این مشکل دندان ها رو فقط بهترین متخصصان ارتودنسی می توانند حل کنند ؟

 قصد داریم یکی از پیچیده ترین نامنظمی های دندانی و فکی را به شما معرفی کنیم که نسبتاً شایع است و عدم درمان آن می تواند صورت شخص را زشت نشان دهد، و یا اینکه به جز مشکلات زیبایی، مشکلات تنفسی، جویدن و گفتاری نیز ایجاد کند. این مشکل پیچیده و شایع اوربایت یا جلو بودن دندان های فک بالا نام دارد. اوربایت باید توسط یک ارتودنتیست باتجربه و اغلب با کمک ترکیبی از جراحی + ارتودنسی ثابت (و در موارد معدود با ارتودنسی متحرک) درمان شود.

اوربایت چیست؟

اوربایت یکی از پیچیده ترین نوع نامنظمی های دندانی و فکی به شمار می رود و نوعی مال اکلوژن است. (به موقعیت منظم و ارتباط طبیعی فک ها با هم اکلوژن می‌گویند و هر حالتی به جز این را، مال اکلوژن می‌نامند. بنابراین مال اکلوژن در واقع نامنظمی یا نامرتبی فک و دندان ها است.)

این نوع مال اکلوژن یک مشکل نسبتاً رایج در میان انسان ها است. افرادی که اوربایت دارند معمولاً دندان های جلویی‌شان در فک بالا، کمی جلوتر از دندان های فک پایین هستند. در واقع دندان های فک بالا (از جلو)، دندان های جلویی در فک پایین را می‌پوشانند.

چه عواملی باعث اوربایت می شوند؟

مهمترین دلایلی که باعث بروز آندربایت می شوند عبارتند از:

ژنتیک و وراثت

عامل اصلی اوربایت دندان، ژنتیک و وراثت است. در واقع بیشتر افرادی که با این مشکل روبرو هستند در خانواده ای به دنیا آمده اند که والدین، خواهر ها و برادرها و یا اقوام نزدیک آن ها اوربایت دارند. در این افراد ژن هایی که باعث بروز مشکلات و ناهنجاری فکی و استخوانی می شوند از طریق والدین به کودکان منتقل می شوند.

ازدحام و شلوغی بیش از حد دندان ها

کوچک بودن فک یا بزرگ بودن دندان ها می تواند عامل مهم دیگری باشد که موجب اوربایت می شود. زمانی که همه دندان ها جا برای رشد و در آمدن نداشته باشند لاجرم به صورت نامرتب در آمده و یا دچار ازدحام و شلوغی می شوند که ممکن است باعث جلوزدگی دندان های فک بالا شوند.

فاکتورها و عوامل خارجی

سایر علل ابتلاء به اوربایت می توانند منشاء خارجی داشته باشند. مثلا مکیدن انگشت شست یا استفاده طولانی مدت از پستانک گاهی اوقات می تواند باعث جلوزدگی دندان های بالا شود.

درمان اوربایت در بزرگسالان چیست؟

درمان ارتودنسی نامرئی لینگوال، سرامیکی یا دیمون شفاف

درمان ارتودنسی ثابت فلزی

جراحی فک

کشیدن دندان

برای درمان این مشکل چطور یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنیم؟

داشتن سابقه، مهارت و تجربه کافی در درمان کیس های مختلف جلو بودن دندان های بالایی می تواند یک مزیت مهم برای هر متخصص ارتودنسی باشد. از آنجا که چنین مشکلاتی نیازمند مهارت بالا هستند بهتر است متخصصی را انتخاب کنید که در طول سال های فعالیتش موارد اوربایت زیادی را درمان کرده باشد. همچنین به سبب اینکه ممکن است نیاز به عمل جراحی فک احساس شود، متخصصی را انتخاب کنید که حتما با بهترین جراحان فک و صورت در ارتباط باشند.

