ارتودنسی زبانی یا ارتودنسی لینگوال چیست؟

می دانیم که هدف ارتودنسی دندان، برطرف کردن ناهنجاری های مربوط به فک و دهان، صاف و مرتب کردن دندان ها است. ارتودنسی دندان به دو دسته اصلی ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود که هر کدام انواع خاص خود را دارد. اما چیزی که مشترک است این است که در ارتودنسی ثابت، اصلاح دندان ها توسط براکت ها و سیم های ارتودنسی انجام می شود که به دندان های فرد چسبانده می شود.

ارتودنسی زبانی یا پشت دندانی

در روش های معمولی ارتودنسی دندان، براکت ها و سیم ها در سطح بیرونی دندان ها قرار می گیرند؛ به طوری که کاملا قابل مشاهده هستند. برای افرادی که تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی در دهان خود ندارند، ارتودنسی زبانی یا از پشت دندان یکی از پیشنهادات متخصصان ارتودنسی است.

بریس ها در ارتودنسی زبانی مشابه بریس های فلزی رایج شامل براکت و سیم هستند، با این تفاوت که در بریس زبانی، براکت ها روی سطح داخلی دندان ها قرار می گیرند و دیگر قابل مشاهده نیستند. در این ارتودنسی بریس ها باید با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار و به صورت سفارشی ساخته شوند.

مراقبت های دندانی در ارتودنسی زبانی

در این ارتودنسی دندان به دلیل قرارگیری براکت های ارتودنسی در سطح داخلی دندان ها، رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن مشکل است. در صورتی که از ارتودنسی زبانی استفاده می کنید، همانند قبل بایستی پس از صرف هر وعده غذایی دندان های خود را با دقت و به آرامی مسواک بزنید و همچنین نخ دندان بکشید.

نخ دندان کشیدن با وجود براکت ارتودنسی روی دندان ها کمی دشوار است. به همین دلیل برخی از افراد برای انجام این کار از وسیله ای به نام واتر پیک استفاده می کنند که تمیز کردن اطراف براکت را نسبت به نخ دندان معمولی ساده تر می کند.

مزایای ارتودنسی زبانی یا لینگوال

·         این ارتودنسی به دلیل محل قرارگیری اش، جزو انواع ارتودنسی نامرئی به حساب می آید و قابل مشاهده نیست.

·         با به کارگیری ارتودنسی زبانی می توان بسیاری از مشکلات پیچیده دندانی را نیز اصلاح کرد.

·         در این درمان ارتودنسی به دلیل این که این لکه ها و تغییر رنگ در پشت دندان ایجاد می شود، قابل روئت نخواهند بود.

معایب ارتودنسی زبانی یا لینگوال

·         یکی از اصلی ترین معایب استفاده از ارتودنسی زبانی این است که جای گذاری دستگاه ارتودنسی در این روش دشوار است و در واقع سخت ترین درمان ارتودنسی محسوب می شود.

·         در ارتودنسی زبانی رعایت بهداشت دندان ها و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نسبت به سایر درمان ها دشوارتر است.

·         در روز های اول پس از انجام ارتودنسی زبانی معمولا صحبت کردن با کمی مشکل همراه خواهد بود.

·         در ارتودنسی زبانی به دلیل برخورد زبان با براکت ها ممکن است زبان خراشیده شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در چیست؟

 

لمینت و کامپوزیت دندان هر دو برای زیباسازی دندان ها و رفع عیوب ظاهری آن ها کاربرد دارند اما تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند که در ادامه قصد داریم تا درباره تفاوت های این دو روش ترمیم و زیبایی دندان صحبت کنیم.

کاربرد لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

به طول کلی ونیرهای دندان لایه بسیار نازک از جنس کامپوزیت یا پرسلن هستند که به منظور بهبود رنگ و ظاهر دندان روی دندان های فرد قرار می گیرد. در صورتی که هر کدام از این روش ها به درستی و توسط دندانپزشک متخصص و متبحر انجام شود نتایج درخشانی در بهبود ظاهر شخص ایجاد خواهد کرد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در چیست؟

از جمله تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان عبارتند از:

مدت زمان نصب

کامپوزیت دندان چون نیازی به تراش دندان ندارد، نصب آن اصولا در یک جلسه انجام می شود و دندانپزشک در عرض 1 الی 2 ساعت این کار را انجام می دهد. اما نصب لمینت دندان زمانبر است و نیاز است که حداقل دو جلسه به مطب دندانپزشک مراجعه کرد. در جلسه اول دندانپزشک از دندان های شما قالب می گیرد و آن را به لابراتوار ارسال می کند و پس از گذشت حدود 2 هفته لمینت های سفارشی شما آماده می شود و در جلسه دوم متخصص زیبایی لمینت ها را توسط مواد مخصوصی به دندان های شما می چسباند.

