مهم ترین تجهیزات موردنیاز برای ساخت استخر

باید بدانید که در ساخت استخر نیاز است تا با پیمانکاری متبحر و گروهی متخصص همکاری کرد تا احتمال خرابی و همچنین تعمیر استخر به حداقل برسد. در این مطلب در ابتدا به طور مختصر 2 سیستم مهم استخر را نام می بریم و سپس به معرفی مهم ترین تجهیزاتی می پردازیم که برای ساخت استخر نیاز است.

سیستم های مهم استخر

·         سیستم تهویه استخر: یک سیستم تهویه هوشمند مناسب به این صورت عمل می کند که با تغییر دمای هوای آزاد، طبق برنامه ریزی سیستم عملکرد هواساز نیز دچار تغییر می شود.

·         سیستم گرمایش استخر: بهترین پیشنهاد برای سیستم گرمایش استخر استفاده همزمان از سیستم گرمایش کف و دهش هوای تازه گرم شده در فضای استخر است.

چه تجهیزاتی برای ساخت استخر نیاز است؟

از جمله تجهیزات مورد نیاز برای ساخت یک استخر استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         پمپ تصفیه

·         فیلتر تصفیه

·         مبدل حرارتی

·         لوله و اتصالات

·         چراغ استخر

·         تجهیزات ضدعفونی کننده استخر ( مانند کلر زن، دستگاه uv استخر و دوزینگ استخر)

·         تجهیزات جانبی استخر (مانند روکش استخر، نربان استخر، آب نمای استخر و ...)

پمپ تصفیه: یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در یک ساتخر به کار می رود پمپ تصفیه است. موتور الکتریکی موجود در این پمپ، پروانه موجود را درون محفظه پمپ به حرکت در می آورد و در نتیجه اب به مجاری مختلف منتقل می شود. هنگامی که آب استخر کشیده می شود، از قسمت ورودی پمپ استخر عبور می کند. این قسمت ورودی پمپ شامل سبد صافی و پروانه متصل به شفت است.

فیلتر تصفیه استخر: برای تصفیه آب استخر، آب به وسیله لوله ورودی به محل توزیع مخزن فیلتر وارد می شود. فیلتر بسته به نوع خاک، ماسه، پارچه، دیاتومه و ... باشد، مانع از ورود این ذرات به آب می شود. فشار ورودی و خروجی فیلتر نشان می دهد که تا چه حد پر شده است.

مبدل حرارتی: مبدل حرارتی استخر یکی از مهم ترین قطعات و تجهیزات موجود در استخر است که وظیفه انتقال و کنترل دمای آب استخر را به عهده دارد.

ارزان ترین استخر کدام است؟

استخر 3 نوع بتنی،فایورگلاس و روکش وینیلی هستند که استخرهای روکش وینیلی به نسبت 2 نوع دیگر ارزان تر بوده اما باید بدانید که به همان نسبت سریع تر نیز فرسوده می شوند.

بهترین نوع استخر کدام است؟

نمی تووان به این سوال پاسخ قطعی داد زیرا با توجه به محیطی که می خواهید در آن استهر بسازید و شرایط دیگری متفاوت است. برای مثال اگر می خواهید استخر شما ابعاد بزرگی داشته باشد، بهترین گزینه استخر بتنی است.

مدت زمان ساخت استخر چقدر است؟

مدت زمان ساخت استخر اصولا بین 8 الی 12 هفته است.

لمینت کردن دندان به روش جدید چگونه است؟

خیلی از افراد از دندان های خود راضی نیستند و ممکن است دندان هایشان بیش از حد بزرگ باشد و یا لکه ای قهوه ای بر روی آن داشته باشند و یا حتی شکستگی ای بر روی دندان های آنها وجود داشته باشد. این افراد همواره به دنبال روش هایی برای اصلاح نواقص و مشکلات دندانی خود هستند که لمینت دندان یکی از این روش ها است.

روش های اصلاح طرح لبخند

هنگام لبخند زدن لب ها، لپ ها، دندان ها، لثه و سایر بخش های صورت شما درگیر می شود. اما چیزی که در یک لبخند بیشتر از بقیه اجزا دیده می شود، دهان و اجزای آن به خصوص دندان ها هستند. به مجموع اجزای دخیل در این لبخند، طرح لبخند گفته می شود و اصلاح طرح لبخند به پیدا کردن عیوب مربوط به این فاکتور ها مخصوصا دندان ها حین لبخند زدن و ترمیم یا برطرف کردن آن عیوب اشاره دارد.

