مزایای ونیر کامپوزیت

 حال که از قیمت ونیر کامپوزیت آگاهی پیدا کردید ، بهتر است به بررسی مزایای آن ها نیز بپردازید. با مقایسه مزایا و معایب هر روش می توانید انتخاب کنید که کدام روش برای شما بهتر است.

قیمت ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت‌ها دارای مزایای متعددی نسبت به لمینت هستند که مهم‌ترین آنها هزینه است. به طور متوسط، لمینت‌ها دو برابر گران‌تر از کامپوزیت‌ها هستند، که این موضوع برای برخی از افراد بسیار مهم است، زیرا اکثر درمان‌های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند، و این یعنی شما هزینه درمان را خودتان باید پرداخت می‌کنید.

درمان همان روز

تمام فرایند اجرای ونیر کامپوزیت می‌تواند در یک جلسه تکمیل شود. دندانپزشک دندان‌های شخص را برای قرار دادن کامپوزیت آماده می‌کند و سپس روکش‌ها را مستقیماً در روی دندان‌های فرد شکل می‌دهد. سپس مواد کامپوزیت با استفاده از نور فرابنفش سفت می‌شود و در نهایت روکش‌ها پولیش می‌شوند.روش لمینت دندان  بیشتر طول می‌کشد، زیرا روکش‌ها باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده و قبل از ملاقات بعدی به دندانپزشک تحویل داده شوند. دندان‌های شخص نیز قبل از نصب روکش نیاز به آماده سازی بیشتری دارند.

برگشت پذیری

بدون شک بزرگ‌ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به پرسلن یا همان لمینت برگشت پذیری آن است. در فرایند لمینت گذاری برای تناسب روکش با دندان‌ها، نیاز به تغییر شکل دندان‌های طبیعی وجود دارد. وقتی صحبت از کامپوزیت‌ها می‌شود، حداقل آماده سازی روی دندان‌های طبیعی لازم است، و این یعنی که دندان‌های فرد به طور دائمی در حدی تغییر نمی‌کنند که مواد کامپوزیت را نتوان حذف و در صورت نیاز جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید : قیمت لمینت دندان

 

چه کسانی نمی‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

 قبل از پرداخت هزینه ایمپلنت دندان، در ابتدا باید دید آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر؟ در جلسه ابتدایی مشاوره با جراح دندانپزشک مشخص خواهد شد که این افراد کاندید مناسبی برای این روش نیستند:

افرادی که تحت درمان هایی مانند شیمی درمانی یا رادیوتراپی هستند.

افرادی که دچار پوکی استخوان هستند.

بیماری هایی که هنوز تحقیقاتی بر روی آنها صورت نگرفته است و نحوه عملکرد و ماندگاری آن با وجود بیماری که دارند هنوز مشخص نشده است.

افرادی که از سلامت لثه برخوردار نیستند و استخوان های فک آنها قدرت و انسجام کافی را ندارد.

افرادی که دخانیات و سیگار استعمال می‌کنند. زیرا مصرف سیگار امکان موفقیت فرد در جراحی را کاهش خواهد داد.

در صورتی که هیچ دندانی در دهان شما باقی نمانده باشد. در این شرایط در فک بالا به 6 تا 8 و در فک پاییم باید به 4 تا 6 ایمپلنت نیاز خواهید داشت.

اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی‌کنید.

در صورت مصرف برخی از داروها مانند مشتقات بیس فسفونات.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

با توجه به هزینه ای که فرد برای ایمپلنت دندان می کند، منطقی است که با رعایت مراقبت های بعد از این جراحی، ماندگاری این روش را افزایش دهیم. به همین منظور بعد از انجام این روش، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بعد از ایمپلنت دندان فرد بهتر است تا زمانی که اثر بی‌حسی از بین رود استراحت کند . بعد از اینکه بی حسی تمام شد دهان و دندان به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

فرد ممکن است به مسکن برای برطرف کردن درد و ناراحتی نیاز داشته باشد.

بعد از کاشت ایمپلنت حداقل برای یک روز نباید دندان های خود را مسواک

شستشوی دندان ها بعد از جراحی توصیه نمی‌شود.