ماندگاری

طول عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان به نسبت لمینت دندان کمتر است که آن هم به دلیل ترکیبات به کار رفته در هر کدام از ونیرهای دندانپزشکی است.

استحکام و مقاومت

استحکام و مقاومت لمینت های سرامیکی بسیار بیشتر از لمینت های کامپوزیتی است. در صورت سهل انگاری در مراقبت از کامپوزیت دندان احتمال تغییر رنگ آن زیاد است و در صورتی که فشار زیادی به آن وارد شود احتمال شکستگی آن به نسبت لمینت های سرامیکی بسیار بیشتر است.

هزینه

همان طور که تا به اینجای این نوشتار متوجه شدید مزایای لمینت دندان بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است که همین مزایا دلیل گران بودن قیمت لمینت دندان به نسبت کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت؟

انتخاب بین لمینت و کامپوزیت دندان کاملا بستگی به شرایط دندان فرد، تشخیص دندانپزشک و نظر بیمار بستگی دارد. به طور کلی از هر دو روش لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی می توان برای اصلاح طرح لبخند استفاده کرد و هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند. پس نمی توان به قطع گفت که کدام روش بهتر از دیگری است.

کاربرد کامپوزیت دندان چیست؟

 

کامپوزیت دندان یک درمان در دندانپزشکی می باشد که به دو منظور ترمیم دندان و جهت تغییر سایز، فرم و رنگ دندان استفاده می شود. کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل از جنس رزین هم رنگ دندان است که بر روی دندان فرم داده می شود و به کمک اشعه مخصوص سفت می شود.

ونیرهای دندانپزشکی به دو دسته لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی تقسیم بندی می شوند. در واقع وقتی صحبت از کامپوزیت می شود، منظور همان ونیر کامپوزیتی است و هر زمان که صحبت از لمینت دندان می شود، منظور همان ونیر سرامیکی است.

کاربرد کامپوزیت دندان

در موارد زیر دندانپزشک ممکن است کامپوزیت دندان را به شما پیشنهاد دهد:

·         در صورتی که یک یا تعدای از دندان های شما دچار لب پریدگی شده باشد.

·         در صورتی که فاصله بسیار جزئی بین دندان های شما وجود داشته باشد.

·         در صورتی که تنها ایراد دندان های شما تغییر رنگ باشد.

لمینت سرامیکی و کامپوزیتی به راحتی در ظاهر لبخند شما قابل تشخیص هستند. برای مثال کامپوزیت های دندان کمی برجسته می باشند و در صورتی که دندان های طبیعی شما درشت و برجسته باشد، کامپوزیت برای شما مناسب نخواهد بود و باید از لمینت دندان استفاده کنید.

کامپوزیت دندان چند سال دوام دارد؟

به طور کلی، عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و با مراقبت های فرد این طول عمر می تواند متفاوت باشد. اما کامپوزیت های دندانی به طور کلی بین 5 تا 10 سال عمر می کنند و به عنوان یک درمان دائمی به حساب نمی آیند.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

ماکروفیل یا دانه درشت

کامپوزیت ماکروفیل یا همان دانه درشت از ذرات ۱۰ الی ۱۵ میکرومتری تشکیل می شود. در نتیجه، کامپوزیت دانه درشت دوام و مقاومت بیشتری برای دندان ها به همراه دارد و شخص مدت بیشتری می تواند از آن استفاده مفید داشته باشد.

میکروفیل یا ریزدانه

کامپوزیت دندان میکروفیل نسبت به دانه درشت از ذرات کوچکتری برای پولیش دندان ساخته می‌شود و همین موضوع موجب شده است ظاهر دندان ها کاملاً صاف، یکدست و طبیعی بدست آید. اما در عوض دوام و استحکام کامپوزیت در این مدل کمتر است.

