بررسی هزینه کامپوزیت دندان و فواید و معایب آن

کامپوزیت دندان ماده ای خمیری است که به منظور از بین بردن نواقص دندانی مانند زردی، ترمیم و بد فرمی دندان های شکسته و همچنین ترک خورده استفاده می شود و همانند لمینت دندان برای داشتن لبخندی زیبا و منحصر به فرد انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه ای است. لازم به ذکر است که مواد کامپوزیتی دارای جنس و رنگ متفاوتی بوده و دارای دوام و استحکام متفاوتی نیز هستند.

در چه مواقعی از کامپوزیت استفاده می شود؟

·         پر کردن فاصله بین دندان ها

·         بهبود وضعیت دندان های ضعیف یا خرد شده

·         زیبا سازی و سفید کردن دندان های بیش از حد کوتاه

·         لب پر شدن دندان ها به علت عدم مراقبت درست از دندان ها یا ضربه خوردن

·         بد رنگی و بد فرمی دندان

·         ترمیم و اصلاح ترک خوردگی

·         پرکردن دندان‌های جلویی

هزینه کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان نسبت به سایر روش های درمانی بسیار مناسب تر می باشد اما یک قیمت ثابت در تمامی کلینیک ها وجود ندارد. هزینه کامپوزیت به عواملی بستگی دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

·         جنس مواد کامپوزیتی استفاده شده

·         برند کامپوزیت استفاده شده

·         قیمت هر واحد کامپوزیت بر اساس جنس

·         تعداد دندان ها

·         تخصص پزشک

·         موقعیت جغرافیایی کلینیک

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان بر اساس سایز دانه های مواد تشکیل دهنده آن به 3 دسته تقسیم بندی می شود که در زیر به معرفی آنان می پردازیم:

·         کامپوزیت های هیبریدی

·         کامپوزیت های ماکروفیل یا دانه درشت

·         کامپوزیت های میکروفیل یا ریز دانه

معرفی مزایای کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان بر هیچکس پوشیده نیست و یکی از بهترین اقدامات زیبایی دندان است که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

·         در هنگام آسیب به دندان، کامپوزیت قابل تعویض و ترمیم می باشد.

·         در کامپوزیت، دندان تراش داده نمی‌ شود و در نتیجه آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود و در صورت نیاز به صورت خیلی جزئی انجام می ‌شود.

·         ونیر کامپوزیتی به نسبت لمینت قیمت پایین تری دارد.

·         برای انجام کامپوزیت نیازی به آماده سازی دندان نیست و ماهیت و اصل دندان حفظ می شود.

·         شکل و فرم ظاهری آن مشابه دندان طبیعی است.

·         کامپوزیت از شکستگی دندان جلوگیری کرده و آن را در برابر تغییرات دمایی محافظت می ‌کند.

معایب کامپوزیت را بشناسیم

این روش تقریبا جزو روش های درمانی زیبایی بدون عوارض جانبی به حساب می آید اما مانند تمامی روش ها معایبی حتی جزئی به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

·         نیاز به مراقبت بالا

·         تغییر رنگ کامپوزیت

·         عمر و دوام تقریبا کوتاه نسبت به لمینت دندان

شاخصه یک رژیم بارداری سالم و مناسب

دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن مادر به وجود می‌آورد و در این دوران نیاز‌های غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است. باید برای سلامتی مادر و جنین از رژیم بارداری مناسب پیروی کرد تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی مواد غذایی به اندازه کافی به بدن می‌رسد. غذا اولین منبع تغذیه جنین در شکم مادر است پس باید از غذاهایی مصرف کرد که سرشار از مواد مغذی هستند. با ما همراه باشید.

مواد مغذی مورد نیاز زنان باردار کدام‌اند؟

·         پروتئین: در بارداری نیاز به پروتئین افزایش می ‌یابد و برای رشد و نموی جنین، تشکیل جفت، خون و مایع آمونیاک و حفظ بافت‌های بدن مادر صرف می‌شود.

·         کربوهیدرات: جنین از گلوگز به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می ‌کند.

