زخم‌ها و عفونت دهان

زخم‌ها و عفونت دهان انواع مختلفی داشته که در دهان و یا اطراف آن به وجود می آید. در بیشتر مواقع این زخم‌ها خفیف بوده و به صورت خود به خودی بهبود می‌یابند، اما گاهی ممکن است نشانه بیماری جدی‌تر باشد. اگر این زخم ها و عفونت دهان شما پس از یک هفته از بین نرفت حتما به پزشک مراجعه کرده و برای درمان اقدام کنید.

انوع زخم‌ها و عفونت دهان

بيماري‌ها و زخم‌های دهان از شايعترين بيماري‌های عفوني انسان است. تغيير رژيم غذايي، عدم رعايت بهداشت دهان، عفونت، ضربه و یا حساسیت دارویی و بي توجهي نسبت به اهميت و سلامت دندان‌ها از مهمترين علل ابتلا به بیماری‌های دهان است.

عفونت دهان لکوپلاکیا

لکوپلاکیا از بیماری‌های شایع دهانی است که باعث ضخیم شدن و ایجاد تکه‌های سفید پلاک مانند بر روی زبان، لثه و مخاط دهان شده و در کناره‌های زبان به صورت مخاط سفید رنگ مشاهده می‌شود. عواملی که باعث ایجاد این بیماری میشوند شامل سیگار کشیدن، مصرف توتون و تنباکو، فرسایش اسیدی دندان و اندازه نامناسب دندان مصنوعی میشوند. لکوپلاکیا معمولا بدون درد بوده و می‌تواند یک وضعیت پیش سرطانی باشد. اگر علائم این بیماری به مدت طولانی وجود داشت و یا تغییرات دیگری در دهان خود احساس کردید برای معاینه حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

سرطان دهان

سرطان دهان وقتی به وجود می‌آید که عفونت و زخم‌های دهان بهبود نمی‌یابند. احساس بی حسی در صورت، دهان و گردن و همچنین اختلال در صحبت کردن، جویدن و بلع از نشانه‌های سرطان دهان می‌باشد. عواملی که باعث ابتلا به سرطان دهان می‌شوند عبارتند از:

·         ژنتیک و داشتن سابقه خانوادگی

·         مصرف دخانیات

·         استفاده از نوشیدنی‌های الکی

·         قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

برای درمان سرطان دهان سه روش جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی وجود دارد که بسته به تشخیص پزشک و علت ابتلا به این بیماری از این روش‌های درمانی و یا ترکیبی از آنها استفاده می‌شود.

لیکن پلان

بیماری لیکن پلان یا خزه پوستی یک بیماری التهابی بوده که به صورت نواحی سفید و تور مانند یا برآمدگی هایی قرمز و درخشان بر روی پوست و غشاهای مخاطی پدیدار می‌شود. علت دقیق این بیماری مشخص نیست و نوع خفیف آن نیاز به درمان ندارد و پس از چندین ماه به صورت خود به خود بهبود می‌یابد. برای درمان لیکن پلان می‌توانید از درمان‌های طبیعی مانند آلوئه ورا و زردچوبه استفاده کنید و یا در صورت لزوم، پزشک برای کاهش و کنترل علائم آن پماد استروئیدی تجویز می‌کند.

منبع: https:/www.chalava.ir/

روش های ارتودنسی جدید کدامند؟

در سال‌های گذشته تحولات گسترده ای در زمینه درمان ارتودنسی به وجود آمد که باعث پیشرفت روش های درمانی و ابداع روش های جدید در درمان ارتودنسی شد. از جمله پیشگامان این علم، دکتر ادوارد انگل است که ملقب به پدر ارتودنسی مدرن است.

انتخاب شیوه های ارتودنسی معمولا به نظر متخصص وابسته است. اما ارتودنسی دیمون یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین نوع ارتودنسی با داشتن براکت های کشویی قابلیت بسته و باز شدن است که به دلیل نتایج سریع آن، از محبوبیت بالایی در بین بیماران برخوردار است. در این نوع از ارتودنسی فشار کمتری به دندان ها وارد می شود و اصطکاک را به حداقل خود می رساند.

امروزه این شیوه به عنوان یک درمان منحصر به فرد می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه نتایج قابل ملاحظه‌ای در رفع مشکلات فک و دندان داشته باشد.