کامپوزیت هیبریدی

این مدل کامپوزیت دندان با ارائه ذرات مختلف استفاده گسترده تری در اختیار دندانپزشکان قرار داده است. مزیت کامپوزیت های هیبریدی مقاومت بسیار خوب آنها در برابر ساییدگی و ضربه است.

نانو کامپوزیت

نانوکامپوزیت دندان جزء کاربردی ‌ترین نوع مواد حاضر است که به منظور رفع مشکلات ایجاد شده در کامپوزیت های هیبریدی استفاده می شود. اندازه ذرات این مدل کامپوزیت حدود ۲۰ نانومتر است که در برابر ساییدگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

درمان چاقی چه مزایایی برای فرد دارد؟

 

چاقی یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است. اما با استفاده از روش‌ های مناسب، می ‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد و از مزایای یک بدن متناسب بهره ‌مند شد. برای این افراد بهترین و مؤثرترین روش کاهش وزن و رسیدن به سلامتی، انجام عمل جراحی لاغری است.

3 مزیت برتر درمان چاقی چیست؟

درمان چاقی علاوه بر ساخت یک اندام زیبا و متناسب برای شما، مزیت های بسیاری نیز برای شما دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش هزینه‌ های پزشکی

درمان چاقی به دلایل مختلفی می ‌تواند باعث کاهش هزینه‌ های پزشکی شود. افراد چاق ممکن است به بیماری ‌های مزمنی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری ‌های قلبی عروقی و بیماری ‌های تنفسی مبتلا شوند. درمان چاقی و کاهش وزن، می ‌تواند به عنوان یک راه پیشگیری و درمان برای این بیماری‌ ها عمل کند و از مراجعات پزشکی مکرر جلوگیری کند.

همچنین درمان چاقی باعث کاهش هزینه ‌های دارویی و درمانی بیماری‌ های مزمن مرتبط با چاقی می ‌شود. به عنوان مثال، درمان بیماری دیابت نوع ۲ برای یک فرد چاق می‌ تواند بسیار هزینه بر باشد، اما درمان چاقی و کاهش وزن می ‌تواند باعث کاهش هزینه‌ های پزشکی مرتبط با دیابت شود.

بهبود عملکرد جنسی

چاقی می ‌تواند بر عملکرد جنسی، تأثیر بسزایی داشته باشد. در واقع چاقی می ‌تواند به دلیل ایجاد مشکلات عملکردی و فیزیکی، بر روی عملکرد جنسی نیز تأثیر منفی بگذارد. برای مثال، چاقی می‌ تواند به طور مستقیم بر روی قابلیت ایجاد و نگه داشتن ارتباط جنسی تأثیر بگذارد. همچنین می ‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند کمبود توانایی جسمی، تنگی نفس و خستگی شود که همگی به طور مستقیم می ‌توانند بر عملکرد رابطه جنسی فرد تأثیر بگذارند.

افزایش طول عمر

بر اساس آمارهای موجود در نتیجه تحقیقات انجام شده، چاقی می‌ تواند باعث کاهش طول عمر افراد دارای اضافه وزن شود. افراد چاق و دارای اضافه وزن، با خطر ابتلا به بیماری ‌های مزمنی همچون بیماری‌ های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، بیماری ‌های صفراوی و حتی برخی از بیماری ‌های سرطانی مواجه هستند. به علاوه، افراد چاق و دارای اضافه وزن اغلب با مشکلات تنفسی، اختلالات خواب و ... نیز مواجه هستند که باعث کاهش کیفیت زندگی و در نهایت کاهش طول عمر می‌ شوند.

با درمان چاقی و رسیدن به کاهش وزن، خطر ابتلا به بیماری ‌های مزمن کاهش پیدا می کند و در نتیجه، احتمال افزایش طول عمر نیز بالاتر می رود. برای مثال، یک مطالعه نشان داد که کاهش وزن تنها ۵ درصدی، می ‌تواند میانگین طول عمر را به میزان ۳-۴ سال افزایش دهد.

روش های مراقبت از کلاه گیس چگونه است؟

 

کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس زنانه یا مردانه استفاده می کنند.

کلاه گیس ها را از نظر اندازه به سه دسته کلاه گیس کوتاه، کلاه گیس متوسط و بلند تقسیم می کنند و همچنین از نظر جنسیتی هم این نوع کلاه گیس ها به کلاه گیس زنانه و مردانه دسته بندی می شوند؛ که هر کدام از انواع کلاه گیس تنوع بسیار بالایی دارند.