·         چربی ‌ها: چربی‌ها منبع بزرگ انرژی بدن مادر هستند و به جذب ویتامین‌ های محلول در چربی کمک می‌کنند.

·         ویتامین ‌ها: به علت نیاز جنین و مادر به ویتامین‌ها در دروان بارداری باید مصرف آن‌ها را بالا ببرید.

·         مواد معدنی: کلسیم، آهن، ید، روی، فسفر و … به طبع نیاز بدن به املاح معدنی نیز بالا می‌رود.

3 ماده غذایی سالم و مفید

تخم مرغ

حاوی پروتئین با کیفیت بالا، چربی و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. تخم مرغ حاوی کولین است که برای رشد مغز جنین مفید است.

کلم بروکلی

سبزیجات تیره مثل بروکلی حاوی بسیاری از مواد معدنی مثل فیبر و ویتامین  C,K,A، کلسیم، آهن هستند. قرار دادن سبزیجات تیره در رژیم بارداری به دلیل فیبر بالا و جلوگیری از یبوست بارداری توصیه می‌شود.

گوشت بدون چربی و پروتئین بالا                   

گوشت گاو بدون چربی و مرغ منبع عالی از پروتئین با کیفیت هستند. همچنین گوشت گاو منبع غنی از آهن و ویتامینB  می ‌باشد. زنان باردار به آهن بیشتری نیاز دارند چون حجم خون افزایش می‌یاید. سطح پایین آهن در دوران بارداری باعث کمبود آهن و کم خونی می‌شود.

از مصرف این غذاها در رژیم بارداری پرهیز کنید

خیلی از افراد نگران این هستند که شاید در این دوران رژیم بارداری مناسبی را رعایت نکرده باشند اما نیازی نیست انقدر نگران باشید. چرا که پزشک شما تمامی نکات لازم درباره مواد غذایی ممنوعه و مواد غذایی الزامی در این دوران را به شما خواهد گفت. برای مثال توصیه می شود در دوران بارداری از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز کنید:

·         انواع لبنیات غیر پاستوریزه

·         گوشت های فرآوری شده و هات داگ

·         غذاهای دریایی خام و نیم پز

·         سوشی تهیه شده با ماهی خام

·         غذاهای دریایی دودی

·         غذاهای آماده و کنسروی

خرید لوازم یدکی هیوندای توسان

توسان یکی از خودروهای تولید شده توسط شرکت خودروسازی هیوندای است. مدل 2017 این خودرو یک انتخاب ایده آل و مناسب برای افرادی است که طرفدار خودروهای لوکس و مدرن هستند. هیوندای توسان 2020 به عنوان یک ماشین شیک و امروزی تر، نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

لوازم یدکی توسان

در این بخش تعدادی از قطعات یدکی هیوندای توسان را نام برده ایم:

·         شیشه آینه

·         نگهدارنده گوشه سپر عقب

·         لنت خودرو

·         اویل پمپ موتور توسان

رنگ های توسان 2020

از همان رنگ های سابق برای توسان مدل 2020 نیز استفاده شده است، با این تفاوت که در طیف رنگی ها نمونه های پیشین این خودرو بازنگری های جزئی صورت گرفته است. تغییر رنگ ها شامل موارد زیر است:

·         نقره ای اختری به جای نقره ای مذاب

·         خاکستری کالیون به جای خاکستری نیرو مغناطیسی

·         سفید براق به جای سفید برفی و زمستانی

·         سفید صدفی هم با سفید خامه ای

ویژگی های موتوری و لوازم یدکی توسان 2020

در مدل جدید توسان، موتور 1.6 لیتری با یک موتور 2.4 لیتری جایگزین شده تا تنفس طبیعی و موثرتری به موتور بدهد. یکی از تغییرات اساسی در مدل 2020 همین موتور است که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات ترکیب شده است.

