هزینه لمینت دندان در ایران از آمریکا ارزان تر شد

 آمار نشان می دهد که با وجود افزایش تدریجی هزینه های لمینت دندان هنوز که هنوز است قیمت این روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته به طرز چشمگیری ارزان تر است. اگر، به طور مثال در آمریکا، برای لمینت به طور متوسط 900 دلار خرج می کنید، در ایران با 80 تا 90 دلار می‌توانید از مزیت های لمینت در ترمیم دندان هایتان برخوردار شوید. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان خارج از کشور ترجیح می دهند دندان هایشان را در داخل کشور لمینت کنند. در این گزارش با تعرفه واقعی لمینت در ایران آشنا خواهید شد.

لمینت دندان چیست؟

در ایران بسیاری از مردم فرایند لمینت دندان را تجربه کرده اند: یک روکش بسیار نازک که با دقت و وسواسی منحصر به فرد روی دندان می نشیند و رنگ و طول و اندازه اش را متناسب با معیارهای یک دندان سالم تغییر می دهد.

 

لمینت نه فقط در زیباتر جلوه کردن طرح لبخند موثر است بلکه عملکرد دندان را بهبود می دهد. به همین دلیل این یکی از محبوب ترین راه ها برای ترمیم و زیبایی دندان به شمار می رود. با وجود این نگرانی ها در مورد افزایش هزینه های درمانی و محدودیت هایی که شرکت های بیمه برای عمل های زیبایی و ترمیمی در نظر می گیرند، بسیاری از مردم را در مورد لمینت دندان هایشان به شَک و تردید می اندازد: راستی لمینت دندان در ایرانِ، سال 1400 چقدر آب می خورد؟

 

جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400

قبل تر اشاره شد که به رغم افزایش نسبی هزینه لمینت کردن دندان، هنوز این مدل از روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه تر است. در جدول زیر تلاش کردیم قیمت لمینت دندان در ایران را با توجه به فاکتورهای مختلف تخمین بزنیم.

 

جنس لمینت دندان

 

هزینه (به ازای هر عدد)

 

لمینت زیرکونیا B

 

1900000

 

لمینت زیرکونیا A

 

2250000

 

لمینت ویتا

 

3200000

 

IPS ایمکس

 

4250000

 

فلدسپاتیک

 

5000000

 

گلس سرامیکی

 

4950000

 

ریل لایف

 

5550000

در تخمین هزینه لمینت کردن دندان، عوامل بسیاری نقش دارند، از تعداد دندان هایی که به لمینت نیاز دارند گرفته تا هزینه لابراتوار و دستمزد پزشک متخصص تر. در ادامه خواهیم گفت که هر یک از این عوامل چطور در قمیت تمام شده لمینت دندان تاثیر می گذارند.

 

آیا ارتودنسی نامرئی ارزش این همه هزینه کردن را دارد؟

 این اولین سوالی است که بلافاصله پس از مطالعه جدول تعرفه ارتودنسی نامرئی در ذهن متبادر می شود. اینکه بالاخره آیا می ارزد آن همه پول بدهیم و ارتودنسی نامرئی انجام دهیم؟! بله! بی تردید ارزشش را دارد. کافی است نگاهی به مزایای ارتودنسی نامرئی بیندازید تا شما هم با ما هم نظر بشوید:

 

به راحتی تمیز می شود

تحمل بریس های سنتی کار سختی است، به ویژه وقتی می خواهید به میهمانی بروید، چیزی بخورید و لذت ببرید و در آخر بریس ها را تمیز کنید، حسابی به دردسر می افتید. اما الاینرهای ارتودنسی نامرئی را می توانید خیلی راحت از دهان تان خارج کنید، تر و تمیزش کنید و دوباره بگذارید سر جایش.

 

لازم نیست هر بار به پزشک مراجعه کرد

یکی از گرفتاری های بریس سنتی این است که باید دائما به دندانپزشک مراجعه کنید تا او سیم ها را تنگ کند اما برای تنظیم اینویزیلاین ها نیازی ندارید که هر دفعه بروید پیش دندانپزشک.

