندانپزشک بالا رود، به همان اندازه هزینه دریافتی آن نیز بالا می رود.

۶. رعایت نکات بهداشتی و درمانی توسط بیمار

رعایت نکات بهداشتی و درمانی توسط بیمار یکی از فاکتورهای مهمی است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دارد. رعایت این نکات به انجام سریع تر عمل ترمیم و زیبایی دندان ها کمک می کند که این کار باعث صرفه جویی در هزینه و وقت بیمار می شود.

هزینه های جانبی نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان دارد. از انواع هزینه های جانبی می توان به حق ویزیت، هزینه رفت و آمد، هزینه های آماده سازی قبل از عمل و عکسبرداری و… اشاره کرد.

 

چه عواملی در افزایش احتمال عفونت ایمپلنت دندان موثر است؟

 عوامل بیشماری هستند که میتواند در افزایش احتمال عفونت ایمپلنت های دندانی موثر واقع شوند از جمله:

1. بیماری لثه: لثههای سالم معیار مهمی برای جراحی کاشت دندان بوده و شما نمیتوانید با وجود داشتن بیماری لثه این عمل را انجام دهید. بیماری لثه یا بیماری پریودنتال، عفونتی است که میتواند به لثه و استخوان فک آسیب بزند. زمانی که عفونت درمان نشود اطراف ایمپلنت گسترش یافته و ایمپلنت از دست می رود. پس باید قبل از کاشت، بیماری لثه را درمان کنید تا از جلوگیری از عفونت ایمپلنت اطمینان حاصل کنید.

2. سیگار کشیدن: سیگار کشیدن میتواند سبب عفونت ایمپلنت شود زیرا کشیدن سیگار سبب محدودیت جریان خون در لثه شده و فرآیند بهبودی را کُند میسازد. تحقیقات متعدد نشان دادهاند که احتمال عفونت ایمپلنت در افراد سیگاری بالای بیست درصد است. سیگاری بودن بدین معنا نیست که شما کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نمیباشید اما در هر صورت برای رسیدن به نتیجه ی بهتر ایمپلنت، یک هفته قبل از آن و حداقل دو ماه پس از آن سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

3. تراکم استخوان فک نامناسب: کاشت ایمپلنت دندان به استخوان مناسب برای حمایت از پایه آن بستگی دارد. بدون وجود استخوان فک سالم، جراح نمیتواند ایمپلنت را در فک شما با اطمینان کامل بکارد چون تحلیل استخوان میتواند استخوانها را شکننده کرده و خطر شکستگی و شل شدن پایه ایمپلنت را افزایش دهد. بیماری حاد لثه نیز میتواند سبب تحلیل استخوان فک شود. به هردلیلی استخوان فک پس از کاشت ایمپلنت تحلیل رود؛ احتمال عفونت ایمپلنت نیز افرایش می یابد.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان چیست ؟

4. اختلال در سیستم ایمنی بدن:اگر شما دچار بیماری خود ایمنی یا بیماریهایی نظیر رماتیسم مفصلی و دیابت باشید، احتمال عفونت ایمپلنت وجود دارد چرا که سبب میشود روند بهبودی کُند شود. کند شدن روند بهبودی ایمپلنت میتواند مانع از جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت شود و درنتیجه احتمال عفونت ایمپلنت افزایش یابد.

5. مصرف داروهای خاص: استفاده از برخی داروهای خاص نیز میتواند به گونهای منفی ایمپلنت را تحت تأثیر قرار دهد. از این رو مهم است که دندانپزشک خود را در مورد داروهای مصرفی در جریان بگذارید. در سال 2016، محققین دانشگاه مکگیل دریافتند که داروهای سوزش معده ممکن است احتمال رشد استخوان جدید پس از کاشت پایه ایمپلنت را کاهش داده و پیوند استخوان را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین در سال 2016، محققین در دانشگاه بوفالو نتایج مشابهی را در مورد افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف مینمودند گزارش کردند. درصورتیکه مصرف این داروها موجب عدم تکمیل فرایند اسئواینتگریشن شود؛ احتمال عفونت ایمپلنت به شدت افزایش می یابد.

6. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: رعایت بهداشت مناسب پس از ایمپلنت نیز تأثیر مهمی بر کاهش احتمال عفونت ایمپلنت دارد. اگر نمیتوانید به خوبی دهان و دندان خود را تمیز نگه دارید کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نخواهید بود.