سایر آپشن های توسان 2020

این ماشین با امکانات زیادی وارد بازار شد. یکی از مهم ترین امکاناتی که در این خودرو تعبیه شد، قابلیت حفظ موقعیت خودرو در بین خطوط و سیستم هشدار جهت حفظ تمرکز راننده است. سایر تجهیزات توسان مدل 2020 عبارتند از:

·         سیستم کمک به جلوگیری از برخورد از جلو با توانایی تشخیص عابر پیاده

·         سیستم نوربالای اتوماتیک

·         افزودن سنسور حساسیت به برف پاک کن ها در هنگام بارش باران

·         سیستم دید همه جانبه به اطراف

·         کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع حرکت خودکار خودرو

امکانات نرم افزاری و مدرن

این خودرو علاوه بر تمامی امکاناتی که تا به اینجا گفته شد، امکانات نرم افزاری دیگری مانند وجود یک مانیتور لمسی 7 اینچی نیز دارد. این سیستم از اندروید اوتو و همچنین اپل کارپلی برخوردار است و همچنین شارژر بیسیم و بلولینک دو آپشن انحصاری و پررنگ در داخل اتاق خودروی توسان 2020 است.

قیمت هیوندای توسان 2020

قیمت خودروی توسان 2020 نسبت به نمونه های قبلی خود مثلا نسبت به توسان 2019 تغییر خاصی نداشت. مدل 2019 این ماشین در بازارهای جهانی قیمتی حدود 23 هزار دلار داشت که با کمی تفاوت، قیمت توسان 2020 نیز کمی بالاتر و حدود 24 هزار دلار است.

با ارتودنسی دندان پنهان نیش آشنا شوید

به حالتی که دندان ها توانایی بیرون زدن از لثه را نداشته باشند، نهفتگی دندان می گویند. در بیشتر مواقع، دندان های عقل دچار نهفتگی می شوند و چون نیازی به وجود آنها نیست، در هنگام بروز مشکل با استفاده از جراحی و سایر روش ها کشیده خواهند شد. بعد از دندان های عقل، دندان های نیش فک بالا بیشترین درصد نهفتگی را دارند. دندان نیش آخرین دندانی است که در فک رشد می کند و بلندترین ریشه را نیز به خود اختصاص داده است.

انواع دندان نیش پنهان

دندان نیش پنهان براساس موارد زیر به 3 دسته تقسیم می شوند:

·         زاویه دندان و موقعیت قرارگیری آن در فک

·         محل نهفتگی

·         عمق نهفتگی

در مرحله اول درمان، باید نوع نهفتگی تشخیص داده شود و سپس طبق آن درمان مناسب آن نوع نهفتگی انجام شود. مثلا دندان نیشی که در سمت داخلی قوس دندان نهفته شده باشد با دندان نیشی که در سمت خارجی آن نهفته است متفاوت است.

ارتودنسی دندان نیش پنهان

رایج ترین علت نهفتگی دندان نیش، نبود فضای کافی برای رویش آن می باشد. ارتودنسی دندان نیش پنهان یکی از بهترین روش ها برای درمان دندان نهفته است. برای بیرون کشیدن دندان های نهفته به کمک ارتودنسی، ابتدا باید فضای دندان های فک موردنظر بازگردد. در نتیجه این کار، جای دندان ها تغییر می کند و در اکثر مواقع با نظر دندانپزشک متخصص و به منظور هماهنگی خط بین دندان های دو فک، امکان دارد هر دو فک احتیاج به ارتودنسی داشته باشند.

هنگامی که دندان نیش بالا به طور خفیف و کمی به استخوان فک بالا چسبیده باشد، لازم است به جهت بازکردن راه دندان و همچنین اتصال یک ابزار به دندان نهفته، بیمار به جراح دندان ارجاع داده شود. این ابزار از طرفی به دندان نهفته و از سوی دیگر به سیم ارتودنسی متصل شده و باعث موجب بیرون کشیده شدن دندان می شود.

درمان دندان نیش نهفته نیازمند همکاری جراح و متخصص ارتودنسی است. این عمل جراحی به طور معمول در کلینیک دندانپزشکی انجام شده و عمل سختی نیست.

