به چه دلیل باید به دنبال خرید لوازم یدکی اصل باشیم؟

 

هیوندای النترا، یکی از خودروهای محبوب در جامعه ایرانی است. این خودروی شیک و مطمئن در سال ‌های اخیر به یکی از انتخاب ‌های اصلی خانواده ‌های ایرانی تبدیل شده است. با وجود طراحی زیبا و امکانات فراوان این خودرو، نگهداری منظم و مرتب از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از جنبه ‌های مهم نگهداری از خودرو، تعویض لوازم یدکی هیوندای می ‌باشد.

چطور لوازم یدکی تقلبی و اصل را تشخیص بدهیم؟

نشان استاندارد

بسیاری از قطعات مصرفی و وارداتی خودرو، دارای نشان استاندارد ملی هستند که می‌توان اصالت آن را به‌راحتی و از طریق سامانه استاندارد، موردبررسی قرار داد. برای مثال تمامی قطعات کیا دارای این نشان استاندارد هستند. بااین‌حال قطعات مصرفی و تزیینی زیادی نیز در بازار وجود دارند که هنوز به دایره استاندارد قطعات خودرو وارد نشده‌اند.

به‌طورکلی وجود نشان استاندارد، کیفیت و درجه ثبت شده و البته ذکر استاندارد‌های خارجی به‌تن‌هایی نمی‌تواند تضمین‌کننده کیفیت قطعات خودرو باشد. بسیاری از شرکت‌های متقلب در سال‌های اخیر اقدام به ثبت نشان استاندارد بر روی محصولات خود کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا اصالت این نشان تنها با استعلام دقیق از سامانه استاندارد، اثربخش باشد.

کد QR

اکثر قطعات یدکی دارای یک کد QR هستند که می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند اسکن کرد تا از اصل بودن قطعه اطمینان حاصل شود. هر قطعه یدکی دارای یک کد QR منحصر به فرد است که به حفظ ردیابی محصول نیز کمک می‌کند.

برچسب های RFID

قطعات با ارزش اصل دارای یک برچسب RFID هستند که توسط سازنده قابل ردیابی است. تگ های RFID می‌توانند کمک زیادی کنند. سازنده می‌تواند بررسی کند که آیا مشتریان قطعات اصلی دریافت می‌کنند یا خیر.

مقابله با لوازم یدکی تقلبی

در تمامی بازارها، از جمله بازار لوازم یدکی خودرو، محصولات تقلبی سهمی را به خود اختصاص داده‌اند. مقابله با عرضه لوازم یدکی تقلبی در بازار هم بر عهده دولت است و هم بر عهده مردم عادی.

دولت با تقویت نظام قضایی و سخت‌گیری در مورد اجرای قوانین مربوط به قاچاق و تولید محصولات تقلبی و همین‌طور افزایش نظارت روی عملکرد واردکنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان می‌تواند با ورود و عرضه لوازم یدکی نامرغوب مقابله کند.

از طرف دیگر، دولت با آگاه‌سازی عمومی و افراد عادی با توصیه به اطرافیان خود در مورد خطرات استفاده از لوازم یدکی تقلبی، می‌توانند دایره فعالیت تولیدکنندگان متقلب و قاچاقچیان را محدود کنند.

در سطح گسترده‌تر نیز همکاری دولت‌ها و کشورها برای جلوگیری از قاچاق و تولید قطعات یدکی خودرو، روش موثری برای مقابله با عرضه محصولات بی‌کیفیت در بازارهای سراسر جهان تلقی می‌شود.

غذای رژیمی چگونه از افزایش وزن جلوگیری می کند؟

 

غذاهای خوشمزه برای کاهش وزن باید بر اساس نیازهای بدن تهیه شود و برای کاهش وزن افراد به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

رعایت رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از افراد به علت شرایط خاصی که دارند، توجهی به رژیم غذایی خودشان ندارند و انتظار دارند که روز به روز لاغرتر و خوش هیکل تر شوند! رعایت کردن رژیم غذایی مناسب و مصرف برخی از مواد غذایی نه تنها باعث کاهش وزن و لاغری می شود، بلکه برای حفظ سلامت عمومی بدن نیز مفید می باشد.

کیک رژیمی برای افراد چاق

پخت کیک رژیمی برای افراد چاق می تواند دغدغه بسیاری از افراد باشد. کیک شیره انگور یکی از کیک های بسیار خوشمزه و رژیمی می باشد که شیرین کننده اصلی این کیک شیره انگو و یا شیره خرما می باشد. کیک شیره انگور به دلیل بافت منجسم و مواد مغذی که دارد می تواند به عنوان میان وعده ای مناسب برای کودکان شما باشد و به خاطر نبود شکر یک کیک رژیمی می باشد در تهیه این کیک از کمی گردو به دلخواه استفاده شده است که می توانید با انواع مغز ها جایگزین کنید این کیک هم با فر و هم بدون فر تهیه می شود که می توانید به راحتی روی گاز و داخل قابلمه نیز تهیه کنید.