7. جراح بی تجربه: تجربیات تمامی جراحان مشابه یکدیگر نیست و اگر برای ایمپلنت نزد یک جراح بیتجربه بروید؛ احتمال عفونت ایمپلنت بسیار زیاد است. دندانپزشک معمولا شما را به یک جراح دهان و دندان ارجاع می دهد، اما بهتر است برای انتخاب جراح حرفه ای و باتجربه در کاشت ایمپلنت های دندانی تحقیق کنید. یک جراح باتجربه میداند که چه تعداد ایمپلنت باید در استخوان فک شما کاشته شود و محل کاشت پایه های ایمپلنت را به دقت بررسی و تعیین می نماید تا احتمال شل شدن ایمپلنت ها و عفونت آنها را پس از کاشت به حداقل برساند. محل کاشت و نحوه کاشت ایمپلنت های دندانی بسیار مهم است چون اگر سوار کردن تاج دندان سبب وارد آمدن فشار اضافی بر روی ایمپلنت و لق شدن آن شود احتمال عفونت ایمپلنت افزایش می یابد.

 

تعرفه و هزینه ترمیم و زیبایی دندان

 هزینه ترمیم و زیبایی دندان چه قدر است؟ امروزه تنها هدفی که مطب‌های دندانپزشکی دنبال می‌کنند، سلامت دندان‌ها نیست. دندانپزشکان همچنین توجه ویژه‌ای به ظاهر و زیبایی دندان‌ها دارند و اقداماتی در این جهت انجام می‌دهند. با پیشرفت فنّاوری و علم دندانپزشکی روش‌هایی مدرن برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان‌ها و طرح لبخند به وجود آمده‌اند.

هزینه انجام ونیر دندان چقدر است؟

قیمت انجام ونیر دندان، نصف قیمت انجام لمینت است و ونر کامپوزیت نوعی ونیر ارزان قیمت و مناسب برای دندان‌ها است. البته دلیل مقرون به صرفه بودن ونیرها این است که طول عمر و ماندگاری کمتری نسبت به لمینت های سرامیکی دارند.

به کمک لمینت دندان چه مشکلاتی را می‌توان اصلاح کرد؟

لمینت دندان کاربرد درمانی نداشته و تنها جنبه زیبایی دارد. از جمله مشکلاتی که توسط لمینت دندان‌ها اصلاح می‌شوند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

اصلاح شکل و فرم دندان‌ها در افرادی که مینای دندان سالم و کافی داشته باشند.

اصلاح بی نظمی و چرخش مختصر در دندان‌ها.

پر کردن فواصل بین دندان‌ها.

تغییر رنگ دندان‌هایی که دچار بد رنگی یا لکه شده باشند.

اصلاح لب پر شدگی یا شکستگی‌های خفیف دندانی.

پوشاندن ترک خوردگی‌های سطحی دندان‌ها.

هزینه انجام لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت برای هر دندان نسبت به هزینه انجام کامپوزیت، بالاتر است. هزینه انجام لمینت بر روی دندان‌ها به تعداد دندان‌هایی که می‌خواهید با این روکش‌ها پوشانده شوند بستگی دارد.

ایمپلنت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت پایه‌های ایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما، می‌سازد.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

برای هیچ روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی نمی‌توان هزینه خاصی تعیین کرد. تعیین هزینه قطعی انجام ایمپلنت دندان تنها توسط دندانپزشک متخصص امکان پذیر است. قیمت ایمپلنت دندان به موارد زیر بستگی دارد:

کافی و سالم بودن بافت استخوانی که ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد.

تعداد دندان‌هایی که به کمک ایمپلنت جایگزین می‌شوند.

نوع ایمپلنت

بلیچینگ دندان چیست و هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند. بلیچینگ دندان با کمک یک ماده شیمیایی که به روشن و سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود.

 

دندان پزشک متخصص ارتودنسی :

 اولین بار در ایران از سال 1987 ،تخصص ارتودنسی به عنوان اولین تخصص دندانپزشکی پذیرفته شده است. قابل ذکر است که در اواخر دهه ۵۰ ، همزمان با گسترش مفاهیم ارتودنسی،زمینه لازم برای آغاز فعالیت‌های تخصصی ارتودنسی در ایران فراهم آمد و به دنبال آن فارغ التحصیلان این رشته، فعالیت طبابت خود را به عنوان متخصص ارتودنسی، آغاز نمودند.