مینی اسکور نوع دیگری از پیشرفته ترین روش های ارتودنسی

مینی اسکور نیز از روش های ارتودنسی است. مینی اسکار یک ابزار قیچی شکل است که با قرار گرفتن در استخوان های فک به روند بهتر درمان ارتودنسی کمک خواهد کرد و باعث می شود که دندان های اطراف به راحتی جابجا شوند تا در نهایت در موقعیت صحیح خود قرار بگیرند. پیش از این که مینی اسکور در محیط دندان‌ها کار گذاشته شود، در ابتدا باید دندان ها معاینه شوند و عکس های رادیوگرافی از دندان گرفته شود.

نکات اساسی در انتخاب شیوه ارتودنسی

سن بیمار و همینطور وضعیت فیزیولوژیکی او از جمله مواردی است که می‌تواند در انتخاب نوع ارتودنسی و شیوه‌های متفاوت ارتودنسی موثر واقع شود. به عنوان نمونه انتخاب ارتودنسی متحرک برای خردسالان به منظور رعایت بهداشت دهان و دندان به مراتب بهتر است.

ارتودنسی دیمون یک انتخاب درست برای بزرگسالان و افراد فعال در اجتماع است. تمامی این پروژه ها از انتخاب ارتودنسی های نوین، جدید و انتخاب نوع ارتودنسی مناسب با وضعیت دهان و دندان بیمار با نظر و مشورت متخصص ارتودنسی صورت می گیرد تا در روند درمان ارتودنسی اختلالی ایجاد نشود.

تعرفه های ارتودنسی

این مورد را باید در نظر گرفت که هزینه ارتودنسی های سریع به نسبت ارتودنسی های دیگر از قیمت بیشتری برخوردار هستند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزان ناهنجاری دندان‌ها و فک های هر فرد با یکدیگر متفاوت است. اما در هر صورت کیفیت انجام ارتودنسی به نسبت از اهمیت بیشتری برخوردار است و نباید به خاطر افزایش سرعت، به کیفیت درمان ضربه وارد شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

هزینه ترمیم و زیبایی دندان چقدر است؟

امروزه تنها هدفی که مطب‌های دندانپزشکی دنبال می‌کنند، سلامت دندان‌ها نیست. دندانپزشکان همچنین توجه ویژه‌ای به ظاهر و زیبایی دندان‌ها دارند و اقداماتی در این جهت انجام می‌دهند.

روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها

این روزها روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان متعددی برای زیباسازی طرح لبخند مراجعین وجود دارد. این روش‌ها شامل گروهی از درمان‌های زیبایی کم خطر تا تهاجمی می‌شوند. برخی از روش‌های دندانپزشکی برای بهبود ظاهر و لبخند مراجعین، عبارت‌اند از:

·         ونیر

·         ایمپلنت

·         لمینت

·         ارتودنسی

·         بلیچینگ دندان‌

ونیر دندان چیست؟

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. ونیرهای دندانی، شامل دو دسته ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت، پایه‌های ایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما می‌سازد.

لمینت دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

لمینت سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی استفاده می‌شود که پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند.

برای انجام لمینت دندان دندانپزشک سطح بیشتری از دندان‌ها را در مقایسه با کامپوزیت، می‌تراشد. هزینه لمینت برای هر دندان نسبت به هزینه انجام کامپوزیت، بالاتر است.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یک روش درمانی و ترمیمی برای اصلاح دندان‌های نامرتب، به هم ریخته و فاصله دار است. با کمک ارتودنسی دندان‌ها می‌توان مشکلات و ناهنجاری‌هایی مثل بایت‌ها را ترمیم و اصلاح کرد. برای انجام ارتودنسی، متخصص ارتودنسی دستگاه‌ها یا بریس های ارتودنسی را بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد و این دستگاه‌ها، با اعمال فشار ملایمی دندان‌های بیمار را به محل صحیح و مناسب آن‌ها، هدایت می‌کنند.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند. بلیچینگ دندان با کمک یک ماده شیمیایی که به روشن و سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود.