آیا حلیم چاق کننده است

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا حلیم چاق کننده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر این غذا را به صورت رژیمی میل کنید خیر. برای پخت حلیم رژیمی باید به صورت زیر عمل کنیم. نخود را از شب قبل خیس کرده و می جوشانیم تا نفخ آن گرفته شود .گندم را نیز از شب قبل خیس کرده و با نمک خوب می پزیم. نخود را (آب آن را خارج می کنیم) به همراه پیاز و گوشت کاملاَ می پزیم ،گوشت پخته را از آب و نخود جدا می کنیم و می کوبیم تا ریش ریش شود ،گندم را با مقداری آب جوش در مخلوط کن می ریزیم تا کاملاَ له شود .

نخود را نیز با کمی آب گوشت در مخلوط کن می ریزیم و خوب له می کنیم، بقیه ی آب گوشت ،نخود ،گوشت و گندم له شده را با هم مخلوط کرده و در قابلمه ای می ریزیم. قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم . حدود نیم لیتر آب به آن اضافه می کنیم ( آب حلیم را اندازه می کنیم) و می گذاریم تا حلیم به مدت نیم ساعت جا بیفتد. البته باید در این مدت حلیم مرتب هم زده شود تا ته نگیرد. بعد از جا افتادن حلیم، آن را در ظرف مناسب می ریزیم و با دارچین سرو می کنیم.

منبع: https://www.sira.fit/

ورزش برای تناسب اندام چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

 

بهترین ورزش برای تناسب اندام کدام است؟ امروزه به ویژه در جوامع صنعتی ، سبک زندگی غیرفعال ، شرایط کار غیر ارگونومیک و اضافه بار ناشی از استرس باعث وخیم تر شدن سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی افراد و در نتیجه کاهش بهره وری افراد می شود.

فعالیت بدنی و ورزش؛ به عنوان ابزاری برای رویکرد پیشگیری از بیماری ، این مجموعه اقداماتی است که باعث بهبود سلامت فرد و افزایش مقاومت در برابر خستگی و بیماری ها می شود. عدم ورزش و سطح پایین آمادگی جسمانی یک عامل خطر بسیار مهم برای بیماری و مرگ و میر زودرس است. در ادامه با مزایای ورزش آشنا خواهید شد.

ورزش برای یبوست

به طور کلی ورزش برای یبوست باعث کاهش مدت زمانی می شود که طی آن مواد غذایی طول روده بزرگ را طی می کند. این کار باعث می شود زمان کمتری برای جذب آب از مواد داخل روده وجود داشته باشد و در نتیجه مدفوع انتهای روده، نرم تر باشد. به علاوه، ورزش های هوازی سبب تقویت ضربان قلب و سرعت و عمق تنفس و در نتیجه تقویت قدرت انقباض عضلات روده و دفع مدفوع می شود.

حرکات پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو

حرکات پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو بسیار تاثیرگذار هستند. اگر برای ورزش روزانه فضای لازم را در اختیار ندارید میتوانید در یک فضای کوچک حرکات پیلاتس را انجام دهید و از مزایای شگفت انگیز آن بهرمند شوید. پیلاتس فقط برای عده خاصی نیست، بلکه برای همه است! حرکات پیلاتس به شما این اجازه را می‌دهد تا با خیال راحت و به طور مؤثر در سطح سرعت مناسبی به سمت تناسب اندام‌تان حرکت کنید. تمرینات پیلاتس در تقویت عضلات بزرگ و عضلات عمقی بدن نقش بسزایی دارند، همچنین برای کمک به وضعیت صحیح بدن، قدرت هسته مرکزی بدن، عضلات، گردش خون، خواب بهتر و … این لیست که همچنان ادامه دارد، مفید است.

لیفت سینه با ورزش

ورزش یکی از بهترین روش های لیفت سینه است. تمریناتی مانند فشار بالا ، پرس قفسه سینه ، پاس سینه ، یوگا و شنا برای بالا بردن سینه ها و لیفت سینه با ورزش شکل و فرم می دهد.

ورزش برای لاغری

در واقع، تنها روش برای لاغر‌ماندن برای مدت‌زمان نسبتا طولانی، سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده می‌باشد اما این مرحله آرام و گاهی توام با ناامیدی است. به‌عنوان مثال خوب است بدانید كه برای خلاص‌شدن از ۱۰ كیلو چربی اضافی باید به‌مدت ۳ روز به‌طور متوسط ۱۰ كیلومتر در ساعت دوید.

ارقام فوق، امكان دارد آتش شور و شوق داوطلبانی را كه قصد لاغر‌شدن با ورزش را دارند، سرد نماید اما این افراد بایستی پشتكار داشته باشند و كم‌كم نخستین فواید آن را روی قیافه و همچنین روح خود می‌بینند.

