کلاه گیس زنانه چیست؟

 

خرید کلاه گیس زنانه یکی از معظلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. انتخاب یک کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ صورت کاری بس دشوار است

خانم‌ها به طور ذاتی به زیبایی و زیبا دیده شدن علاقه‌ی زیادی دارند؛ به همین دلیل همواره در تلاشند که از بهترین لوازم آرایشی و بهترین لباس‌ها استفاده کنند. می توان گفت به طور کلی مو نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهر و تیپ و استایل افراد خواهد داشت. به گونه‌ای که آقایان و خانم ها به این بخش مهم از ظاهر همواره توجه دارند و به خصوص خانم ها در تلاشند که حداقل چند ماه یکبار و یا سالیانه موهای خود را رنگ کنند تا تغییر زیادی در ظاهرشان ایجاد شود. منتهی احتمالا شما عزیزان در مورد عوارض احتمالی رنگ کردن زیاد مو اطلاعاتی در اختیار داشته باشید، پس چه بهتر که این کار را سالی یک بار انجام دهید یا اگر هم تمایل بسیاری به تغییر ظاهر خود از طریق عوض کردن رنگ موهایتان دارید می‌توانید از کلاه گیس زنانه استفاده کنید.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

شیوه مراقبت از پوستیژ زنانه

برای مراقبت و شست و شوی کلاه گیس زنانه بخصوص کلاه گیس زنانه طبیعی نیاز به وسواس خاصی می باشد. شست و شوی کلاه گیس زنانه همانند شست و شوی موی طبیعی است. اگر می خواهید تعدا شست و شو را کم کنید، سعی کنید که کلاه گیس را در مقابل ذرات گرد و غبار محافظت کنید. برای نمونه چنانچه شما مراقبت را به خوبی انجام دهید، هر 2 الی 6 ماه یکبار شست وشو کفایت می کند.

به هنگام خرید کلاه گیس نحوه مراقبت و شست و شوی آن نیز توضیح داده خواهد شد و یا به صورت توصیه هایی در بروشور شرح داده می شود. اما در مجموع برای شستن کلاه گیس از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن گیاهی استفاده می شود.  در برخی موارد دیده می شود که برای انواع کلاه گیس ها شامپوهای خاصی توصیه می کنند. کلاه گیس ها ظرافت خاصی دارند از این رو آن را به طور معمول با آب ولرم مایل به سرد می شویند.

اندازه‌های مختلف کلاه گیس زنانه:

کلاه گیس زنانه کوتاه: این مدل از کلاه گیس ها برای افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند بسیار پر کاربرد خواهد بود، بلندی آن ها هم تا زیر گوش و یا روی گردن می باشد.

کلاه گیس زنانه متوسط: اگر جزو آن دسته از خانمهایی هستید که نه به موی بلند علاقه دارید و نه به موی خیلی کوتاه، پیشنهاد ما به شما خرید کلاه گیس متوسط می باشد؛ که اندازه آن هم تا روی شانه و یا تا حدی پایین‌تر خواهد بود.

کلاه گیس زنانه بلند: عده ای هم بر این عقیده اند که زن بودن یعنی موی بلند داشتن. در نتیجه ترجیح می‌دهند که همواره موهایشان بلند باشد و یا اینکه اگر از کلاه گیس زنانه استفاده می‌کنند خرید مدلهای بلند را ترجیح می‌دهند. اندازه این کلاه گیس ها تا روی کمر و یا زیر باسن می باشد.

در خرید کلاه گیس دقت کنید

 

کلاه گیس در واقع مجموعه موهایی است که بر روی یک تکه پارچه و یا تور دوخته می شوند و به وسیله یک کش در دور تا دور آن بر روی سر محکم خواهند شد. کلاه گیس می تواند دغدغه افرادی را که نیاز به موهای بلند دارند اما موهای آنان شکننده و کوتاه است، را برطرف سازد.

برای افرادی که تحت درمان هایی چون شیمی درمانی هستند یا به صورت مادرزادی، موهای کم پشتی دارند، این راه حل می تواند مفید واقع شود. اما چگونه می توان یک کلاه گیس خوب تهیه کرد که با نوع و فرم صورت نیز همخوانی داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع کلاه گیس ها و نکات مهم در خرید کلاه گیس زنانه صحبت نماییم. با ما همراه باشید.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی است که روی آن از مو تشکیل شده است. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , طاسی, شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزیین.

پروتز مو با کلاه‌گیس چه تفاوتی دارد؟

پروتز مو با پوستیژ مو (کلاه‌گیس) متفاوت است. تفاوت اصلی این دو با یکدیگر، در شیوه ساخت،‌ مدل آن‌ها و دیگر ویژگی‌هایی است که هر یک از آن‌ها دارند.

در روش پروتز مو شبکه‌ای شبیه‌سازی شده از پوست سر انسان ساخته و تارهای مو طبیعی روی این توری مشبک کاشته می‌شود و نصب آن در عرض چند ساعت انجام می‌شود. جنس تور ضدحساسیت در ساخت بیس پروتز مو به گونه‌ای است به راحتی و بدون ایجاد احساس ناخوشایند بر روی سر قرار می‌گیرد و بیماران کلاه گیس شیمی درمانی و افراد مستعد به انواع حساسیت پوستی به‌راحتی می‌توانند از پروتز مو استفاده کنند.