بعد از جراحی باید از دهانشویه استفاده نمایید. بهتر است از دهانشویه حاوی کلرهگزیدین روزی 3 بار استفاده شود.

در مصرف نوشیدنی ها محدودیتی ندارید، اما باید در خوردن غذا دقت کنید که بی حسی از بین رفته باشد.

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی به مراقبت نیاز دارد. دندان های خود را مسواک کنید، نخ دندان بکشید و بهتر است از خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده نمایید.

افرادی که کاشت دندان انجام می‌دهند بهتر است از سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه و چای به خصوص در 3 روز اول خودداری کنید.

بهتر است از استعمال دخانیات، مشروبات الکلی خودداری کنید، زیرا این کار احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش خواهد داد

مقایسه روکش، لمینت و ونیر کامپوزیت و هزینه آن ها

 لمینت سرامیکی یک پوشش از جنس سرامیک است که ساخت آن ۲ الی ۳ هفته زمان نیاز دارد. از لمینت سرامیکی برای اصلاح انواع مشکلات دندان مانند اصلاح نامرتب بودن ، رنگ دندان، شکستگی های دندانی، کاهش فاصله بین دندان و غیره استفاده می‌شود. بعد از معاینه اگر لمینت سرامیکی برای فرد قابل انجام باشد، قالب اولیه از دندان ها گرفته می‌شود و به لابراتوار ارسال خواهد شد که توسط قالب‌گیری ساخت پروتز موقت آغاز خواهد شد که این کار حدودا ۳ الی ۴ ساعت به طول می‌انجامد. هزینه و قیمت لمینت دندان برای هر دندان حدوداً ۳ الی ۴ میلیون تومان است .هزینه لمینت موقت دندان تا آماده‌شدن لمینت دائمی حدوداً ۱ الی ۲ میلیون تومان است.

ونیر کامپوزیت برخلاف لمینت سرامیکی نیازی به تراشیدن دندان ها و قالبگیری ندارد و در همان جلسه بر روی دندان قرار می‌گیرد. جنس این کامپوزیت ها از مواد ترمیمی و هم رنگ دندان هستند که با مهارت و دقت بالایی باید بر روی دندان قرار میگیرند. در صورتی که این ونیر کامپوزیت ها  به طور صحیح جایگذاری و پالیش شوند عوارضی ایجاد نمی‌کنند. قیمت  ونیر کامپوزیت در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۱ تا ۳ میلیون تومان است.

از دیگر تفاوت هایی که کامپوزیت و لمینت با یکدیگر دارند می‌توان به دوام و ماندگاری و عدم نیاز به پالیش نوع سرامیکی اشاره کرد.

برای روکش دندان برخلاف کامپوزیت و لمینت تمام سطح دندان تراشیده خواهد شد و روکش تمام دندان را پوشش خواهد داد. همچنین برای جایگذاری روکش باید قالب گیری دندان انجام شود و به لابراتوار ارسال شود، در صورت مناسب بودن قالب، دوباره به لابراتوار برای براق شدن ارسال شده و سپس در مطب به دندان چسبانده می‌شود. قیمت این روکش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که حدود آن تقریبا از ۲ میلیون تومان آغاز می‌شود. در مجموع ونیر کامپوزیت و لمینت برای اصلاح نامنظم بودن دندان ها یا رنگ آنها قرار داده می‌شود، اما روکش های دندانی برای محافظت و پوشش دندانی که عصب کشی شده اند یا تنها ریشه دندان شان باقی مانده است استفاده می‌شوند.

انواع بریج دندان

 

چهار نوع پل دندانی اصلی وجود دارد:

•    سنتی: این نوع پل دندانی جز روش های مرسوم است که هنوز هم کاربرد دارد. در این روش دندان های مصنوعی باید به دندان های طبیعی مجاور خود وصل شوند. برای این کار دندان های مجاور باید سالم و از استحکام کافی برخوردار باشند. قبل از گذاشتن پل بر روی مینای دندان باید مینای دندان های مجاور را بتراشید تا به فرمی درآید که بتوانید پل را به آن وصل نمایید.