در گذشته برای اصلاح دندان ها، از روش روکش کردن استفاده می شد. اما امروزه روش هایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روش بهتری هستند و طیف رنگی وسیع تری دارند.

استفاده از لمینت برای اصلاح طرح لبخند

یکی از رایج ترین روش های تهیه لمینت های سرامیکی، روش سنتی است. به این ترتیب که دندانپزشک ابتدا دندان های مورد نظر را تراش داده و سپس بعد از آماده کردن آنها، از دندان ها قالبی تهیه می کند تا با استفاده از پودر پرسلن (سرامیک) و به روش دستی و پخت در کوره های مخصوص دندانپزشکی، لمینت به طور اختصاصی برای هر دندان آماده شود. این کار زمانبر بوده و نیازمند این است که چندین جلسه به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

روش جدید لمینت دندان

دندانپزشکی دیجیتالی از حدود سال 1980 برای اولین بار اختراع شد و به سرعت توسعه یافت. در این روش با صرف زمان اندک و با سرعت و دقت بالایی، می توان لمینت دندان سرامیکی با ظاهر بسیار طبیعی و دوام و استحکام بالا تهیه کرد. این روش که در مقایسه با روش های سنتی برای ساخت لمینت، مزایای بسیار زیادی دارد از دستگاه دیجیتالی جدیدی به نام CAD CAM استفاده می کند.

مراحل ساخت لمینت سرامیکی با روش جدید

در لمینت جدید دندان برای ساخت لمینت سرامیکی، از دستگاه های دیجیتالی استفاده می شود. این دستگاه ها با استفاده از یک اسکنر سه بعدی ابتدا تصاویری سه بعدی از چهره فرد، لبخند او و نیز وضعیت دندان ها از بیرون و نیز داخل دهان اسکن کرده و سپس به طراحی لمینت ها دقیقا مطابق چهره فرد و دندان های او می پردازد.

بعد از تصویر برداری، دستگاه با دقت زیادی شروع به طراحی لمینت ها می کند و سپس با استفاده از پرینترهای سه بعدی که میلینگ ماشین هایی هستند که توسط سیستم CAD CAM حمایت می شوند، در مدت زمان کوتاهی لمینت ها آماده می شوند.

منبع: https://www.chalava.ir/

دندانپزشکی و بارداری

تهوع و خستگی صبحگاهی در سه ماهه اول می تواند منجر به بی توجهی دندان شود. توجه زیاد افراد به بارداری و نکات مهمی که باید در این دوران رعایت کرد ممکن است باعث شود تمام تمرکز خود را بر روی بارداری گذاشته و از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوید. اما باید به این نکته توجه داشت که توجه نکردن به دندان ها باعث مشکلاتی می شود که می تواند حتی بارداری شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مراجعه به مطب های دندانپزشکی و انجام خیلی از درمان های دندانپزشکی در این دوران توصیه نمی شود اما باز هم دندانپزشکی و بارداری از یکدیگر جدایی ناپذیرند و گاهی نیار به اقدام است تا شرایط بدتر نشود.

بیماری لثه در بارداری

به دلیل افزایش استروژن و پروژسترون، خطر ابتلا به التهاب لثه و پریودنتیت (عفونت لثه) در دوران بارداری افزایش پیدا می کند. با التهاب لثه، دهان قرمز و متورم شده و گاهی به راحتی با مسواک زدن خون می آید. این مسئله بیشتر در ماه های دوم و هشتم بارداری دیده می شود.

پریودنتیت یک نوع شدیدتر از التهاب لثه است که شامل تخریب ساختار حمایت کننده استخوان در اطراف دندان است که ممکن است منجر به لغزش و شل شدن دندان های شما شود. در صورت وخیم شدن شرایط ممکن است حتی دندان های آسیب دیده را از دست دهید.

جلوگیری از بیماری لثه

رعایت بهداشت دهان و دندان شامل مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی، استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز و استفاده از دهان شویه ضد پلاک، برای جلوگیری از بیماری لثه ضروری است. واجب است تا هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا سلامت لثه های شما را تضمین کند و دندان های شما را جرمگیری کند تا دچار پوسیدگی دندان نشوید.