منبع: https://www.chalava.ir/

ارتودنسی زودبازده

اصلاح ناهماهنگی های دندان ها، دهان و فک نیازمند روش های مختلف ارتودنسی است و بیشتر این روش ها بسیار زمانبر و پرهزینه هستند. جدا از طولانی بودن مدت زمان ارتودنسی، عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که هزینه های اصلاح عدم تراز دندان ها و فک را افزایش میدهند.

یکی از این عوامل هزینه مشاوره اولیه است. درحقیقت اولین مرحله برای هر پروسه دندانپزشکی جلسه ویزیت و ارزیابی است. برخی از متخصصان برای این جلسه هزینه ای دریافت نمیکنند و برخی دیگر نیز این جلسه را جزو هزینه ها و قیمت ارتودنسی دندان برای شما در نظر میگیرند.

عوامل تاثیر گذار بر ارتودنسی زودبازده

در بخش قبل خواندید که هیچ جا یک قیمت ثابت برای ارتودنسی عنوان نمیکنند؛ زیرا بسته به عوامل مختلفی مدت زمان ارتودنسی دندان متفاوت است. شما با دانستن این فاکتورهای تاثیر گذار میتوانید محدوده ای از این زمان را در اختیار دارید. مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی زود بازده عبارت اند از:

·         سن و سال بیمار

·         نوع مشکل

·         شدت مشکل

·         مدت زمان درمان

·         نوع سیستم ارتودنسی یا تجهیزات بکار رفته در طول درمان

·         نوع پوشش بیمه (معمولا بیمه تکمیلی)

·         شخص متخصص ارتودنسی دندان

·         محدوده جغرافیایی شما

·         تغییرات و نوسانات ارزی (برای برخی از دستگاه های ارتودنسی خارجی و وارداتی)

معایب ارتودنسی زودبازه

ارتودنسی کوتاه مدت عموما یک هفته پس از قرار دادن براکت توسط متخصص ارتودنسی لثه، جراحی کوچک در دهان فرد انجام می‌شود. این عمل جراحی سرپایی از طریق بی حس کردن دندان به منظور اصلاح و تغییر لثه ها است و حرکت دندان را به سمت موقعیت مطلوب و بهتر تسهیل میکند. درد ناشی از عمل جراحی، معمولا به اندازه عمل جرم گیری و پاکسازی دندان است. در حقیقت تاثیرات جلسات چند ماه ارتودنسی کوتاه مدت به اندازه بازه زمانی دو تا سه ساله است.

تنظیم براکت ها با روش‌های دیگر ارتودنسی انجام می شود در نتیجه در ارتودنسی کوتاه مدت بیمار با فاصله کمتری باید جهت تنظیم براکت ها به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند. یکی از معایب بزرگ ارتودنسی کوتاه مدت، قیمت این نوع ارتودنسی است و در حقیقت گرانترین نوع ارتودنسی به شمار می آید. البته اکثر شرکت‌های بیمه این عمل را تحت پوشش قرار نمی دهند. چنانچه دندان ها به اصلاح زیادی نیاز داشته باشد نمی تواند از این نوع ارتودنسی استفاده کرد و باید مانند گذشته از ارتودنسی ها با روش‌های قدیمی استفاده کرد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

سفید کردن دندان با روغن نارگیل

حقیقت این است که برای اثبات ادعای توانایی سفید کردن دندان با روغن نارگیل تعدادی مطالعه صورت گرفته و به این نتیجه رسیده اند که این روغن میتواند باکتری های مضر داخل دهان را از بین ببرد. زمانی که باکتری ها از بین میروند بسیاری از مشکلات دهان و دندان نیز برطرف میشوند و یا از بروز بیماری پیشگیری میشود. یکی از فواید اصلی از بین رفتن باکتری ها نیز سفید شدن دندان ها است. بر همین اساس، کسانی که میگویند روعن نارگیل توانایی سفید کردن دندان را دارد کاملا درست میگویند.

چطور از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها استفاده میشود؟

شما میتوانید روغن را به تنهایی استفاده کنید یا آن را در ترکیب با چند ماده موثر دیگر استفاده کنید. در ادامه ما 3 روش ثابت شده جهت استفاده از روغن نارگیل برای برق انداختن دندان ها را توضیح داده ایم.

استفاده از ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین برای برق انداختن دندان ها

برای این کار به نصف فنجان روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز دارید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

·         روغن نارگیل را آب کنید

·         آن را با جوش شیرین مخلوط کنید

·         مخلوط را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و بگذارید تا خنک شود

·         بعد از خنک شدن، کافی است مقداری از خمیر را روی مسواک خود بریزید و به شستشوی دندان ها بپردازید.