نکات مهم در هنگام خرید کلاه گیس مناسب

در ابتدا باید درباره چگونگی انتخاب کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ پوست اطلاعاتی جمع آوری کنید و بعد از آن نیاز است تا چند نکته مهم قبل از خرید کلاه گیس مناسب را نیز بدانید که مهم ترین آنها عبارتند از:

·         حساسیت به کلاه گیس های طبیعی بسیار کمتر از کلاه گیس های مصنوعی اتفاق می افتد.

·         قیمت کلاه گیس طبیعی از کلاه گیس مصنوعی بیشتر است. (به دلیل طبیعی بودن)

·         در هنگام خرید کلاه گیس، به اندازه کلاه زیرین و بافت توری کلاه گیس توجه داشته باشید تا موها و پوست سرتان در حین استفاده از کلاه گیس آسیبی نبیند.

روش های مراقبت از کلاه گیس

بدون شک نگهداری و مراقبت صحیح از کلاه گیس ها باعث حفظ شکل ظاهری مناسب و افزایش طول عمر آنها می شود. از جمله روش های مراقبت از کلاه گیس عبارتند از:

از شامپوهای معمولی برای شستن کلاه گیس استفاده نکنید: برای شستشوی کلاه گیس باید از شامپوهای مخصوص کلاه گیس های طبیعی یا مصنوعی خریداری کنید و به هیچ عنوان از محصولات پارابن دار استفاده نکنید.

کلاه گیس خود را درست شانه بزنید: برای شانه زدن کلاه گیس از شانه های دانه درشت یا برس سیمی استفاده کنید. لازم به ذکر است که برس های موی معمولی مناسب شانه زدن کلاه گیس ها نیستند چرا که ممکن است باعث کشیده شدن الیاف کلاه گیس شوند. اگر موی کلاه گیس بلند است، ابتدا قسمت شاخه موها را شانه کنید و کم کم به سمت ریشه بروید.

در هنگام شانه زدن موهای متوسط هم حواستان باشد که این موها سریع گره می خورند؛ پس با ملایمت این کار را انجام دهید. در صورتی که موهای کلاه گیس کوتاه است، با انگشت هایتان هم می توانید آنها را مرتب کنید و نیازی به شانه زدن نیست.

انواع استپ وزن و روش های درمان آن

 

در ابتدای مسیر لاغری همه چیز خوب است و کاهش وزن با سرعت خوبی پیش می رود. از یک جایی به بعد به یکباره این کاهش وزن متوقف شده و وزن شما هیچ تغییری نمی کند. در این حالت است که گفته می شود شما دچار استپ وزن شده اید.

در این مقاله قصد داریم تا درباره استپ وزن و روش های برطرف کردن آن صحبت کنیم؛ اما زمانی می توان به دلایل و نحوه شکست استپ وزن پی برد که ابتدا با انواع آن آشنا باشید. انواع استپ وزن در صورت داشتن هر گونه رژیمی اعم از رژیم گیاهخواری رژیم  یا همه چیز خواری عبارتند از:

استپ وزن کاذب

استپ وزن کاذب ممکن است بنابر دلایل مختلف رخ می دهد که این توقف وزن کاملا موقتی و کاذب است و با برطرف شدن دلایل، توقف وزن به طور کامل برطرف می شود.

دلایل استپ وزن کاذب

·         عدم رعایت رژیم غذایی

·         کاهش تحرک

·         نداشتن کالری شماری

·         تجمع مایعات در بدن

استپ وزن واقعی

این نوع استپ وزن زمانی رخ می دهد که وزن شما به دلیل سازگاری متابولیک (پاسخ بدن به کمبود کالری) متوقف شده است و برای گذر از آن نیاز است که اقداماتی انجام دهید که در ادامه این اقدامات را به شما آموزش خواهیم داد.

دلایل استپ وزن واقعی

·         کندی کاهش وزن به دلیل کاهش وزن زیاد

·         کاهش اثر حرارتی مواد غذایی

راه حل های شکست استپ وزن

از جمله راه حل های شکست استپ وزن عبارتند از:

حواستان به غذاهایی که می خورید باشد

شاید حجم غذای مصرفی شما کم باشد اما میزان کالری آن زیاد باشد و دچار کند شدن کاهش وزن شوید بنابراین حواستان به غذاهایی که می خورید و میزان کالری آنها باشد.