دندانپزشکان پس از خاتمه دوره شش ساله دندان پزشکی عمومی با قبولی در آزمون پذیرش دستیاری، به دوره تخصصی ارتودنسی به مدت سه سال تحصیلی و به منظور درمان ناهنجاری‌های دندانی فکی وارد می شوند. بنابراین متخصص ارتودنسی دندان دارای مهارت دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی به طور همزمان می‌باشد.

روش تشخیص دندان پزشک متخصص ارتودنسی :

برای تشخیص دندان پزشک متخصص ارتودنسی باید در جست و جوی کلمه «متخصص» در مهر طبابت و روی کارت ویزیت و یا تابلو باشیم. زیرا وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی تنها به پزشکان متخصص ارتودنسی اجازه قید این کلمه را می‌دهد.علاوه بر این می توانیم با جست‌و‌جو در سایت سازمان نظام پزشکی کل کشور نسبت به متخصص بودن دکتر خود اطمینان یابیم.

تفاوت بین دندان پزشک عمومی و متخصص ارتودنسی

احتمالا تفاوت بین دکتر دندانپزشک و متخصص ارتودنسی دندان  با توجه به تشابه ظاهری روند درمانی هر دو که در ناحیه دهان ودندان صورت می‌گیرد، آنطور که باید نمایان نیست. اما با این وجود، دندانپزشک و متخصص ارتودنسی به لحاظ درجه تخصصی و نوع خدمات درمانی که به بیماران ارائه می‌دهند تفاوت‌هایی دارند

دندانپزشک به پزشکی گفته می‌شود که با گذراندن دوره ۶ ساله دندانپزشکی، به انجام درمان‌های عمومی دهان و دندان نظیر پرکردن دندان، عصب کشی،کشیدن دندان،پروتز های دندانی یاجرمگیری می‌پردازند. و لازم به ذکر است که درمان ناهنجاری‌های دندانی فکی برعهده‌ی دندانپزشک عمومی نمی‌باشد. پس می‌توان گفت که متخصص ارتودنسی، به دکتر دندانپزشکی گفته می‌شود که علاوه بر گذراندن دوره‌ی عمومی به گذراندن دوره تخصصی در جهت آموزش علمی درمان مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی- فکی می‌پردازد.

زمان مراجعه به دندان پزشک متخصص ارتودنسی :

در زیر به ارائه برخی از عواملی می‌پردازیم که به دنبال آن، شما نیاز به مراجعه به یک متخصص ارتودنسی پیدا خواهید کرد:

افتادن زود یا دیرد ندانهای شیری

دندانهای نامرتب، بیرون زده یا خارج از قوس

انحراف فک یا صدای فک موقع باز و بسته کردن دهان

مشکل در صحبت کردن

گاز گرفتن گونه یا تماس دندانهای جلویی پایین با سقف دهان

مشاهده فاصله بین قوس دندانی بالا و پایین حین بستن دهان

عدم تعادل صورتی

دندان قروچه

داشتن فک هایی که جلوتر یا عقبتر ازحالت نرمال باشند

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

 

 

هزینه جراحی زیبایی دندان چقدر است؟ انواع روش های زیبایی دندان

 جراحی زیبایی دندان چیست ؟

از قدیم تا به الان و در تمام دنیا داشتن دندان های زیبا، سفید و مرتب یکی از یکی از معیار ها و هم چنین نماد های زیبایی بوده است. در هنگامی که شخصی را ملاقات می کنید و در هنگام صحبت کردن با او به طور نا خودآگاه به دندان هایش نگاه می کنید که آیا ردیف است یا خیر.

هر چقد که زیبا و ردیف تر باشد لبخند شما نیز بسیار جذاب تر و زیبا تر به نظر می رسد. گاهی اوقات افراد به دلایل مختلف که بیشتر آن مربوط خرابی آن قسمت است به دکتر جراحی زیبایی دندان مراجعه می کنند. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه ترمیم و زیبایی دندان را نیز بخوانید.

