انواع رژیم های لاغری را بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

روش‌های زیادی برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد که البته همه آنها قابل تایید و اعتماد نیستند. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم که ۴ نوع رژیم غذایی که در سال ۲۰۲۱ بیشترین دنبال کننده و بالاترین نمره را از منتقدین و دنبال کنندگان داشته‌اند نام برده و بررسی کنیم. این ۴ برنامه غذایی از جمله انواع رژیم لاغری کاملا علمی و معتبر جهان هستند که تحقیقات زیادی پیرامون آنها صورت گرفته. اگر به فکر کاهش وزن سالم هستید از این ۴ رژیم و دستورالعمل‌های آنها پیروی کنید.

بیش تر بخوانید: بهترین کلینیک لاغری در تهران.

وجترین چیست؟

افرادی که به اصطلاح وجترین هستند گوشت و گاهی دیگر غذاهای حیوانی را از سفره‌های خود حذف می کنند. همچنین یکی از اشکال گیاهخواری که با نام وگانیسم شناخته می‌شود دنبال کنندگان خود را به طور کلی از مصرف گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و همه محصولات غذایی به دست آمده از حیوانات منع می‌کند به همین دلیل افراد که رژیم لاغری وگان دارند معمولا مواد غذایی کاملا محدودی دارند و دنبال کردن این رژیم با اینکه شایسته است برای همه قابل تحمل نیست.

بیش تر بخوانید: رژیم چاقی

رژیم کتوژنیک

با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه برنامه غذایی 21 روزه کتو مدت. با این حال، همچنین میل شما به مصرف کربوهیدرات وجود دارد، و شما ممکن است به عنوان یک پاداش برای از دست دادن وزن تان بسیار زیاد بخورید. شما در این زمان وزن زیادی از دست خواهید داد زیرا کتوز به شما کمک می کند تا چربی ها را بسوزانید. رژیم کتوژنیک یک رژیم ساده برای اضافه کردن اصولی چربی به رژیم روزانه است. وقت کمی را برای تهیه شام در خانه بگذرانید. طرز تهیه 1. یک قاشق نمک و فلفل را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

رژیم سالم‌خوری ۴۰ روزه

امروزه برخورداری از رژیم غذایی سالم و ساده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که تناسب اندام برای تمامی افراد بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید در این زمینه ورزش به تنهایی نمی‌تواند کمک‌کننده باشد و شما باید از رژیم غذایی سالم و مقوی استفاده کنید. در این زمینه بهره‌مندی از رژیم سالم خوری بهترین روش لاغری محسوب می‌شود

رژیم فستینگ چیست؟

رژیم فستینگ متناوب یا رژیم روزه داری متناوب یک رژیم لاغری شکم است که در آن به جای غذا خوردن به طور منظم در هر وعده باید در یک محدوده زمانی مشخص مانند روزه داری , با محدودیت کالری یا مقدار جزئی غذا خورده شود و بعد از این محدوده زمانی می توانید بدون محدودیت کالری و به طور کامل غذا میل کنید.

رژیم لاغری نظامی چیست؟

رژیم لاغری نظامی که تحت عنوان رژیم سه روزه نیز شناخته می شود، روشی مفید به منظور کاهش 10 پوند وزن در مدت زمان یک هفته است. در واقع این رژیم سه روز در هفته دنبال خواهد شد و چهار روز بعدی حالت استراحت است. این چرخه هر هفته تکرار می شود تا زمانی که فرد به وزن ایده آل خود برسد. گفته می شود که رژیم نظامی توسط متخصصین تغذیه آمریکایی و با هدف ایجاد تناسب اندام سریع در سربازان طراحی شده است. با این وجود رژیم مورد بحث، وابسته به هیچ سازمان نظامی و یا دولتی نیست.

البته این رژیم با نام های دیگری همچون رژیم ارتش، رژیم نیروی دریایی و یا حتی رژیم بستنی نیز شناخته می شود.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

خرید کلاه گیس باید بر چه اساسی باشد؟

 

هنگام خرید کلاه گیس باید نکاتی را در نظر داشته باشید، اینکه کدام مدل به صورتتان بیشتر می‌آید، کدام رنگ زیباترتان می‌کند و غیره. این شما و این راهنمای خرید کلاه گیس زنانه.   موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس زنانه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:

شکل دادن به کلاه گیس زنانه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است.

زنانی که در اثر شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی با ریزش مو مواجه می‌شوند، می‌توانند حداقل برای یک‌بار هم که شده کلاه گیس شیمی درمانی انتخاب کنند و یا اینکه کلاه‌ و روسری ‌های متنوع را جایگزین کلاه‌گیس کنند. به یاد داشته باشید، موهای شما دوباره رشد خواهند کرد، اگرچه ضخامت، بافت و رنگ آن ممکن است تغییر کند. ریزش مو در بیماران مبتلا به سرطان سینه و همینطور سایر سرطان ها بروز می­کند.

بیش تر بخوانید: راه های مراقبت از موهای فر

انتخاب کلاه گیس قبل از شروع درمان

         از مدل موهای فعلی خود عکس بگیرید.

         در صورتی که می خواهید کلاه گیس خود را با رنگ فعلی خود مطابقت دهید، یک دسته از موهای خود را از جلوی سر خود، جایی که موها روشن تر هستند، جدا کنید تا بعدا برای انتخاب کلاه گیس به مشکل بر‌نخورید.

         از نور طبیعی – در فضای باز یا نزدیک پنجره – برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کلاه گیس با موهای طبیعی شما مطابقت دارد استفاده کنید.

         سر خود را با موهای خیس یا صاف اندازه بگیرید.

