قرص سلنیوم و ریزش مو

 

سلنیوم یکی از ترکیبات معدنی است که وجودش برای بدن لازم و ضروری است. فقط یکی از فواید سلنیوم بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن است.

سلنیوم چیست؟

سلنیوم (Selenium) یکی از ترکیبات معدنی متعلق به گروه خردکانی‌ها (Trace Minerals) است. خردکانی‌ها آن دسته از ترکیبات معدنی‌اند که بدن در طول روز به میزان اندکی از آنها نیاز دارد (کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم).

سلنیوم یکی از ترکیبات اصلی «سلنوپروتئین‌ها» است (گروهی از پروتئین‌ها و آنزیم‌ها در بدن). وظیفه سلنوپروتئین‌ها کمک به ساختن دی. ان. ای (DNA) و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و عفونت‌هاست. این گروه خاص از پروتئین‌ها در تکثیر و سوخت‌وساز (دگرگشت/ متابولیسم) هورمون‌های تیروئید هم نقش دارند.

موارد مصرف سلنیوم

سلنوپروتئین‌ها و آنزیم‌ها، که سلنیم یکی از ترکیبات تشکیل‌دهنده‌شان است، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. وظیفه این مواد تجزیه و انحلال پراکسایدهاست که ممکن است به بافت‌های بدن آسیب برسانند یا در کارکرد و شکل طبیعی دی. ان. ای خلل وارد کنند. چنین ناراحتی‌هایی در بلندمدت با پیامدهایی مثل التهاب و بیماری‌های دیگر همراه می‌شوند.

1.     پیشگیری از سرطان

2.     حفظ کارکرد طبیعی و سالم غده تیروئید

3.     پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی

4.     کمک به اثربخشی بهتر آنتی‌اکسیدان‌ها

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس کوتاه

عوارض و پیامدهای کمبود سلنیوم در بدن

ترکیب معدنی سلنیم به‌طور طبیعی در خاک یافت می‌شود. گیاه ترکیب را جذب خود می‌کند و بعدها حیوانات از این گیاهان تغذیه می‌کنند. به این ترتیب است که سلنیم سر سفره‌های ما راه پیدا می‌کند. منتها باید بررسی کرد که خاک منطقه تا چه حد از حیث وجود این ترکیب معدنی غنی است. اگر خاک منطقه چنین ویژگی‌ای نداشته باشد، باید با دریافت مکمل خطر کمبود سلنیوم را از سر باز کرد. در غیر این صورت، در بلندمدت خطر بروز دو بیماری زیر وجود خواهد داشت:

·         بیماری کشان (Keshan Disease) که نوعی كارديوميوپاتی (بیماری عضله قلب) است؛

·         بیماری کاشین – بک (Kashin-Beck ِisease) که نوعی آرتروز است.

بیش تر بخوانید:

علائم

·         کما.

·         سردرد؛

·         حملات صرع؛

·         حالت تهوع، استفراغ؛

·         تغییر افکار و ذهنیات (حالت ذهنی)، گیجی؛

·         لتارژی (Lethargy) (بی صبر و حوصله بودن و زود عصبانی‌شدن از نشانه‌های لتارژی‌اند).

ویژگی های قرص سلنیوم پلاس او پی دی فارما :

·         تقویت پوست، مو و ناخن

·         کمک به سلامت سیستم ایمنی

·         دارای ویتامین‌های A، E و C

·         حاوی مواد معدنی زینک و سلنیوم

·         آنتی اکسیدان

منابع غذایی سلنیوم:

بادام برزیلی، گردو، تخم آفتابگردان، سیر، مخمر آبجو، کشمش، صدف دریایی، ماهی، جوانه گندم و مرغ از منابع غذایی حاوی سلنیوم به مقدار مناسب می باشند.

از آنجا که بادام برزیلی دارای میزان زیادی از سلنیوم می باشد نباید در مصرف آن زیاده روی نمود.

علائم و مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن:

کم کاری تیروئید، ریزش مو، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، مشکلات مرتبط با پوست و ناخن ها، افزایش کلسترول بد از مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن می باشند.