مدت زمان ارتودنسی دندان نیش نهفته

مدت زمان ارتودنسی دندان نیش پنهان عموما 6 ماه الی 1 سال طول می کشد و سپس بعد از بیرون آمدن آن مانند سایر دندان ها ارتودنسی می شود تا در جای مناسب خود قرار گیرد و ثابت شود.

مشکلات ناشی از عدم درمان دندان نیش نهفته

نتایج زیر از مشکلات عدم درمان دندان نیش پنهان است:

·         دندان های سالم مجاور دندان نیش نهفته، آسیب دیده و ریشه آن ها از بین خواهد رفت.

·         عمل جویدن مشکل پیدا می کند.

·         دندان نیش نهفته منجر به تحلیل استخوان فک خواهد شد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

برند خودرو سازی کیا و لوازم یدکی کیا موتورز

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1994 فعالیت خود را به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی و سپس در سال 1952 با ساخت موتور سیکلت، کامیون و خودروی سواری آغاز کرد. این شرکت توانسته است که بعد از گذشت شش دهه عنوان اولین تولیدکننده اتومبیل کشور و همچنین اولین صادرکننده اتومبیل از کره را از آن خود کند.

کیا موتورز در سال 1997 در جریان بحران مالی پیش آمده در آسیا دچار ورشکستگی شد و توسط شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای موتور در سال 1998 خرداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

برترین مدل های خودروی کیا موتورز

طبق آمار و اطلاعات به دست آمده، کیا اسپورتیج، کیا سورنتو، کیا فورته و کیا اوپتیما پرفروش ترین خودروهای شرکت کیا هستند.

لوازم یدکی کیا

یکی از مهم ترین مواردی که در عمر و دوام قطعات شما تاثیر می گذارد، فروشگاهی است که برای خرید لوازم یدکی کیا انتخاب می کنید. در هنگام خرید لوازم یدکی بهتر است سعی کنید لوازم یدکی اصل را از درجه دو و یا سه تشخیص دهید و سعی کنید لوازم اصلی و اورجینال را خریداری کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن محصول استفاده کنید.

لوازم یدکی کیا از جمله قطعاتی است که در ایران مشتریان زیادی دارد. قطعات کیا شامل لوازم یدکی جانبی، موتوری، بدنه و تمامی قطعات خودروی این برند بین المللی می باشد.

راهنمای خرید لوازم یدکی کیا

لوازم یدکی و قطعات خودرو محصولاتی هستند که تقاضای بالایی برای خرید آنها وجود دارد. همین امر سبب شده است که بازارهای زیادی مانند نمایندگی های فروش قطعات کیا، بستر های اینترنتی و ... برای فروش آنها وجود داشته باشد. با گشتن در این بازارها با قطعات و قیمت های مختلفی مواجه می شویم. اما توجه با این نکته بسیار مهم است که برای خرید لوازم یدکی کیا لازم است چه فاکتورهایی را مورد بررسی قرار دهید؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید قطعات کیا و همچنین سایر خودروها باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت محصول می باشد. هرچه قطعات خریداری شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، مدت زمات طولانی تری می توانید از آن استفاده کنید. بهترین راه برای خرید قطعات درست برای خودروی خود، خرید قطعات از فروشگاه های معنبر است تا دیگر نگران کیفیت آن نباشید.

عوامل موثر بر قیمت لوازم یدکی کیا

باید گفت که فاکتورهای بسیاری بر قیمت لوازم و قطعات کیا موثر هستند. کیفیت قطعه لوازم یدکی، یکی از مهم ترین عواملی است که بر قیمت لوازم یدکی خودرو ها موثر است. اگر قطعه مورد نظر شما از بالاترین کیفیت برخوردار باشد، به طبق قیمت آن نیز از سایر قطعات بیشتر خواهد بود.

·         فروشگاهی که قطعات یدکی کیا را از آن خریداری می کنید.