افزایش فعالیت بدنی

افزایش فعالیت بدنی تاثیر بسزایی در شکست استپ وزن دارد. انجام ورزش های قدرتی و همچنین ایروبیک و اینتروال با شدت بالا می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

مصرف فیبر را افزایش دهید

فیبرها به ویژه فیبرهای محلول مدت زمان بیشتری در معده باقی می مانند و کاهش احساس سیری می شود. توصیه ما به شما این است که روزانه 30 گرم از انواع فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل ها، انواع توت و .... مصرف کنید.

خواب کافی داشته باشید

خواب ناکافی می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد که یکی از این مشکلات چاقی و استپ وزن است. کم خوابی به دلیل کاهش سطح سوخت و ساز بدن و تغییراتی که در سطح هورمون ها ایجاد می شود باعث افزایش اشتها می شود.

فقط به عدد ترازو توجه نکنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در استپ وزن باید به آن توجه داشته باشید این است که به غیر از عددی که ترازو نشان می دهد به تغییر سایزتان هم توجه داشته باشید.

با انواع استپ وزن و روش های شکست آن آشنا شویم

 

در این مقاله قصد داریم بر روی روش های شکست استپ وزن تمرکز کنیم، اما برای رسیدن به آنها در ابتدا باید با انواع آن آشنا شد. انواع استپ وزن شامل موارد زیر است:

استپ وزن کاذب: استپ وزن کاذب به دلایل مختلفی رخ می دهد و باید دانست که این توقف وزن، کاملا موقتی و کاذب است و با برطرف شدن دلایل ایجاد آن، توقف وزن به طور کامل برطرف می شود و می توان دوباره در جهت لاغری قدم برداشت.

استپ وزن واقعی: این نوع استپ وزن زمانی رخ می دهد که وزن شما به دلیل سازگاری متابولیک یا همان پاسخ بدن به کمبود کالری، متوقف شده است و برای گذر از آن نیاز است که اقداماتی انجام دهید که در ادامه این اقدامات را به شما آموزش خواهیم داد.

راه حل های شکست استپ وزن

در ادامه به معرفی تعدادی از روش های شکست استپ وزن می پردازیم.

گرفتن رژیم فستینگ یا روزه داری

اصول رژیم فستینگ به این صورت است که شما اجازه ندارید در طول 16 ساعت از شبانه روز چیزی بخورید و در 8 ساعت باقی مانده اجازه خوردن غذا را دارید. در طول 16 ساعت روزه داری، بدن پس از مصرف گلوکزها و گلیکوژن ها به سراغ مصرف چربی ها می رود که همین باعث کاهش وزن می شود.

کنترل استرس

استرس یکی از دلایل استپ وزن است که در صورت کنترل آن می توانید دوباره کاهش وزن مجدد را از سر بگیرید.

عدم قطع مصرف پروتئین

مصرف پروتئین ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن تا 100 کالری می شود و به دلیل اینکه این ماده مغذی خاصیت سیرکنندگی دارد باعث می شود که در طول روز کالری کمتری مصرف کنید.

افزایش فعالیت بدنی

افزایش فعالیت بدنی تاثیر بسزایی در شکست استپ وزن دارد. انجام ورزش های قدرتی و همچنین ایروبیک و اینتروال با شدت بالا می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

افزایش مصرف فیبر

فیبرها به ویژه فیبرهای محلول، مدت زمان بیشتری در معده باقی می مانند و باعث افزایش احساس سیری می شوند. توصیه ما به شما این است که روزانه 30 گرم از انواع فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل ها، انواع توت و .... مصرف کنید.

آب کافی بنوشید

نوشیدن حداقل 6 الی 8 لیوان آب در طول شبانه روز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. به غیر از آب، سایر نوشیدنی های کم کالری مانند چای سبز و قهوه نیز می توانند باعث افزایش متابولیسم و در نهایت مهار استپ وزن شود.

راهنمای انتخاب کلاه گیس متناسب با رنگ پوست

 

یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید کلاه گیس باید به آن توجه داشته باشید این است که چه نوع کلاه گیسی به رنگ پوست شما می آید. فرقی نمی کند که شما قصد خرید کلاه گیس مردانه یا زنانه را دارید؛ بلکه بهتر است با در نظر گرفتن اصولی که در ادامه می گوییم مناسب ترین کلاه گیس را برای خود انتخاب کنید.