•    معلق یا کانتی لِوِر: برای نصب این بریج باید یک دندان طبیعی در سمت چپ یا راست جای خالی دندان وجود داشته باشد. برای اینکه پل بر روی دندان سوار کنند باید دندان پایه را کمی بتراشنند و سپس پل را سوار آن کنند.

•    مریلند: این نوع بریج ها مانند بریج های ساده نصب می‌شوند. برای نصب این بریج به دو دندان سالم و با استحکام نیاز داریم، تنها تفاوتی که در نصب آن وجود دارد این است که در این روش نیازی به برش مینا نیست.

•    پشتیبانی شده با ایمپلنت: برای این روش بیمار باید بیش از یک دندان از دست داده باشد. در این حالت مینای دندان تراش داده نمی‌شود زیرا در این روش از ایمپلنت استفاده می‌شود و ایمپلنت های استفاده شده می‌تواند از بریج حمایت کند. این نوع از بریج عموما به دو عمل جراحی نیاز دارد: عمل اول برای کاشت و قرار دادن واحدهای ایمپلنت داخل استخوان فک ، عمل دوم نصب بریج.

قیمت و هزینه بریج دندان

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین هزینه بریج دندان تاثیر خواهد گذاشت جنس دندان است. مواد مختلفی که در ساخت بریج ها استفاده می‌شود شامل آلیاژهای فلزی، پروسلین، سرامیکی و غیره هستند. اگر قصد دارید بریج به روش سنتی انجام دهید به دو دندان مصنوعی پایه و یک دندان مصنوعی میانی نیاز پیدا خواهید کرد. اگر دندان طبیعی نداشتید باید از ایمپلنت استفاده کنید که هزینه آن به طور جداگانه حساب خواهد شد.  قیمت نهایی توسط دندانپزشک به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورتی که به دنبال جنس و کیفیت عالی (اروپایی و آمریکایی) هستید، به طبع هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد. 

قیمت بریج دندان

•    بریج سنتی: 3 میلیون به بالا

•    بریج کانتی لور: 2 میلیون به بالا

•    مریلند: 1 میلیون به بالا

•    بریج بر پایه ایمپلنت: 6 میلیون به بالا

بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت های دندانی

 ایمپلنت اندوستیال : ایمپلنت اندوستیال نوعی از ایمپلنت است که در درون استخوان قرار می‌گیرد.

ایمپلنت ساب پریوسیال : ایمپلنت ساب پریوسیال به ایمپلنتی گفته میشود که بر روی استخوان های آرواره و در زیر بافت لثه قرار می‌گیرد. از این ایمپلنت به علت استحکام کم و نتایجی ضعیف که در بلند مدت ایجاد می کند دیگر استفاده نمی‌کنند.

ایمپلنت زایگوماتیک: اگر استخوان های فک تحلیل رفته باشند، این استخوان ها به یک ساختار فلزی استخوان گونه ای پیچ خواهند شد.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1400

در ایران برای ایمپلنت دندان از برندهای مختلفی استفاده می شود .از مهم ترین برندهای آمریکایی، سوییسی، آلمانی و کره ای استفاده می‌کنند. هزینه ایمپلنت دندان به ازای هر واحد ایمپلنت به شرح زیر است.

آمریکایی : 10000000 تا 12000000 تومان

آلمانی: 7000000 تا 9000000 تومان

سوییسی: 7500000 تا 9500000 تومان

فرانسوی: 7500000 تا 8500000 تومان

ایتالیایی: 6000000 تا 8000000 تومان

اسپانیایی: 6000000 تا 8300000 تومان

کره ای: 5000000 تا 6000000 تومان

ایرانی: 3000000 تا 4800000 تومان

چینی: 4000000 تا 5500000 تومان

قیمت دندان مصنوعی

یکی از روش های قدیمی و پرکاربرد برای پر کردن جای خالی دندان هایی از بین رفته، استفاده از دندان مصنوعی می باشد.البته دندان مصنوعی در افرادی که شرایط لازم برای ایمپلنت را ندارند نیز کاربرد دارد. این روش هزینه های نسبتا کمتری در مقایسه با برخی از ایمپلنت های دندان دارد. اما مزایای استفاده از ایمپلنت و میزان ماندگاری در برخی از برند های آن بیشتر از دندان مصنوعی می باشد. با این حال برخی از افراد استفاده از دندان مصنوعی را ترجیح می دهند. قیمت دندان مصنوعی بسته به نوعی که انتخاب می‌کنید دارای تعرفه های گوناگونی است. قیمت ها به صورت تقریبی در زیر آورده شده است:

روکش زیرکونیا به ازای هر دندان : 3 میلیون تومان

روکش چینی به ازای هر دندان : 1.5 میلیون تومان

روکش فلزی چینی به ازای هر دندان : 1 میلیون تومان

پستن دندان : 450 هزار تومان

دست دندان : 4 میلیون تومان به صورت تقریبی

درمان ارتودنسی در بیماران دیابتی چگونه باید انجام شود؟

 از آنجا که بیماران دیابتی تحت درمان ارتودنسی دندان به عنوان بیماران پریودنتال در نظر گرفته می شوند.

ملاحظات درمان براساس بیمارانی باید تنظیم شود که لثه های بیماری دارند. .

اگر کنترل پلاک در بیماران دیابتی دشوار است و برای رسیدن به تمیزی دندان باید کمتر از برس بین دندانی و مسواک استفاده کرد.

بهتر است پس از هر بار استفاده ازمسواک از یک دهانشویه ضد عفونی کننده مانند کلرهگزیدین که کنترل کننده پلاک شیمیایی است به عنوان کمکی  در نظر گرفته شود  .

برای به حداقل رساندن تاثیر خنثی کننده  خمیر دندان بر روی مولکول کلرهگزیدین باید حداقل یک فاصله زمانی 30 دقیقه بین مسواک زدن و شستشو با کلرهگزیدین وجود داشته باشد .

از آنجا که امروزه هیچ محدودیت سنی بالایی برای درمان ارتودنسی وجود ندارد.

ارتودنتیست باید قرار ملاقات با هر دو بیمار را  / دیابتی نوع 1 و / دیابتی نوع 2 را در صبح و اول وقت بگذارد .

اگر درمان بیمار برای یک جلسه طولانی برنامه ریزی شده باشد.

به عنوان مثال 90 دقیقه باشد.

باید به او توصیه شود که یک وعده غذایی معمول مصرف کند و داروی خود را هم  به طور عادی  صرف کند .

اثر دیابت شیرین بر روی حرکات ارتودنسی

دیابت همچنین ممکن است بر روی تراکم استخوان تاثیر بگذارد وباعث کاهش مواد معدنی استخوان و پوکی استخوان شده و سبب شدت بیماری پریودنتال بشود .

چندین مکانیسم گزارش شده که نشان می دهد تغییر استخوان در اثر دیابت باعث کاهش فعالیت استخوانسازی و افزایش مرگ سلولی سلول های استخوان ساز می شود .

همچنین یکی دیگر از عوامل موثردر دیابت  ممکن است افزایش میزان فعالیت تحلیل ریشه باشد .

اثر بیماری پریودنتال بر درمان ارتودنسی

بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت شیرین به درمان ارتودنسی نیاز دارند .

هنگامی که اطراف دندان استخوان از دست رفته داریم اغلب دندان ها در موقعیت های نامطلوب قرار می گیرند .

از دست دادن استخوان با وجود داشتن التهاب همانطور که در پریودنتیت ( مرحله پیشرفته بیماری لثه ) پیدا شده است می تواند در حرکت های ارتودنسی غیر قابل پیش بینی در طول درمان ارتودنسی باشد.

در بیماری پریودنتیت سطح قند خون در نوسان است .

تحقیقات بیشتر نشان می دهد که زمانی که بیماران مبتلا به دیابت شیرین برای به دست آوردن کنترل بیماری های لثه و تحلیل لثه تلاش می کنند ، آنها همچنین می توانند کنترل بهتر دیابت خود را به دست بیاورند .

 

آمادگی های لازم قبل از متصل کردن ونیر دندان کدام اند ؟

 برای اینکه بتوانید با آمادگی بهتر و در موقعیتی ایده آل به مطب دندانپزشکی زیبایی خود مراجعه کنید حتما به چند نکته زیر توجه کنید.