استفاده از ترکیب روغن نارگیل و ذغال فعال برای سفید شدن دندان ها

ذغال فعال از بهترین روش های سفید کردن دندان ها مخصوصا طی دوران ارتودنسی دندان است. ترکیب این دو تبدیل به یک دهانشویه طبیعی و بسیار قدرتمند خواهد شد که میتواند باعث سفید شدن دندان ها شود.

برایسفید کردن دندان با روغن نارگیل کافی است که یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک چهارم قاشق چایخوری پودر ذغال فعال تهیه کنید.

·         روغن نارگیل و زغال فعال را با هم ترکیب کرده و کاملاً مخلوط کنید

·         این مایع را مانند دهانشویه معمولی در داخل دهان خود بچرخانید.

·         بعد از چند دقیقه دهانشویه را از دهان خارج کرده و داخل دهان را شستشو دهید.

استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها بدون ترکیب با مواد دیگر

این امکان نیز وجود دارد که روغن نارگیل را مستقیما به دندان ها بمالید یا اضافه کنید.

·          1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود بگذارید و اجازه دهید تا در دهانتان آب شود.

·         روغن را 10-20دقیقه در دهان خود بچرخانید و نگاه دارید.

·         روغن را از دهانتان خارج کنید و با دقت دهان خود را شستشو دهید.

منبع: https://www.chalava.ir/

بهترین عمل لاغری در تهران:

 

برای پیدا کردن بهترین عمل لاغری در تهران ، با ما همراه باشید.تعداد زیادی از افراد در کنترل اشتهای خود دچار مشکل هستند. عدم کنترل در خورد و خوراک باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می شود. بدین ترتیب افراد برای کاهش وزن خود به روش های لاغری، جراحی های لاغری و کاهش وزن علمی روی می آورند.

بوتاکس معده:

بوتاکس معده یک روش غیرجراحی برای کاهش وزن است. بوتاکس علاوه بر کاربرد در زمینه لاغری، در زمینه زیبایی نیز کاربرد دارد.

چگونگی تزریق بوتاکس معده

ذز این روش بمار با استفاده از داروهای پزشکی دچار بی حسی موضعی می شود. بدون برش و با استفاده از آندوسکوپ پزشکی انجام می شود. آندوسکوپ از راه دهان وارد معده می شود. تزریق بوتاکس توسط پزشک بوسیله سوزن انتهایی اندوسکوپ انجام می شود. پزشک عضلات دیواره معده را هدف می گیرد که باعث هضم غذا به آهستگی می شود.

مقدار مشخصی از بوتاکس تزریق می شود زیرا تزریق بیش از حد آن اثرات منفی و فلج عضلات را در بر دارد.

بالن معده:

روش بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در مصر محسوب می شود. همچنین یکی از روش های  لاغری غیر جراحی است. در طی این فرآیند اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. در این روش یک بالن لاستیکی سیلیکونی در داخل معده فرد باعث احساس سیری زودرس می شود.

نحوه انجام عمل بالن معده:

در عمل بالن معده بیمار با یک بیهوشی ساده و یا یک آرام بخش شروع به عمل میکند. فرآیند بالن معده از طریق اندوسکوپ پزشکی انجام می شود. این دستگاه از طریق دهان وارد معده می شود. ندوسکوپ یک نور و یک دوربین نصب شده در یک انتهای آن دارد که به پزشک کمک می کند تا بالون را هنگام قرار دادن در داخل معده ببیند. بالون هنگام قرار دادن کوچک می شود و با کاتتر با محلول نمکی و برخی از نقاط یک رنگ آبی پر می شود. بالون حاوی دریچه ای است که خود بسته می شود و وقتی بالون پر می شود، کاتتر خارج می شود و بالون داخل معده می ماند.

نامزدهای عمل بالون معده

عمل بالون معده برای افرادی که می خواهند 10-20 کیلوگرم وزن کم کنند و BMI آنها بین 30-40 باشد، مناسب است.

یکی از شرایط عمل بالون معده این است که فرد برای انجام عمل مشکلات معده یا مری مانند عفونت و زخم نداشته باشد.