 

برای همه سنین مناسب است

معمولا پزشکان توصیه می کنند که برای کار گذاشتن اینویزیلاین روی دندان کودکان تان چند سالی صبر کنید و بگذارید او به دوره نوجوانی برسد و آن وقت دست به کار شوید. دلیلش هم این است که کودکان توان نگهداری و مراقبت لازم را ندارند. با وجود این اینویزیلاین برای همه سنین از نوجوانی تا بزرگسالی مناسب است.

 

درد ندارد

هر بار که برای تنظیم بریس های سنتی به دندانپزشکی می روید و یا حتی وقتی در خانه مشغول جویدن غذا هستید ممکن است مجبور باشید برای یک دوره هر چقدر کوتاه دردی تحمل کنید. درحالیکه در ارتودنسی دندان از نوع نامرئی نامرئی نیازی نیست دائما اینویزیلاین ها را تنظیم کنید. همین طور می توانید هنگام غذا خوردن به راحتی از دهانتان درش بیاورید و باز از نو بگذارید سرجایش.

درمان ارتودنسی نامرئی کِی شکست می خورد؟

 شما هم برای داشتن لبخندی زیبا از ارتودنسی نامرئی کمک گرفته اید؟ اما بین دندان ها و الاینرها فاصله وجود دارد؟ این یعنی دندان ها طبق برنامه درمان حرکت نمی کنند و به عبارت دیگر، درمان با ارتودنسی نامرئی با شکست مواجه شده است. خب، دلیل این شکست چیست؟ چه کاری برای اصلاح آن انجام دهیم؟ یا اصلا چه کنیم که کار به اینجا نکشد؟

بی نتیجه ماندن استفاده از الاینرهای شفاف می تواند تاثیر مخربی بر روحیه فرد داشته باشد. اما نگران نباشید؛ با شناخت دلایل شکست و جلوگیری از رخداد دوباره آن، می توان درمان را با برنامه پیش برد. قبل از مراجعه به متخصص ارتودنسی مطالب زیر را مطالعه نموده و با اطلاعات بیشتری به مطب مراجعه نمایید.

برنامه ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی نوعی ارتودنسی متحرک است و از الاینرهای شفاف برای مرتب کردن دندان ها کمک می گیرد. منظور از برنامه ارتودنسی نامرئی برنامه ایست که دکتر ارتودنسی بعد از معاینه دندان ها و قالبگیری سه بعدی از آنها می چیند. در طول این برنامه، دکتر سفارش قالب اولین الاینرها را با توجه به فرم اولیه دندان ها به لابراتور می دهد. دندان ها باید به آرامی حرکت کرده و به موقعیت قالب های بعدی که پزشک دستور ساخت آن ها را داده نزدیک شوند. شما تقریبا هر دو هفته یکبار و با پیشرفت درمان، الاینرهای جدید را دریافت می کنید.

چرا ارتودنسی نامرئی گاهی طبق برنامه درمان پیش نمی رود؟

۴ دلیل عمده شکست ارتودنسی نامرئی را در ادامه می خوانید.

تفاوت های فردی

مدل‌های کامپیوتری هزاران سناریو را اجرا می‌کنند تا برنامه درمانی شما را طراحی کنند. این مدل‌ها متغیرهای مشترکی را به خود اختصاص می‌دهند، اما نمی‌توانند تفاوت ‌های فردی را که از پاسخ خاص بدن شما به درمان ارتودنسی ناشی می‌شود، پیش ‌بینی کنند. به زبان ساده، برخی از دندان ‌ها سرسخت‌ تر از بقیه هستند و زمانی که از برنامه پیروی نمی‌کنند، همین یکی از دلایل اصلی کار نکردن اینویزیلاین می‌شود.