۳ مشکلی که با ارتودنسی نامرئی به راحتی درمان می شوند

 برای منظم کردن دندان ها در برخی افراد از دستگاه های خاصی استفاده می شود که در هنگام استفاده اصلا قابل توجه نیستند و کسی متوجه آن ها نمی شود. به این دستگاه ها اصطلاحاً ارتودنسی نامرئی گفته می شود. بیمار در طول دوره درمانش، این دستگاه های درمانی را روی دندان هایش قرار می دهد و کمتر کسی متوجه آن ها یا درمان بیمار می شود.

ما در ارتودنسی، دستگاه های نامرئی زیادی مانند براکت سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و .... داریم. اما اغلب زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی به میان می آید منظور درمان با کمک پلاک های شفاف و بیرنگ ارتودنسی است که روی دندان ها قرار می گیرند و با نام پلاک ارتودنسی متحرک نیز شناخته می شوند.

1. فاصله بین دندان ها

در برخی افراد، ممکن است مابین دندان ها اندکی فاصله وجود داشته باشد که این می تواند امری طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نکند. اما به محض اینکه این فاصله به بیش از 0.5 میلی متر افزایش پیدا کند یک معضل و مشکل در نظر گرفته می شود که در دندانپزشکی به آن دیاستما یا دیاستم (diastema) گفته می شود و نیازمند توجه و درمان دندانپزشکی است. این مشکل میبایست با روش هایی مانند ارتودنسی دندان اصلاح و بسته شود.

دیاستما یا فاصله بین دندانی می توانند دلایل ژنتیکی داشته باشد و یا اینکه به خاطر مسائل اکتسابی مانند مکیدن انگشتان، از دست رفتن دندان ها، وارد شدن ضربه به دندان ها و بزرگ بودن زائده فرنوم لبی و یا حتی کج بودن دندان ها باشد.

2. کج بودن جزئی تا متوسط دندان ها

به کج بودن دندان ها در اصطلاح دندانپزشکی، کراودینگ (Dental Crowding) گفته می شود و تقریبا شایعترین مشکل ارتودنسی در میان تمام انسان ها مخصوصاً در کشور خودمان ایران است. حدوداً 70 درصد از جامعه ایرانی به نوعی این کج بودن دندان ها را با شدت های مختلف تجربه می کنند که از این میان، 30 درصد نیازمند درمان هستند.

دندان ها می توانند به دلیل کوچک بودن فک و یا بزرگ بودن سایز دندان ها (نسبت به فک) کج شده و یا به خاطر دلایل دیگر به صورت کج در بیایند. اگر شدت کج بودن دندان ها جزئی تا متوسط باشد بهترین روش اصلاح و منظم کردن آن ها قطعا ارتودنسی نامرئی با کمک پلاک های شفاف و متحرک ارتودنسی است. اما هر چه شدت کجی دندان ها بیشتر باشد باید با روش های موثرتر دیگر مانند ارتودنسی ثابت مشکل برطرف شود.

سایر روش های دیگر برای منظم کردن دندان های نسبتا کج نصب لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و در موارد معدود روکش دندان است

3. اپن بایت

اگر حین بستن دهان متوجه شده اید که بین دندان های فک بالا و پایینتان در جلو، فاصله وجود دارد، شما با مشکلی با نام اپن بایت یا (Open bite) مواجه هستید. اپن بایت یک مشکل رایج در کودکان است و سالانه تعداد زیادی از والدین به خاطر وجود این مشکل در فرزندانشان به متخصصان ارتودنسی کودکان مراجعه می کنند.

یکی از دلایل اپن بایت، مکیدن انگشت شست و یا تنفس دهانی است. درمان اپن بایت در کودکان، استفاده از دستگاه های ترک عادت، وسیع کننده ها کام و رفتار درمانی است. اما در بزرگسالی می توان با کمک ارتودنسی نامرئی یا انواع ارتودنسی ثابت این مشکل را برطرف کرد. البته اگر شدت مشکل زیاد باشد تنها با کمک ارتودنسی ثابت باید اصلاح شود.