·         کیفیت متفاوت قطعات با یکدیگر(شامل درجه یک، دو و سه)

·         کارکرد و نحوه عملکرد متفاوت قطعات

ارتودنسی چند دندان چگونه است؟

 گاهی اوقات پیش می آید که دندان های شما مشکلات پیچیده ای ندارند و تنها نیاز است تا تعدادی از دندان هایتان در جای درست خود قرار بگیرند. اینجاست که معمولا افراد سوال می کنند که می شود تنها چند دندان را ارتودنسی کرد یا خیر؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

انواع ارتودنسی چند دندان

در ابتدا لازم است متخصص ارتودنسی با عکس برداری و رادیولوژی وضعیت فک و دندان های فرد را بررسی کند تا مشخص شود که آیا لازم است بیمار کل دندان های خود را ارتودنسی کند یا خیر. در صورت نیاز به انجام ارتودنسی چند دندان، می توان انواع ارتودنسی چند دندان را به بیمار پیشنهاد داد که شامل موارد زیر هستند:

·         ارتودنسی 6 ماهه

اگر دندان های بیمار مثلا دو دندان جلویی انحراف و یا فاصله کمی داشته باشند، می توان از ارتودنسی ۶ ماهه که به لبخند ۶ ماهه نیز معروف است، استفاده کرد. البته این مدت به طور میانگین است و قطعا برای افراد مختلف با توجه به مقدار مشکلشان بیشتر و یا کمتر خواهد شد.

·         ارتودنسی با براکت های ثابت

نوع دیگری از ارتودنسی چند دندان، همان ارتودنسی ثابت است که دوره درمان آن به همان اندازه معمول یک و نیم تا دو سال است. البته لازم به ذکر است که این زمان نیز با توجه به مشکل دندان های بیمار و شدت آن متفاوت خواهد بود.

·         ارتودنسی با براکت های پشت دندانی

نوع دیگری از ارتودنسی که براکت ها به پشت دندان های بیمار می چسبند، نیز برای انجام ارتودنسی چند دندان استفاده می شود.

آیا می توان فقط دو دندان جلو را ارتودنسی کرد؟

ارتودنسی دو دندان جلو به این معنا نیست که نصب براکت ها و سیم ها تنها بر روی این دو دندان انجام می شود. بلکه ارتودنتیست از تمامی دندان ها برای مرتب کردن دو دندان جلو کمک گرفته و براکت ها را بر روی همه دندان ها قرار می دهد.

همچنین لازم به ذکر است که طول درمان ارتودنسی دو دندان جلو به عوامل مختلفی از جمله میزان انحراف دندان ها، سن بیمار، وضعیت سلامت فک و دندان های مجاور و ... بستگی دارد.

چگونه از ارتودنسی چند دندان مراقبت کنیم؟

در ارتودنسی چند دندان هم مانند تمام ارتودنسی های دیگر باید نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کرد. در غیر این صورت مشکلات پیش آمده در این دوران ممکن است مانع درمان صحیح شوند. برخی از این نکات عبارتند از:

·         تغییر عادت های غذایی نادرست اولین نکته ای است که باید آن را در هنگام ارتودنسی چند دندان رعایت کرد.

·         خوردن آبمیوه های شیرین و مضر صنعتی را کنار بگذارید و به جای آن از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.

·         تا جایی که می توانید غذاهای سفت مصرف نکنید یا حداقل خوراکی های سفت را با دندان های جلو گاز نزنید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

ایجاد تقارن صورت با ارتودنسی دندان

 

همانطور که میدانیم ارتودنسی دندان با هدف اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دندانی و همچنین فکین مورد استفاده قرار می گیرد. افراد زیادی برای درمان دندان و بسیاری از افراد به منظور بهبود ظاهر صورت و چهره خود اقدام به استفاده از ارتودنسی دندان می کنند.