منبع

لکه های قرمز روی سقف دهان چیست؟

اکثر مردم دچار ریزش های قرمز یا لکه قرمز روی سقف دهان خود در برخی موارد می شوند. علت های رایج این پدیده عبارتند از سوزش ناشی از مواد غذایی، پروتزهای دندانی یا عفونت دهان و گلو. لکه های قرمز روی سقف دهان معمولا بی ضرر هستند و باید خودشان به مرور زمان ناپدید شوند.

شایعترین علل بروز لکه های قرمز روی سقف دهان

آسیب فیزیکی

یکی از رایج ترین دلایل ایجاد یک نقطه قرمز یا درد در سقف دهان ناشی از یک آسیب ناگهانی مانند برش یا سوزش است. این مورد ممکن است به دلیل نوشیدن چیزی بیش از حد گرم و یا از خوردن غذایی باشد که باعث کبودی ناشی از گزش یا جویدن می شود. سایر شرایطی که می تواند منجر به آسیب جسمی و کبودی دهان شود، عبارتند از:

·         دندان مصنوعی نامناسب

·         لبه یک دندان شکسته

·         پر کردن ناهموار دندان

·         تاج های شکسته

·         آسیب ناشی از پل یا بریج دندانپزشکی

·         شکست ایمپلنت دندان

·         وارد شدن آسیب یک ونیر دندان شکسته و زخم کردن داخل دهان

·         حساسیت یا واکنش آلرژیک به مواد معدنی خاصی در برخی از خمیر دندان یا دهانشویه

تبخال دهانی

تبخال دهانی، التهاب بخشی از پوست با تاول های ریز است. معمولا در کناره های دهان، سوراخ بینی، گاهی هم روی لثه و کام دهان ظاهر می شود. البته احتمال انتقال آن به دست، لای انگشتان و… که غیرمعمول تر است، نیز وجود دارد. فرد مبتلا به تبخال حداکثر از چند روز قبل علائم گزگز و مورمور را در محلی که قرار است تبخال زده شود، احساس می کند.

بعد از تشکیل ضایعات تاول ها ممکن است پاره شوند و در این زمان بیشترین احتمال انتقال وجود دارد. ویروس تبخال بعد از ورود به بدن وارد سلول ها می شود و دیگر بیرون نمی رود. تبخال میتواند باعث ایجاد لکه های قرمز و تورم روی سقف دهان شود.

راه های جلوگیری از ایجاد لکه های قرمز روی سقف دهان

در اینجا چند نکته ساده برای بهبود کلی بهداشت دهان و کاهش خطر ابتلا به بیماری های دهان و علائمی مانند ایجاد لکه های قرمز روی سقف دهان وجود دارد: حفظ سلامت دهان و دندان با مسواک زدن (حداقل دو بار در روز)، استفاده حداقل یکبار در هفته از دهانشویه، عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف هر دارویی که باعث خشکی دهان می شود، مقدار زیادی آب بنوشید، آدامس بدون قند را بجوید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تاثیر پستانک ارتودنسی ژله ای بر فک نوزادان

اگر تصمیم گرفته اید که به نوزاد خود پستانک بدهید، بعد از چهار هفته که عادت های شیردهی کاملا جا افتاد، بسیاری از متخصصان اطفال و دندانپزشکان یک پستانک ارتودنسی ژله ای را توصیه می کنند.

پستانک ارتودنسی ژله ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پستانک های ارتودنسی ژله ای برای جلوگیری از بد ترازی دندان و مشکلات ارتودنسی بعدی در سنین بزرگسالی طراحی شده اند؛ زیرا دندان های شیری در نهایت جای خود را به دندان های بزرگسالی می دهند. یک پستانک ارتودنسی دارای یک نوک است که از پایین صاف شده و از بالا گرد می شود و به طور خاص برای استحکام، طبق دهان و فک در حال رشد کودک طراحی شده اند. هنگام مکیدن، آن ها دقیقا مانند نوک پستان مادر در دهان کودک صاف می شوند که طبیعی ترین عمل مکیدن را انجام دهند و فشار روی لثه و دندان های در حال رشد را کاهش دهند.