پوسیدگی دندان

تهوع و استفراغ در این دوران و همینطور هوس های غذایی و در نتیجه ی آن مصرف بیشتر شکر و شیرینی جات باعث پوسیدگی دندان می شوند. تلاش بیشتر برای رعایت بهداشت دهان و دندان (مسواک زدن بعد از غذا، نخ دندان کشیدن یک بار در روز و استفاده از دهان شویه حاوی فلوراید) برای جلوگیری از پوسیدگی ضروری است.

پر کردن دندان در دوران بارداری

شما می توانید هنگام قرار دادن یا برداشتن و پر کردن دندان، در معرض استنشاق بخار جیوه ناشی از پر کننده های آمالگام قرار بگیرید. اگرچه دانستن این که پر کننده های آمالگام موجود در دهان خطر سمی جیوه را برای جنین در دوران بارداری ایجاد نمی کند، بسیار دلگرم کننده است، اما با این حال به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، در صورت امکان باید از هرگونه اقدامات غیر ضروری مربوط به آمالگام در این دوران اجتناب کنید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

مراقبت از الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی

به ارتودنسی اینویزیلاین، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی بی رنگ هم گفته می شود. این دستگاه ارتودنسی در واقع الاینرها و پلاک های شفافی هستند که از آن ها برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. در واقع همانطور که در نامش پیداست این درمان ارتودنسی، کاملا نامرئی و شفاف است.

آن ها بعد از اینکه از دندان بیمار اسکن دیجیتال تهیه و با نرم افزارهای خاص طراحی و ساخت شد، با استفاده از نیروی ملایم و مداومی، دندان ‌ها را بدون این که دردسر وجود سیم ها و براکت های فلزی برای فرد وجود داشته باشد در موقعیت منظم خود حرکت می دهند.  

مراقبت از ارتودنسی شفاف در حین درمان

یکی از مهم ترین مزیت ها و برتری های این ارتودنسی به نسبت ارتودنسی دندان ثابت در این است که، مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان در صورت استفاده از ارتودنسی شفاف بسیار آسان ‌تر از ارتودنسی ثابت و فلزی است. به این دلیل که می توان هنگام غذا خوردن و مسواک زدن، این پلاک های شیشه ای رنگ را از دهان خارج کرد. نحوه مراقبت از دهان و دندان و همچنین پلاک اینویزیلاین در طول درمان به شرح زیر است:

·         قبل از غذا خوردن اینویزیلاین را از دهان خود خارج کنید.

·         روزانه حداقل دو بار پس از غذا خوردن، دندان‌های خود را مسواک زده و نخ دندان بکشید.

·         قبل از گذاشتن اینویزیلاین روی دندان خود، آن را با ملایمت با آب ولرم و مسواک بشویید. توجه داشته باشید که مسواک زدن محکم بر روی پلاک ‌ها باعث خش افتادن روی پلاک ها می شود.

·         در مواقعی که الاینرها در داخل دهانتان است از جویدن آدامس و سیگار کشیدن پرهیز کنید زیرا این کارها باعث تغییر رنگ و تغییر شکل الاینرها می شود.

·         در مواقعی که پلاک را از دهان خود خارج می کنید حتما در جعبه مخصوص خود قرار دهید تا از شکستن یا گم شدن پلاک ها جلوگیری کنید.

·         هنگامی که پلاک ها در دهانتان است، نوشیدنی های رنگی نیز مصرف نکنید زیرا باعث رنگ گرفتن الاینرها می شود. توصیه می شود که در هنگام وجود الاینرها در دهان فقط آب بنوشید.

چه زمانی ها باید از اینویزیلاین ها استفاده کنیم؟

همان طور که گفتیم؛ اینویزیلاین‌ها باید در تمام طول مدت شبانه روز روی دندان‌های شما قرار گیرد و تنها در زمان غذا خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن اجازه خارج کردن آنها از دهان خود دارید. در صورتی که به طور مرتب از این پلاک‌ها استفاده نکنید (روزانه ۲۲ ساعت) احتمال اینکه به نتیجه مطلوب برسید تقریبا صفر است.

ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین) انقلابی در درمان ارتودنسی

ارتودنسی اینویزیلاین یا بی رنگ در واقع یک روکش شفاف پلاستیکی با جنس بسیار مقاوم است که پس از قالب گیری روی دندان شما قرار می گیرد. این ارتودنسی نسبت به سایر ارتودنسی ها هزینه بالاتری دارد و همچنین طرفدارهای زیادی هم دارد. در واقع این ارتودنسی به این دلیل که براکت، سیم و گیره خاصی ندارد و فقط یک ارتودنسی بی رنگ شفاف روی دندان قرار می گیرد، باعث می‌ شود که شما لبخند زیباتری هم داشته باشید.