سلامتی دندان و لثه خود را ارتقاء دهید

دندان و لثه شما باید پیش از شروع روند روکش دندان حتما و حتما از سلامتی بالایی برخوردار باشد. اگر هر مشکلی متوجه دندان و یا لثه های شما باشد (مثلا لثه عفونت کرده باشد) شما باید با کمک دندانپزشک عمومی خود آن مشکل ها را برطرف کنید و بعد از سلامتی کامل اقدام به روش کردن دندان کنید.

ونیر دندان همیشه گزینه ایده آلی برای شما نیست

برخی  اوقات اصلا لزومی به روکش دندان نیست و شاید باید برای محافظت و زیبا کردن دندان ها و لبخندتان  از روش های دیگری استفاده کنید. برای مثال اگر شما دندان قروچه دارید و یا عادت دارید که دندان هایتان را به هم میسابید، شاید بهتر باشد از خیر ونیر بگذرید زیرا ونیر دندانپزشکی اصولا لایه های نازک و ظریفی هستند و با دندان قروچه ممکن است بشکنند و یا ترک بردارند.

بیشتر بخوانید : ونیر کامپوزیت

ونیر دندان روشی غیر قابل بازگشت است

دندانپزشک زیبایی برای اینکه بتواند روکش دندان را به سطح دندانتان متصل کند باید حتما لایه نازکی از مینای دندانتان را خراش دهد. و از آنجایی که مینا توانایی رویش و ترمیم مجدد ندارد، زمانی که دندان خود را روکش کردید دیگر نمیتوانید پشیمان شوید و بگویید من دندان واقعی خودم را میخواهم. زیرا دندان شما خراش خورده و مثل سابق نمیشود. مگر اینکه دوباره روکش ها را عوض کنید.

ممکن است ونیر دندانپزشکی شل شود

اگر به  درستی نتوانید بهداشت دندان و دهان خود را رعایت کنید و یا حادثه ای رخ دهد ممکن است که روکش شما شل شود. چاره کار شل شدن ونیر دندان چیست؟ 100 درصد باید دوباره به متخصص دندانپزشک زیبایی خود مراجعه کرده و دوباره آن را ترمیم کنید.

به طور مرتب به دندانپزشک زیبایی خودتان مراجعه کنید

بعد از اینکه کارتان با روکش دندان تمام شد و صاحب یک یا تعدادی از آن ها شدید باید به طور منظم برای ارزیابی و بررسی به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر مشکلی در خصوص آن ها وجود داشت سریعا تشخصی داده شده و اصلاح شود.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان

انواع مختلف مال اکلوژن کدامند؟

 مال اکلوژن بر اساس مقدار ناهمترازی به 3 دسته یا به اصطلاح 3 کلاس تقسیم بندی می شود و از شدت کم به زیاد در کلاس های 1 تا 3 نامگذاری می شود.

کلاس 1

نوع اول مال اکلوژن زمانی است که فک های بالا و پایین با هم تراز هستند و در موقعیت نرمال خود قرار دارند با این حال مشکل اصلی در موقعیت دندان ها است. مثلا دندان ها دچار شلوغی و ازدحام هستند و یا فاصله بین دندان ها مساله ساز است.

کلاس 2

نوع دوم ناهماهنگی بین فکی زمانی است که دندان های فک بالا یا کلا فک بالا جلوتر از فک پایین است. البته به این نکته توجه کنید که فک بالا در حالت نرمال چند میلی متر از فک پایین جلوتر است اما در ناهنجاری کلاس 2 به صورت غیر طبیعی فک بالا بسیار جلوتر از فک پایین است.

به این وضعیت اغلب اوربایت یا اورجت هم گفته می شود و با درمان ارتودنسی یا جراحی فک یا ترکیبی از هر دو برطرف می شود.

کلاس 3

مال اکلوژن کلاس III زمانی اتفاق می افتد که دندان های پایین خیلی جلوت از دندان های بالا در جلو  قرار دارند. این مساله معمولا به عنوان آندربایت شناخته می شود. درمان این مشکل نیزارتودنسی یا جراحی فک خواهد بود.