بیماری ایدز و ویروس (HIV)، استعمال دخانیات، زندگی در شهرهای آلوده، استرس، ورزش و فعالیت های سنگین بدنی نیاز به سلنیوم را افزایش می دهند.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/

در خرید کلاه گیس کوتاه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

کلاه گیس کوتاه یا گیس مصنوعی (به انگلیسی: hair hair ) به دسته‌ای از گره‌های مو گفته می شود که با قرار دادن تعدادی مو مصنوعی بر روی آن‌ها ظاهری طبیعی‌تر و پرپشت‌تر را برای فرد ایجاد می‌کند. کلاه گیس هایی که از جنس مو ساخته می‌شوند بسیار نازک و ظریف هستند زنان کم مو یا بی مو آن را مانند کلاه بر روی سر قرار می دهند . مدل کلاه گیس بسته به سلیقه شما با انواع مدل‌های بافت و شینیون قابل اجرا و انجام میباشد.همانطور که انتخاب مدل مو به فرم صورت بستگی دارد ، انتخاب کلاه گیس هم به همان نسبت دارای اهمیت می باشد.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس زنانه های موجود در بازار دارای دو نوع می باشند و بر اساس نیاز خود می توانید هر کدام را که می خواهید خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. پوستیژ های طبیعی:این نوع از کلاه گیس کوتاه ها به دلیل طبیعی بودن برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت مورد استفاده قرار میگیرد و البته از کلاه گیس های با الیاف مصنوعی به مراتب بهتر می باشد و دارای قیمت بالایی می باشد. کلاه گیس های مصنوعی:این نوع از کلاه گیس ها به دلیل الیاف مصنوعی نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت مناسب تری می باشند و دارای ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی می باشد.

سایز انواع کلاه گیس

کلاه گیس ها دارای سه سایز:کوتاه، متوسط و بلند می باشد کلاه گیس های کوتاه دارای اندازه ای حدودا تا روی گردن، کلاه گیس های متوسط حدودا تا روی شانه و قدری پایین تر و کلاه گیس های بلند تا کمر و باسن می باشند

کلاه گیس مصنوعی

خرید کلاه گیس مصنوعی به نسبت کلاه گیس های طبیعی از نظر اقتصادی به صرفه تر است اما در ساخت این نوع کلاه گیس ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است.

شایان ذکر است که کلاه گیس ها را از نظر اندازه به سه دسته کلاه گیس کوتاه، کلاه گیس متوسط و بلند تقسیم می کنند و همچنین از نظر جنسیتی هم این نوع کلاه گیس ها به کلاه گیس مردانه و زنانه دسته بندی می شوند؛ که هر کدام از انواع کلاه گیس تنوع بسیار بالایی دارند.

کلاه گیس چسبی

به خاطر ریزش مو افراد بسیار زیادی از اینکه ظاهر آنها تغییر پیدا کرده است ناراحت بوده و به دنبال روشی برای رفع این عیب می باشند.

از چندین دهه قبل تا امروز استفاده از کلاه گیس برای افرادی که دچار ریزش موی سر شده اند و ریزش موی سر آنها بسیار زیاد بوده است مرسوم بوده است.

کلاه گیس ها علاوه بر اینکه باعث می شدند پوشش سر به صورت کامل انجام شود به خاطر استفاده از موهای طبیعی و همچنین الیافی که شبیه به موی طبیعی بود بسیار سخت قابل تشخیص بودند.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/

خدمات زیبایی دندانپزشکی را کجا باید انجام دهیم؟

 

برای به دست آوردن لبخند رویایی خود چه چیزی لازم است؟ برای کسانی که خواهان لبخندی زیبا و درخشان هستند، بهترین اقدام مراجعه به دندانپزشک زیبایی است. بهترین دندانپزشکان زیبایی نه تنها روش های مورد نیاز برای ارائه بهترین لبخند به بیماران خود را ارائه می دهند. بلکه توضیح می دهند که چرا این روش ها مورد نیاز است.هنگامی که به مطب دندانپزشکی زیبایی مراجعه می کنید، یکی از این روش های دندانپزشکی را انتخاب می کنید.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی

سفید کردن دندان ها در مطب, درمانگاه یا کلینیک دندان پزشکی که به آن office bleaching نیز می گویند, نسبت به سفید کردن در منزل مزیت هایی دارد. در این روش دندانپزشک زیبایی با استفاده از مواد با غلظت بیشتر عمل سفید کردن دندان ها را انجام می دهد, با استفاده از این روش می توان در ۱ جلسه سفید کردن دندان ها را انجام داد.