برخورد دندان ها در طول درمان

اگر تا به حال در ساعات شلوغی سوار وسایل نقلیه عمومی شده اید، می دانید که عبور از دری باز برای انبوه مردم چقدر می تواند دشوار باشد. پس از کمی تنه زدن، برخورد با دیگران و به هم زدن جمعیت، افراد در نهایت سوار قطار می شوند، و این کار با برخوردهای آرام با سایرین میسر نمی شود.

استفاده نکردن از الاینرها به اندازه مقرر

بسیاری از بیماران رعایت ۲۲ ساعت زمان استفاده روزانه را که همه متخصصین ارتودنسی توصیه می‌کنند، دشوار می‌دانند. این انعطاف ‌پذیری برای برداشتن الاینرهای شفاف در طول دو ساعت است که می‌تواند دندان ‌های شما را حتی پس از استفاده از اینویزیلاین کج نگه دارد و نیاز به اصلاحات میان دوره ای در طول درمان شود.

عدم انجام ورزش های جویدن

الاینرها با ایجاد حرکت ارتودنسی دندان کار می کنند و دندان ها را به موقعیت های جدید هدایت می کنند. الاینرها با هر بار قرار گرفتن روی دندان ‌های شما، آن ها را «فشار» می‌دهند تا نیروی خارجی برای حرکت دندان‌ ها را فراهم ‌کنند. هر بار که غذا را قورت می دهید، دندان هایتان به هم می رسند و ترِی های ارتودنسی سفت می شوند. هر بار که دندان های خود را به دلیل استرس یا زور زدن به هم فشار می دهید، تری های خود را سفت می کنید. با این حال، قورت دادن و فشار دادن فقط به دندان‌ های آسیاب شما نیرو وارد می‌کند و نه به دندان ‌های جلویی شما. همین الان آب دهانتان را قورت دهید. کجا فشار را احساس می کنید؟

چاقی چگونه می تواند باعث سرطان شود؟

 اضافه وزن از طریق مکانیسم های متعددی می تواند سلول های سرطانی را در بدن ایجاد کند که تعدادی از آنها را در ادامه می خوانید.

- افراد چاق اغلب دارای التهاب مزمن سطح پایین هستند که می تواند به مرور زمان باعث آسیب به DNA و در نهایت منجر به سرطان شود. افراد چاق بیشتر از افراد با وزن طبیعی به شرایط یا اختلالاتی مبتلا می شوند که باعث ایجاد التهاب موضعی مزمن می شوند.

به عنوان مثال، التهاب موضعی مزمن ناشی از بیماری ریفلاکس معده یا مری بارت یکی از دلایل احتمالی آدنوکارسینوم مری است. چاقی یک ریسک فاکتور برای سنگ کیسه صفرا محسوب می شود (وضعیتی که با التهاب مزمن کیسه صفرا مشخص می شود). و سابقه سنگ کیسه صفرا یک ریسک فاکتور قوی برای سرطان کیسه صفراست.

کولیت اولسراتیو مزمن (یک بیماری التهابی مزمن) و هپاتیت (بیماری کبدی که باعث التهاب می شود) عوامل خطرزا برای انواع مختلف سرطان کبد هستند.

- بافت چربی مقادیر زیادی استروژن تولید می کند که سطوح بالای آن با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، آندومتر، تخمدان و برخی سرطان های دیگر در ارتباط است.

- در افراد چاق اغلب سطوح خونی انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-1) بالاست. این وضعیت که به عنوان هیپرانسولینمی یا مقاومت به انسولین شناخته می شود، خط شروع دیابت نوع 2 است. سطوح بالای انسولین و IGF-1 ممکن است باعث ایجاد سرطان روده بزرگ، کلیه، پروستات و آندومتر شود.