ارتودنسی نامرئی چه مشکلاتی را برطرف نمی کند؟

به طور کلی ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف و بیرنگ یا (Clear Aligners) تنها قادر است مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی را برطرف کند. یعنی اگر مشکل نامنظمی دندان های شما چندان قابل توجه نیست و مشکل زیادی برایتان پیش نیاورده، می توانید با کمک این پلاک ها دندان هایتان را منظم کنید. اما چنانچه مشکل پیچیده شود، باید به سراغ روش های تضمینی و کاربردی تر مانند ارتودنسی ثابت فلزی بروید که توسط متخصصان ارتودنسی با تجربه و ماهر انجام می شود.

مشکلاتی مانند اوربایت، آندربایت، اورجت، نهفتگی دندان و .... همگی مشکلاتی هستند که با کمک ارتودنسی نامرئی قابل حل نیستند و میبایست توسط ارتودنسی ثابت و توسط ارتودنتیست های خوب انجام شود. برای درمان این دست مشکلات، می توانید در اینترنت با جستجوی کلید واژه هایی مانند "بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، و یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید" یک ارتودنتیست خوب پیدا کرده و درمان خود را هر چه سریعتر آغاز کنید.

بارداری چه تاثیری بر روی دهان و دندان می‌گذارد؟

 تورم و التهاب لثه

بارداری هرچند که جزء بهترین تجربه های زندگی مادران است، اما به جهت تغییرات هورمونی گسترده، مشکلات جزئی تا متوسطی نیز برای آن ها ایجاد می کند. یکی از شناخته شده ترین این مشکلات، که در دهان و دندان نمود پیدا می کند، تورم لثه و یا تغییرات ایجاد شده در بافت لثه است.

برخی از مادران به جهت نوسانات هورمونی ممکن است در برهه ای از دوران حاملگی خود متوجه شوند لثه هایشان متورم شده است و به همین جهت احساس ناراحتی جزئی می کنند. البته با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی بارداری خوب این مشکلات و ناراحتی به خوبی مدیریت می شود.

تحلیل مینای دندان

به جز مشکلاتی که برای لثه پیش می آید، دندان ها در برخی از زنان باردار ممکن است دچار تحلیل مینا شوند. مینا سطی ترین و سفت و سخت ترین بخش دندان است. به دلیل داشتن حالت تهوع صبحگاهی و بازگشت اسید معده دندان ها اغلب با چالش تحلیل و پوسیدگی در بارداری مواجه هستند که باید حتما حالت تهوع به خوبی مدیریت شود.

کاهش کلسیم بدن مادر

در دوران بارداری، سلامت لثه و دندان یک نگرانی دائمی است. جنین در حال رشد مدام به مواد مغذی نیازمند است و بنابراین باید رژیم غذایی مناسبی در دوره حاملگی در نظر گرفته شود. مثلا کلسیم یکی از منابع اصلی و مورد نیاز جنین در حال رشد است. جنین کلسیم را از هر منبع موجود در بدن  مادر، از جمله دندان ها  و استخوان بیرون می کشد و استفاده می کند. بنابراین امکان تحلیل دندان ها هم بیشتر می شود و باید کلیسم بیشتری در حاملگی مصرف شود.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان

زمان خریدن طلا رسیده است

 از روز گذشته طلا روند صعودی قدرتمندی را آغاز کرده و در حال رسیدن به اوج های پیشین خود است. کارشناسان بازار معتقدند که افزایش قیمت ها در اینجا متوقف نشده و بیش ازاین صعود خواهند کرد.

همراه با باز شدن بازار ها پس تعطیلات سال نو میلادی در روز گذشته و شروع معاملات طلا توانست مقاومت سطح 1900 دلار را شکسته و تا 1940 دلار شد کند. هم اکنون نیز هر انس طلا 1949 دلار قیمت دارد و در حال امتحان کردن شانس خود برای رسیدن به سطح 1950 دلار می باشد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که اگر بایدن بتواند کنترل سنا را نیز در دستان خود بگیرد می توان انتظار داشت که طلا به سرعت افزایش قیمت بیشتری را تجربه کرده و طبق پیش بینی ها برای بار دیگر به بالای 2000 دلار برسد.