انجام ارتودنسی

به هر حال کسانی که نیش دارند، با توصیه ی دندانپزشک بهترین روش برای آن ها انجام ارتودنسی است که با استفاده از این روش دندان های آن ها مرتب می شود و هم چنین دیگر خبری از وجود نیش نسیت. اما گاهی اوقات نهفتگی نیش بسیار خفیف بوده است و نیازی به ارتودنسی نیست و پزشک می تواند با جراحی لثه آن را رفع کند.

بهتر است که بدانید نوع درمان نیش به موارد مختلفی بستگی دارد، مانند این که کدام یک از آن ‌ها نهفته است، شدت نهفتگی آن چقدر است و هم چنین موقعیت قرار گرفتن نیش نهفته در داخل فک چگونه است.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

جراحی های زیبایی دندان

امروزه خیلی از افراد به جراحی روی آورده اند که به وسیله ی آن لبخند به اصطلاح هالیوودی داشته باشند.

این افراد برای این کار باید به دندانپزشک مراجعه کنند، در واقع دندانپزشک زیبایی همان دندانپزشک ترمیمی است که با مفاهیم زیبایی دندان و لثه آشنایی کامل دارد. هم چنین پزشک در طراحی لبخند زیبا و انواع مواد دندانپزشکی باید آشنا باشد.

دندانپزشک باید سطح بالایی از مهارت های زیبایی شناختی را داشته باشد و هم چنین محدودیت های روش های متفاوت ترمیم زیبایی را بداند تا توانایی این را داشته باشد که در جلسات مشاوره با طرح درمان مناسب به بیمار این اطمینان را دهد که به نتیجه ی مطلوب و رضایت بخش و لبخند زیبا برسد.

پزشکان به افراد توصیه می کنند که بعد از یک مدت مشخص به جرم گیری آن قسمت بپردازند، چرا که این کار بسیار مفید است.

این روش به این صورت است که دندانپزشک آن قسمت را به طور کامل جرم گیری می ‌کند و رسوبات آهکی موسوم به جرم دندان یا تار تار و دیگر سموم باکتریایی را که به سطح ریشه چسبیده ‌اند را با استفاده از پوسته ‌ریزی با دست، ابزار اولتراسوند و یا استفاده از لیزر می‌ زداید. هم چنین گاهی اوقات نیاز به بی‌ حسی موضعی وجود دارد تا در هنگام کار بیمار دردی را احساس نکند.

باندینگ

در این قسمت به موارد استفاده از باندینگ می پردازیم:

پر کردن با کامپوزیت در مواردی که آن قسمت پوسیده شده باشد، عوض کردم ترمیم های آمالگام قدیمی با تکنیک باندینگ جهت زیبایی بیشتر برای فرد، اصلاح لب پر شدن آن قسمت، پوشاندن بخشی از ریشه که بر اثر تحلیل لثه بیرون زده است، بستن فاصله آن قسمت با استفاده از تکنیک باندینگ، بلند کردن طول آن ها،

اصلاح فرم آن قسمت با کمک تکنیک باندینگ، اصلاح خط لبخند در بسیاری موارد بدون انجام درمان اورتودنسی با این این روش امکان پذیر می باشد.

 

سوالی که به وجود می آید این است هزینه باندینگ چقدر است؟ در این باره باید بگوییم که هزینه باندینگ، بستگی به مواد مورد استفاده در انجام کار و هم چنین دستمزد دندانپزشک، نوع درمان یا ترمیم سطحی دارد.

ولی در نهایت برای دانستن دقیق هزینه آن بهتر است که به مطب پزشک مراجعه کنید و مستقیما از او سوال کنید چرا که پزشک با حوصله به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید :

 

 

سوالات متداول هزینه اصلاح لبخند

 1-آیا هزینه اصلاح طرح لبخند بالاست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند بستگی به میزان ناهنجاری فک و دندان ، به نوع ناهنجاری فک و دندان، طول درمان، شیب دندان ها، وضعیت فکین، نیمرخ بیمار، میزان شلوغی دندان ها، وضعیت رادیوگرافی بیمار، زمان مراجعه بیمار و غیره بیمار دارد. اگر طرح لبخند شما با سفید کردن دندان ها ( هزینه بلیچینگ دندان ) و یا یک ترمیم دندان ساده تکمیل شود هزینه بالایی نخواهد داشت. اما در ناهنجاری های شدید فکی و دندانی هزینه اصلاح طرح لبخند گران خواهد بود.