- سلول های چربی آدیپوکین ها را تولید می کنند. آدیپوکین هورمونی است که می تواند رشد سلولی را تحریک یا مهار کند. مثلا سطح یک آدیپوکین به نام لپتین، که باعث افزایش تکثیر سلولی می شود، در خون با افزایش چربی بدن افزایش می یابد. و یک آدیپوکین دیگر به نام آدیپونکتین که در افراد چاق کمتر از افراد دارای وزن طبیعی است، می تواند اثرات ضد تکثیری داشته باشد.

کسانی که چاقی مفرط دارند، معمولا نمی توانند با ورزش و رژیم غذایی به طور چشمگیری وزن کم کنند. بهترین راه حل برای این بیماران جراحی لاغری مثل عمل اسلیو معده است. در طول این عمل، جراح اسلیو قسمت بزرگی از معده را برمی دارد و در نتیجه آن، اشتها، غذای مصرفی و وزن بیمار کاهش می یابد.

بیشتر بخواندی : چاقی و ریزش مو 

ارتودنسی یا لمینت ؟

 هر دو درمان ارتودنسی نامرئی و لمینت دندان در میان ایرانیان بسیار مورد توجه هستند و سالانه مردم زیادی برای منظم کردن دندان ها و اصلاح طرح لبخند این درمان ها را انجام می دهند. ما در این مقاله میخواهیم کمی درباره هر دو فرآیند صحبت کنیم و بررسی کنیم که برای منظم کردن دندان ها کدام روش بهتر است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان ترمیم‌هایی هستند که به هدف زیبایی لبخند یا اصلاح طرح لبخند به سطح جلویی دندان‌ها متصل می‌شوند و می‌توانند شکل و ظاهر آن‌ها را تغییر داده و زیباتر کنند. این لایه های نازک برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها استفاده می شوند. آن ها می توانند مشکلات زیر را برطرف کنند:

کج بودن جزئی دندان ه

کوتاه یا بلند بودن دندان ها

فاصله بین دندان ها

ترک خوردگی، شکستگی و لب پر شدگی دندان

تغییر رنگ دائمی دندان ها

و ....

ارتودنسی نامرئی چیست؟

منظور از ارتودنسی نامرئی استفاده از  پلاک های شفاف و پلاستیکی هستند که برای منظم شدن دندان بر روی قوس فکی قرار میگیرند. برای اینکه با کمک این روش دندان ها منظم شوند، یک مجموعه کامل از پلاک های شفاف به صورت اختصاصی برای هر شخص تولید شده و شخص هر 2 هفته یکبار، از یک قالب استفاده می کند. با استفاده از آخرین قالب ارتودنسی دندان ها نیز مرتب می شوند

این قالب های شفاف نوعی درمان ارتودنسی و جایگزینی بسیار محبوب برای ارتودنسی ثابت فلزی هستند و مزایای بسیار زیادی سوای از نامرئی بودن دارند. آن ها حتما باید توسط یک دکتر ارتودنسی تجویز شوند و روند درمان نیز باید زیر نظر این متخصص باشد. از ارتودنسی نامرئی برای منظم کردن اصولی شلوغی دندان ها و ناهنجاری های جزئی تا متوسط فکی استفاده می شود.

آیا امکان هر انجام همزمان هر دو درمان وجود دارد؟

بسته به اینکه می خواهید لبخندتان چگونه به نظر برسد، هر دو روش درمانی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشند. اما به طور معمول، ابتدا باید هر گونه درمان ارتودنسی را تکمیل کنید زیرا این موضوع می تواند تعداد لمینت های مورد نیاز شما را کاهش دهد و ساختار دندان شما را حفظ کند. اگر از قبل دندانتان لمینت شده، ممکن است همچنان کاندیدای ارتودنسی نامرئی باشید، زیرا پلاک های پلاستیکی شفاف به اندازه ارتودنسی ثابت فلزی فشار زیادی به دندان‌های شما وارد نمی‌کنند.