حساسیت دندان ها و لثه که سابقاً یکی از معایب بلیچینگ دندانها محسوب می شد, در صورتی که در درمانگاه دندانپزشکی انجام بشود قابل کنترل است, چرا که از ژل محافظ مخصوصی برای محافظت از نواحی اطراف دندان استفاده می‌شود و همچنین گرانروی ژل بلیچینگ به صورتی طراحی شده است که بیش از حد به اعماق دندانها نفوذ نکند. همچنین بعد از درمان بلیچینگ از نوعی ماده حساسیت زدا مانند فلوراید و نیترات پتاسیم توسط متخصص دندانپزشکی استفاده می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان

ایمپلنت دیجیتال دندان یکی از شگفتی های دندانپزشکی مدرن هستند. آنها دندان‌های جایگزینی هستند که مانند دندان‌های طبیعی توسط استخوان فک شما حمایت می‌شوند، بنابراین به شما امکان می‌دهند از تمام غذاهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید، نیازی به مراقبت خاصی ندارند و در صورت مراقبت صحیح ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند. جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به آن  جراحی ایمپلنت ناوبری دیجیتال نیز گفته می شود ) از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می کند. با این اطلاعات، یک دندانپزشک زیبایی معتبر قادر به برنامه ریزی جراحی با حداقل برش خواهد بود. از آنجایی که جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچکترین برش ممکن تمرکز دارد، درد بسیار کمتری در مقایسه با جراحی کاشت سنتی وجود دارد.

در طول عمل دندانپزشکی، یک راهنمای دقیق روی دندان های شما نصب می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی به عصب یا دندان اطراف وارد نمی شود. این راهنما همچنین به دندانپزشکان کمک می کند تا برش هایی دقیق و در عین حال کوچک برای کاشت ایمپلنت دندان ایجاد کنند

دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی در تمام ساعات شبانه روز ، از جمله آخر هفته ها و تعطیلات آماده ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانسی است. این به معناست که شما می توانید در هر زمانی حتی در نیمه شب به خدمات دندانپزشکی جامع در کلینیک تاج دسترسی داشته باشید. موارد اورژانس دندانپزشکی می توانند بسیار دردناک باشد و نیاز به درمان فوری داشته باشید، بنابراین داشتن یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی می تواند آرامش خاطر شما را فراهم کند و ناراحتی شما را کاهش دهد. با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

کلاه گیس طبیعی مردانه

 

پروتز مو

پروتز مو صفحه ای می باشد که تار موها در آن قرار میگیرند، این کلاه گیس ها از پروتزهای “های تک پزشکی” با تکنولوژی نانو ساخته شده که آب و هوا به راحتی به کف سر میرسد و از آن عبور میکند.

موی طبیعی

تار موهایی که در کلاه گیس های طبیعی استفاده می شود تار موهای صد در صد انسانی می باشد که به صورت تار به تار داخل پروتز قرار داده شده است.تمامی کلاه گیس های موسسه موکاران آزمایش شده و تاییده ی وزارت بهداشت را دارد و تمام این کلاه گیس ها از کشور کره جنوبی وارد میشوند.کلاه گیس های رایج در بازار از الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده شده که کاملا تفاوت دارد با این گونه کلاه گیس ها و قابل مقایسه با این کلاه گیس ها نمی باشد.

هشدار: در خرید کلاه گیس مردانه ها طبیعی باید به این موضوع توجه داشته باشید و از موسسه ای که این کار رو ارائه میدهد بخواهید برای شما کتبا بنویسد که این کلاه گیس ها از موی انسان ساخته شده متاسفانه برخی از موسسات از موی حیوانات برای ساخت این کلاه گیس ها استفاده میکنند که شایع ترین آنها موی گاومیش میباشد.

کلاه گیس طبیعی مردانه

کلاه گیس مردانه روش درمانی برای افرادی است که ریزش های وسیع را تجربه کرده و به علت مشکلات مختلف کانددای کاشت مو نمی باشند و میتوانند با استفاده از روش کلاه گیس طبیعی یا همان پروتز مو صاحب موهای طبیعی و چهره زیبا شوند.

پروتز مو یا روش کلاه گیس طبیعی روشی عالی و بی دردسر بوده که در کلینیک ها و مراکز مو مشغول به ارائه هستند و مرکز موی ایندرا انتخابی عالی برای مرکز مو در جهت دریافت کلاه گیس مردانه طبیعی می باشد .