نمودار های فنی نشان دهنده تلاش طلا برای تثبیت خود در بالای سطح 1947 دلار هستند. اگر طلا بتواند سطح 1950 دلار را به دست آورد نقطه مقاومت بعدی که با آن رو به رو خواهد شد سطح 1959 دلار خواهد بود.

در ادامه نیز هدف صعودی طلا نقطه 1972 دلار خواهد بود که مقاومت عمده طلا را تشکیل می دهد.

در صورت شرایط نزولی طلا در نقطه 1941 دلار دارای پشتیبانی بسیار قدرتمندی می باشد و در صورتی که این نقطه حمایت شکسته شود طلا در سطح 1930 دلار پشتیبانی خواهد شد. سطحی که اگر اتفاق خاصی نیافتد بعید است طلا به زیر این قیمت سقوط کند.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

2 روش سریع و تضمینی سفید کردن دندان ها

 آیا می دانستید که لبخند زدن می تواند روحیه شما را تقویت کند و به طرز چشمگیری سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود ببخشد؟ نه تنها این، بلکه لبخند زدن می تواند استرس و فشار خون را نیز به طرز معجزه آسایی کاهش دهد. با وجود این، بسیاری از مردم ترجیح می دهند لبخند نزنند. چرا؟

زیرا آن ها به دلیل تغییر رنگ دندان ها و تیره شدنشان خجالت می کشند لبخند بزنند و یا حتی در جمع صحبت نمی کنند. خبر خوب این است که امکان سفید شدن دوباره دندان ها آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن با نتایج خیره و تضمینی وجود دارد! می‌خواهید بدانید چطور چنین چیزی امکان دارد؟ پس حتما این مقاله را بخوانید.

علت تغییر رنگ دندان ها چیست؟

تعداد زیادی از افرادی که به مطب ها و کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند به نوعی دچار تیره رنگ بودن دندان ها و حتی لکه های دندانی هستند. شاید باورتان نشود اما اغلب آن ها حتی نمی دانند که چرا دندان هایشان دچار تغییر رنگ شده.

چندین عامل می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود. به عنوان مثال، مصرف برخی از نوشیدنی ها مانند چای و قهوه، برخی میوه ها مانند توت فرنگی، بلوبری و خلاصه هر ماده غذایی که رنگدانه های فعال و قوی دارد باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. اما دلایل دیگری مانند تحلیل مینای دندان یا نازک شدن آن نیز می تواند تغییر رنگ دندان ها را توجیه کند که خوشبختانه در دندانپزشکی برای هر نوع تغییر رنگ دندانی درمان یا روش های درمانی متنوعی وجود دارد.

چطور دندان ها را به صورت قطعی و تضمینی سفید کنیم؟

روش های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که از میان همه این ها 2 روش کاملا تضمینی و قطعی وجود دارد. این دو روش بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک و بلیچینگ دندان در منزل هستند. ابتدا اجازه دهید این 2 روش را توضیح دهیم و سپس در ادامه 5 روش مرسوم و خانگی جهت سفید کردن دندان ها را معرفی کنیم.

1. بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان است که در آن به کمک مواد شیمایی خاصی به سفید شدن دندان ها و زیبایی طرح لبخند کمک می شود. به جرات می توان گفت که این قطعی ترین و بهترین روش برای سفید شدن دندان ها است. شما یک جلسه به مطب یک دندانپزشک و یا متخصص ترمیمی و زیبایی می روید، طی کمتر از 1 ساعت دندان های شما سفید می شود و سفیدی آن ها تا نزدیک به 1 سال (و حتی بیشتر همچنان) بردوام خواهد بود.