کلاه گیس چیست؟

در ابتدای مقاله قصد داریم تا کلاه گیس را به شما معرفی کنیم و بعد از آن به سراغ تناسب آن با رنگ پوست برویم. کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس مردانه یا زنانه استفاده می کنند.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس شامل دو نوع کلاه گیس طبیعی و مصنوعی می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم:

کلاه گیس طبیعی: کلاه گیس های طبیعی از موی طبیعی انسان ساخته شده اند و برای افرادی مناسب است که قصد استفاده از کلاه گیس برای مدت زمان طولانی را دارند. البته قیمت کلاه گیس های طبیعی نسبتا بالا است که به طبیعی بودن این نوع کلاه گیس ها است.

کلاه گیس مصنوعی: خرید کلاه گیس مصنوعی به نسبت کلاه گیس های طبیعی از نظر اقتصادی به صرفه تر است اما در ساخت این نوع کلاه گیس ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است.

شایان ذکر است که کلاه گیس ها را از نظر اندازه به سه دسته کوتاه، متوسط و بلند تقسیم بندی می کنند و همچنین از نظر جنسیتی هم این نوع کلاه گیس ها به کلاه گیس مردانه و زنانه دسته بندی می شوند.

انتخاب کلاه گیس متناسب با رنگ پوست

افراد زیادی این اشتباه را می کنند که موقع خرید کلاه گیس تنوع به خرج می دهند و به سراغ رنگی می روند که متفاوت تر از رنگ موی خود است. این کار کاملا اشتباه است؛ بلکه پیشنهاد ما این است که رنگی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش را پس داده است.

همچنین می توانید طبق رنگ پوستتان کلاه گیس انتخاب کنید. رنگ پوست معمولا به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود که کلاه گیس متناسب با هر تناژ رنگی به شرح زیر است:

·         کلاه گیس مناسب برای تناژ رنگ پوست گرم: برای این افراد، کلاه گیس هایی با رنگ های قهوه ای، بلوند عسلی، مسی و رنگ هایی با تناژ قرمز مناسب هستند و جذابیت چهره شان را دو چندان می کند.

·         کلاه گیس مناسب برای تناسب رنگ پوست سرد: برای این افراد، کلاه گیس هایی با رنگ مشکی پر کلاغی، بلوند پلاتینی و قرمز آتشین مناسب هستند.

طرز تهیه 3 ماکارونی رژیمی را بیاموزید

ماکارونی یک غذای پر نشاسته است و خیلی از افراد تصور می کنند که با گرفتن رژیم لاغری، از خوردن آن محروم می شوند. این در حالی است که با تهیه ماکارونی رژیمی می توان در حین داشتن یک رژیم لاغری و کاهش وزن، از این غذای خوشمزه نیز محروم نشد.

ماکارونی رژیمی سبزیجات

تفاوت این ماکارونی رژیمی با ماکارانی های معمولی در مایه آن است. در تهیه این ماکارونی رژیمی فقط از سبزیجات استفاده می شود. نکته مهم در تهیه ماکارانی رژیمی این است که باید از روغن بدون ترانس استفاده شود تا چربی اشباع شده در آن کمتر شود و اضافه وزنی برای فرد ایجاد نکند.

طرز تهیه ماکارونی رژیمی با سبزیجات

·         در ابتدا پیاز را با روغن بدون ترانس تفت دهید.

·         هویج خرد شده، نخود سبز، لوبیا سبز خرد شده و قارچ را به همراه سیر به پیاز اضافه کرده و بگذارید تا به مدت 10 دقیقه با مقداری آب بپزد.

·         در این حین در یک قابلمه آب جوش، نمک و 1 قاشق روغن اضافه کنید و ماکارونی ها را در آن بریزید تا نرم شوند.

·         در آخر نیز مایه ماکارونی را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

لازم به ذکر است که می توان این غذا را با هر سبزیجاتی که بخواهید تهیه کنید، مانند کرفس و کدو. (غذای رژیمی با کدو)

ماکارونی رژیمی با سویا

همانطور که می دانید ماکارونی یکی از خوشمزه ترین غذاهای فرنگی است که طرفداران زیادی در تمام کشورها مخصوصا بین مردم ما دارد. مایه اصلی ماکارونی گوشت است، اما برای کسانی که ممنوعیت مصرف آن را دارند و از غذای رژیمی با گوشت محروم هستند و یا طرفدار انواع غذاهای بدون گوشت هستند، سویا بهترین گزینه جایگزین است.