چرا خرید کلاه گیس

ظاهری طاسی سر برای هر فردی خوشایند نیست، از این رو راه چاره استفاده از کاشت موی طبیعی یا خرید کلاه گیس مردانه طبیعی و یا مصنوعی است. کلاه گیس یک مجموعه از تارهای موی طبیعی یا مصنوعی است که به همدیگر بافته یا چسبیده است. این روزها انواع کلاه گیس های کوچک ساخته می شود تا تنها بخشی از سر را که دچار طاسی و کم مویی شده است، پوشش دهد.

استفاده از کلاه گیس مردانه

مرکز موی ایندرا ، طبق انداره و فرم سر هر فردی کلاه گیس طبیعی را میسازد به همین خاطر ظاهر طبیعی آن کاملا حفظ شده می باشد و خط رویش طبیعی را نیز دارد .

منبع: https://www.kolahgiss.ir/

چگونه زیبایی دندان ها را بهبود ببخشیم؟

 

افرادی هستند که دندان های نامرتب و نازیبایی دارند. روش های متفاوتی برای بازگرداندن این زیبایی به دندان ها وجود دارد. در ادامه این مطلب شما با روش های زیبایی دندان بیش تر آشنا خواهید شد. برخی از این روش های با نام های ایمپلنت دندان، لمینت دندان و بلیچینگ دندان شناخته می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا از صفر تا صد روش های زیبایی دندان را بشناسید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. ایمپلنت پایه ایست که موجب نگهداری روکش دندان در محیط دهان می شود لذا هیچگونه وابستگی به ریشه دندان های مجاور خود ندارد و از استحکام کافی برخوردار است و به عنوان جایگزین دائمی برای دندان از دست رفته کاربرد دارد.

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت یکی از روش های درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های دارای مشکل می باشد. می توان با استفاده از ایمپلنت فوری به راحتی و در زمانی کوتاه، دندانی را جایگزین نمود. بسیاری از افراد که اقدام به استفاده از روش ایمپلنت فوری نموده اند، از نتیجه این عمل رضایت بسیار زیادی داشتند.

به صورت کلی باید بگوییم ایمپلنت فوری می تواند گزینه ای مناسب برای حل مشکلات دندان های از دست رفته به شمار می رود. مسئله ای که امروزه به میزان زیادی افراد را درگیر نموده است. ایمپلنت های فوری اصولا از تیتانیوم می باشند. که در داخل استخوان فک قرار می گیرند.

لمینیت دندان چیست؟

لمینیت دندان که به ونیر لمینت نیز معروف است، لایه ای از مواد مخصوص همرنگ دندان است که درلابراتوار ساخته میشود و روی دندان چسبانده میشود. این مواد با اهداف مختلفی مانند:

·         درمان شکستگی دندان

·         کم کردن فاصله میان دندانها

·         و یا تغییر رنگ، شکل یا ارتفاع دندانها مورد استفاده قرار می گیرند.

بطور کلی این نوع درمان ها به بخش های زیر تقسیم میشود. به این نوع درمان ها ونیر گفته میشود. ونیر ها به دو نوع ونیر کامپوزیت و ونیر لمینت تقسیم میشود.

لمینت ها روی دندان چسبانده میشوند و کامپوزیت ها نیز از جنس کامپوزیت هستند.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده و دندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.

به صورت کلی می‌توان هزینه بلیچینگ دندان در تهران سال ۱۴۰۲ را به صورت جدول زیر بیان کرد:

نوع درمان

برند مواد

کشور سازنده

شروع قیمت (به تومان)

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

مواد ایرانی

ایران

۱٫۰۰۰٫۰۰۰

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

FGM

برزیل

۱٫۴۰۰٫۰۰۰

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

White smile

آلمان

۲٫۰۰۰٫۰۰۰

هوم بلیچینگ (برای هر فک)

----------------

--------------------

۱٫۰۰۰٫۰۰۰

بلیچینگ برای چه افرادی مناسب است؟

ابتدا باید این موضوع را مشخص کنیم که زردی دندان به چه عواملی بستگی دارد. زردی دندان می‌تواند دلایل بسیار زیادی از جمله: مصرف مواد غذایی رنگدانه­‌دار (مانند چای، قهوه، توت­ فرنگی و غیره)، استعمال دخانیات، افزایش سن، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، درمان­های نادرست ریشه، مصرف تتراساکلین ، وجود فلوراید بیش از حد در آب، ارتودنسی طولانی مدت و یا حتی بد رنگی­‌های مادرزادی داشته ­باشد.