ارتودنسی نامرئی چگونه کار می کند؟

همانطور که می دانید، ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی شامل ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و اینویزیلاین دارد که هر کدام از این دستگاه های ارتودنسی دندان بسته به نوع دستگاه به روش های مختلفی فشار مورد نیاز برای بهبود وضعیت دندان ها را وارد می کنند. ارتودنسی سرامیکی و لینگوال مانند براکت‌ های فلزی سنتی از طریق براکت ها سیم های ارتودنسی و ارتودنسی اینویزیلاین و یا بی رنگ به کمک پلاک های متحرک شفاف خود این فشار را به دندان ها وارد کرده و باعث می ‌شوند به تدریج به موقعیت صحیح خود بروند.

ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین)

انقلاب واقعی در ارتودنسی نامرئی زمانی اتفاق افتاد که الاینرهای شفاف یا همان اینویزیلاین ها معرفی شدند. این الاینرها و در واقع پلاک های ارتودنسی، شفاف و متحرک هستند و سازگاری کامل با دندان های بیمار دارند. در واقع الاینرها برای حرکت تدریجی دندان ها تا رسیدن به تراز صحیح فشار وارد می کنند. در طول درمان با ارتودنسی اینویزیلاین، پزشک متخصص در جلسه اول تعدادی پلاک به شما می دهد و شما باید هر دو هفته یکبار یک پلاک شده جدید را در دهان خود بگذارید.

این ارتودنسی بی رنگ و شفاف برای درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندان و فک کاربرد دارد و نمی توان از آن برای ناهنجاری های شدید استفاده کرد. به لطف این تراز کننده های شفاف، بیمار می تواند بهداشت دهان و دندان بهتری داشته باشد و نیازی به رعایت رژیم غذایی خاصی در طول درمان ارتودنسی نیست زیرا می تواند این پلاک ها را هنگام غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خود در بیاورد و دوباره بر روی دندان های خود قرار دهد.

مدت زمان درمان ارتودنسی نامرئی

مدت زمان درمان ارتودنسی نامرئی بین 6 الی 36 ماه است، البته ممکن است در مواردی این مدت زمان کوتاه تر یا طولانی تر شود. مدت زمان ارتودنسی نامرئی بسته به نوع و شدت مشکل ما، نوع درمان ارتودنسی انتخابی و میزان رعایت و ممارست ما در استفاده از پلاک های درمانی ممکن است کمی متفاوت باشد.

زمان استفاده و عدم استفاده از لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت ها یک سری پوسته های نازک هستند که کاملا متناسب با شکل و ویژگی های دندان های هر شخص به صورت کاملا منحصر به فرد برای او ساخته می شوند. برای ساخت این پوسته ها، مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ خود دندان دارند.

در این نوع درمان، پزشکان قادرند که مواردی مانند رنگ، ظاهر، اندازه و طول هر دندان را تغییر دهند تا فرد تحت درمان، لبخندی گیراتر و جذاب تر داشته باشد. لمینت دندان شامل 2 نوع لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی ( که ونیرهای کامپوزیت هم نام دارند) می شود که تفاوت هایی باهم دارند.

مقایسه لمینت دندان و ونیر کامپوزیت

لمینت سرامیکی روکش های نازکی از جنس سرامیک (پرسلن) است که بعد از قالب گیری و ساخت در آزمایشگاه، روی دندان ها چسبانده می شود. این روکش ها به صورت بسیار طبیعی عیوب دندان ها را می پوشاند. برای نصب روکش لمینت بر روی دندان ها، لازم است تا کمی از مینای دندان تراش داده شود. معمولا افراد لمینت سرامیکی دندان را با همان نام لمینت دندان می شناسند. لمینت دندان دچار تغییر رنگ نمی شود و این یکی از مهم ترین ویژگی های لمینت است.

ونیرهای کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری به نسبت لمینت دندان دارند؛ اما یک در آن از بین برده نمی شود. ونیرهای کامپوزیتی در مطب توسط دندانپزشک ساخته می شود و معمولا در همان روز روی دندان های فرد نصب می شود و همین کار یکی از دلایلی است که هزینه کامپوزیت دندان را از لمینت دندان کمتر کرده است. اما لازم به ذکر است که در صورت انجام لمینت یا کامپوزیت دندان در مراکز دندانپزشکی شبانه روزی هزینه های شما بسیار کمتر خواهد بود.