مشکلات رایج دندانی

یک متخصص ارتودنسی خوب قادر است انواع مشکلات مرتبط با عدم هماهنگی دندان ها را برطرف کند. رایج ترین مشکلاتی که یک ارتودنتیست می تواند آن ها را برطرف کند عبارتند از:

·         داشتن دندان اضافی

·         کراودینگ و ازدحام دندان ها

·         مشکل دندان قروچه

·         عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌ های زیبایی صورت

·         فاصله بین دندان‌ها

·         گاز گرفتن مداوم و بیش از حد گونه و لثه دندان

·         انحراف خط وسط دندان با وسط لب

·         لبخند کج

·         مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها

·         مشکل موقع جویدن غذا

·         اوربایت

·         آندربایت

·         اپن بایت

درمان عدم تقارن صورت به وسیله ارتودنسی

تقارن صورت تغییری در چهره است که با وجود ناهماهنگی و عدم قرینگی بین دو طرف صورت تعریف می شود. این به این معنا است که در صفحه عمودی جلوی صورت، یکی از دو طرف نسبت به دیگری نامتعادل است. عدم تقارن صورت معمولا در قسمت فک و چانه افراد دیده می شود.

کلید موفقیت هرگونه درمانی مانند درمان عدم تقارن صورت توسط ارتودنسی تشخیص درست و به موقع است. درمان نادرست ارتودنسی به تنها باعث بهبود عدم تقارن نمی شود بلکه می تواند موجب برجسته تر شدن و شدیدتر شدن آن نیز شود. از زمانی که شروع به استفاده از بریس های ارتودنسی می کنید، به مرور متوجه جابه جایی دندان های خود و تغییرات مثبتی که در چهره شما حاصل می شود خواهید شد.

علل عدم تقارن صورت

علل بروز عدم تقارن صورت می تواند موارد زیر را شامل شود:

علل ژنتیکی

بعضی اوقات عدم تقارن صورت نتیجه ژنتیک فرد است. بیماری های ژنتیکی مانند شکاف لب، شکاف کام و اختلالات عروقی می توانند باعث بروز مشکل عدم تقارن در صورت فرد شوند. این مشکلات ژنتیکی می توانند شکل ساده تری مانند بهم ریختگی دندان ها و یا فاصله بیش از حد آنها به نسبت یکدیگر هم شامل شوند که باعث می شود صورت شما به صورت نامتقارن به نظر برسد.

سبک زندگی نادرست

برخی انتخاب های افراد در سبک زندگیشان می تواند بروز عدم تقارن را توجیه کند. بعضی از این عوامل عبارتند از:

·         خوابیدن روی شکم

·         قرارگرفتن بیش از حد در معرض اشعه فرابنفش

·         گذاشتن مداوم یک سمت صورت بر روی دست

اقدامات دندانپزشکی

کشیدن دندان و استفاده از پروتزهای دندانی ممکن است عملکرد عضلات صورت و فک را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بهم خوردن تقارن صورت فرد شود.

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دانش دندانپزشکی است که به منظور برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری فک و دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که شخصی به هر دلیلی با مشکلات ساختاری دندان و فک رو به رو باشد، نساز است تا به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کند تا مشکلش برطرف شود.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپرشکی است که بعد از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی، 3 الی 4 سال به صورت تخصصی درس میخواند تا بتواند در برطرف کردن یا اصلاح ناهماهنگی ها، ناهنجاری ها و عدم تراز بودن دندان ها و فک به مهارت کافی برسد و بتواند مشکلات دندان را از طریق ارتودنسی دندان برطرف کند.

متخصص ارتودنسی چگونه به شما کمک می کند؟

قبل از انجام هر کاری برای درمان، نیاز است تا متخصص ارتودنسی سوابق پزشکی شما را بررسی کند و در ادامه معاینات بالینی صورت می گیرد و در انتها به کمک قالب گیری و عکس برداری از دهان و دندان های شما، مسیر درمان شما کاملا مشخص خواهد شد. برای اینکه متخصص ارتودنسی بتواند بهترین تصمیم و درمان را برای بیمار در نظر بگیرد لازم است که معاینات طولانی مدت و مشاوره های زیادی انجام شود.

آیا حتما برای ارتودنسی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد؟

دندانپزشک عمومی بدون اینکه دوره‌ تخصصی ارتودنسی را گذرانده باشد توانایی، دانش و تجربه‌ لازم را برای درمان مراجعین ارتودنسی ندارد و لازم است تا برای کسب بیشترین بازدهی ار درمان، درمان های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست ارائه شوند.

ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی

از جمله ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب عبارتند از:

تخصص و مهارت بالا

یک متخصص ارتودنسی خوب، در وهله اول باید تخصص و مهارت کافی در زمینه مراقبت از دندان ها و درمان بی نظمی و ناهنجاری های دندانی داشته باشد. می توان گفت این ویژگی مهم ترین ویژگی یک متخصص ارتودنسی خوب است.

استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا

امروزه روش های متنوع و جدیدی برای اصلاح مشکلات و ناهنجاری دندان ها، فاصله بین دندانی و سایر مشکلات دندان وجود دارد. یک متخصص ارتودنسی خوب باید تسلط کافی به کلیه روش ها و متدهای روز دنیا داشته باشد تا با توجه به فاکتورهایی مثل سن بیمار، نوع و شدت ناهنجاری و .... بهترین روش درمان را انتخاب کند.

درخواست هزینه درمان متعارف

بهترین متخصصان ارتودنسی در شهرک غرب، سعادت آباد و سایر مناطق پایتخت، هزینه های متعارفی را از بیماران خود تقاضا می کنند. لازم است تا قبل از انتخاب متخصص ارتودنسی، از هزینه تقریبی درمان ارتودنسی خود اطلاع پیدا کنید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

رفتار درست و مناسب متخصص ارتودنسی با بیمار

ارتودنتیست باید برای بیمار خود به اندازه کافی زمان بگذارد و به تک تک سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهد. بسیاری از بیماران از مراجعه به پزشکانی که برای سوالات آنها وقت کافی نمی گذارند اجتناب می کنند.

معرفی بهترین ورزش ها برای لاغری پا

 لاغری پا و ران ها دغدغه افراد زیادی مخصوصا بانوان است، زیرا چربی های این ناحیه از بدن سخت تر از قسمت های دیگر بدن از بین می روند. لازم به ذکر است که یک رژیم غذایی یا حرکت خاصی به تنهایی نمی تواند لاغری در این ناحیه از بدن را میسر کند بلکه انجام دادن بعضی نکات باعث چربی سوزی کلی در بدن می شود و در ادامه با داشتن یک رژیم لاغری اصولی و ورزش های مناسب برای لاغری پا می توان به لاغری پا و ران ها دست یافت.

ورزش های مناسب لاغری ساق پا و ران

حرکاتی که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم به عنوان بهترین ورزش ها برای لاغری پا شناخته شده اند، پس انجام آنها را در اولویت حرکات ورزشی خود قرار دهید.

حرکت اسکوات ایستاده

این حرکت یکی ار تاثیرگذار ترین حرکات برای لاغری چربی های ران پا است. این حرکت علاوه بر لاغری رانها باعث ایجاد تعادل در بدن نیز می شود.

·         پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه های خود باز کنید.

·         به حالت نشستن روی صندلی پایین بروید.

·         در حدی بنشینید که ران هایتان موازی با زمین قرار بگیرند.

·         زانوهای خود را صاف کنید و بلند شوید.

نکته ای باید برای انجام این حرکت رعایت کنید این است که به هیچ وجه کمرتان را خم نکنید، زیرا به مفصل زانو فشار می آورد. این ورزش برای لاغری شکم و سفت شدن عضلات آن هم بسیار تاثیرگذار است.

حرکت کوهنوردی

این حرکت یکی از تمرین های مهم برای لاغری داخل ران ها است و همچنین باعث تقویت شدن عضلات شکم نیز می شود. این حرکت شبیه سازی شده ورزش کوه نوردی است. انجام این حرکت در ابتدا سخت خواهد بود، اما بعد از مدتی تاثیر زیاد آن را روی عضلات خود خواهید دید. مراحل انجام این حرکت به صورت زیر است:

شبیه به حالت شنا رو به روی زمین قرار بگیرید.

پاها را داخل شکم جمع کنید و سپس دوباره صاف کنید.