بدیهی است که در این روش درمان افرادی بیشترین نتیجه را می‌گیرند که دندان ­های آنها به مرور زمان و به علل خارجی تغییر رنگ داده­ است. انجام درمان بلیچینگ برای کودکانی که هنوز رویش دندانهایشان کامل نشده، خانم های باردار و شیرده، بیماران دارای ترک‌­های دندانی، سابقه آلرژی به مواد بلیچینگ و مشکلات لثه­‌ای بدون مشورت با دندانپزشک توصیه نمی­‌شود.

در خرید کلاه گیس زنانه باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

 

۹۹ درصد افراد جامعه برای تکمیل زیبایی چهره خود به موهای خود اهمیت میدهند و نگران ریزش موهای خود هستند و افرادی که ریزش های ژنتیکی دارند و طاسی را تجربه میکنند نیز به دنبال روش های برای رشد مجدد موها مانند روش کاشت مو هستند اما برخی افراد به دلایل مختلف ریزش های وسیع تر و غیر بازگشت و یا ریزش های کامل با بازگشت طولانی را تجربه میکنند و  کاندیدای مناسب روش  کاشت مو نیستند ممکن است در  چنین شرایطی افراد به دنبال روش هایی مانند دریافت  و استفاده از کلاه گیس طبیعی باشد که متاستفانه  از عملکرد آن راضی نبوده و تاثیر منفی بر چهره آن ها میگذارد.

کلاه گیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کلاه گیس زنانه علاوه بر ایجاد زخم و خارش و حساسیت بر کف سر ، ظاهری کاملا غیر طبیعی داشته که امکان تشخیص را به همه افراد میدهد ، کلاه گیس به علت کیفیت پایین موها موهایی بد حالت را داشته که به مرور زمان حالت کرکی را به خود میگیرد و  همچنین به کلاهگیس ها هیچ حالتی نمیتوان داد  با توجه به چنین شرایطی برای کلاهگیس افراد ترجیح میدهند از این روش نیز استفاده نکنند در چنین حالتی کلاه گیس طبیعی تنها راه و همچنین بهترین راه برای داشتن موهایی زیبا و ظاهر طبیعی شما خواهد بود.

کلاه گیس برای افراد آلوپسی و سرطانی از موی طبیعی

انواع کلاه گیس زنانه و مردانه با موی طبیعی ما چنان طبیعی می باشند که به راحتی میتوانید ورزش و حمام نمائید. موهایتان را فرق باز کنید و موهایتان را رنگ و فر و مش نمائید و سشوار بکشید مدل مو گوناگون دهید و از هر نوع لوازم آرایش همچون واکس مو و ژل مو و حتی اتو مو نیز استفاده کنید..

قیمت کلاه گیس چقدر است

مشتریان کلاه گیس فقط زنان نیستند. حالا مردان هم به مشتریان جدید این محصول اضافه شده‌اند و جالب اینکه، قیمت کلاه گیس های مردانه گاه از مدل زنانه آن هم گرانتر است. برای مثال در فروشگاه‌های آنلاین کلاه‌گیس‌های مردانه‌‌ای پیدا می‌شود که قیمت آن ۱۱ میلیون تومان است.

کلاه گیس طبیعی چیست ؟

پروتز مو یا همان کلاه گیس مردانه طبیعی راهی عالی برای رهایی از  طاسی موها می باشد عزیزانی که آلوپسی دارند و یا  تحت درمان شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند به هیچ  وجع نگران استفاده از کلاهگیس و ظاهر غیر طبیعی آن نباشد کلاهگیس میتواند زیبایی را به آن ها هدیه دهد و امکان تشخیص نیز وجود ندارد.

کاه گیس طبیعی که در مرکز موی ایندرا قابل سفارش است از موهای طبیعی از سر چیده شده استفاده میشود و سپس موهای  طبیعی بر پروتز شبیه سازی شده با پوست سر افراد که جنس عالی  و طبیعی داشته و خارجی است کاشته میشود و پس از آن پروتز از طریق چسب های طبیعی فیکس دهنده بر سر نصب میشوند.