مزیت پستانک ارتودنسی ژله ای

مطالعات نشان داده است که پستانک های ارتودنسی نسبت به پستانک های گرد سنتی کمتر باعث اپن بایت یا اوربایت می شوند. با این حال، بهترین راه جلوگیری در برابر آسیب دندانی، محدود کردن زمان پستانک و گرفتن پستانک پس از یک سالگی از کودک است؛ حتی اگر یک پستانک ارتودنسی باشد.

باید ها و نباید های پستانک

·         پستانک را تمیز کنید که هم کودک و هم ذهن شما آرام شود.

·         یک پستانک متناسب با سن کودک خود انتخاب کنید.

·         پس از چهار هفته استفاده از پستانک، در صورت هرگونه ترک یا پارگی، پستانک را تعویض کنید؛ زیرا تمام پستانک ها به مرور زمان و با استفاده از آن فرسوده می شوند.

·         با کشیدن از همه جهات، پستانک را از نظر آسیب یا ضعف بررسی کنید.

·         هیچ ماده غذایی یا مایعی به پستانک اضافه نکنید؛ زیرا این امر می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.

·         اجازه ندهید کودک پستانک را بجود؛ زیرا باعث خرابی پستانک می شود.

·         پستانک را در معرض تابش مستقیم آفتاب یا در مجاورت گرما قرار ندهید و از ذخیره آن در مواد ضد عفونی کننده خودداری کنید.

از کجا بفهمم کودک من پستانک می خواهد؟

کودک شما ممکن است نشانه هایی از زمان مناسب برای دادن پستانک به شما نشان دهد. اگر کودک شما علائم زیر را از خود بروز داد، نشان دهنده آن است که به پستانک احتیاج دارد:

·         بطری شیر کودک را با خوشحالی می مکد حتی اگر خالی باشد.

·         روی انگشتان یا شست خود را می مکد.

·         گوشه پتو یا اسباب بازی های خود را می مکد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

پودر بلیچینگ دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

دندان ها به مرور با بالا رفتن سن می توانند تغییر رنگ بدهند، پس افرادی که کاندیدای سفید کردن دندان های خود هستند می توانند با روش بلیچینگ، دندان های خود را سفید و روشن کنند.

بلیچینگ چیست؟

در روش بلیچینگ از یک ماده موثرسفیدکننده که عوارضی برای دندان ها ندارد، استفاده می شود. اما بلیچینگ بر مشکلات ساختاری دندان، لمینت ها، پرکردگی ها، نواحی زرد ریشه و پوسیدگی دندان تاثیر سفیدکنندگی ندارد. سفید کردن دندان با بلیچینگ  تا 1سال  الی 18 ماه دوام دارد که برای سفیدی طولانی دندان ها نیاز به تکرار بلیچینگ است. این نکته را باید توجه داشته باشیم که بهتر است قبل از بلیچینگ، ابتدا دندان ها را جرم گیری کنیم، سپس بلیچینگ  کردن دندان ها انجام شود تا بلیچینگ ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

موانع  انجام بلیچینگ با پودر بلیچینگ

·         کسانی که دچار بیماری حاد قلبی یا دیابت هستند نباید بلیچینگ انجام دهند.

·         افرادی که زیر 16 سال دارند.

·         بیماران دارای دندان های حساس

·         داشتن بیماری های مربوط به لثه

·         آسیب دیدن ریشه دندان

·         بارداری و شیردهی

·         پوسیدگی دندان

تفاوت استفاده از پودر بلیچینگ و لمینت

لمینت دندان لایه‌ای هم رنگ با دندان با جنس کامپوزیت یا سرامیکی است که بر روی دندان چسبانده می شود و باعث اصلاح فرم یا رنگ دندان می‌شود. اما بلیچینگ با تحت تاثیر قرار دادن مینای دندان، سبب روشن‌تر شدن رنگ عاج می‌شود. استفاده از این روش ماندگاری بالایی دارد و به دنبال آن دندان ها نیز طبیعی‌تر به نظر خواهند رسید.

تفاوت استفاده از پودر بلیچینگ و جرم گیری

در جرم گیری، پزشک جرم های ایجاد شده بر روی دندان را با دستگاه اولتراسونیک از روی دندان بر می دارد. سپس دندان را با برس یا خمیر مخصوص تمیز می کند و برخلاف بلیچینگ دندان، صرفاً بافت ظاهری دندان روشن و سفید می شود و ماندگاری و دوام کوتاهی دارد.