در این روش دندانپزشک یک ژل سفید کننده که حاوی موادی مانند هیدروژن پراکسید یا کارباماید پراکسید است را به سطح دندان های شما اعمال می کند و سپس با کمک لایت کیور (دستگاه نوری دندانپزشکی مخصوص) یا لیزر، مواد سفید کننده را فعال کرده و دندان ها را چندین پرده سفید می کند. این روش چون در مطب انجام می شود با نام بلیچینگ دندان در مطب شناخته می شود و فرآیندی بسیار ایمن و تضمینی است.

2. بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ دندان در منزل مشابه با روش سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی است اما مواد شیمیایی سفید کننده در این روش غلظت بسیار کمتری دارند. مثلا اگر غلظت هیدروژن پراکسید مطب 35 درصد است، غلظت این ماده در روش خانگی 6 درصد است.

اگر بخواهید با کمک این روش در خانه دندان ها را سفید کنید باید به داروخانه مراجعه کنید و کیت بلیچینگ در منزل را خریداری کنید. روش استفاده از آن نیز توسط مسئول داروخانه یا در داخل کیت و بسته بندی وجود دارد. لازم به ذکر است که کارایی این روش کمتر از روش سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی است.

بیشتر بخوانید : قیمت لمینت دندان

آیا ارتودنسی نامرئی برای خانم های حامله یک روش درمان ایمن است؟

 بله در حالت کلی اگر بخواهید با کمک پلاک های ارتودنسی نامرئی درمان خود را آغاز کنید نباید دغدغه و نگرانی داشته باشید. زیرا درمان با این روش ایمن و کاملا بیخطر است. خوشبختانه پلاک های بی رنگ ارتودنسی نیازی به هیچ بیحسی  یا مصرف داروهای دیگری که ممکن است به فرزند شما آسیب برساند ندارد. این بدان معناست که شما نگران مصرف هرگونه داروی ناایمن در دوران بارداری خود نخواهید بود.

علاوه بر این در طول درمان با این روش ارتودنسی، نیازی به مراجعه مکرر حضوری ندارید و خودتان بر اساس بازه های زمانی که متخصص ارتودنسی به شما میگوید پلاک ها را به ترتیب استفاده می کنید. در هر شبانه روز میبایست بین ۲۰ تا ۲۲ ساعت دست کم پلاکها را روی دندان ها قرار داد.

اگر یک خانم بعد از شروع درمان حامله شده باشد….

گاهی اوقات ممکن است در طول درمان ارتودنسی حاملگی رخ دهد و یا شخص با خواست خودش برای بارداری اقدام کند. در چنین شرایطی اگر قبل از شروع بارداری کلیه معاینات، تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس و …. صورت بگیرد، آن شخص می توان به راحتی زیر نظر دکتر ارتودنسی خود درمانش را آغاز کند.

بهترین زمان برای شروع ارتودنسی نامرئی در دوره بارداری چه زمانی است؟

هرچند که می‌توان در زمان بارداری (در برخی شرایط) درمان ارتودنسی نامرئی را شروع کرد، اما ارتودنتیست ها بر این باورند که بهترین زمان برای آغاز درمان، ۱ ماه پیش از اقدام به بارداری است. یعنی اگر مایلید که باردار شوید و در عین حال به فکر درمان ارتودنسی نیز هستید، قبل از اینکه بخواهید اقدام به هرگونه بارداری کنید توصیه میشود به نزد یک دکتر ارتودنسی خوب بروید تا تحت معاینه قرار گرفته و با مشورت گرفتن از اون، طرح درمان خود را آغاز کنید. ترجیحا به دنبال بهترین ها باشید مثلا اگر در تهران هستید با جستجوی بهترین دکتر ارتودنسی در تهران در گوگل، لیستی از بهترین ها را پیدا کرده و به آن ها مراجعه کنید.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

ارتودنسی نامرئی از ارزانترین روش های ارتودنسی است و معمولا تعرفه آن مناسب است. چنانچه مشکل نامنظمی دندان های شما جزئی تا متوسط باشد می توانید با صرف هزینه ای که از ۳ میلیون به بالا شروع می شود، تحت درمان با پلاک ها نامرئی قرار بگیرید. برای جزئیات بیشتر بر روی هزینه ارتودنسی نامرئی کلیک کنید.