کلاه گیس طبیعی دارای خط رویش طبیعی بوده و امکان حالت داده به موها از این طریق وجود دارد  همچنین بر عکس کلاه‌گیس های عادی دیگر نگرانی برای افتادن موها و یا ریزش موهای کلاه‌گیس وجود ندارد افراد بدون نگرانی متیوانند کلاه‌گیس را همیشه بر سر متصل نگهدارند و نگران خوابیدن با پرتز نباشند.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/

ملاک های انتخاب رنگ لمینت دندان کدامند؟

لمینت دندان یکی از روش های رایج اصلاح طرح لبخند است که جنس آن سرامیک بوده و برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام لمینت دندان یکی از کارهای مهمی که باید انجام داد، انتخاب رنگ لمینت دندان است که طیف گسترده  دارد و بر اساس معیارهایی باید رنگ مناسب برای هر فرد را انتخاب کرد.

انواع رنگ لمینت دندان

لمینت دندان چندین طیف رنگی دارد که باید برای انتخاب مناسب ترین رنگها با انواع آن ها و معیارهای انتخاب آن ها آشنا شوید که در زیر آن ها را توضیح می دهیم:

·         رنگ A1این رنگ که به رنگ هالیوودی مشهور است، سفیدترین و روشن ترین رنگ لیمنت دندان است. معمولا افراد مشهور و بازیگران این رنگ را انتخاب می کنند تا لبخند آن ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

·         رنگ A2این رنگ یک رنگ کاملا طبیعی و استخوانی روشن است و معمولا برای افرادی مناسب است که از هیچ سفید کننده ای استفاده نکرده باشند.

·         رنگ B1این رنگ روشن و سفید بوده و زیباترین رنگ لمینت است که جزو رنگ های هالیوودی به شمار می رود و کاملا طبیعی، دندان ها را سفید می کند.

·         رنگ B2این رنگ نیز جزء رنگ های هالیوودی است و سفیدی آن کاملا طبیعی، روشن و زیبا است. رنگ B2 مقاومت زیادی نسبت به تغییر رنگ و ساییدگی دارد.

ملاک انتخاب رنگ لمینت دندان

رنگ لمینت دندان را باید بر اساس معیارهای زیر انتخاب کرد:

رنگ دندان های اصلی

در هنگام انتخاب رنگ لمینت دندان، باید رنگ دندان های اصلی فرد را در نظر گرفت و رنگی را انتخاب کرد که با سایر دندانها هماهنگی داشته باشد. اگر این رنگ ها هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته باشند، لبخند و همینطور ظاهر دندان های فرد غیر طبیعی می شود.

رنگ پوست

افرادی که پوست تیره دارند باید رنگ های طبیعی را برای لمینت دندان خود انتخاب کنند تا چهره طبیعی و زیبایی دندان های خود را از دست ندهند. رنگ خیلی روشن و سفید، ظاهری غیر طبیعی به دندان ها و چهره فرد می دهد.

افرادی که پوست روشن دارند باید رنگ لمینت روشن و سفید انتخاب کنند تا رنگ لمینت با رنگ پوست همخوانی داشته باشد و ظاهر طبیعی آن ها حفظ شود.

سفیدی چشم

در هنگام انتخاب رنگ لمینت، باید سفیدی چشم فرد را نیز در نظر گرفت و نباید رنگ لمینت از سفیدی چشم فرد روشن تر باشد. با انتخاب لمینت های روشن، چهره و لبخند غیر طبیعی جلوه می کند.

منبع: bestdentists.ir

مزایای هوشمندسازی خانه و ساختمان

 

هوشمند سازی خانه و ساختمان با اهداف گوناگونی طرح ریزی و پیاده سازی می شود و این مورد در منازل بسته به سلیقه و نیاز صاحبخانه طراحی و به اجرا در می آید.

هوشمند سازی ساختمان به اهل خانه اجازه کنترل و مدیریت، وسایل الکترونیکی و سایر تجهیزات متصل شده به سیستم هوشمند را هم در خود ساختمان و هم بیرون از آن می دهد و این خصوصیت در زمان های که بیرون از خانه هستیم تاثیر آن را بیشتر خواهیم دید مثلاً اگر فراموش کرده باشیم وسیله برقی که در حال استفاده از آن بودیم را از برق بکشیم بدون این که مجبور باشیم به خانه برگشته و این کار را انجام دهیم خیلی راحت برق پریز متصل به آن وسیله را توسط گوشی هوشمند خود قطع می کنیم.