عوارض بلیچینگ

·         کاهش مقاومت دندانی

·         تغییرات بافت های سخت دندانی

·         حساسیت دندانی

·         آسیب به بافت نرم

علل تغییر رنگ دندان ها

·         وجود فلوراید بیش از حد در آب

·         ترک های ریز مینایی

·         درمان نادرست ریشه

·         ترمیم های آمالگام

·         مصرف دخانیات

·         پوسیدگی دندان

·         عوامل ژنتیکی

·         ترومای دندان

·         افزایش سن

آیا استفاده از پودرهای سفید کننده خانگی می تواند جایگزین بلیچینگ شود؟

افراد بسیاری از خمیر دندان یا پودر بلیچینگ برای سفیدی دندان خود استفاده می کنند اما قدرت سایندگی بالای این محصولات باعث آسیب به مینای دندان می شود. یا به دلیل داشتن ساخارین می توانند موجب سرطان شوند. در نتیجه دندانپزشکان استفاده از روش هایی مانند پودر بلیچینگ را توصیه نمی کنند.

منبع: https://www.chalava.ir/

انتخاب متخصص ارتودنسی در تهران

برای درمان دائمی مشکلات دندان لازم است که به یک متخصص ارتودنسی ماهر مراجعه کنیم. اما در میان این همه پزشک چگونه می توانید یک متخصص ماهر و متعهد پیدا کنید.

لزوم مراجعه به متخصص ارتودنسی

اگر یکی یا چند مورد از علائم پایین را دارید، لازم است سریعا توسط متخصص معاینه شوید. به یاد داشته باشید که هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید هم نتیجه بهتری خواهید گرفت هم دوره درمان به زمان کمتری نیاز دارد.

·         دندان‌‌های ردیف پایین توسط دندان‌های ردیف بالا کامل پوشیده شده است

·         داشتن دندان اضافی ( بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان اضافی)

·         دندان‌های نامرتب و شلوغ، یا کج و کوله بودن دندان‌ها

·         عدم صحیح قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم

·         عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌های زیبایی صورت

·         عقب یا جلو بودن نامتعارف فک پایین و بالا

·         لبخند کج

·         مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

بنابر نوع ناهنجاری و شدت آن ناهنجاری طول بازه درمان متغیر است. اما در حالت کلی زمانی که به آن اختصاص می دهند بین ٦ تا ١٨ ماه است. در جلسات اول درمان ارتودنسی معمولا براکت گذاری انجام می شود. هر جلسه ممکن است بازه ای بین ٣٠ تا ٩٠ دقیقه طول بکشد.

انواع درمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی ثابت با براکت فلزی

در روش ارتودنسی ثابت با براکت فلزی، براکت ها را روی دندان قرار می دهند و به سیم های مخصوصی براکت ها را به هم متصل می کنند. فشاری که سیم به براکت ها می آورد باعث به حرکت درآمدن دندان ها خواهد شد.

ارتودنسی متحرک

در این درمان بیمار می تواند در مواقع ضروری دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کند. بر خلاف روش قبل، به دندان های براکت نمی چسبانند. این درمان معمولا برای ناهنجاری های جزئی تجویز می شود.

ارتودنسی نامرئی

این درمان مناسب افرادی است که دوست ندارند در طول درمان، دستگاه ارتودنسی روی دندان های آنها دیده شود. این درمان انواع گوناگونی دارد.

متخصص ارتودنسی چگونه می تواند به شما کمک کند؟

قبل از انجام هر کاری، نیاز است تا متخصص ارتودنسی تاریخچه سلامت دندان و سوابق پزشکی شما را مطالعه کند. سپس معاینات بالینی صورت می گیرد و در انتها به کمک قالب گیری و عکس برداری، مسیر درمان شما کاملا مشخص خواهد شد.

در روند درمانی ارتودنسی هم بیمار و هم پزشک باید صبور باشند. چرا اثر تغییرات در دراز مدت نمایان خواهد شد. لازمه تصمیم درست توسط متخصص ارتودنسی ، انجام معاینات طولانی و مشاوره های لازم است. در ضمن قبل از انجام درمان ارتودنسی باید حتما توسط متخصص لثه، سلامت لثه ها چک شوند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

صفحه قبل 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 صفحه بعد
<-blogads->