طرز تهیه ماکارانی رژیمی با سویا

·         در ابتدا سویا را یک ساعت در آب خیسانده و آبکشی کنید. آن را با دست خوب فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

·         سپس پیاز را نگینی خرد کرده و با یک قاشق روغن بدون ترانس تفت دهید.

·         زردچوبه و رب گوجه را اضافه کرده تا عطر آنها آزاد شود.

·         سویا را به مواد اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید.

·         در مرحله بعد قارچ را به مواد افزوده و تفت دهید تا آب آن به طور کامل کشیده شود.

·         نمک، فلفل و آویشن را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید.

·         در حین درست شدن مواد، ماکارونی را به همراه مقداری نمک در آب در حال جوش ریخته و بگذارید بپزد.

·         بعد از پخت آن را همراه با آب سرد آبکش کنید و بگذارید تا آبش گرفته شود.

·         در مرحله آخر در ظرفی ماکارونی خود را کشیده و از مایه ای که از قبل آماده کرده اید به آن اضافه کنید.

منبع: مجله سلامتی سیرا

ریتینر ثابت ارتودنسی چیست؟ + مزایا و معایب آن

اگر دندان های کجی دارید یا وقتی دهان خود را می بندید فک بالا و پایین شما به خوبی در کنار هم قرار نمی گیرند، می توانید موقعیت دندان ها یا فک ها را اصلاح کنید که باید این مشکل را با مراجعه با متخصص ارتودنسی درمان کنید. در صورت نیاز به درمان ارتودنسی، از بریس های متحرک یا ثابتی استفاده می شود که با توجه به مشکل بیمار و شدت آن انتخاب می شوند.

در طی ارتودنسی، انواع بریس های دندانی شامل متحرک و ثابت بر روی دندان ها یا فک ها فشار وارد می کنند و آن ها را به تدریج حرکت می دهند. هنگامی که درمان پایان می یابد و بریس ها برداشته می شوند، نوبت به مرحله استفاده از نگهدارنده یا ریتینر است که شامل ریتینر ارتودنسی ثابت و متحرک هستند. این کار برای جلوگیری از بازگشت مجدد دندان ها به موقعیت اولیه انجام می شود.

ریتینر ثابت ارتودنسی چیست؟

ریتینر ارتودنسی، سیم نازک غیر فعالی است که به پشت دندان یا همان سطح زبانی چسبانده می شود. بیمار نمی تواند نگهدارنده ثابت را بردارد. این ریتینر ها به صورت اختصاصی برای هر بیمار فرم داده می شوند تا به خوبی دندانها را در موقعیت خود نگه دارند.

مدت زمان استفاده از ریتینر ثابت چقدر است؟

معمولا بعد از اتمام طول درمان و به تشخیص متخصص ارتودنسی، اقدام به برداشتن بریس های ارتودنسی ثابت و یا متحرک می کنند. اما ممکن است شرایط درمان در همه افراد به خوبی پیش نرود و متخصص مجبور به جایگزینی ریتینرها شود. اما معمولا 6 ماه برای استفاده از ریتینر ثابت مناسب می باشد و دندان ها فیکس می شوند.

مزایای استفاده از ریتینر ثابت

علت استفاده از این ریتینر ها این است که دندان ها صاف بمانند و تغییر موقعیت ندهند. حال اگر شما از ریتینر متحرک استفاده کنید ممکن است گاهی اوقات شرایطی پیش بیاید که یادتان برود از ریتینرها استفاده کنید. این کار باعث می شود دندان های شما اصلاح نشوند و باز هم دندانها به حالت اولیه باز می گردند. اما ریتینر ثابت توسط متخصص نصب می شود و دیگر نیازی نیست که همیشه در فکر آن باشید که مبادا یادتان برود.

معایب ریتینر ثابت

در صورتیکه با دندانهای جلویی غذاهای سفت گاز گرفته شود، نگهدارنده ثابت می تواند بشکند یا دچار اعوجاج گردد. از این رو در خوردن مواردی نظیر تکه های یخ، میوه های هسته دار، نان خشک، آب نبات های سخت و … مراقب باشید و از گاز گرفتن هر خوراکی از قبیل خیار، سیب، ساندویچ و …با دندانهای جلوی خود بپرهیزید.

منبع

صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 صفحه بعد
<-blogads->