         مطمئن شوید که کلاه گیس شما قابل تنظیم است، چون بعد از ریزش مو، اندازه سر شما ممکن است یک سایز کوچکتر باشد.

بهترین نکات برای خرید کلاه گیس زنانه

         نکات بهداشتی مهم ترین نکته هستند که بهتر است کلاه گیس ضد حساسیت برای خود تهیه نمایید.

         ظاهر و متناسب با رنگ موی خود تهیه نمایید.

         اگر می خواهید هزینه بالایی کنید بهتر است کلاه گیس طبیعی سفارش دهید.

         به راحتی توجه کنید. شما باید زمانی که کلاه گیس را روی سر خود گذاشته اید فکر کنید که موی خودتان است. بنابراین راحتی یکی دیگر از ویژگی هایی است که حتما پیشنهاد می شود مد نظر قرار دهید.

ویژگی کلاه گیس زنانه و مردانه

نوع

ابتدا باید به انواع کلاه گیس توجه داشته باشید. کلاه گیس زنانه در دو نوع ساخته می شود. شما می توانید کلاه گیس زنانه طبیعی خریداری کنید و یا به سراغ نمونه های مصنوعی بروید. اگر به دنبال کلاه گیس زنانه ارزان می گردید بهتر است به دنبال نمونه های مصنوعی بروید. اگر می خواهید بیشتر هزینه کنید و طبیعی تر به نظر برسید بهتر است کلاه گیس زنانه با موی طبیعی خریداری کنید. در هر صورت نسبت به نیاز شما و بودجه شما این مورد می تواند تغییر کند.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

مدل کلاه گیس

یکی دیگر از موارد مدل کلاه گیس است. شما باید مشخص کنید که یک کلاه گیس زنانه برای جلوی مو و یا یک کلاه گیس زنانه بلند می‌ خواهید. هر کلاه گیس متناسب با کاربردش ظاهر متفاوتی دارد. بنابراین سعی کنید در ابتدا نیاز خودتان را مشخص کنید. اگر می‌ خواهید کلاه گیس زنانه چتری بخرید لزومی ندارد که هزینه بسیار سنگینی بپردازید.  می توانید با یک کلاه ‌گیس کوچک نیاز خود را برطرف کنید.

نحوه اتصال

نحوه اتصال کلاه گیس زنانه بسیار مهم است. برخی از آن ها کلاه گیس زنانه چسبی و برخی دیگر کلاه گیس زنانه توری شکل هستند. البته انواع اتصال کلاه گیس ها بسیار زیاد است. اما معمولا یا چسبی و یا توری هستند. شما باید متناسب با راحتی خودتان آن ها را انتخاب کنید. البته تمام این موارد در قیمت کلاه گیس زنانه تاثیرگذار است. پس به این مورد توجه کنید.

بپوشید تا مطمئن شوید

آن‌قدر که خرید حضوری کلاه گیس زنانه کارکرد دارد، خرید آنلاین مناسب نیست، چون باید کلاه‌گیس را روی سرتان بگذارید و از راحتی آن مطمئن شوید. منظور از راحتی این است که کاسه کلاه‌گیس جمجمه را در بربگیرد؛ اما باعث اذیت شدن آن نشود. برای مثال کلاه گیس کوتاه خود را بپوشید تا ببینید به فرم صورت شما می آِد یا خیر.

بسیاری از کلاه‌گیس‌ها نواری دارند که می‌توان از طریق آن اندازه‌شان را تنظیم کرد؛ اما بهترین انتخاب، کلاه‌گیسی است که بدون نیاز به تنظیم به‌خوبی روی سر بنشیند و اندازه دور آن با اندازه دور سرتان یکی باشد. چنانچه به دلیلی موهایتان را ازدست‌داده‌اید، یک محافظ زیر کلاه‌گیس بگذارید تا مبادا باعث خارش پوستتان شود.

اگر باوجود مو‌های خودتان و به دلیل ریزش بخشی از آن‌ها قرار است کلاه‌گیس را روی سر بگذارید، دقت داشته باشید که گیره یا شانه آن طوری نصب‌شده باشد که در دید نباشد. از گارانتی تعویض کلاه‌گیس مطمئن شوید. بعضی کلاه‌گیس‌ها در دقایق اول باعث بروز حساسیت نمی‌شوند و باید کمی زمان بگذرد تا از عدم بروز حساسیت مطمئن شوید.

منبع: کلاه گیس

لاغری موضعی چیست؟

 

به روش هایی که برای از بین بردن چربی های مداوم در نواحی مانند کمر،باسن ،لگن ، اطراف لگن  اعمال می شود، لاغری موضعی یا کاهش وزن موضعی می گویند. امروزه روش های لاغری موضعی غیر جراحی از جذابیت ویژه برخوردار شده است.

روش‌های زیبایی لاغری موضعی که در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرارگرفته اند، برای بسیاری از افرادی که با چربی‌های مداوم در قسمت‌های خاصی از بدن خود مشکل دارند، نجات بخش است. در ادامه با بهترین روش لاغری بیش تر آشنا شوید.

10 ویژگی بسیار مهم در انتخاب بهترین جراح اسلیو معده در تهران

·         تخصص پزشک جراح

·         بروز بودن

·         تجربه

·         متعهد و پاسخگو بودن

·         داشتن کارنامه موفق

·         مکان جراحی ایمن

·         دسترسی آسان و ارتباط با پزشک

·         هزینه جراحی مناسب ومنصفانه

·         روابط عمومی خوب و خوش اخلاقی

·         قرارداد با بیمه

با توجه به اهمیت هر بخش از موارد فوق الذکر، هر کدام را به تفصیل توضیح خواهیم داد و در نهایت به نتیجه گیری خواهیم پرداخت.