ورزش به‌طور موثری فرد را در موقعیت خواب خوب، خوراك خوب و زندگی خوب قرار می‌دهد. فعالیت ورزشی منجر به تحریك ارگانیسمی می‌شود كه باعث ترشح بیشتر هورمون‌ها از جمله تستسترون، آندروفین و هورمون‌های رشد می‌شود كه این هورمون‌ها باعث سوزاندن ذخایر چربی، تقویت بافت ماهیچه، استخوان‌ها، پوست یا به‌عبارت بهتر باعث روحیه‌دادن به شخص می‌شود. این فعالیت دیر یا زود روی تعادل هم اثر می‌گذارد.

منبع: https://www.sira.fit/

با راه های ریزش مو آشنا شوید و برای درمان آن اقدام کنید.

 ریزش مو یا آلوپسی (alopecia) وضعیتی است که می‌تواند پوست سر یا کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و اثراتی موقت یا دائمی ایجاد کند. دلایل ریزش موی آقایان می‌تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، بیماری‌های مختلف یا روندی طبیعی از افزایش سن فرد باشد. هر کسی ممکن است موهای سر خود را از دست بدهد، اما ریزش در مردان شایع‌تر است و همانطور که تا به حال دیده‌اید، طاسی در مردان بیشتر از زنان رخ می‌دهد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند اجازه دهند ریزش مویشان خود بدون درمان و پنهان ادامه یابد و برخی دیگر ممکن است آن را با تغییر مدل مو، آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند. گروه سوم را کسانی تشکیل می‌دهند که یکی از درمان‌های موجود را برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو یا بازگرداندن رشد فولیکول‌ها انتخاب می‌کنند. اگر جرء افرادی هستید که می‌خواهید هرچه زودتر درمانتان را شروع کنید با یک پزشک در مورد علت ریزش مو و گزینه‌های درمانی خود صحبت کنید.

تلوژن افلوویوم

عوامل متفاوتی می‌تواند باعث ابتلای فرد به تلوژن افلوویوم شود. این موارد شامل تب بسیار بالا، جراحی یا بیهوشی عمومی، مصرف ویتامین A زیاد و استرس طولانی و شدید است. شاید در مورد بچه‌ها این استرس به چشم نیاید اما آنها به دنبال استرس ناشی از از دست دادن فرد موردعلاقه، رفتن ناگهانی مربی دلخواه از مهد یا فوت پرستار محبوبشان دچار آسیب‌های جدی می‌شوند. خیلی وقت‌ها بچه در پی جراحی و بستری در بیمارستان دچار تلوژن افلوویوم می‌شود که با گرفتن شرح‌حال و تاریخچه پزشکی بیمار به تشخیص می‌رسیم. درمان این بیماری در بچه‌ها از زمان حادثه استرس‌زا تا رشد کامل مجدد موها، بین ۶ ماه تا یک سال طول می‌کشد که اطلاع از این امر برای والدین ضروری است و از نگرانی‌شان می‌کاهد. ضمنا برخی نگرانی‌های بی‌مورد هم درباره موی بچه‌های زیر ۶ ماه داریم که با اطلاع‌رسانی به والدین باید از نگرانی آنها کاست مثلا برخی نوزادان هنگام تولد به‌طور چشمگیری پر مو هستند و در نواحی روی گوش‌ها و پیشانی موهای زیادی دارند.

شوره سر و ریزش مو

شوره سر انواع مختلفی دارد یکی از انواع آن شوره خشک است که معمول ترین نوع شوره می باشد و در فصل های سرد با توجه به خشکی هوا شایع می شود اما نکته دیگر در پیدایش این شوره شستن سر با آب داغ است نوع دیگر شوره، شوره پوست پوستی یا چرب است پوسته های این نوع شوره معمولا بزرگتر از شوره خشک است و حالت روغنی دارد و هم چنین رنگ زرد رنگی دارد. در صورتی که از این نوع از شوره رنج می‌برید باید برای درمان شوره سر و ریزش مو اقدام کنید. زیرا در صورت ریزش موی شدی مجبور به استفاده و خرید کلاه گیس می شوید.

کلاه گیس شیمی درمانی

یکی از مشکلاتی که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند سرطان است. یکی از راه های درمان سرطان استفاده از شیمی درمانی است. یکی دیگر از مشکلات ریزش مو در شیمی درمانی است. یکی دیگر از روش های مدیریت ریزش مو در این دوران استفاده از کلاه گیس شیمی درمانی است. برای بیمارانی که در دوره درمان شیمی درمانی با ریزش مو مواجه هستند بهتر آن است که از کلاه گیس های با موهای طبیعی استفاده شود. استفاده از کلاه گیس های مصنوعی منعی ندارند اما کیفیت و زیبایی و حس آرامشی که موهای طبیعی به شما ارائه می دهند بیشتر از نمونه های مصنوعی است

منبع: کلاه گیس

با رژیم کتوژنیک به طور مفصل آشنا شوید.