هدف از هوشمند سازی یک خانه براساس نیاز ساکنین و علایق آن ها تعریف می شود. در ادامه شما با مراجعه به دنیای هوشمند اویو بیش تر می توانید با مقوله هوشمندسازی آشنا شوید.

ممکن است اجرای پروژه هوشمند سازی خانه و ساختمان تنها در جهت لوکس سازی و ایجاد فضای زیبا و شیک باشد تا خانه متمایز از دیگر منازل گردد.

یا ممکن است هدف از هوشمند سازی، تبدیل آن به خانه ای با مصرف اقتصادی و بهینه باشد، تا موجب کاهش مصرف منابع انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های جاری ساختمان شود.

یا ممکن است هدف از آن ساختن خانه ای پیشرفته و مدرن و کاملاً امروزی، با امنیتی بالا باشد تا ساکنین خانه احساس آرامش و راحتی بیشتر کنند.

همه موارد گفته شده در بالا در جهت کارای بهتر، بهینه سازی، امنیت و ایجاد فضای باب میل ساکنین بوده، که در حقیقت تعریفی از هوشمند ساری ساختمان است و ناگفته پیداست که در هر ساختمانی می توان یکی یا همه موارد گفته شده را طی فرایند هوشمند سازی طراحی کرده و به اجرا در آورد.

هوشمند سازی خانه ( Smart Home )

امروزه شاهد جایگزینی تلفن های هوشمند به جای صدها وسیله مثل دوربین ساعت و غیره هستیم و ما نیز به همان شکل می‌توانیم بسیاری از مسئولیت های خودمان در منازل را برعهده کنترل گرهای هوشمند سازی قرار دهیم. از جمله می توان به مواردی چون آبیاری باغچه ها ، تعیین میزان دما ، شدت نور مناسب در منزل ، مدیریت مصرف انرژی ، امنیت کافی بدون صرف هزینه اضافی و غیره اشاره نمود. با انتقال مسئولیت های خودمان در مناظره به کنترل گر های هوشمندسازی زمان فراغت ما نیز افزایش می یابد.

خانه هوشمند و کاربرد های آن

کلید و پریز : با هوشمند سازی به راحتی می توانید تمامی پریز ها و کلید های روشنایی را کنترل نمایید

کنترل گر پرده ها : این کنترل گر می تواند به طور خودکار پرده را مطابق میل شما باز یا بسته کنند به عنوان مثال با توجه به برنامه اختصاص داده شده پرده ها به صورت خودکار صبح در زمان معین باز شده و در هنگام غروب بسته می شوند علاوه بر این کنترل گر ها توانند سیستم استفاده بهینه از انرژی خورشیدی را نیز مدیریت کرده تا در زمستان خانه گرم شده و در تابستان مانع از بیش از حد گرم شدن خانه شود

سیستم گرمایش : کنترلر دما ای هوشمند سازی کاربر را قادر به کنترل دما در تمام خانه می سازد در زمان عدم حضور افراد در منزل این کنترلر دما را پایین می آورد پیش از بازگشت افراد دما را در سطح مطبوعی تنظیم می‌کند

سیستم نظارتی : فعال نمودن این بخش در سیستم اصلی شما را به عنوان مثال از اتمام کار ماشین لباسشویی یا روشن ماندن اتفاقی اتوبوس مطلع می کند با استفاده از سیستم نظارتی هوشمند سازی شما به راحتی بر روی تمامی وسایل خود مدیریت خواهید کرد.

هزینه هوشمندسازی خانه

خانه های هوشمند برای فراهم نمودن آسایش و امنیت بیشتر طراحی شد تا زندگی را برای افراد راحت تر کند. از طرفی هم افرادی که خواهان زندگی راحت تر بودند به هوشمند سازی خانه و ساختمان علاقۀ شدید پیدا کردند. شاید تنها مانعی که باعث شده افراد علاقه مند به خانه های هوشمند به آرزوی خود نرسند، بالا بودن هزینه هوشمند سازی خانه باشد. اگر علاقه مند هستید که یک خانه هوشمند داشته باشید اما بالا بودن قیمت خانه هوشمند این اجازه را به شما نمیدهد، دیگر لازم نیست نگران قیمت هوشمندسازی ساختمان ها باشید چون با گذشت زمان، عرضه کنندگان بیشتری به سبد محصولات Control4 اضافه شده اند که در کمتر کردن قیمت تمام شده یک پروژه خانه هوشمند Control4 قدم بزرگی برداشتند.