تشخیص آسان بعضی از بیماری ها با طلا

 زیباست، جلوه درخشانی دارد و یک سرمایه گذاری ایده آل برای آینده به حساب می آید! همین چند مزیت ساده هم کافی است که آدم دست از روی دلش بر دارد، طلا بخرد و طلا بپوشد اما واقعیت این است که فواید این آلیاژ کهن به زیبایی و ارزش منحصر به فردش محدود نمی شود. طلا در بهبود عملکرد اندام های گوناگون انسان هم معجزه می کند، به خصوص درمان بیماری های پوستی

لابد شما هم با نوارهای آزمایشی از جنس طلا برخورده اید! کافی است یک قطره خون روی آن بریزید تا بتوانید بیماری هایی مثل ایدز و هپاتیت و سفلیس را تشخیص دهید.

بسیاری بر این عقیده اند که سنت خرید انگشتر طلا و مبادله آن در هنگام ازدواج، بی ربط با باورعموم مردم در مزایای بهداشتی این آلیاژ نیست. به هر ترتیب طلا از دیرباز تا کنون مورد استقبال بشر قرار گرفته است، چه در ساخت قطعه ها و چه در صنعت هایی مثل صنعت مد و فشن. در انتها به برخی از ویژگی های طلا اشاره خواهیم کرد که در برجسته ساختن آن به عنوان یک آلیاژ مطمئن موثر بوده اند:

انعطاف پذیر

یک سرمایه گذاری مطمئن، حتی در دوران رکود اقتصادی

مقاوم در برابر گذر زمان و جریان هوا و حرارت

دارای سطحی براق و درخشان

هنوز که هنوز است بسیاری از دانشمندان در جاهای مختلف دنیا در حال کشف خواص درمانی طلا روز و شب را در آزمایشگاه ها می گذرانند، یک نمونه از این تلاش ها کارِ محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی برای از بین بردن سلول های سرطانی به وسیله «نانو ذرات طلا» است. به نظر می رسد باید منتظر خبرهای خوبی از اکتشافات جدید در مورد ویژگی های درمانی طلا باشیم.

چاقی: یکی از مهم ترین دلایل بروز سرطان ها

 شاید دانستن اینکه چاقی و اضافه وزن در افزایش احتمال ابتلا به 13 نوع سرطان موثر است، برایتان تعجب برانگیز باشد. عوامل زیادی در ابتلا به سرطان دخیل اند اما مصرف دخانیات و اضافه وزن اصلی ترین جرقه های بروز سرطان هستند. در این مطلب، ارتباط میان چاقی و ابتلا به سرطان را بررسی می کنیم.

چاقی چیست؟

به وزنی که بالاتر از وزن سالم متناسب با قد فرد باشد، چاقی یا اضافه وزن گفته می شود. شاخص توده بدنی (BMI) معیاری است که به وسیله آن، میزان چاقی یا وزن سالم افراد سنجیده می شود. در بزرگسالان، اگر شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 باشد، فرد در دسته چاق ها جای می گیرد. و اگر این عدد بالاتر از 30 باشد، به این معنی است که از چاقی مفرط رنج می برد.

برای کودکان و نوجوانان، BMI به همان روش محاسبه می شود، اما روش تفسیر آن متفاوت است. شاخص توده بدنی برای کودکان اغلب با میانگین شاخص توده بدنی سایر کودکان در همان محدوده سنی مقایسه می شود.

کسانی که چاقی مفرط دارند، معمولا نمی توانند با ورزش و رژیم غذایی به طور چشمگیری وزن کم کنند. بهترین راه حل برای این بیماران جراحی لاغری مثل عمل اسلیو معده است. در طول این عمل، جراح اسلیو قسمت بزرگی از معده را برمی دارد و در نتیجه آن، اشتها، غذای مصرفی و وزن بیمار کاهش می یابد

کدام سرطان ها با چاقی در ارتباط هستند؟

چاقی به خودی خود عامل ایجاد سرطان نیست اما یکی از ریسک فاکتورها یا عوامل خطر ابتلاء به سرطان یا بدتر شدن آن است. بر این اساس، اضافه وزن و چاقی می تواند موجب بروز انواع سرطان ها شامل موارد زیر شود:

سرطان سینه

سرطان روده بزرگ

سرطان رحم

سرطان مری

سرطان کلیه

سرطان پانکراس

سرطان کیسه صفرا

سرطان کبد

لنفوم غیر هوچکین

سرطان تخمدان

سرطان دهانه رحم

سرطان پروستات

 

میلوم متعدد (سرطان استخوان)

سایر عوامل خطرزا نیز می توانند در ایجاد این سرطان ها نقش داشته باشند. برخی از این عوامل عبارتند از: سطوح هورمونی، تغییرات (جهش) در ژن ها، عفونت های طولانی مدت و مصرف دخانیات و الکل. داشتن اضافه وزن یا چاقی به این معنی نیست که یک فرد قطعاً به سرطان مبتلا خواهد شد. اما این بدان معناست که احتمال ابتلای آنها به سرطان بیشتر از زمانی است که وزن خود را متعادل نگه می دارند.

مراحل ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

 ارتودنسی شفاف یا نامرئی  ابزاری است که همان نتیجه ارتودنسی فلزی قدیمی را به دست می دهد اما از معایب ارتودنسی سیمی دیگر خبری نیست. ارتودنسی نامرئی در دهان جلب توجه نمی کند و الاینر (تراز کننده)ها را می توانید به هنگام خوردن و آشامیدن و همچنین مسواک زدن درآورید. در حالی که حتی خوردن بعضی اقلام در طول دوره درمان با ارتودنسی فلزی ممنوع است. در ارتودنسی نامرئی هیچ سیم یا براکتی وجود ندارد که باعث التهاب لثه ها یا گونه شود.

تمایل دارید با عملکرد ارتودنسی نامرئی بیشتر آشنا شوید؟ در ادامه مراحل ارتودنسی نامرئی را از ابتدا تا رسیدن به نتیجه دلخواه توضیح می دهیم.

1.    مشاوره رایگان

قبل از آنکه تصمیم نهایی را درمورد روش درمان پزشکتان بگیرید، باید با یک متخصص ارتودنسی جلسه مشاوره رایگان بگذارید (نه یک دندانپزشک). متخصصی که انتخاب می کنید باید دانش و تجربه کافی در زمینه ارتودنسی نامرئی و الاینرهای شفاف را داشته باشد. این انتخاب شما علاوه بر برنامه درمانی و نتیجه نهایی، روی برنامه های مالیتان هم تاثیر خواهد داشت. پس برگزیدن بهترین متخصص ارتودنسی از چند لحاظ اهمیت دارد.

اگر متخصص تشخیص دهد که اینویزیلاین گزینه مناسبی برای مرتب کردن دندان های شما نیست، علی رغم علاقه تان به استفاده از الاینرهای شفاف باید از روش و ابزار دیگری کمک بگیرید. زیرا ارتودنسی نامرئی نمی تواند کاری برای ناهنجاری های شدید دندان و فک انجام دهد.

2.    چیدن برنامه درمانی

بعد از آنکه پزشکتان تشخیص داد کاندیدای مناسبی برای ارتودنسی نامرئی هستید، از دندان ها عکسبرداری و قالبگیری می شود. پزشک عکس و قالب را به لابراتوار سازنده اینویزیلاین می فرستد و توضیح می دهد که دندان ها در چه جهتی و به چه میزان باید حرکت کنند. تکنسین لابراتوار اطلاعات را در کامپیوتر وارد و تصویری سه بعدی از دندان های شما ایجاد می کند. مدل رایانه ای به دست آمده تعیین کننده نوع حرکت دندان ها خواهد بود. اگر پزشک از مدل ایجاد شده راضی باشد، اجازه ساخت آن را می دهد.