 

یکی از معضلات زندگی ماشینی و دیجیتالی امروز، کاهش میزان تحرک بدنی افراد و پیدایش افزایش وزن در آن‌ها است. به همین دلیل افراد زیادی وجود دارند که به دنبال روش‌های مختلفی برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود هستند. یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به وزن ایده‌آل، رعایت رژیم‌های غذایی است که از تنوع زیادی برخوردار هستند. رژیم کتوژنیک یکی از روش‌های کاهش وزن و دستیابی به وزن ایده‌آل است که با رعایت اصول و قواعد آن، افراد می‌توانند وزن خود را کاهش داده و به سطح ایده‌آل برسانند. در ادامه با یک pdf رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان آشنا خواهید شد.

صبحانه رژیم کتو

صبحانه کتوژنیک، یک وعده‌غذایی سالم و خوشمزه برای شروع روز است؛ اما اگر به روشی درست تهیه شود به شما کمک می‌کند تا متوجه کاهش وزن در عین حفظ انرژی لازم شوید. صبحانه رژیم کتوژنیک بر اساس انتخاب غذا‌های کم کربوهیدرات است و درست مانند یک ناهار یا شام کتوژنیک، به انتخاب غذا‌های غنی از چربی یا پروتئین سالم کمک می‌کند. به همین دلیل، تهیه صبحانه کتوژنیک خوش‌طعم، بسیار ساده است.

مراحل خارج شدن از رژیم کتوژنیک

مراحل خارج شدن از رژیم کتوژنیک و تثبیت وزن در رژیم کتوژنیک دغدغه ای است که متوجه افرادی است برای تناسب اندام به سراغ این رژیم محبوب می روند. تجربه نشان می دهد کاهش وزن در مقایسه با حفظ وزن جدید ساده تر است. بنابراین باید بدانیم چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم تا زحماتی که با پیروی از رژیم غذایی برای تناسب اندام کشیده ایم بر باد نرود.

در واقع آنچه تضمین کننده نتیجه کاهش وزن با رژیم کتوزنیک است، سبک زندگی بعد از رژیم است.

علت خروج از رژیم کتو چیست؟

رژیم کتو را به دلیل محدودیت در مصرف برخی از مواد غذایی، نمی توان به صورت دراز مدت استفاده کرد. چون ممکن است در طولانی مدت بدن دچار کمبود مواد مغذی مورد نیاز شود.

برنامه غذایی رژیم لاغری کتوژنیک

ممکن است از خود بپرسید که چگونه با کتوژنیک کاهش وزن خود را به حداکثر برسانم؟ یک قلم و کاغذ بردارید و این مراحل را دنبال کنید:

۱. با کاهش چربی و تقریباً حذف کامل کربوهیدرات‌ها (قند) غذا بخورید.

رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن اساساً یک رژیم غذایی با کالری دریافتی روزانه بسیار کم است که دو منبع اصلی کالری را محدود می‌کند:

مقدار کمی چربی (به ویژه روغن زیتون فوق بکر) باید حفظ شود، در حالی که قند‌ها باید بسیار کاهش یابد. به بدن ما اجازه می‌دهد که کمبود طولانی مدت آن‌ها کتوز را به حرکت درآورد، که چیزی بیش از یک فرآیند طبیعی یا سوزاندن ذخایر چربی محیطی ذخیره شده قبلی به دلیل قحطی‌های احتمالی نیست.

بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک می‌کند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد می‌شوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع می‌شوند.

۲. مقدار زیادی آب بنوشید

اکثر اوقات مردم اهمیت هیدراته ماندن را آنطور که باید دست کم می‌گیرند یا فراموش می‌کنند و این نیز می‌تواند عملکرد کامل رژیم کتوژنیک را به خطر بیندازد.

کارشناسان نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز را توصیه می‌کنند تا بدن شما بتواند با رژیم غذایی سازگار شود و در پایان روز به نتایجی که می‌خواهید برسید. نوشیدن زیاد نیز به تصفیه و تخلیه بدن ما کمک می‌کند، بنابراین همیشه باید در طول رژیم کتوژنیک به مقدار زیاد آب بنوشید.

۳. با کنترل کالری، غذا‌های سالم بخورید

سوزاندن کالری بیشتر از آنچه می‌خورید معمولاً هدف شما برای کاهش وزن است. با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش می‌دهید، اما در عین حال چربی‌های قبلی را می‌سوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریع‌تر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دوره‌های کوتاه مدت.

منبع: https://www.sira.fit/

آیا می دانید ایمپلنت فوری دندان چیست؟

 

ایمپلنت فوری دندان یک فرایند جراحی است که به طور معمول در طی یک جلسه انجام می شود و به بیمارانی که به یک یا چند دندان تکی نیاز دارند، امکان می دهد تا دندان مصنوعی را در عرض یک روز جایگزین کنند. این روش به طور گسترده ای در حال حاضر در زمینه جراحی دندان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این اجازه را می دهد که بیماران در عرض چند ساعت بعد از جراحی، دندان جدید خود را استفاده کنند.