روابط عمومی خوب و خوش اخلاقی

روابط خوب و تنگاتنگ مابین جراح و بیمار بعنوان پایه و زیر بنای بهترین جراح اسلیو معده در تهران است. با توجه به این که قسمتی از تشخیص پزشک جراح چاقی بر اساس اطلاعاتی است که پزشک بوسیله توانایی بالایی که در زمینه روانشناسی و ارتباط است که از مریض خود در زمان مشاوره و ویزیت وی بدست می آورد و بطور کلی می توان گفت که پایه و اساس پزشکی ارتباط بین پزشک و بیمار است.

به لحاظ اخلاقی مداخله در امور دیگران امری نکوهیده و نامطلوب است ولکن در حرفه پزشکی و بالاخص جراحی لاغری نه تنها نکوهیده نیست بلکه امری واجب و ضروریست از طرفی دیگر با توجه به اینکه در هنگام ارتباط عاطفی که بین مریض و بیمار ایجاد می شود.

پزشک جراح می تواند از برخی از مسائل و ناراحتی هایی که بیمار به آن مبتلا است و حاضر به گفتن آن در بین بقیه افراد نیست را با توجه به این رابطه عاطفی ایجاد شده بیان نماید و ممکن است در قالب همین مسائل مطرح شده توسط بیمار تصمیمات بسیار حساسی توسط پزشک گرفته شود که کاملا به نفع بیمار باشد. بنابراین برخورداری از روابط عمومی بالا و اخلاق خوب به عنوان یک عامل ثانویه میتواند نقش اساسی را در نتیجه بخش بودن جراحی ایفا نماید.

خدمات کلینیک لاغری

خدمات بهترین کلینیک لاغری در تهران  را در طیف گسترده و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا عرضه نموده ایم.

هدف ما در این کلینیک لاغری تنها لاغری و تناسب اندام نبوده، بلکه توجه به سلامت بیماران نیز درجه اهمیت بالایی دارد.

بنابراین پیش از هرگونه اقدامی در زمینه لاغری موضعی، مشاوره تکمیلی و راهنمایی لازم

در هر شاخه ای از لاغری موضعی که مد نظر مراجعه کنندگان باشد به آنها ارائه می شود

و تمام جلسات درمان زیر نظر فردی متخصص صورت می گیرد. از خدمات این کلینیک لاغری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

·         لاغری موضعی با کمک کویتیشن

·         لاغری صورت با آر اف (RF)

·         کرایولیپولی

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سه روزه

عوارض لاغری

تمامی موارد نام برده از جدیدترین و بی خطرترین تکنولوژی های لاغری روز دنیا بوده

که تائید سازمان غذا و دارو را به همراه دارند.

این تکنولوژی ها را حتی در مواردی می توان جایگزین روش های تهاجمی و پر خطر جراحی های زیبایی دانست.

لاغری موضعی با کمک روش های نام برده در بالا به سرعت، مراجعه کنندگان را به پاسخ مطلوب می رساند

و هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی را بروز نمی دهد. علاوه بر تمام مواردی که در بالا ذکر شد،

توجه به این نکته هم مهم است که برخلاف روش های درمانی که با جراحی همراه هستند،

پس از درمان با کمک این روش ها نیازی به گذراندن دوره بهبود پس از درمان نمی باشد.

منبع: فیت بادی کلینیک

آیا از هزینه بلیچینگ دندان اطلاع دارید؟

 

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با رفتن به جلوی آینه و دیدن دندان‌های زرد شده خود ناراحت شوید؟ آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که دندان‌های سفید و به تبع آن لبخندی زیبا داشته باشید؟ امروزه روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های خود را سفید نمود و اعتماد به نفس چند برابری پیدا کرد. از جمله این روش می‌توان لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت را نام برد، که در این میان بهترین روش برای سفید کردن دندان‌های طبیعی بلیچینگ خواهد بود. اگر شما نیز به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید با ما همراه باشید تا مطرح نماییم که هزینه بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) به چه عواملی وابسته است و پاسخ دهیم که هزینه بلیچینگ دندان چیست و شامل چه مواردی است.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان به چه صورتی انجام می شود؟

بلیچینگ دندان در واقع نتیجه اکسید دندان با موادی است که بر روی دندان قرار میگیرد و این مواد در لابه لای دندان ها جذب می شود و باعث سفید شدن دندان ها می شود. جذب مواد در این روش از سفید کردن دندان با گذشت زمان باعث می شود که قسمت های زیرین دندان نیز سفید شوند. برای آنکه تاثیر پراکسید کربن که همان ماده اصلی بلیچینگ به شمار میرود بیشتر شود از نور یا گرما به وسیله دستگاه مخصوص می توان استفاده کرد.

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می گردد؟

دندان ها ، به دلیل وجود رنگدانه هایی که در برخی از مواد خوراکی وجود دارند، مانند چای و قهوه و رنگدانه های مصنوعی که مانند نوشابه و عادت های روزمره برخی افراد مانند سیگار کشیدن ، باعث می شود که رنگ دندان افراد سفیدی خود را از دست بدهد و زرد رنگ بشود. افزایش سن و مرور زمان نیز دندان ها را زرد رنگ می کند و برخی افراد نیز به صورت ژنتیکی و مادرزادی رنگ دندان های آن زرد رنگ است.