توجه داشته باشید که قرار نیست همه دندان ها به یکباره تراز و مرتب شوند. متخصص ارتودنسی ابتدا برای تعدادی از آنها برنامه ریزی می کند و بعد از صاف شدن شان به سراغ باقی دندان ها می رود. درمان ارتودنسی با الاینرهای شفاف برای بزرگسالان حدود یک سال و برای کودکان به اندازه دوره درمان با ارتودنسی فلزی به طول می انجامد.

3.    ساخت الاینرهای شفاف

حدود یک ماه باید منتظر باشید تا الاینرها ساخته شده و به دستتان برسد.

4.    گذاشتن الاینرها روی دندان

پس از آنکه الاینرها آماده شدند، با شما تماس می گیرند تا به مطب بروید. اولین بار پزشک آنها را روی دندان هایتان می گذارد و به شما آموزش می دهد که چگونه الاینرها را روی دندان ها قرار دهید و بردارید. هر الاینر به مدت دو هفته استفاده می شود و با پیشرفت درمان، الاینرهای جدیدی را متناسب با موقعیت جدید دندان ها تحویل می گیرید.

به هنگام خوردن، آشامیدن و مسواک زدن می توانید الاینرها را بردارید اما از طرفی باید تقریبا 22 ساعت از شبانه روز آنها را بر روی دندان ها نگه دارید. در غیر اینصورت، دندان ها طبق برنامه حرکت نکرده و پیشرفتی مشاهده نخواهید کرد. به علاوه الاینرهای جدید متناسب دندان ها نخواهند بود.

5.    اصلاح نهایی

بعد از آنکه آخرین الاینرها را به مدت دو هفته استفاده کردید، ممکن است هنوز تعدادی از دندان ها به اصلاح موقعیت جزئی نیاز داشته باشند. این امر کاملا طبیعی است و نباید نگران آن باشید. برای اصلاح نهایی شاید دوباره مجبور به استفاده از ارتودنسی نامرئی شوید و یا پزشک روش دیگری را به کار بگیرد. اصلاح نهایی ممکن است یک ماه طول بکشد و یا شاید کمتر از آن. دندان های بسیاری از بیماران بعد از اتمام دوره درمان نیاز به اصلاح دارد و برای آن هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد.

 

6.    ثابت نگه داشتن لبخند زیبا

پس از تکمیل دوره درمان، باید از ریتینر یا نگه دارنده استفاده کنید تا به استخوان فک این فرصت را بدهید موقعیت جدید دندان ها را سفت و مستحکم کند. ریتینر به لحاظ ظاهر شبیه به اینویزیلاین است اما ضخامت و دوام بیشتری دارد. لازم نیست ریتینر را هر دو هفته عوض کنید. در ماه های اول بعد از اتمام درمان باید هر روز  از ریتینر استفاده نمایید اما پس از آن چند ساعت استفاده در هفته کافی است. چرا که دندان هایتان تا همیشه در حال حرکت خواهند بود.

بیشتر بخواندی : هزینه ارتودنسی

آیا می توان دوباره جراحی لاغری انجام داد؟

 چاقی اختلالی است که افراد چاق تا آخر عمر درگیر آن هستند. اضافه وزن زمینه ساز بیماری های زیادی است و بیماران تلاش زیادی برای کاهش آن می کنند. رژیم های غذایی و ورزش تنها 10 درصد از اضافه وزن را کم می کنند و بعد از مدتی وزن از دست رفته حتی گاها بیشتر از قبل باز می گردد. در حال حاضر، عمل لاغری بهترین گزینه برای کسانی است که چاقی مفرط دارند. به عبارت دیگر، جراحی لاغری باعث کاهش وزن زیاد (نسبت به رژیم و ورزش) و ثابت ماندن وزن سالم در مدتی طولانی می شود.

با وجود آنکه جراحی لاغری ابزاری عالی و موثر در کاهش وزن است اما خود بیمار تعیین می کند که عمل برای او یک معجزه باشد یا خیر. حتی اگر بهترین جراح  اسلیو  این کار را برای شما انجام دهد، اگر بعد از عمل دستورات پزشک را در برنامه های روتین تان اعمال نکنید، وزن کم شده باز می گردد.