این روش به بیماران کمک می کند تا به طور موثر در زمان کوتاهی به ترمیم کامل دندان های خود برسند و به طور عمده به کیفیت زندگی آنها کمک می کند. ایمپلنت فوری دندان همچنین به بیمارانی که از فشار و ناراحتی عمومی در طول فرایند ترمیم دندان رنج می برند، کمک می کند.

منظور از ایمپلنت فوری چیست؟

این روش تکنیکی در قراردهی فیکسچر یا پیچ ایمپلنت است که در آن بلافاصله بعد از اینکه دندان غیرقابل نگهداری فرد کشیده می شود ایمپلنت در همان سوراخ جایگزین می شود

مزیت ایمپلنت فوری چیست؟

این روش مزایای زیادی دارد که از بین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدت زمان کوتاه تر درمان: در این روش دیگر نیازی نیست که مدتی از کشیدن دندان بگذرد و حفره ی دندان با استخوان بازسازی شود تا آماده ی دوباره دریل کردن و سوراخ شدن برای قراردهی ایمپلنت باشد.همان لحظه که دندان کشیده می شود حفره ای که دندان در آن قرار داشته برای قراردهی ایمپلنت آماده سازی می شود و ایمپلنت درون آن قرار می گیرد . در نتیجه طول مدت درمان برای مراجعین محترم بسیار کوتاه می شود.

راحتی بیشتر بیمار: به علت اینکه محل قرار گیری ایمپلنت پیش از این جایگاه یک دندان بوده در نتیجه نیاز به دریل کردن و سوراخ کردن کمتری دارد.

ایمپلنت فوری دندان برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که از سلامت کامل دهان و دندان برخوردار هستند برای این کار مناسب خواهند بود. بالا بودن سیستم ‌ایمنی بدن به افزایش قدرت جوش‌ خوردن ایمپلنت فوری دندان کمک می‌کند. در نتیجه افراد سیگاری، دیابتی و الکلی، به دلیل ضعف سیستم ‌ایمنی بدن، گزینه خوبی برای کاشت فوری دندان نیستند.

یکی از شرایط مهمی که افراد متقاضی ایمپلنت فوری باید داشته باشند، این است که هیچ گونه بیماری و عفونت دهانی نداشته باشند. وجود تورم، عفونت و التهاب لثه در محل کاشت دندان،موجب عدم موفقیت در عمل و در نتیجه پس‌زدن آن می‌شود. لثه یکی از اعضای مهم در زمان کاشت دندان به شمار می رود. سلامت کامل لثه شرط اساسی درمان است.

از آنجایی که دندان داخل استخوان فک قرار می‌گیرد، تراکم و رشد کافی استخوان فک بسیار اهمیت دارد. اگر استخوان فک شما کوچک است، احتمالا ایمپلنت را در خود جای نمی‌دهد. بنابراین اندازه آن باید به قدری باشد که امکان جوش خوردن فلز به استخوان را فراهم کند.

در نتیجه کودکان به دلیل عدم تکامل رشد استخوان‌های فک و دهان، گزینه مناسبی برای این کار نیستند. برای بزرگسالانی که فک کوچکی دارند نیز از ایمپلنت فوری مینی استفاده می‌شود. همچنین باید بدانید افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، نمی‌توانند از روش فوری استفاده کنند.

رژیم های لاغری کاربردی که به کاهش وزن شما کمک می کنند.

 

رژیم‌های بسیار زیادی برای لاغری وجود دارند اما بسیاری از افراد به دنبال بهترین و پرطرفدارترین رژیم لاغری می‌گردند. تعدادی از رژیم ها بر کاهش اشتها تمرکز دارند در حالی یک سری از رژیم ها کالری، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. در ادامه با برخی از این رژیم های لاغری که کمتر شنیده شده اند آشنا خواهید شد.

رژیم تخم مرغ

رژیم تخم مرغ انواع مختلفی دارد، اما در هر یک از آن ها شما فقط می توانید از آب یا نوشیدنی های با کالری کم استفاده کنید.در این رژیم، غذاهایی با کربوهیدرات بالا و قندهای طبیعی مانند میوه ها ، نان ها ، پاستا و برنج از رژیم غذایی حذف می شوند. در رژیم تخم مرغ، هیچ نوع تنقلاتی وجود ندارد، به جز آب یا سایر نوشیدنی های با کالری بسیار پایین.

رژیم کبد چرب

رژیم کبد چرب و سبک زندگی نقش بسزایی در پیشگیری و درمان این بیماری به عهده دارند. از مهمترین علل بروز این بیماری می توان به دریافت کالری مازاد از رژیم غذایی و کاهش وزن سریع و غیر اصولی اشاره کرد، در نتیجه کاهش وزن و پیروی از یک رژیم غذایی استاندارد به درمان این عارضه کمک می کنند.