چه کسانی می توانند عمل لاغریی انجام دهند؟

 اصلی‌ترین شرط انجام جراحی لاغری این است که شاخص توده بدنی یا BMI شما در یک محدوده خاص قرار بگیرد. BMI به ما نشان می دهد که آیا در محدوده وزنی سالم قرار داریم یا نه و اگر نداریم تا چه حد دچار اضافه وزن و چاقی هستیم.

برای اینکه بفهمید آیا شاخص توده بدنی شما برای انجام جراحی لاغری مناسب است یا خیر ابتدا از طریق لینک  محاسبه bmi و با کمک محاسبه گر موجود در صفحه باز شده، BMI خود را به دست آورید و سپس شرایط انجام عمل لاغری را در ادامه بخوانید.

برای انجام جراحی کاهش وزن شاخص توده بدنی ما باید چقدر باشد؟

به طور کلی چنانچه شرایط زیر را داشته باشید می توانید با مراجعه به بهترین جراح لاغری اقدام به کاهش وزن از طریق جراحی کنید:

اگر BMI شما برابر با 40 یا بیشتر است 45 کیلوگرم اضافه وزن دارید

اگر شما دارای BMI بالای 35 هستید و یک بیماری مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا ، آپنه خواب یا بیماری قلبی دارید.

اگر با وجود 2 شرط بالا و داشتن تلاش های متعدد نتوانسته اید در طول یک دوره زمانی وزن خود را کاهش دهید.

و در نهایت اگر شما می توانید برنامه غذایی و یا برنامه های ورزشی مورد نیاز بعد از عمل لاغری را دنبال کنید.

بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟

کاهش وزن با کمک جراحی لاغری به چندین شکل مختلف صورت می‌گیرد و اینطور نیست که همه افراد به یک شیوه جراحی شوند. ما دست کم 90 روش جراحی لاغری یا تکنیک جراحی به منظور لاغری داریم که فقط تعداد انگشت شماری از آن ها شناخته شده و مفیدتر هستند.

شناخته شده ترین عمل لاغری برای کاهش وزن عبارتند از:

  • عمل اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • عمل پلیسه معده
  • باندینگ معده
  • مینی بای پس
  • بای پس روده

از میان این روش ها نیز بهترین عمل از نظر جراحان لاغری و افرادی که تجربه عمل لاغری داشته اند، با اختلاف عمل اسلیو معده است.

ایمن ترین روش لاغری با کمک جراحی کدام است؟

با اختلاف عمل اسلیو معده ایمن ترین روش کاهش وزن از طریق جراحی است. در این روش حتی با وجود اینکه برگشت ناپذیر است، درصد موفقیت عمل بالا است و افراد کمترین میزان آسیب مخصوصاً در طی عمل و در دوره نقاهت را تجربه کرده اند. پس از آن، بای پس روده از نظر ایمنی و اثربخشی در جایگاه دوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید : رژیم لاغری سریع

6 روش تضمینی کاهش هزینه ارتودنسی کدامند؟

 روش های مختلفی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان وجود دارد که ما در ادامه 6 مورد تضمینی را معرفی کرده ایم. موارد را با دقت بخوانید زیرا ممکن است یکی از این روش ها به شما کمک کند تخفیف زیادی در قیمت نهایی ارتودنسی خود بگیرید.

1. انجام روش های ارزان قیمت ارتودنسی دندان

اگر مشکل شدید ارتودنسی ندارید می توانید درمان خود را با روش های ارزان قیمت انجام دهید. مثلا حداقل هزینه منظم کردن دندان ها استفاده از درمان ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف است. هزینه درمان با این پلاک ها که کاملا بی رنگ و شفاف هستند مشروط بر اینکه در لابراتوارهای ایرانی ساخته شده باشد دست کم 4 میلیون تومان است.