بلیچینگ برای سفیدکردن دندان ها به کار می رود. از نظر دندان پزشکان یک درمان برای ظاهر زرد دندان است. در این درمان رنگدانه هایی که روی مینای دندان قرار گرفته اند و سبب بدرنگی آن شده اند را پاک می کنند. حتی در درمان بلیچینگ برخی از بدرنگی های ژنتیکی نیز درمان می شود. بلیچینگ سبب سفید شدن دندان ها و زیبایی آن ها می شود ، در نتیجه اعتماد به نفس و ظاهر زیبا را به فرد هدیه می کند.

* بلیچینگ بر روی دندان های عادی انجام می شود و بر روی دندان های روکش شده تاثیری ندارد.

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی سال ۱۴۰۲

برای تشخیص مشکلات دهان و دندان ابتدا دندانپزشک باید دندان‌ها را معاینه کند و در صورت نیاز عکس‌برداری از دندان تجویز می‌شود. در جدول زیر می‌توانید قیمت خدمات معاینه و تشخیص را مشاهده کنید.

·         معاینه و تشخیص     میانگین قیمت به تومان

·         ویزیت دندانپزشک عمومی      ۱۰۰٫۰۰۰

·         ویزیت دندانپزشک متخصص  ۱۵۰٫۰۰۰

·         گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر عمومی    ۶۰٫۰۰۰

·         گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر متخصص ۱۰۰٫۰۰۰

·         عکس بایت وینگ – دکتر عمومی          ۵۰٫۰۰۰

·         عکس بایت وینگ – دکتر متخصص      ۹۰٫۰۰۰

·         عکس اکلوزال – دکتر عمومی ۸۰٫۰۰۰

·         عکس اکلوزال – دکتر متخصص            ۱۰۰٫۰۰۰

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

قیمت بلیچینگ دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از روش‌های بلیچینگ دندان است که موجب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود. با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم.

این روش در مطب ها و کلینیک های تخصصی زیبایی در داخل خود مطب انجام می شود. در این تری پلاستیکی فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیشبینی شده که ژل‌های بلیچینگ را طبق دستور پزشک در آن قرار میدهید. در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک، دندانها به سفیدی مورد نظر می‌رسند. ژل مورد استفاد ه در این روش بین ۱۶ تا بیست درصد غلظت دارند.

قیمت محصولات بلیچینگ دندان

در سال‌های اخیر محصولات زیادی نیز برای سفید کردن در داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها ارائه می‌شوند که غلظتی کمتر از ده درصد دارند و به علت نظارت نداشتن دندانپزشک بر مراحل درمان و احتمال آسیب به لثه ها بعلت محافظت نشدن، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌گردد.

کامپوزیت دندان چه تاثیری بر زیبایی دندان ها می گذارند؟

 

زیبایی دندان یکی از پراهمیت‌ترین جنبه‌های زیبایی است که از همان برخورد اول و نخستین لبخند‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. به همین دلیل نیز بیشتر افراد سعی می‌کنند که با رعایت نکات اولیه در رابطه با حفظ سلامت دندان‌ها، زیبایی آن‌ها را نیز حفظ نمایند. دنیای دندان و دندان‌پزشکی امروزه گسترش بسیاری پیدا کرده است و همه افراد نیز به نوعی با آن در ارتباط هستند.

یکی از اصلی‌ترین عناصری که احتمالاً بار‌ها با نام آن برخورد داشتید کامپوزیت دندان است. اگر تصمیم به انجام این تغییر بر روی دندان‌هایتان دارید بهتر است که با آگاهی کامل از کامپوزیت ارزان دندان ویژگی‌ها و نکات مربوط به آن را بدانید و در نهایت نیز به شکل هوشمندانه و مطلع‌تری به سمت آن قدم بردارید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت به طیف گسترده ای از درمان های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی اطلاق میشود. چیزی که ما آن را تحت عنوان کامپوزیت دندان میشناسیم در واقع به نام رزین کامپوزیت است که به طریق مختلف در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان گفت کامپوزیت تکنیکی است که در آن از مواد رنگ دندان استفاده میشود که جنس آن ها از پلیمر میباشد بدین ترتیب که با استفاده از تکنیک کامپوزیت دندان یک سری از مشکلات دندانی را میتوان رفع کرد از جمله :

·         برخی بد شکلی ها

·         بلند و بزرگ کردن دندان های کوچک

·         اصلاح کجی جزئی دندان ها

·         اصلاح سطح و لبه های دندان

·         تعویض پرشدگی های قدیمی دندان و یا پر کردن دندان هایی که به تازگی دچار پوسیدگی شده اند.

·         فاصله های بین دندانی : گاهی بین دندان ها فاصله هایی وجود دارد که ظاهری ناخوشایند دارند با کامپوزیت دندان میتوان فاصله ی بین دندان ها را بست.

·         شکستگی های دندانی : ترمیم لب پر شدگی و ترک های جزئی دندان ها در برخی موارد ممکن است بر اثر حادثه ای دندانی شکسته شده و ترتیب دندان ها را بر هم بزند.

·         یک سری از انواع بهم ریختگی های دندان ها : بدفرمی و نامرتب بودن دندان در برخی موارد با کامپوزیت دندان قابل حل است میتوان گفت مشکلاتی در وضعیت کم تا متوسط را میتوان با کامپوزیت دندان رفع نمود اما گاهی نیز به درمان های فراتر مانند ارتودنسی نیاز است.

·         بعضی از انواع بد رنگی های دندان : سفید کردن دندان خصوصا در مواردی که تغییر رنگ های دندانی با بلیچینگ رفع نمیشوند و با شیوه های دیگر قابل حل نیستند این بد رنگی ها را میتوان با کامپوزیت پنهان کرد.