2-هزینه اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی بیشتر است یا با روکش و کامپوزیت؟

ممکن است ظاهر دندان های شما با روکش یا کامپوزیت یک یا دو دندان اصلاح شود. در این مواقع هزینه اصلاح طرح لبخند با روکش و کامپوزیت کمتر از ارتودنسی دندان است. اما این کار به صرفه نیست، زیرا بعد از گذشت چند سال، به دلیل اصلاح نشدن اصولی وضعیت فکین و دندان ها، بیمار دچار مشکلات فکی و دندانی می شود. مشکلاتی از قبیل صدا دادن مفصل فکی و گیجگاهی و ساییدگی دندان ها از عوارض اصلاح غیراصولی طرح لبخند در یک جلسه می باشد.

3-هزینه اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت بیشتر است یا روکش دندان؟

هزینه ترمیم و زیبایی دندان  با ایمپلنت دندان از روکش دندان بیشتر است. توجه داشته باشید، تا زمانی که ریشه دندان بیمار سالم است و قابل درمان است دندانپزشک دندان را نمی کشد و ایمپلنت را جایگزین دندان قبلی نمی کند.

4-آیا بیمه ها هزینه اصلاح طرح لبخند را پرداخت می کنند؟

بیمه هایی مثل تامین اجتماعی، معمولا هزینه کشیدن و یا پرکردن دندان با مواد سیاه را در مراکز درمانی خود پرداخت می کنند. شرایط پرداخت هزینه اصلاح طرح لبخند در قرارداد بیمه های تکمیلی مختلف نیز با هم تفاوت دارد. برای مثال برخی از بیمه های طرف قرارداد با مطب دکتر درویش پور  هزینه اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی را پرداخت می نمایند. برای اطلاع از بیمه های طرف قرارداد با مطب دکتر درویش  به صفحه هزینه ارتودنسی مراجعه بفرمایید.

 

 

روش‌های درمان در دندانپزشکی کودکان

 ترمیم و پر کردن دندان

ترمیم دندان یک روش دندانپزشکی کودکان  است که در آن پوسیدگی یا آسیب وارد شده به دندان‌ها به دقت ترمیم شده و سلامت دندان‌ها تامین می‌شود. به علت استفاده از مواد مصنوعی داخل دندان یا نواحی اطراف آن، بسیاری افراد از ترمیم دندان به عنوان پرکردگی نام می برند. به این ترتیب از این روش برای بازگشت شرایط دندان به حالت عادی استفاده می‌شود.

در صورتی که دندان‌های شیری کودک شما دچار پوسیدگی شده، لازم است دندان‌های آسیب دیده به منظور توقف فرآیند پیشرفت پوسیدگی و پخش شدن آن به سایر دندان‌ها ترمیم شوند. در حقیقت در صورت بی‌توجهی به این شرایط، پوسیدگی ممکن است در سایر نقاط دهان پخش شده و در نهایت از دست دادن دندان (پیش از موعد مناسب) را برای کودک به همراه داشته باشد.

فلوراید تراپی موضعی

فلوراید تراپی نقش موثر در بهبود وضعیت مینای دندان‌ها داشته و باعث سخت‌تر شدن مینای دندان و افزایش مقاومت آن در برابر پوسیدگی می‌شود. با وجودی که مقدار کمی فلوراید در خمیردندان‌ ها و نیز منابع آب شهری وجود دارد، امروزه استفاده از مقادیر بیشتر فلوراید به صورت حرفه‌ای بر روی دندان‌ها در جلسات ملاقات با دندانپزشک به منظور ایجاد حداکثر حمایت از دندان‌ها امکان‌پذیر است.

سیلانت دندان

در این حالت یک روکش پلاستیکی در مطب دندانپزشک بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا به این ترتیب از ایجاد پوسیدگی از طریق پر کردن شیارهای سطحی دندان‌های عقب دهان پیشگیری شود. در حقیقت این شیارهای کوچک محیط‌های مناسب برای جمع شدن باکتری‌هایی است که باعث ایجاد پوسیدگی دندان می‌شوند. توجه داشته باشید مینای دندان در مراحل رشد اولیه دارای قابلیت نفوذ بیشتر بوده و به همین خاطر مقاومت کمتری در برابر پوسیدگی دارد. به این ترتیب سیلانت دندان می‌تواند یک روش ساده برای حفاظت از دندان‌ها بوده و حمایت طولانی مدت از دندان‌ها را برای بیمار به همراه داشته باشد.