2. سرمایه گذاری در بیمه های تکمیلی

احتمالاً شما هم می دانید که هیچکدام از بیمه های درمانی پایه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل نمی کنند. زیرا آن ها بر این باورند که درمان های ارتودنسی نوعی درمان زیبایی دندان هستند و توجیه درمانی ندارند.

اما یک سری بیمه تکمیلی و دندانپزشکی وجود دارد که تحت شرایط خاص، بخشی هر چند ناچیز از کل هزینه ای که به متخصص ارتونسی داده اید را به شما برمی گردانند. در این خصوص می توانید با یک ارتودنتیست یا بیمه های دندانپزشکی ارتباط برقرار کنید.

3. انجام درمان در مراکز دولتی (جهاد دانشگاهی و دانشکده های دندانپزشکی)

برخلاف تصور، متخصصان ارتودنسی تنها در مطب های خصوصی فعالیت نمی کنند. در مراکز دولتی مانند مراکز جهاد دانشگاهی و کلینیک های دولتی (زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی) متخصصانی وجود دارند که با هزینه منصفانه تر به منظم شدن دندان های شما کمک می کنند.

از این موضوع هم هراس نداشته باشید که متخصصان این مراکز خوب نیستند. چنین تصوری نداشته باشید. زیرا برخی از متخصصانی که در این مراکز خدمت می کنند بسیار شناخته شده و حتی می توانند هر کدام بهترین دکتر ارتودنسی دندان به شمار  بروند.

4. پرداخت کامل هزینه

شاید باورتان نشود اما اگر تمام نرخ ارتودنسی را به صورت یکجا پرداخت کنید، احتمالا برایتان به صرفه تر باشد. زیرا بیشتر متخصصان به دلیل اینکه هزینه ارتودنسی دندان را یکجا می دهید به شما تخفیف بیشتری می دهند.

5. دنبال کردن سایت و شبکه های اجتماعی متخصصان

اغلب ارتودنتیست ها به صورت فعال در اینترنت حضور دارند. آن ها هم سایت دارند و هم در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و  ارتباط نزدیکی با کاربران و مراجعان خودشان دارند. ممکن است هرازچندگاهی برای جلب مراجع و افزایش رضایت بیماران، برخی از این متخصصان تخفیف های خوبی در نظر بگیرند. با فالو کردن سایت ها و شبکه های اجتماعی ارتودنتیست ها می توانید به موقع از تخفیفات آن ها مطلع شده و از آن استفاده کنید.

6. مراجعه به دندانپزشکان عمومی و غیر متخصص

و آخرین راهی که البته به هر شخصی توصیه نمی شود، مراجعه به دندانپزشکان عمومی است. این دندانپزشکان می توانند ساده ترین درمان های ارتودنسی را با هزینه های کمتر انجام دهند. چنانچه نیاز به درمان دارید ولی به هیج عنوان یارای پرداخت هزینه ارتودنسی دندان را ندارید می توانید درمان خود را نزد این دندانپزشکان انجام دهید. اما فراموش نکنید که آن ها هم تنها نامرتبی های جزئی تا متوسط را می توانند درمان کنند.

مزایای ونیر کامپوزیت

 حال که از قیمت ونیر کامپوزیت آگاهی پیدا کردید ، بهتر است به بررسی مزایای آن ها نیز بپردازید. با مقایسه مزایا و معایب هر روش می توانید انتخاب کنید که کدام روش برای شما بهتر است.

قیمت ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت‌ها دارای مزایای متعددی نسبت به لمینت هستند که مهم‌ترین آنها هزینه است. به طور متوسط، لمینت‌ها دو برابر گران‌تر از کامپوزیت‌ها هستند، که این موضوع برای برخی از افراد بسیار مهم است، زیرا اکثر درمان‌های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند، و این یعنی شما هزینه درمان را خودتان باید پرداخت می‌کنید.