·         مواردی که از آن ها یاد شد مشکلاتی دندانی هستند که با تکنیک کامپوزیت دندان قابل حل میباشند.

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان بسته به نوع برند کامپوزیت و دستمزد پزشک متفاوت می باشد.قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401 به عوامل مختلفی همچون جنس کامپوزیت، مارک کامپوزیت و همچنین تعداد واحد دندان هایی که بر روی آن کامپوزیت دندان اجرا میشود بستگی دارد.این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت کامپوزیت دندان به صورت تک واحدی محاسبه می شود.

کیفیت کامپوزیت استفاده‌شده و میزان تخصص پزشک نیز می‌تواند هزینه نهایی را تغییر دهد. در نظر داشته باشید که هر چند مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی متخصص با تجربه و شناخته‌ شده، هزینه شما را افزایش می‌دهد، اما از تکرار مراحل درمانی و پرداخت هزینه‌های تکراری جلوگیری می‌کند.

برای اسلیو معده به دنبال بهترین جراح اسلیو باشید.

 

چاقی یک بیماری است و به دلیل افزایش چاقی و مشکلاتی که برای افراد در پی دارد،استفاده از جراحی های لاغری امروزه بسیار پرطرفدار شده است زیرا با اینکه روش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد، ولی جراحی لاغری به یکی از موثر ترین و سریع ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم به شما مراجعه کنندگان گرامی کمک کنیم تا بتوانید  بهترین جراح لاغری در تهران  را در این عمل سخت و حساس انتخاب نمایید.

یک جراح خوب باید بر همه روش های جراحی چاقی مسلط باشد؛

یکی از تاثیرگذار ترین و تخصصی ترین جراحی ها، جراحی لاغری و تناسب اندام است و می توان گفت درصد موفقیت در این عمل بسیار بالا است و افراد زیادی از این روش به تناسب اندام رسیده اند و این بیماری را درمان نموده اند. از پرطرفدارترین و بهترین جراحی های لاغری، عمل بای پس معده و عمل اسلیو معده می باشد. یک جراح خوب چاقی علاوه بر اینکه باید به این دو روش که جز محبوب ترین روش ها است، مسلط باشد بلکه باید به تمام روش ها و سایر تکنیک های جراحی لاغری نیز مسلط باشد. سایر روش های لاغری و تناسب اندام به شرح زیر است که یک پزشک حاذق باید به آنها مسلط باشد:

·         مینی بای پس 

·         ساسی بای پس

·         بای پس روده

·         باندینگ معده

·         پلیسه معده

·         بالون

·         و …

ویژگی های جراح چاقی

بهترین جراح اسلیو باید تجربه درمان افرادی مشابه شما را داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد بهترین گزینه برای کاهش وزن شما چیست. آیا باید از رژیم غذایی استفاده کنید و یا اینکه باید از روش های مختلف جراحی چاقی مانند بای پس یا اسلیو معده استفاده کنید.

هنگامی‌که از بهترین جراح چاقی دکتر سلیمی در صدد کاهش وزن استفاده می‌کنید، انتظار کسب بهترین نتیجه از درمان را دارید. در غیر این صورت اگر از تخصص‌های اگر از پزشکی بی‌تخصص در این زمینه استفاده کنید نه ‌تنها نتیجه مطلوبی از جراحی چاقی حاصل نمی‌گردد، بلکه امکان شکل‌گیری عوارض جبران‌ناپذیری وجود دارد.

علت این مطلب آن است که ریزه کاری های تکنیکی و علمی در انجام این عمل ها باعث موفقیت آمیز بودن آن و همچنین موجب کاهش احتمال عوارض می گردد. عددی وجود دارد به نام شاخص وزنی یا bmi که نشان می‌دهد هر فرد برای قد خود چقدر چاق است. در این عمل جراحی پزشک ابتدا روی نواحی مورد نظر خط می کشد و پروسه این عمل جراحی به تکنیک های مورد استفاده ی پزشک بستگی دارد.

بعد از این عمل جراحی بیمار فقط یک یا دو شب در بیمارستان بستری می شود. تمامی موارد گفته شده در بالا را به طور کامل مطالعه فرمایید و علاوه بر آن ها برای جمع بندی یک سری سوالات را برای شما آماده کردیم که سوالات اساسی و مهم هستند که به شما کمک می کنند یک جراح خوب و موفق را برای انحام عمل لاغری خود بشناسید.

ممکن است از شما خواسته شود یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کنید و هرگونه مصرف دخانیات را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد با برنامه ریزی قبلی برای بهبودی خود پس از جراحی آماده شوید. به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید به کمک احتیاج دارید ، در خانه ترتیب کمک دهید.

شستن کلاه گیس به چه صورت انجام می شود؟

 

کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس زنانه یا مردانه استفاده می کنند.

کلاه گیس هایی با موهای طبیعی بسیار گران هستند اما در مقایسه با کلاه گیس های مصنوعی از مقاومت بیشتری در انجام اقدامات زیبایی مانند صاف کردن ، فر کردن، رنگ کردن و ... برخوردارند. در خرید کلاه گیس دقت کنید.

موهای کلاه گیس را از نوک شروع به شانه زدن کنید :

به آرامی شانه بزنید و گره ها را باز کنید و به تدریج به سمت ریشه های مو برسید . برای کلاه گیس زنانه که دارای مو صاف از برس های معمولی و برای انواع فر آن ، از برس های دندانه دار استفاده کنید .