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی یکی از روش‌های جدید در زمینه رژیم غذایی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث لاغری بسیار شدیدی در فرد می‌شود. به عنوان مثال اگر وزن شما 120 کیلوگرم باشد، در کمتر از 15 روز این امکان وجود خواهد داشت که با رعایت موارد لحاظ شده در رژیم در کمتر از 20 روز بیش از 20 کیلو وزن از دست بدهید. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که رسیدن به این موضوع نیازمند رعایت دقیق رژیم و همچنین انجام تمرین‌های مربوط به رژیم کانادایی است. اگر در رعایت برنامه غذایی این رژیم به مشکل برخورده اید می توانید از یک اپلیکیشن رژیم کانادایی استفاده کنید.

رژیم شوک

رژیم شوک هدف آن ایجاد یک اثر شوک در بدن با گرسنگی دادن به آن در حد انقباض است. بدن برای سوخت چربی نمی سوزاند، اگرچه محدودیت شدید کالری معمولاً در عرض چند روز خود را نشان می دهد، اگرچه ممکن است کاهش وزن سریع به نظر برسد.

در درجه اول از منبع کربوهیدرات ذخیره شده به عنوان گلیکوژن استفاده می کند. همانطور که بدن از گلیکوژن استفاده می کند، آنچه به نظر می رسد کاهش وزن قابل توجهی در چند روز اول رژیم باشد، در نهایت به عنوان اضافه وزن به شما برمی گردد.

غذاهای خوشمزه برای کاهش وزن

آیا با غذاهای خوشمزه برای کاهش وزن می توان رژیم گرفت؟ چقدر خوب است اگر موضوع واقعیت داشته باشد. بدون شک کاهش وزن یک محاسبه ی ساده دارد: اگر کمتر از میزانی که کالری می سوزانید غذا بخورید، قطعا کاهش وزن خواهید داشت. Heather Mangieri سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی بر این عقیده است که برخی از غذاها می توانند به کاهش وزن کمک کنند. زیرا آن ها باعث سیری طولانی مدت می شوند و فرد کمتر احساس گرسنگی و تمایل به غذا خوردن پیدا می کند.

 

برخی از رژیم های لاغری کم کالری و معروف را بشناسید

 

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، شیوع چاقی از سال ۱۹۷۵ تقریبا سه برابر شده است و در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از چاقی رنج می‌برند (شامل ۶۵۰ میلیون بزرگسال، ۳۴۰ میلیون نوجوان و ۳۹ میلیون کودک)؛ بنابراین، تعجب‌آور نیست که این روزها بسیاری از افراد به دنبال بهترین رژیم لاغری دنیا می‌گردند.

رژیم پروتئین رایگان

رژیم پروتئین رایگان برای سلامتی اهمیت زیادی دارد. پروتئین یک ماده مغذی است که باید هر روز مصرف شود تا نیازهای بدن شما را برآورده کند. مصرف مرجع غذایی (DRI) برای پروتئین ۰.۳۶ گرم به ازای هر پوند وزن بدن یا ۰.۸ گرم در کیلوگرم است.

با این حال، شواهد زیادی در ارتباط با مصرف پروتئین بیشتر و کاهش وزن وجود دارد.

رژیم دش

برنامه غذایی رژیم دش پیچیده و سخت نیست، فقط با تغییراتی در سبک زندگی می‌توان از این رژیم غذایی پیروی کرد. رژیم غذایی دش با کاهش کلسترول و کاهش فشار خون یک رژیم برای سلامت قلب محسوب می‌شود. البته به تنهایی راهی برای درمان نیست و در کنار درمان اصلی که پزشک تجویز می‌کند بهتر است از آن بهره‌مند شد.

بیش تر بخوانید: قاتل سلولیت

رژیم دیابت

رژیم دیابت یک برنامه خاص تغذیه مانند دیگر رژیم‌های غذایی برای هدفی خاص است، اما درمان دیابت را رقم نمی‌زند. غذاهایی که فرد دارای دیابت می‌خورد نه تنها در نحوه مدیریت این بیماری، بلکه بر احساس و میزان انرژی او تاثیرگذار هستند.

میزان نیاز به خوردن و آشامیدن بر اساس سن، جنسیت، میزان فعالیت و اهداف مورد نظر افراد است؛ اما هیچ غذای واحدی حاوی تمام مواد مغذی ضروری بدن نیست. به همین دلیل است که رژیم غذایی سالم شامل همه چیز و انتخاب غذاهای مختلف از هر یک از گروه های اصلی غذایی در روز است.

ما مزایای هر گروه غذایی را در زیر برجسته کرده‌ایم. برخی از آن‌ها به محافظت از قلب و برخی دیگر بر سطح قند خون تاثیر می‌گذارند. دانستن همه این موارد برای تمامی افراد به ویژه بیماران دیابتی بسیار مهم است.