عصب‌کشی ریشه دندان کودک

پالپوتومی دندان یک روش جراحی دندانپزشکی است که از طریق آن تخلیه پالپ ملتهب ساقه دندان کودک که به خاطر پوسیدگی و کرم‌خوردگی درمان نشده دچار آسیب شده، امکان‌پذیر می‌شود. در این شرایط لازم است باکتری‌ها از ناحیه ساقه پالپ داخل دندان خارج شوند تا به این ترتیب از آبسه دندان جلوگیری شده یا مشکلات مربوط به آبسه یا عفونت دندان کاهش یابد. به پالپوتومی دندان در اصطلاح عصب‌کشی دندان شیری نیز گفته می‌شود.

درمان ارتودنسی

برخی کودکان در سنین پایین نیاز به درمان ارتودنسی پیدا می‌کنند و متخصص دندانپزشکی کودک می‌تواند به آنها در این راستا کمک کند. فرآیند درمان در این شرایط از شش سالگی شروع شده و به این منظور لازم است وضعیت رشد دندان‌ها از طریق تهیه عکس رادیولوژی توسط متخصص ارتودنسی تحت نظارت قرار گیرد. متخصص دندانپزشکی کودک از تجربه و امکانات لازم درباره نحوه کنترل هر دوی موارد مربوط به فضای مناسب دهان و نیز زمان‌بندی رشد هر یک از دندان‌های کودک برخوردار است. در نتیجه با مراجعه به مطب متخصص دندانپزشکی کودک، ایجاد طرح لبخند سالم برای کودک امکان‌پذیر شده و احتمال ایجاد نیاز به بریس‌ های ارتودنسی یا سایر روش‌های درمان مانند آن در آینده حداقل خواهد شد. در صورت نیاز به درمان ارتودنسی برای کودک شما می‌توانید توصیه‌ها و روش‌های درمان لازم را از طریق مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی دریافت کنید.

منبع : تاج دنتال

قیمت بلیچینگ

 قیمت  و هزینه بلیچینگ  دندان در منزل ( هوم بلیچینگ)

روش‌ دیگر بلیچینگ سفید کردن دندان ها در خانه یا منزل می‌باشد . قیمت این فرایند بلچینگ نسبت به قیمت بلیچینگ در مطب کمتر است و هزینه آن حدودا دو میلیون تومان ( 2.000.000 تومان) میباشد .که زیر نظر متخصص و توسط بیمار در منزل انجام می شود. در این روش دندان پزشک از دندان های شما ، قالب دقیقی تهیه میکند و از روی قالب تهیه شده تری های پلاستیکی نازک و شفافی (مانند شکل زیر) ساخته میشود . این قسمت اکثرا به لابراتوار ها سپرده میگردد ،ولی در مطب ها و کلینیک های تخصصی زیبایی در داخل خود مطب انجام می شود. در این تری پلاستیکی فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیشبینی شده که ژل‌های بلیچینگ را طبق دستور پزشک در آن قرار میدهید . در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک ، دندانها به سفیدی مورد نظر می‌رسند . ژل مورد استفاد ه در این روش بین ۱۶ تا بیست درصد غلظت دارند.

بیشتر بخوانید : هزینه ترمیم و زیبایی دندان

قیمت آفیس بلیچینگ

آفیس بلیچینگ دندان  به دلیل درمان موثر تر و سریعتر دارای قیمت بالاتری نسبت به هوم بلیچینگ میباشد و هزینه آن چهار میلیون تومان (4.000.000 تومان) میباشد.

قیمت آفیس و هوم بلیچینگ

نکته پایانی که توجه شما را آن جلب میکنیم اینست که بلیچینگ موفق  اکثرا از درمان آفیس بلیچینگ بعنوان استارتر (شروع کننده) و هوم بلیچینگ بعنوان تثیبت کننده ،تشکیل میگردد . بنابر این توصیه کلی این است که یا از هر دو روش استفاده کنید و یا اگر می خواهید یک روش را انتخاب کنید هوم بلیچینگ هر چند سخت تر است و اثرات آن دیر تر مشاهده می شود ، اما در نهایت مطلوب تر است.