سینک ظرفشویی خود را از آب سرد پر کنید و مقداری شامپو درون آن بریزید :

از شامپویی مناسب با نوع الیاف کلاه گیس استفاده کنید . برای مثال اگر الیاف کلاه گیستان مجعد است از شامپوی مخصوص موهای مجعد استفاده کنید و یا اگر الیاف کلاه گیستان رنگ شده است ، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده برای آن استفاده کنید

کلاه گیس را به داخل بچرخانید و آن را درون آب قرار دهید :

سپس با کمک دستانتان به الیاف کلاه گیس فشار ملایمی بیاورید و آن را کمی درون آب تکان دهید تا شامپو به خوبی به درون الیاف آن نفوذ کند. این امر همچنین به از بین رفتن گرد و غبار موجود درون الیاف آن کمک خواهد کرد.

کلاه گیس را با استفاده از آب سرد شستشو دهید :

همچنین میتوانید برای شستن کلاه گیس آن را درون ظرفی پر از آب سرد قرار دهید تا کف موجود بر روی آن از بین برود. بسته به مقاومت کلاه گیس و پرپشتی الیاف آن، ممکن است لازم باشد دو بار آن را شستشو دهید تا به خوبی تمیز شود .

برای از بین بردن گره های ایجاد شده در الیاف کلاه گیس از نرم کننده با کیفیت بالا استفاده کنید :

از اعمال این مواد بر روی ریشه های الیاف خودداری کنید

انتخاب کلاه گیس متناسب با رنگ پوست

اشتباهی که بسیاری از افراد در هنگام خرید کلاه گیس کوتاه می کنند این است که دوست دارند تنوعی به خرج دهند و معمولا به سمت کلاه گیس هایی می روند که رنگ مویی متفاوت تر از رنگ موی خود را دارند که این کار کاملا اشتباه است؛ رنگی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش را پس داده است.

عوامل مهم در انتخاب اکستنشن مو

1. بهترین اکستنشن را متناسب با تمام شرایط خودتان انتخاب کنید:اولین نکته مهم، انتخاب اکستنشن هایی است که زمان بیشتری دوام می آورند. شاید اکستنشن های ارزان اوایل استفاده خوب به نظر برسند، اما خیلی زود خراب می شوند و به جایگزین نیاز پیدا می کنند. اگر درحال آزمون و خطای موقتی نیستید، حتما بهترین اکستنشن را بعد از تحقیق کافی خریداری کنید.

2. رنگ مو، یکی از عوامل مهم است:اکستنشن انتخابی شما باید بیشترین نزدیکی را به موهای طبیعی تان داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج زنان، انتخاب اکستنشن های تیره تر یا روشن تر نسبت به موهای خودشان است که زیبایی موها را از بین می برد.

3. مراقبت از اکستنشن ها را درست انجام بدهید:برای شستن اکستنشن ها حتما از شامپوهای بدون سولفات و پارابن کمک بگیرید. کلاه گیس ها و اکستنشن های کلیپسی باید در پایان روز از روی موهای طبیعی جدا شوند و هیچ وقت برای مدت طولانی روی سر باقی نمانند.

منبع: کلاه گیس

آیا از هزینه اسلیو معده خبر دارید؟

 

هزینه عمل اسلیو معده سال ۱۴۰۱ / ۱۴۰۲ کمی بالا رفته است؛ بنابراین اگر قصد انجام آن را دارید؛ باید ضمن اطلاع از حدود قیمت این جراحی، بدانید که چه عواملی در قیمت این عمل لاغری دخیل‌اند. جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی جراحی برای کاهش وزن است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. پس از جراحی، فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. هزینه اسلیو معده در سال 1401 / 1402 حدود 38 میلیون تومان است. با این‌حال اگر عوامل تاثیرگذار بر این جراحی را بدانید؛ حتما می‌توانید کمی قیمت آن را پایین بیاورید.

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده نوعی از جراحی چاقی است که در آن کاهش قابل توجه ظرفیت معده و ایجاد یک محدودیت اجباری و فیزیولوژیک در میزان غذای مصرفی فرد صورت می گیرد. در این نوع جراحی ۷۰ درصد از بخش قابل ارتجاع معده شامل قسمتی از معده که هورمون گرلین (GHERLIN) {هورمونی که نقش بسزایی در ایجاد اشتها دارد یا همان هورمون گرسنگی} ترشح می کند از معده جدا شده و قسمت باقی مانده معده با منگنه های تیتانیومی ویژه این عمل ها ترمیم می شود و ۷۰ درصد بافت معده جدا شده از بدن خارج می گردد.

مزایای عمل اسلیو معده

         کاهش حجم معده – عمل جراحی گاسترکتومی آستینی یکی از بیشترین اعمال محدود کننده متداول و موثردر درمان جراحی در کاهش وزن است.

         نرمال بودن عملکرد معده پس از عمل

         انجام عمل به شیوه لاپاروسکوپی

         ساده بودن روش جراحی و کوتاه بودن زمان جراحی

         کوتاه بودن مدت اقامت بیماران در بیمارستان

         عدم وجود جسم خارجی در معده مانند روش حلقه

         در این عمل عوارض اعمال بزرگی مانند بای پس و انحراف بیلیوپانکراتیک، نظیر زخم حاشیه آناستوموز، کمبود ویتامین ها، انسداد روده و استئوپروز وجود ندارد. همچنین مشکلات ناشی از سر خوردن حلقه، اروژن (خوردگی وسوراخ شدن معده) وانسداد معده و نیز مراجعات مکرر پس از عمل که در عمل باندینگ ممکنست ایجاد شود وجود ندارد.

         در صورت عدم پاسخ مناسب به درمان، براحتی قابل تغییر به روشهای دیگر نظیر بای پس و دئودنال سوئیچ است.