اصول تغذیه دیابتی

میزان مصرف پروتئین

پروتئین ها باید حدود 20-10 درصد کالری روزانه شما را تأمین کنند. در مواردی که آسیب کلیه ناشی از دیابت وجود دارد ممکن است این مقدار کمتر شود.

میزان مصرف چربی

مصرف چربیها نباید بیشتر از 30 درصد کالری روزانه شما باشد. در این میان مصرف چربیهای حیوانی باید کمتر از 10 درصد کالری روزانه را فراهم کند.

میزان مصرف کربوهیدرات

بقیه کالری روزانه شما ( 60-50 درصد) از کربوهیدراتها بدست می آید.

میزان مصرف مواد قندی

مصرف حساب شده مواد قندی از جمله شکر مجاز می باشد. لازم به توضیح است که تا چند سال پیش افراد مبتلا به دیابت از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدراتهای ساده مثل قند و یا شیرینی به طور کامل منع می شدند ولی تحقیقات جدید نشان داده اند که تفاوت چندانی میان کربوهیدراتهای ساده و مرکب از نظر میزان بالا بردن قند خون وجود ندارد. در واقع مصرف بعضی از غذاهای حاوی نشاسته مثل نشاسته مثل سیب زمینی، قند خون را حتی بیشتر از خوردن شکر بالا می برد. بنابراین شما می توانید در رژیم غذایی خود از کربوهیدراتهای ساده نیز استفاده کنید.

منبع: https://www.sira.fit/

روش های جلوگیری از ریزش مو را بیش تر بشناسید.

ریزش موی مردانه، یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد. بیشتر آقایان با پدیده ریزش مو مواجه خواهند شد. اما آیا میتوان ریزش موی مردانه را درمان کرد؟ با علائم و نشانه های آن آشنا هستید؟ روش های علمی درمان و پیشگیری از ریزش مو مردانه (male baldness) را میدانید؟

ریزش موی مردانه (با نام پزشکی androgenetic alopecia) امری شایع است که معمولا در اواخر سن نوجوانی و اوایل دهه دوم زندگی شروع می‌شود. جالب است بدانید که بیشتر از 50 درصد آقایان سفید پوست، یکی از علائم ریزش مو مردانه را تجربه می‌کنند.

هورمون کورتیزول

ریزش مو بیش از ۶۰ درصد مردان را قبل از ۳۰ سالگی درگیر می‌کند و عوامل خاص ممکن است بر ریزش مو تاثیر بگذارند.

برخی از این موارد عبارت اند از:

۱- استرس

استرس باعث ریزش مو و افزایش هورمون کورتیزول می‌شود. و هورمون کورتیزول و ریزش مو ارتباطی مستقیم با یکدیگر دارند.

۲- بیماری

برخی بیماری‌ها می‌تواند باعث شود که فولیکول‌های مو به طور نامناسب کار کنند، مانند تیروئید، کم خونی، یا دیابت. عفونت‌های قارچی اغلب باعث ریزش مو می‌شوند اگرچه اغلب موقتی است. بیماری‌ها اغلب باعث ریزش مو نیز می‌شوند.

شوره سر و ریزش مو

رابطه شوره سر و ریزش مو این است که شوره سری که از بین نمی رود و خارش های متعدد پوست سر می توانند باعث از دست دادن موها شوند. از طرف دیگر داروهایی که برای پر شدن و رویش مجدد مو تجویز می شوند، ممکن است در مرحله اول، شوره بر روی سر به وجود آورند. حل کردن مشکل شوره ها می تواند در کم شدن ریزش مو نیز به شما کمک کند. در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا رابطه شوره سر و ریزش مو را بدانید و ریشه این مشکل را پیدا کنید. شوره سر حتی در صورت نداشتن ریزش مو هم به اندازه کافی ناخوشایند است. اما اگر شوره باعث ریزش مو شود، چطور؟ البته باید در نظر گرفت که شاید دلیل اصلی آن نباشد. اگر می خواهید از پس شوره سر و ریزش مو بر بیایید، می توانید از درمان شوره سر همچون درمان با آب پیاز، سیر، علف لیمو و روغن درخت چای استفاده کنید.

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم حالتي است كه در آن موها بيشتر از ميزان طبيعي مي ريزند. يعني به نوعي خالي شدن كلي موهاست. بر خلاف برخي ديگر از بيماريهاي مو و پوست سر، موقت بوده و رويش مو معمولا بهبود مي يابد.هر مويي در سر در محله متفاوتي از چرخه حيات خود قرار دارد. در هر زماني حدود يك مو از ۱۰۰ موي سر در انتهاي چرخه حيات خود قرار داشته و آماده ريختن هستند. به همين دليل است كه اغلب چند موي ريخته روي شانه هايتان پيدا مي كنيد و در هر بار شستن مقداري از موهايتان مي ريزد.تلوژن افلوویوم اغلب يك تا سه ماه بعد از يك فشار قابل توجه به بدن به وجود مي آيد.