مال اکلوژن چگونه درمان می شود؟

عدم هماهنگی فک ها با هم اگر خفیف و جزئی باشد و هیچ مساله ای ایجاد نکرده باشد به هیچ درمانی نیاز ندارد. اما اگر مال اکلوژن متوسط تا شدید باشد حتما باید توسط یک متخصص ارتودنسی یا جراح فک درمان شود.

متخصص ارتودنسی با کمک دستگاه های ارتودنسی می تواند خفیف ترین تا شدید ترین مشکلات مرتبط با عدم تراز دندانی و فکی را برطرف کند. اگر مشکل خیلی شدید باشد به طوری ک متخصص ارتودنسی به تنهایی نتواند مشکمل را برطرف کند (مثلا در سنین بالا) نیاز به جراحی فک نیز احساس می شود که به مجموع این درمان ارتوسرجری یا جراحی ارتوگناتیک یا حتی جراحی ارتودنسی هم گفته می شود.

چرا ونیر کامپوزیت بهترین و ارزان ترین روش برای اصلاح طرح لبخند است؟

 دلایل زیادی وجود دارد که چرا بیشتر مردم این روزها دوست دارند تا با کمک مواد رزین کامپوزیت دندان ها و طرح لبخند خود را زیباتر کنند. در ادامه به ۴ دلیل پرداخته شده و نشان می دهیم چرا چنین است.

1. ونیر کامپوزیت یک ترمیم مستقیم است!

برخلاف لمینت دندان که باید حتما در لابراتوار ساخته شود (به همین دلیل به آن ترمیم غیر مستقیم گفته می شود)، ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم ساخته و متصل می شوند. به خاطر همین به آن ها ترمیم مستقیم گفته می شود.

به عبارتی چون قرار نیست در لابراتوار برای شما کاری صورت بگیرد، هزینه گزاف و اضافی برای کامپوزیت ها نیز پرداخت نمی کنید. تمام کار نصب این ونیره در مطب دندانپزشک انجام می شود و بیشترین هزینه نیز برای دستمزد دندانپزشک در نظر گرفته می شود که البته از لمینت بسیار کمتر و تقریبا نصف است.

۲. از لمینت دندان و ارتودنسی ارزانتر و سریع تر است

لمینت ها به جز اینکه در لابراتوار ساخته می شوند و هزینه لابراتوار نیز زیاد است، خودشان جنس خوبی دارند و به همین دلیل هزینه بیشتری نیز دارند. آن ها ماندگاری زیادی دارند، ظاهری کاملا طبیعی به لبخند می دهند و لبخند را به بهترین شکل اصلاح می کنند اما به دلیل همه این ویژگی ها هزینه بیشتری دارند.

از طرفی ونیر کامپوزیت دندان دقیقا همان کاری را انجام میدهد که لمینت برایمان انجام می دهد با این تفاوت که جنسشان کم دوام تر از لمینت ها است و اندازه لمینت ها زیبا و طبیعی نیستند. از طرف دیگر ارتودنسی نیز در ساده ترین حالت ممکن ۲ تا ۳ برابر کامپوزیت هزینه در بر دارد تا بتواند کج بودن جزئی دندان ها را برطرف کند.

۳. برخلاف لمینت دندان یک روش دائمی نیست

لمینت دندان یک روش کاملا دائمی است و کسی که دندان هایش را لمینت می کند چون مینای دندانش تراش خورده تا آخر عمر میبایست لمینت داشته باشد. این یعنی  اگر یک زمانی لمینت آسیب ببیند باید حتما جایگزین شود  و هزینه جایگزین کردن لمینت زیاد است. اما ونیر کامپوزیت دندان حتی اگر آسیب ببیند هزینه جایگزین کردن و تعمیر آن کم است و در صورتی که از آن خسته شوید تنها کافیست که کامپوزیت را با کمک دندانپزشک از روی دندان بردارید.