         به لحاظ برداشت بخش عمده معده که مسئول ایجاد اشتها و گرسنگی است و ذخیره غذا در این قسمت انجام می شود، در کاهش وزن موثرتر از گاستریک بندینگ است.

         میزان کاهش وزن طی ۳ سال پس از عمل بین ۶۰ تا ۸۰ % از اضافه وزن بدن می باشد.

معایب عمل اسلیو معده

         میزان کاهش وزن کمتر از روش باي پس معده است.

         شیرینی خور شدن بیماران منجر به کندی سیر کاهش وزن می شود.

         برگشت ناپذیر بودن روش – ۸۵% معده دراین عمل رزکت می شود واز شکم خارج می گردد لذا عمل غیر قابل برگشت است.

         قابلیت گشاد شدن و افزایش حجم قسمت باقیمانده پس از ۵ سال

         مشکلات ناشی از استاپلینگ نظیر نشت باید مورد تأمل قرار گیرد.

هزینه کاهش وزن با عمل اسلیو می‌ارزد؟

پس از جراحی چاقی برای کاهش وزن و حفظ آن باید تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی ایجاد کنید. به عنوان مثال، توصیه های تغذیه ای از یک متخصص تغذیه در مورد چگونگی تغییر عادات غذایی برای حفظ سلامتی در حین کاهش وزن دریافت خواهید کرد.

وعده های غذایی شما بسیار کمتر از قبل خواهد بود. و احتمالا تا آخر عمر از ویتامین ها یا سایر مکمل ها استفاده خواهید کرد.

شما همچنین باید میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

هزینه جراح لاپاروسکوپی برای اسلیو معده

این روش معمولاً به روش لاپاروسکوپی انجام می شود که شامل قرار دادن ابزارهای کوچک از طریق چندین برش کوچک در قسمت فوقانی شکم است. طی گاسترکتومی اسلیو، حدود 80 درصد معده برداشته می‌شود و شکمی لوله‌ای شکل به اندازه و شکل یک موز باقی می‌ماند. بنابراین دستمزد جراحی که لاپاراسکوپی را بلد باشد بسیار اهمیت دارد که بین 15 تا 18 میلیون تومان است.

محدود کردن اندازه معده مقدار غذایی را که می‌توانید مصرف کنید محدود می‌کند. علاوه بر این، این روش باعث تغییرات هورمونی می شود که به کاهش وزن کمک می کند. همین تغییرات هورمونی همچنین به تسکین شرایط مرتبط با اضافه وزن، مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی کمک می کند.

نکاتی که هنگام خرید کلاه گیس باید در نظر داشته باشید

 

هنگام خرید کلاه گیس باید نکاتی را در نظر داشته باشید، اینکه کدام مدل به صورتتان بیشتر می‌آید، کدام رنگ زیباترتان می‌کند و غیره. این شما و این راهنمای خرید کلاه گیس نه.

کلاه گیس موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس نه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:

شکل دادن به کلاه گیس نه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است. می‌توانید مو‌ها را دم‌اسبی ببندید، فر کنید یا موج‌دار درستشان کنید.

موی مصنوعی به‌خصوص برای نگه‌داشتن حجم مو‌های کوتاه مناسب است. کافی است کلاه‌گیس را چند بار تکان دهید تا حجم پیدا کند.

بیش تر بخوانید: درمان ریزش مو با قرص پرفکتیل پلاتینیوم

سبک زندگی‌تان را مشخص کنید

سبک زندگی‌تان شلوغ و پرتحرک است یا آرام و کم‌تحرک؟ کلاه‌گیسی می‌خواهید که بتوانید سریع روی سرتان بگذارید و نیاز به رسیدگی نداشته باشد یا دوست دارید برای مدل دادن به آن وقت بگذارید؟ تعیین سبک زندگی در انتخاب کلا گیس نه تأثیر زیادی دارد.

انتخاب بر اساس فرم صورت

انتخاب کلاه گیس نه بر اساس فرم صورت درست به‌اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می‌آید و مدل دیگری جذابتان نمی‌کند.

انتخاب بر اساس رنگ پوست

ممکن است با ورود به فروشگاه دلتان بخواهد رنگ مویی را انتخاب کنید که خیلی از رنگ مو‌های خودتان یا رنگی که معمولاً استفاده می‌کنید، دور باشد. این اشتباه را انجام ندهید و به رنگی که امتحانش را پس داده بچسبید. ضمن اینکه می‌توانید بر اساس تناژ رنگ پوستتان سراغ انتخاب کلاه‌گیس نه بروید. رنگ پوست معمولاً به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شود. یک راه ساده برای اینکه تشخیص دهید رنگ پوستتان سرد است یا گرم این است که ببینید زیورآلات طلایی‌رنگ بیشتر به شما می‌آیند یا نقره‌ای؟

اندازه‌گیری دور سر

قبل از خرید کلاه گیس نه باید دور سرتان را اندازه بگیرید، این اندازه‌گیری به‌خصوص برای خرید آنلاین به کارتان می‌آید

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس

کلاه گیس از الیاف مو در دو نوع طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شود و در میان خانم‌ها رایج تر است. از جمله مزایای استفاده از کلاه گیس می‌توان به قیمت ارزان نسبت به روش‌های ترمیمی مو اشاره کرد. حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس زنانه بشمار می‌آیند.

کلاه گیس طبیعی

انتخاب کلاه گیس طبق فرم صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه طبق فرم صورت درست به اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می آید و مدل دیگری جذابتان نمی کند. برای این که بدانید کدام کلاه گیس به کدام صورت می آید، راهنمای زیر کمکتان خواهد کرد.