این حرکت را بین 15 الی 20 بار به صورت متناوب تکرار کنید.

حواستان باشد در حین انجام این حرکت کمر و گردن خود را صاف نگه داربد، گردن خود را نیندازید و کمر خود را گود نکنید.

کشش پروانه

با انجام این حرکت می توانید سفت شدن و لاغری عضلات داخلی ران خود را مشاهده کنید. مراحل انجام آن به صورت زیر است:

·         روی یک زیرانداز بنشینید.

·         زانوهای خود را خم کنید و کف پاهایتان را از رو به رو به هم بچسبانید.

·         مچ پاهایتان را به کمک دست هایتان نگه دارید.

  • برای 30 الی 40 ثانیه در این حالت بمانید، سپس کمی استراحت کنید و دوباره این حرکت را تکرار کنید

دندان ها قبل و بعد از انجام ارتودنسی

درمان ارتودنسی هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که دندان ها یا فک های ما در موقعیت مناسبی نباشند و وضعیت طبیعی و نرمالی نداشته باشند. درمان ارتودنسی فقط به منظور صاف کردن دندان ها نیست و بیشتر مشکلات دندانی مانند کج بودن دندان ها و انحرافات فکی نیز با این روش قابل درمان هستند. در این مقاله به ذکر نکاتی پیرامون قبل و بعد از ارتودنسی دندان پرداخته ایم.

نکاتی که باید قبل از درمان ارتودنسی بدانید

این درمان علاوه بر اصلاح دندان ها، مشکلات تراز نبودن دندان و فک و در نهایت سلامت دهان و دندان به ترمیم لبخند شما نیز کمک می کند.

کشیدن دندان های اضافی

قبل از اینکه اقدام به درمان ارتودنسی کنید باید دندان های خود را تمیز کرده و تمامی کارهای دندانپزشکی که پزشک برای شما تشخیص داده شده است را انجام دهید. این موارد ممکن است شامل برداشتن دندان های عقل هم باشد. اگر شما دچار شلوغی بیش از حد دندان ها در دهان خود باشید، پزشک مجبور است یک یا دو دندان و یا حتی در برخی از موارد تا چهار دندان را بکشد تا فک برای حرکت دندان ها جای کافی داشته باشد.

نکاتی در مورد بعد از نصب ارتودنسی دندان

برای اطمینان از پیشرفت صحیح درمان خود، باید پس از نصب بریس ارتودنسی بر روی دندان ها، هر ۴ الی ۶ هفته به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا روند درمان و مشکلاتی که ممکن است در طول درمان با آن مواجه شوید را بررسی و حل کند.

در بعضی مواقع ممکن است بیماران پس از نصب براکت ها و سیم های ارتودنسی درد خفیفی را تجربه کنند که در این صورت می توان از مکیدن یخ برای رفع این درد استفاده کنند. علاوه بر این می توان از داروهای مسکنی که ارتودنستیست برای بیمار تجویز کرده است استفاده کرد. لازم است در روزهای اولیه درمان غذاهای نرم و آبکی مصرف کرد.

خودداری از انجام ورزش های سنگین

ورزشکاران باید حین حین ورزش های سنگین مانند شنا، بوکس و ... در زمان استفاده ارتودنسی دندان برای محافظت از دندان ها و اجزای ارتودنسی قرار گرفته در دهان خود، از محافظ دهان استفاده کنند.

تنظیم رژیم غذایی متناسب با ارتودنسی شما

نکته بعدی که لازم است بعد از گرفتن بریس آن را رعایت کنید این است که رژیم غذایی خودتان را باید با ارتودنسی تنظیم کنید. مواد غذایی که باید حذف شوند شامل غذاهای چسبناک مانند کارامل و آدامس است یا غذاهای سخت مانند ته دیگ یا خوراکی هایی مانند میوه یا سیب و هویج که سفت هستند و باید گاز زده شوند.

در این دوران مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بیشتر از هر زمان دیگری مهم است، در حالی که وجود بریس ها بر روی دندان ها مسواک زدن را کمی دشوار می ‌کنند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

صفحه قبل 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->