چسب کلاه گیس

چسب کلاه گیس ( به انگلیسی Wig Glue ) ، یک ماده چسبنده است که عمدتاً برای نصب و نگهداری کلاه های گیس یا پرواز مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب با داشتن خصوصیت های چسبندگی قوی و مقاومت در برابر عوامل محیطی، به افراد کمک می کند تا کلاه گیس های خود را به صورت مطمئن و دقیق نصب کنند و در طولانی مدت از آنها بهره برند.

منبع: کلاه گیس

چقدر با تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند آشنایی دارید؟

 

یکی از روش های جراحی چاقی که امروزه افراد زیادی خواهان انجام آن هستند؛ عمل اسلیو است. در این روش جراح حدود 80 درصد از معده فرد را خارج می کند که این قسمت شامل فوندوس تا اتصال مری را شامل می شود. برای برش دادن این بخش از معده اشتهای فرد به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند و چنانچه فرد به نکات مراقبتی توجه داشته باشد دیگر دچار اضافه وزن نمی شود. در ادامه با تجربیات افرادی که اسلیو معده انجام داده اند بیش تر آشنا خواهید شد.

تجربیات آزار دهنده افراد

از جمله تجریبات آزاردهنده عمل اسلیو می توان به احساس درد اشاره کرد؛ البته تجربه درد بعد از عمل اسلیو در افراد مختلف به نسبت آستانه تحمل درد آنها کاملا متفاوت است. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تحمل درد تان پایین است ممکن است این عمل برای شما کمی آزاردهنده باشد و در روزهای اول پس از عمل دردهای زیادی را تجربه کنید.

بیش تر بخوانید: قاتل سلولیت

کاهش بیماری‌های مرتبط با چاقی

عمل جراحی اسلیو معده می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی-عروقی، فشار خون بالا و بیماری های تنفسی کمک کند. این از تجربه های مثبت عمل اسلیو معده است که می‌تواند باعث بهبود سلامت عمومی شده و طول عمر بیشتر را به همراه داشته باشد.

کاندیدای انجام عمل اسلیو معده

افرادی که با استفاده از روش‌های مختلف مانند رژیم لاغری، ورزش، طب سوزنی و... قادر به کاهش وزن نبوده‌اند.

کسانی که شاخص توده بدنی آن‌ها بالاتر از 40 است.

افرادی که شاخص بدنی آن‌ها حداقل 35 است، ولی به دلیل اضافه‌وزن شدید دچار بیماری‌هایی نظیر دیابت شده‌اند.

نحوه انجام عمل اسلیو معده

پس از انجام آزمایش‌های و معاینات لازم توسط پزشک، زمان جراحی تعیین می‌شود. در روز جراحی نیز عمل اسلیو معده تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود. معمولاً برای انجام این عمل، جراح روی شکم برش‌های کوچکی را ایجاد کرده و ابزارهای مخصوص و دوربین را وارد ناحیه شکمی بیمار می‌کند. پس از آن با استفاده از مانیتور متصل به دوربین، معده بیمار را به‌طور کامل مشاهده کرده و معده را به دو قسمت تقسیم می‌کند. بخشی از معده از شکم خارج می‌شود و قسمت دیگر با استفاده از بخیه دوخته می‌شود. سپس برای اطمینان از عدم نشتی معده، مایع رنگی به قسمت موزی شکل باقی‌مانده از معده تزریق می‌شود. در این جراحی قسمت بسیار بزرگی از معده برداشته می‌شود. در نهایت نیز درصورتی‌که عدم نشتی معده باقی‌مانده توسط جراح تأیید شد، جراح ابزارها را از شکم خارج کرده و سپس برش‌های ایجاد شده را بخیه می‌زند. معمولاً پس از انجام این جراحی بیمار سه تا چهار روز در بیمارستان تحت نظر پزشک بستری خواهد شد.

عمل اسلیو به چه کسانی توصیه می‌شود؟

عمل اسلیو به افراد مبتلا به چاقی کمک می‌کند که اضافه‌وزن خود را با سرعت بیشتری کاهش دهند. این عمل برای افراد مبتلا به چاقی و کسانی که در معرض ابتلای جدی به عوارض ناشی از چاقی هستند مناسب است. مشاوره با متخصص جراح عمومی می‌تواند شما را راهنمایی کند که این عمل برای شما مناسب است یا خیر؟ مهم‌ترین عوارضی که پزشک را مجاب به انجام عمل اسلیو می‌کند عبارتند از:

·         بیماری‌های قلبی

·         فشار خون بالا

·         کلسترول بالا

·         اختلالات تنفسی هنگام خواب (آپنه انسدادی)

·         دیابت نوع ۲

منبع: https://www.sira.fit/

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->