درمان همان روز

تمام فرایند اجرای ونیر کامپوزیت می‌تواند در یک جلسه تکمیل شود. دندانپزشک دندان‌های شخص را برای قرار دادن کامپوزیت آماده می‌کند و سپس روکش‌ها را مستقیماً در روی دندان‌های فرد شکل می‌دهد. سپس مواد کامپوزیت با استفاده از نور فرابنفش سفت می‌شود و در نهایت روکش‌ها پولیش می‌شوند.روش لمینت دندان  بیشتر طول می‌کشد، زیرا روکش‌ها باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده و قبل از ملاقات بعدی به دندانپزشک تحویل داده شوند. دندان‌های شخص نیز قبل از نصب روکش نیاز به آماده سازی بیشتری دارند.

برگشت پذیری

بدون شک بزرگ‌ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به پرسلن یا همان لمینت برگشت پذیری آن است. در فرایند لمینت گذاری برای تناسب روکش با دندان‌ها، نیاز به تغییر شکل دندان‌های طبیعی وجود دارد. وقتی صحبت از کامپوزیت‌ها می‌شود، حداقل آماده سازی روی دندان‌های طبیعی لازم است، و این یعنی که دندان‌های فرد به طور دائمی در حدی تغییر نمی‌کنند که مواد کامپوزیت را نتوان حذف و در صورت نیاز جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید : قیمت لمینت دندان

 

چه کسانی نمی‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

 قبل از پرداخت هزینه ایمپلنت دندان، در ابتدا باید دید آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر؟ در جلسه ابتدایی مشاوره با جراح دندانپزشک مشخص خواهد شد که این افراد کاندید مناسبی برای این روش نیستند:

افرادی که تحت درمان هایی مانند شیمی درمانی یا رادیوتراپی هستند.

افرادی که دچار پوکی استخوان هستند.

بیماری هایی که هنوز تحقیقاتی بر روی آنها صورت نگرفته است و نحوه عملکرد و ماندگاری آن با وجود بیماری که دارند هنوز مشخص نشده است.

افرادی که از سلامت لثه برخوردار نیستند و استخوان های فک آنها قدرت و انسجام کافی را ندارد.

افرادی که دخانیات و سیگار استعمال می‌کنند. زیرا مصرف سیگار امکان موفقیت فرد در جراحی را کاهش خواهد داد.

در صورتی که هیچ دندانی در دهان شما باقی نمانده باشد. در این شرایط در فک بالا به 6 تا 8 و در فک پاییم باید به 4 تا 6 ایمپلنت نیاز خواهید داشت.

اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی‌کنید.

در صورت مصرف برخی از داروها مانند مشتقات بیس فسفونات.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

با توجه به هزینه ای که فرد برای ایمپلنت دندان می کند، منطقی است که با رعایت مراقبت های بعد از این جراحی، ماندگاری این روش را افزایش دهیم. به همین منظور بعد از انجام این روش، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بعد از ایمپلنت دندان فرد بهتر است تا زمانی که اثر بی‌حسی از بین رود استراحت کند . بعد از اینکه بی حسی تمام شد دهان و دندان به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

فرد ممکن است به مسکن برای برطرف کردن درد و ناراحتی نیاز داشته باشد.

بعد از کاشت ایمپلنت حداقل برای یک روز نباید دندان های خود را مسواک

شستشوی دندان ها بعد از جراحی توصیه نمی‌شود.

بعد از جراحی باید از دهانشویه استفاده نمایید. بهتر است از دهانشویه حاوی کلرهگزیدین روزی 3 بار استفاده شود.

در مصرف نوشیدنی ها محدودیتی ندارید، اما باید در خوردن غذا دقت کنید که بی حسی از بین رفته باشد.

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی به مراقبت نیاز دارد. دندان های خود را مسواک کنید، نخ دندان بکشید و بهتر است از خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده نمایید.

افرادی که کاشت دندان انجام می‌دهند بهتر است از سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه و چای به خصوص در 3 روز اول خودداری کنید.

بهتر است از استعمال دخانیات، مشروبات الکلی خودداری کنید، زیرا این کار احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش خواهد داد

صفحه قبل 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 صفحه بعد
<-blogads->