صورت گرد: برای صورت گرد کلاه گیس کوتاه و ازدحام ایده‌ال هستند. همینطور چنانچه موها قسمتی از پیشانی را بپوشانند، فرم صورت زیباتر بنظر خواهد رسید. کلاه گیس زنانه ای که طول آن تا سرشانه هاست و اصطلاحاً مدل خرد یا Layer دارد برای شما مناسب خواهد بود.

صورت بیضی: برای این صورت پی‌جویی مدل های به اصطلاح مصری بهمراه چتری بروید. چنانچه دوست دارید کلاه گیس زنانه با موی بلند داشته باشید، پی‌جویی مدلی که موج یا فر دارد بروید تا صورتتان را توپر نشان دهد.

صورت مربعی: برای صورت مربعی پی‌جویی کلاه گیس هایی را بگیرید که تیزی چانه تان را ملایم تر نشان دهد. بهتر میباشد تفاوت این کلاه گیس ها کج و بلند باشد و نوک موها به حالت تیز برش خورده باشد تا توجه را از چانه بردارد و به خود اختصاص دهد.

صورت لوزی: افرادی دارای صورت لوزی شکل معمولاً گونه های باریک و بلند، پیشانی بلند و چانه باریک و نوک تیز دارند. این اشخاص باید کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کوتاه تر جلوه دادن پیشانی شود و آنها شود و کشیدگی صورت را تشدید نکند.

صورت قلبی: افرادی که دارای چهره قلبی معمولاً پیشانی پهن و چانه بینهایت باریک دارند. این اشخاص بهتر میباشد کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کاهش عریض بودن پیشانی آنها شود و به حالت باریک چانه آن ها ظاهری متعادل ببخشد مثل کلاه گیس های چتری.

صورت های کشیده و صاف: کلاه گیس مناسب برای این نوع اشخاص کلاه گیس های فرفری و یا موج دار می باشد ؛ این مدل کلاه گیس ها سبب متعادل کردن حالت کشیده صورت در این اشخاص خواهد شد.

منبع: کلاه گیس

کدام ورزش ها بیش تر بر روی کاهش وزن تاثیر می گذارند؟

 

تخمین زده می شود که نیمی از بزرگسالان آمریکایی هر ساله سعی در کاهش وزن دارند. گذشته از رژیم ، ورزش برای تناسب اندام یکی از رایج ترین استراتژی هایی است که افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند استفاده می کنند.

ورزش کردن علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری  از جمله بهبود خلق و خو ، تقویت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن دارد.

۷ مورد از بهترین تمرین ها برای کاهش وزن:

·         پیاده روی

·         آهسته دویدن یا دویدن

·         دوچرخه سواری

·         تمرین با وزنه

·         شنا کردن

·         یوگا

·         پیلاتس

سوزاندن کالری طی پیاده روی

همین سادگی پیاده روی است که آن را فعالیتی جذاب برای بسیاری از افراد جهت کاهش وزن تبدیل کرده است، به خصوص افرادی که قصد سوزاندن کالری زیادی دارند.

تعداد کالری که حین پیاده روی می سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ وزن و سرعت راه رفتن شما دو مورد بسیار تاثیرگذار است.

میانگین سرعتی که برای پیاده روی در بزرگسالان در نظر گرفته شده، حدود ۴۰۸ کیلومتر در ساعت است. هر چه سریع تر راه بروید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. بنابراین باید بگوییم که لاغری با پیاده روی امکان پذیر است.

ورزش هایی برای محل کار

روزانه کارمندان یک سوم وقت خود را در محیط کار می‌گذرانند. مدت زیادی از این زمان در وضعیت نشسته و بدون تحرک می‌باشد. این بی‌تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضلات و مشکلات جسمانی دیگر همراه می‌باشد که این عوارض از میزان کارایی و بهره‌وری این نیروی عظیم کار می‌کاهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان ادارات بیشتر از سایر افراد مستعد دردها و بیماری های مرتبط با گردن، شانه، کمر و ... می‌باشند. بنابراین این نیروی کار نیازمند به آموزش حرکات ساده ورزشی در محیط کار هستند تا از عوارض ذکر شده کم شود.

تمرینات ورزش در محل کار به دو صورت کششی و حرکتی مطرح شده اند.

تمرینات حرکتی، تحرک مفاصل را بهبود می‌بخشد، باعث افزایش جریان خون برای کار عضلات شده و بدن را برای فعالیت سازنده آماده می‌کند.

تمرینات کششی نیز باعث استراحت عضلانی، افزایش دامنه حرکتی مفصل و تمرکز اعصاب شده و خطر آزردگی و درد عضلانی را کاهش می‌دهد.

بهترین تمرین برای از دست دادن چربی بازو و لاغر کردن آن در خانه

چربی بازو به طور کلی ناشی از انباشت چربی بیش از حد در این ناحیه است ؛ رسوب چربی در سایر قسمتهای بدن آسان است، اما چربی زیاد در بازوها دشوار است بنابراین رسوب تدریجی چربی در بازو منجر به چاقی بازوها می شود.افزایش سن یکی دیگر از دلایل بازوی چاق است پس از دهه 20، بدن ما تمایل به ذخیره چربی در بخش های مختلف بدن دارد و عضلات لاغر کم می شوند. کاهش سوخت و ساز بدن یکی دیگر از دلایل بازو چاق است. میزان متابولیسم با افزایش سن کم می شود و به معنی سوزاندن کالری کمتر است. شما با استفاده از ورزش برای لاغری بازو می توانید از حجم چربی در این قسمت بکاهید.

منبع: https://www.sira.fit/

صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->