کاربرد لمینت و کامپوزیت دندان

از کامپوزیت و لمینت دندان برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

·         ترمیم دندان های کج

·         ترمیم دندان های شکسته

·         سفید کردن قوی دندان ها

·         فاصله بین دندانها

·         دندان های ساییده شده

چه زمانی نباید از کامپوزیت و لمینت استفاده کرد؟

در شرایط زیر استفاده از کامپوزیت و لمینت دندان توصیه نمی شود:

·         در صورت پوسیده بودن دندان ها و بیماری لثه در فرد.  در این صورت ابتدا باید این مشکلات را رفع کرد و سپس ونیرهای دندان نصب شوند.

·         در صورتی که مقدار بسیار زیادی از ساختار دندان ها از بین رفته باشد. در این حالت دندان ها برای انجام ونیر مناسب نمی باشند.

·         دندان هایی که مشکلات شدیدی دارند باید از ارتودنسی دندان استفاده کنند و لمینت و یا کامپوزیت درمان مناسبی برای این مشکلات نیستند.

مقایسه سوناتاLF با اپتیما 2016

سوناتا LF تولید شده شرکت خودروسازی هیوندای و کیا اپتیما محصول شرکت کیاموتورز است که رقیبان کره ای یکدیگر هستند و ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه کیا اپتیما 2016 و هیوندای سوناتا LF بپردازیم. شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرد، در سال 1997 در جریان بحران مالی پیش آمده در آسیا دچار ورشکستگی شد و توسط شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای موتور در سال 1998 خرداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

درست است که این شرکت به عنوان زیرمجموعه شرکت هیوندای به حساب می آید، اما این 2 شرکت به هیچ عنوان یکی نیستند. دو نمونه از مشهورترین محصولات این دو کمپانی خودروساز هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما می باشد.

هیوندای سوناتا LF

هیوندا سوناتا از سال 1986 وارد بازار جهانی و از سال 2004 وارد ایران شد و تا به امروز در 8 نسل تولید شده است. سوناتا LF به نسبت مدل قبلی خود یعنی سوناتا YF از نظر ظاهری پیشرفت عالی ای داشته اما نتوانسته فروش بالای مدل قبلی خود را تجربه کند. زیرا برای برطرف کردن ضعف های مدل قبلی هزینه بالایی داشته و در نتیجه قیمت سوناتاLF  نیز متعاقبا از نسل قبلی خود بالاتر بوده که باعث خرید  کمتر این خودرو از کمپانی هیوندای شده است.

این خودرو 4 سیلندر بوده و قدرت موتور آن 171 اسب بخار است. همچنین مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر 12.7 لیتر در 100 کیلومتر است و حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آپشن ‌های سوناتا LF

·         ترمز ضد قفل ABS

·         ده کیسه هوا

·         سنسور پارک در جلو و عقب

·         سیستم خودکار از بین برنده بخار شیشه جلو

·         و ...

کیا اپتیما JF

کیا اپتیما از محبوب ترین خودروهای خارجی در ایران است که از سال 2005 وارد بازار جهانی شده است. این خودرو 4 سیلندر بوده و قدرت موتور آن 172 اسب بخار است. مصرف سوخت شهری آن 11.9 لیتر در 100 کیلومتر است.

سوناتا LF یا اپتیما 2016 کدام بهتر است؟

با اینکه سوناتا ال اف آپشن های بسیار زیادی دارد ولی در میدان نبرد با کیا اپتیما 2016، کیا اپتیما بسیار چالاک تر است و کیفیت سواری آن نیز بهتر بوده و همچنین مصرف سوخت کیا اپتیما به نسبت خودروی رقیب خود کمتر است.

برای خرید قطعات کیا و هیوندای به نمایندگی های رسمی آنها مراجعه کرده تا بتوانید از اصل بودن قطعات خریداری شده اطمینان حاصل کنید.