۴. دندانپزشک عمومی نیز آن را انجام می دهد

روش های تخصصی تری مانند ارتودنسی تنها باید توسط متخصص ارتودنسی انجام شود و همین که یک متخصص برای شما کاری انجام دهد قطعا هزینه درمان بیشتر هم می شود. اما اگر درمانی توسط دندانپزشک عمومی انجام شود ارزانتر در می آید. چون ونیر کامپوزیت دندان توسط یک دندانپزشک عمومی یا یک کلینیک دندانپزشکی عمومی نیز انجام می شود هزینه ان می تواند کاهش پیدا کند و خیلی ارزان تر از لمینت دندان یا سایر روش های اصلاح طرح لبخند باشد.

7 تا از مزایای ارتودنسی دندان برای کودکان

 قبل از اینکه فواید ارتودنسی دندان در بزرگسالان را بررسی کنیم ابتدا اجازه دهید تا مزایای ارتودنسی را ابتدا در کودکان، نوجوانان و جوانان بررسی کنیم. 8 تا از مهم ترین مزایای این درمان برای این اقشار عبارتند از:

1. جلوگیری از کج درآمدن دندان ها در آینده

این امر به تعیین پیش آگهی بهتر در خصوص نحوه شکل گیری دندان های دائمی کودکان کمک می کند. یک درمان زودرس و اولیه ارتودنسی (مرحله اول ارتودنسی دو مرحله ایی) باعث می شود دندان های دائمی به درستی تراز شوند و سلامت دهانی مناسبی را برای کودکان ایجاد کنیم.

2. جلوگیری از بروز آسیب به الگوی رشد طبیعی فک

برخی از عادات مضر در کودکان وچک باعث می شود که الگوی طبیعی رشد فک به هم خورده و مشکلاتارتودنسی ایجاد شود. برخی از این عادات مانند مکیدن انگشت شست یا  ریفلاکس بلع اشتباه می توانند باعث شکل گیری معضلات رشد در فک ها شوند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فک و دندان ها باید ارتودنسی ثابت یا متحرک انجام داد و از تعداد بیشتری فواید ارتودنسی دندان بهره مند شد.

3. درمان انواع مال اکلوژن ها

از فواید و مزایای ارتودنسی دندان می توان به برطرف کردن مشکلاتی از قبیل اوربایت، کراس بایت، و آندربایت اشاره کرد که باعث درد و اختلال در عملکرد فک می شود. درمان زودرس ارتودنسی باعث اصلاح رشد فک ها و اکستروژن زودرس دندان ها می شود که به حل زود هنگام این مشکلات کمک می کند.

4. کمک به هدایت رشد فک

انواع ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی متحرک، نامرئی و ثابت رشد فک را درآمدن دندان های دائمی در حال جوانه زدن آن ها هدایت می کند. از آنجا که فک کودکان نرم است و به راحتی قابل تغییر وضعیت است، متخصص ارتودنسی کودکان به راحتی با ابزار مختلف رشد فکر ا هدایت کرده تا دندان های دائمی بدون دردسر از لثه بیرون بزنند.

5. به وسیع شدن کام دهان کمک می کند

از دیگر فواید ارتودنسی دندان کمک به وسیع کردن سقف دهان است. برخی از کودکان فک کوچکی دارند و اگر دندان های دائمی در بیایند به راحتی در همان ابتدا کج می شوند. اما یک متخصص ارتودنسی خوب با کمک پالاتال اکسپندرها کاری می کند که سقف دهان وسیع شده و دندان ها به خوبی در بیایند.

6. کاهش خطر وارد شدن آسیب به دندان های دائمی بیرون آمده

مزایای ارتودنسی دندان خطر آسیب رسیدن به دندان های بیرون زده را کاهش می دهد. بریس ارتودنسی برای بچه ها و درمان های زودرس با تراز کردن صحیح دندان های بیرون زده، احتمال آسیب دیدن دندان ها را کاهش می دهد.

7. هزینه ارتودنسی در آینده را کاهش می دهد

ارتودنسی یکی از گرانقیمت ترین پروسه های دندانپزشکی است. اما اگر در سال های اولیه زندگی رو به این درمان بیاوریم هزینه ارتودنسی در آینده به شدت کاهش میابد. بنابراین لازم است که در کودکی حتما به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه شود.

صفحه قبل 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->