کشاورزی هوشمند

کشاورزی هوشمند مجموعه‌ای از ابزارها، روش‌ها و فرایندهای جدید هستند که باعث افزایش بهره وری و سهولت نظارت بر شرایط زمین‌های زراعی، باغ ها و گلخانه ها می گردند. برخی از این فناوریها نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ربات‌ها و درن ها از جمله فناوری‌هایی هستند که آینده کشاورزی را متحول خواهند نمود.

اینترنت اشیا از مهمترین فناوری هایی است که کاربردهای متععد ومتنوع آن در حوزه هوشمندسازی صنایع مختلف روز به روز در حال گسترش است. اینترنت اشیا، شبکه ای از اشیا، سرویس‌ها و سنسورهای متصل ایجاد نموده که با یکدیگر در ارتباط هستند و داده های آن جمع آوری شده از آن ها در بستر کلود ذخیره و پردازش شده و نتایج و سناریوهای مختلف بر اساس نوع کاربرد آن در صنایع اجرا می شود. کنترل تمامی فرایند از طریف گوشی هوشمند یکی از کاربردهای شناخته شده اینترنت اشیا است.

منبع: ovio.ir

 

اطلاعات جامع درباره کاشت ابرو

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (به دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو بعد از تاتوی ابرو

خیلی از افرادی که تتوی ابرو انجام داده اند بعد از چند سال از انجام اینکار پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن آن و یا طبیعی جلوه دادن آن می روند. برای حل این مشکل می توان از کاشت ابرو استفاده کرد اما باید این موضوع را بدانید که به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بسیار بالای این روش اصلاح و پرپشت کردن ابرو، هزینه کاشت ابرو از روش های دیگر بیشتر است.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کنیم؟

اگر از طرح و مدل تتوی خود راضی هستید، می توانید روی همان تتوی خود کاشت ابرو انجام دهید. اگر از مدل تتوی خود رضایت ندارید می توانید از پزشک خود بکاهید تاتوهای شما را پاک کند و بعد از آن اقدام به کاشت ابرو کنید. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

مزایای کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

کل عملیات پیوند ابرو بر روی لایه سطحی پوست انجام می شود بنابراین هیچ گونه خطری، سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

کاشت ابرو معمولا در یک جلسه قابل انجام است و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود می رسید.

در صورتی که موهای پشت سر یا پشت گوش شما تراکم کافی نداشته باشد، امکان برداشتن فولیکول های مو از سایر نقاط بدن نیز وجود دارد.

در صورتی که تاتو داشته باشید ابروهای شما تیره تر خواهد بود که این در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود و پس از کاشت، ابروهای شما تیره تر دیده می شود.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است و چگونه می توان آن را افزایش داد؟

 

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

فیلر بینی چقدر دوام دارد؟

ماندگاری فیلر بینی موقتی و حدود 12 الی 18 ماه است که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد. فاکتورهای زیادی بر میزان ماندگاری فیلر بینی تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت و خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت دو مورد از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر بینی است.

آیا روشی برای به حداکثر رساندن مدت زمان ماندگاری فیلر بینی وجود دارد؟

بله همان طور که گفتیم در صورت رعایت نکات مراقبتی و همچنین تزریقات مکرر می توان مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را به حداکثر رساند. در ادامه به مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی که مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را افزایش می دهد، اشاره خواهیم کرد:

·         یک رژیم غذایی سالم و مناسب پوست داشته باشید.

·         بدن خود را به طور مداوم هیدراته نگه دارید و از مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب در طول روز غافل نشوید.

·         قبل از اینکه فیلر به طور کامل جذب شود، تزریق مجدد را انجام دهید.

·         استفاده از عینک و ماسک را تا حد ممکن به حداقل برسانید.

·         نکات مراقبتی ارائه شده توسط پزشک (در بخش قبلی گفته شد) را به خوبی عملی کنید.

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->