معرفی 3 غذای کم کالری و سیرکننده

برخلاف تصوری که افراد زیادی از رژیم دارند، رژیم لاغریی به معنای خوردن غذاهای بدمزه و همینطور گرسنه ماندن نیست. بلکه بهترین راه برای کاهش وزن و لاغری، کاهش کالری دریافتی است. برای اینکار لازم است تا انواع غذاهای کم کالری و سیرکننده مصرف کرد. نکته ای که در این حین باید به آن توجه کرد این است که بعضی غذاها کالری پائینی دارند اما برای بدن مفید هم نیستند. در مقابل بعضی غذاها در عین داشتن کالری پایین، سرشار از مواد مغذی بوده و می توانند فرد را مدت زمان بیشتری سیر نگه دارند.

غذاهای صفر کالری

غذاهای صفر کالری یا کالری منفی به غذاهایی گفته می شود که کالری ‌ای که بعد از خوردن آن برای جویدن، هضم و سوخت و ساز مصرف می‌ کنید، از کالری خود غذا بیشتر است.

3 نمونه از کم کالری ‌ترین غذاها

در ادامه به معرفی تعدادی از کم کالری ترین غذاها می پردازیم که تهیه آن برای شما نیز راحت باشد.

ماکارانی کدو سبز

کدوسبز یکی از سبزیجات پرخاصیتی است که راه های مختلفی برای مصرف آن در وعده های غذایی وجود دارد. مصرف غذای رژیمی با کدو در بین افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار پرطرفدار است . یکی از لذیذترین غذاهایی که می توان با کدوسبز تهیه کرد، ماکارانی کدوسبز است که میزان کالری آن 184 است. استفاده از آب سبزیجات پخته شده به عنوان سس هم به غذای شما طعم جذابی می دهد.

استیک گوشت با سس قارچ

نوع طبخ غذا نیز علاوه بر میزان کالری خود آن ماده غذایی، در کم کالری بودن نهایی غذا تاثیرگذار است. مصرف گوشت به اندازه مناسب آن برای بدن مفید است. همچنین وجود قارچ در کنار آن به دلیل فیبر زیادی که دارد باعث سیر نگهداشتن طولانی مدت فرد می شود. به همین دلیل است که انواع غذای رژیمی با قارچ در برنامه های لاغری بسیار دیده می شود. استیک گوشت با سس قارچ یکی از غذاهای پروتئین دار کم کالری است که شما با خوردن آن تنها ۲۰۳ کالری دریافت خواهید کرد.

خوراک بامیه با مرغ

هیچکش از تنوع غذای رژیمی با مرغ بی اطلاع نیست. همیشه خوراک بامیه را با گوشت تکه ای تست کرده اید. پیشنهاد ما به شما این است که این دفعه این غذا را با مرغ امتحان کنید و کالری کمی دریافت کنید. هر وعده از این غذای خوشمزه تنها ۱۱۳ کالری دارد. سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی که در این خوراک به کار می روند به دلیل فیبر بالایی که دارند، باعث سیری طولانی تری می شود.

منبع: https://www.sira.fit/

با عوارض عمل اسلیو معده آشنا شوید

یکی از روش های لاغری، عمل های جراحی هستند که میزان غذای دریافتی را به وسیله کاهش اندازه معده، به حداقل می ‌رسانند. این گونه عمل ها به دلیل عوارضی که دارند، اصولا به عنوان گزینه آخر در نظر گرفته می شوند. هر عمل جراحی لاغری مزایا و معایب خاص خود را دارد. بعضی از آن‌ ها آسیب کمتری نسبت به بقیه روش ها به بدن وارد می کنند.

شما می ‌توانید با جراحان متخصص چاقی مشاوره ‌ای داشته باشید تا مؤثرترین روش درمانی را شناسایی کرده و از اهداف کاهش وزن خود بیشترین بهره را ببرید. البته این مورد را نیز باید در نظر داشت که جراحی های لاغری اگر همراه با ورزش و رژیم های غذایی نباشند؛ امکان بازگشت وزن وجود دارد.

جراحی اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده یکی از کم خطر ترین و کم تهاجمی ترین عمل های لاغری است که در آن جراح اسلیو 70 الی 80 درصد حجم معده را از بدن خارج کرده و با این کار باعث می شود که فرد حجم غذای کمتری بتوان مصرف کند و درنتیجه آن کالری کمتری دریافت کرده و لاغر شود.