کنترل دلایل برگشت وزن بعد از عمل لاغری که به سبک زندگی بیمار مرتبط اند، چالش برانگیز هستند اما خانواده و دوستان می توانند در این مورد به شخص کمک کنند. اما دلایل پزشکی به راهکار دیگری نیاز دارند. کسانی که با وجود انجام کارهای لازم دوباره دچار اضافه وزن شده اند می توانند بار دیگر جراحی لاغری را تجربه کنند.

تکرار جراحی اسلیو معده

اگر معده بعد از جراحی اسلیو بزرگتر شود، می توان جراحی را تکرار کرد. تکرار اسلیو معده عملی است که در آن معده به همان اندازه ای که بعد از عمل اول بوده، کوچک می شود. پروسه آن هم به شکل همان جراحی اولیه است و همان روز عمل به خانه باز می گردید.

تکرار عمل بای پس معده

اگرچه عمل بای پس اولیه با جراحی انجام می شود، عمل بای پس ثانویه را می توان به روش اندوسکوپی و بدون نیاز به برش جراحی انجام داد. در عمل دوباره، کیسه معده که در عمل قبلی ایجاد و حالا بزرگ شده، کوچکتر می شود. و یا می توان معبر بین کیسه معده و روده را تنگ تر کرد.

مزایای ارتودنسی نامرئی

 از معایب آن گفتیم و حالا باید ببینیم چه خوبی هایی در الاینرهای شفاف نهفته است که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده.

۱. ارتودنسی نامرئی زیبایی دندان ها را بهم نمی ریزد

الاینرهای شفاف مناسب کسانی است که از داشتن ارتودنسی فلزی روی دندان های خود خجالت می کشند. اینویزیلاین ها بی رنگ و متحرک هستند؛ یعنی می توانید پروسه درمان را دور از چشم دیگران طی کنید و هیچ کس متوجه آنها نخواهد شد. در موقعیت ها و مراسم های خاص هم می توانید الاینرها را دربیاورید. اما یادتان نرود که حتما آنها را 20 الی 22 ساعت از شبانه روز روی دندان ها قرار دهید.

۲. تمیز کردن دندان ها راحت است

با برداشتن الاینرها به راحتی می توانید مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. کاری که با ارتودنسی فلزی یک جور دردسر محسوب می شود و مشقت زیادی به همراه دارد. بهداشت دهان و دندان باعث می شود که موانعی مثل پوسیدگی دندان در طول درمان ارتودنسی ایجاد نشوند.

۳. دردی را احساس نخواهید کرد

ارتودنسی نامریی از پلاستیک نرم و انعطاف پذیری ساخته می شود که استفاده از آنها را بسیار راحت کرده. در الاینرهای شفاف هیچ براکت یا سیمی وجود ندارد که به لب ها یا گونه ها آسیبی برساند. در هنگام ورزش هم نگران زخمی شدن دهانتان نباشید.

۴. از هر خمیر دندانی می توانید استفاده کنید

در طول دوره ای که ارتودنسی نامرئی متحرک روی دندان هایتان قرار دارد، بعد از برداشتن الاینرها می توانید به دندان ها خمیر دندان سفید کننده هم بزنید؛ کاری که با ارتودنسی فلزی نشدنی است. به علاوه، ارتودنسی فلزی به مسواک های مخصوصی نیاز دارد. اما با الاینرهای متحرک می توانید از همان مسواک قبل از درمان ارتودنسی تان استفاده کنید.

۵. مشکلات بالقوه کمتری به دنبال دارد

بیشتر افرادی که از ارتودنسی فلزی استفاده می کنند، مشکلاتی مانند افتادن براکت یا شکستن سیم ارتودنسی را دارند. در صورت بروز این مشکلات هم باید فورا به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنند. اما این مشکلات بالقوه برای بیمارانی که از الاینرهای شفاف استفاده می کنند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

 

صفحه قبل 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->