 

ایمپلنت و کاشت دندان در دوران بارداری

 ایمپلنت‌های دندان ریشه‌های دندانی مصنوعی فلزی یا سرامیکی هستند که در استخوان‌های فک بالایی و پایینی قرار می‌گیرند، که می‌توانند برای جایگزینی دندان‌های افتاده‌ی تکی استفاده شوند، بنابراین بریج یا دندان مصنوعی جزئی در این روش مورد نیاز نیست، و یا می‌توانند برای حمایت از بریج یا دندان مصنوعی استفاده شوند. بسیاری از زنان درباره‌ی این موضوع سؤال می‌کنند که آیا انجام ایمپلنت دندان در بارداری برای آن‌ها بی‌خطر است یا نه. اگرچه جراحی ایمپلنت دندان در کل، روشی بسیار ایمن می‌باشد، اما تقریباً همه‌ی دندانپزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که انجام هرگونه روش دندانپزشکی انتخابی و تقریباً غیرضروری مثل کاشت دندان را تا بعد از وضع حملشان موکول کنند. در اینجا دلایلی مبنی بر اینکه چرا باید منتظر بمانید و اگر نتوانید منتظر شوید باید چه کاری انجام دهید آورده شده است.

کودکان کلسیم را به خود جذب می‌کنند

یکی از دلایل اصلی برای منع استفاده از ایمپلنت در زنان باردار این است که کودک در حال رشد تقاضای زیادی را بر بدن مادر تحمیل می‌کند. بطور خاص، در صورتی که مادر به اندازه کافی کلسیم مصرف نکند، کودکان برای رشد خود کلسیم را از استخوان‌های مادر دریافت خواهند کرد. زوجی که با اثر منفی نوسان هورمون‌ها مشکل دارند می‌توانند مشکل سلامت دهان و دندان داشته باشند و در این صورت جوش خوردن ایمپلنت در استخوان فک بصورت مناسب در دهان زن باردار بسیار چالش برانگیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان

افزایش خطر عوارض ایمپلنت در دوران بارداری

بارداری یک منع مطلق در برابر ایمپلنت دندان ایجاد نمی‌کند اما از آنجایی که یک روش جراحی است، بهتر است که فرزند خود را در خطر قرار ندهید مگر اینکه یک نیاز پزشکی فوری وجود داشته باشد. ایمپلنت دندان یک پست تیتانیوم کوچک است که به منظور نگه داشتن دندان مصنوعی با عمل جراحی وارد استخوان فک می‌شود. استخوان فک قبل از نصب دندان مصنوعی نیاز به زمانی برای بهبودی و جوش خوردن دارد. هر عمل جراحی در دوران بارداری عوارض فراوانی دارد و اگر قصد انجام کاری را دارید بهتر است از آن اجتناب کنید. و یا در این مورد حتما به یک دندانپزشکی بارداری خوب مراجعه کنید.

بهترین زمان برای قرار دادن ایمپلنت پس از به دنیا آمدن نوزاد است

هنگامی که نوزاد متولد شد، می‌توانید به محض اینکه احساس آمادگی کردید برای ایمپلنت دندان به دندان پزشک مراجعه کنید. اگر سالم و سر حال هستید، هیچ دلیلی برای تأخیر وجود ندارد. در صورتی که شیرده هستید دندانپزشک به شما بهترین راه حل را توصیه خواهد کرد. بعد از جراحی و دوره بهبودی، دندان مصنوعی شما توسط تکنسین‌های ماهر با کمک تکنولوژی مدرن ساخته می‌شود. رنگ، شکل و اندازه و همچنین عملکرد دندان جدید شما یک جایگزین عالی خواهد بود و به زودی اطمینان شما را باز می‌گرداند. با اولین لبخند کودکتان، شما نیز لبخند می‌زنید.

راه حل

به جای انجام ایمپلنت، با پزشک خود در مورد راه‌حل‌های دندانی موقت صحبت کنید. برای مثال دندانپزشک ممکن است قادر به پوشاندن دندانی که به جایگزینی با یک روکش موقت نیاز دارد، باشد، و سپس بعد زا زایمان فرآیند ایمپلنت دندان را انجام می‌دهد.

 

صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 صفحه بعد
<-blogads->