عوارض عمل اسلیو معده

عوارض عمل اسلیو معده احتمالی هستند و ممکن یک یا چندتا از آنها برای فرد پیش آید. مهم ترین عوارض اسلیو معده شامل موارد زیر می شود:

ریزش مو

ریزش مو بعد از انجام عمل اسلیو معده، کاملا طبیعی است و به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن بر اثر کاهش مصرف مواد غذایی مختلف اتفاق میفتد. این مشکل را پزشک متخصص با تجویز ویتامین ها و مواد مغذی تا حد زیادی کنترل می کند.

افتادگی پوست

وقتی فردی یکباره و در مدت زمان کمی وزن زیادی را از دست می دهد، این احتمال وجود دارد که دچار افتادگی پوست شود که کاملا طبیعی است. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا می توان این مشکل را با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی و در مرحله آخر با جراحی زیبایی حل کرد.

خونریزی از خط منگنه

بعد از برش معده و خارج کردن بخشی از آن طی عمل اسلیو، محل برش توسط ابزاری به نام استپلر منگنه زده می شود. در صورت عدم تبحر جراح اسلیو ممکن است از محل خط منگنه، خونریزی اتفاق بیفتد.

تغییر اخلاقیات فرد

در اکثر افرادی که تحت عمل اسلیو معده قرار می گیرند احتمال تغییر در اخلاقیات و خلق و خوی آنها وجود دارد. در این صورت برخی از افراد به دلیل کاهش وزن، تولید هورمون های استروژن و تستوسترون آنها دچار اختلال می شود و احتمال افسردگی هم وجود دارد.

جراح مناسب اسلیو معده کیست؟

اسلیو معده یکی از کم خطر ترین و رایج ترین عمل های لاغری است که در طی آن 70 الی 80 درصد حجم معده از بدن فرد خارج می شود و به دلیل کاهش حجم معده، میزان غذای مصرفی فرد و در نتیجه کالری دریافتی نیز کاهش پیدا می کند و به مرور کاهش وزن چشمگیری برای فرد اتفاق میفتد. دوره نقاهت عمل اسلیو معده بسیار کوتاه است و 60 تا 70 درصد از وزن بیمار طی آن کاهش پیدا می کند.

یکی از مهم ترین عواملی که در نتیجه بخش بودن عمل اسلیو معده تاثیرگذار است، انتخاب کاندیدای مناسب برای آن است. در صورت انتخاب فرد نامناسب برای این عمل، نمی توان انتظار نتیجه خوب و بدون عوارضی را داشت. عمل جراحی اسلیو معده برای افراد حجیم خواری که دچار چاقی مفرط هستند و شاخص توده بدنی آنها بالای 35 بوده، مناسب است. این در حالی است که متاسفانه بعضی از پزشکان و جراحان این حوزه، بدون توجه به این موارد و صرفا برای کسب درآمد بیشتر حاضر به عمل کردن افرادی می شوند که گزینه مناسبی برای این عمل لاغری نیستند.

برای افراد ریزه خوار نیز روش جراحی ای که پیشنهاد می شود عمل بای پس معده است و اگر به جای بای پس معده تحت درمان اسلیو معده قرار بگیرند، احتمال دارد که دچار استپ وزنی و حتی بازگشت وزن شوند.

جراح لاغری برای عمل اسلیو معده

جراحی های لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده که برای کاهش وزن هستند، عمل هایی کاملا تخصصی بوده و طبق گفته انجمن بین المللی جراحان چاقی، جراحان عمومی ای که تخصص لاپاراسکوپی ندارند نباید این عمل جراحی را انجام دهند.

هر چه جراح لاغری  و لاپاراسکوپی بهتر و پیشرفته تری داشته باشید، احتمال بروز خطر و عوارض ناشی از عمل کمتر خواهد بود. به طوری که احتمال بروز عوارض اسلیو معده مانند باز شدن بخیه ها، گشاد شدن معده بعد از گذشت چند سال، نشت مواد غذایی از محل منگنه، سنگ کیسه صفرا و ... در صورتی که توسط فلوشیپ های فوق تخصصی جراحی لاغری و لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شود بسیار کم و نزدیک به صفر خواهد بود.

بنابراین چنانچه در انتخاب جراح و نوع عمل خود دقت لازم را به خرج دهید و همچنین به خوبی نکاتی که پزشک متخصص به شما توصیه می کند را انجام دهید، احتمال بروز عوارض بعد از عمل اسلیو به صفر می رسد و همچنین از شر چاقی و بیماری های مرتبط به چاقی مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آرتروز مفاصل و .... هم خلاص می شوید.

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->