بافت طراحی شده برای بیس امکان اکسیژن‌رسانی به پوست کف سر را فراهم کرده و به موهای جدید اجازه می‌دهد به سادگی از منافذ موجود بر روی بیس عبور کرده و به رشد خود ادامه دهند.

در کنار تمامی این مزایا، کوتیکول به کار رفته در روش پروتز مو، ظاهری طبیعی به آن بخشیده و به شما اجازه می‌دهد بدون محدویت و نگرانی به تمام امور روزانه خود و حتی ورزش‌هایی مثل شنا بپردازید. همچنین میزان تراکم مو، مدل و رنگ مو با توجه به موی طبیعی افراد و سلیقه مشتری انتخاب می‌شود و در استفاده از سشوار، اتوی مو و سایز ابزارهای حالت‌دهی به موها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

استفاده از پروتز مو نیاز به هیچ‌گونه شرایط خاصی ندارد و برای همه افراد در همه سنین و در هر شرایطی قابل انجام است. علاوه بر این پروتز مو یک روش نیمه دائمی محسوب می‌شود و شما با یک‌بار نصب می‌توانید برای 2-3 هفته بدون نیاز به تعویض چسب پروتز با خیال راحت به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

ساختمان یک کلاه گیس

چیزهای مهمى که در هنگام خرید کلاه گیس باید در نظر بگیرید:

·         چه مدتی کلاه گیس پوشیده می شود؟ چه مدت زمان در روز استفاده می شود؟

·         آیا فردی گرمایی هستید ؟

·         آیا می خواهید کلاه گیس طبیعی به نظر برسد ؟

·         آیا پوست سر حساسی دارید؟

ورزش های مناسب برای تناسب اندام

 

برای این که بدانید کدام ورزش برای تناسب اندام است کدام اندام مناسب است، این مطلب را مطالعه کنید.

چقدر باید ورزش کنیم؟

نیازی نیست که یک ورزشکار با عملکرد بالا باشید و یا اینکه امروز برای شروع ورزش باید ساعت ها تمرین کنید. توصیه های فعلی کالج پزشکی ورزشی آمریکا برای فعالیت بدنی شامل حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​در هفته است.این ۱۵۰ دقیقه به هر طریقی که بخواهید قابل پیکربندی است. به عنوان مثال ، شما می توانید یک تمرین ۳۰ دقیقه ای پنج بار در هفته یا یک تمرین ۳۵ تا ۴۰ دقیقه ای یک روز در میان انجام دهید. با این حال ، مطالعات اخیر نشان داده است که بسته بندی این حداقل نیاز در یک یا دو جلسه آموزش در هفته می تواند به اندازه گسترش جلسات در طول هفته مفید باشد.

به طور کلی، مهم است که هنگامی که سطح تناسب اندام و لاغری خود را افزایش می دهید، آهسته شروع کنید و شدت آن را افزایش دهید. سرانجام، حتی اگر برای سلامتی به مقدار روزانه فعالیت بدنی نیاز باشد، اما استراحت به بدن نیز از اهمیت برخوردار است.

اجازه ندهید بدن از استرس ناشی از ورزش بهبود یابد، احتمال آسیب دیدگی مانند کشیدگی عضلات و شکستگی های استرسی را افزایش می دهد و می تواند منجر به سندرم تمرین بیش از حد (OTS) شود. ورزش بیش از حد همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و خطر ابتلا به عفونت، عدم تعادل هورمونی، خلق و خوی افسرده و خستگی مزمن را افزایش دهد.

بیش تر بخوانید: ورزش در محل کار

تقویت بازوها با تنیس

ضربه زدن به توپ و عبور دادن آن از تور می تواند باعث تقویت بازوان شود. همچنین حرکت کف دست (فورهند) می تواند برای تقویت قفسه سینه مناسب باشد، حرکت پشت دست (بک هند) نیز می تواند برای تقویت شانه ها مفید باشد.  به طور کلی تنیس یک ورزش برای لاغری بازو است.

شنا برای تقویت بالاتنه

شنا برای تقویت اندام های بالای کمر، مناسب است. حرکت در برابر مقاومت آب، بازوها را تقویت می کند. شنای آزاد، کرال پشت یا پروانه می تواند عضله شانه و عضلات سینه ای را به کار بگیرد.

پدال زدن برای تقویت ساق پاها

دوچرخه سواری برای ماهیچه پای شما مفید است.

عضله چهار سر ران، ماهیچه های همسترینگ و پشت ساق پا را تقویت می کند.

پل باسن

پل هیپ برای سفت کردن پشت بدن، ساختن پاهای قوی تر و تقویت بخش مرکزی بدن شما عالی است. این حرکت حتی وضعیت شما را بهبود می بخشد تا شکم شما آنقدر بیرون نیاید. شما می توانید آن را در هر جایی انجام دهید و بسیار ساده است.

روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاهایتان را صاف روی زمین بگذارید. از طریق پاشنه های خود حرکت را آغاز کنید کنید و به باسن خود فشار دهید تا باسن خود را به سمت بالا هدایت دهید. این حرکت را در ست هایی که می توانید تکرار کنید.

پیاده روی

اگر می‌خواهید تناسب اندام خود را حفظ کنید یا چربی شکمی خود را کاهش دهید و سلامت کلی خود را تقویت کنید، هر روز لاغری با پیاده روی را امتحان کنید. اگرچه این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما باعث می شود شماکالری بسوزانید و به مرور زمان چربی شکمی خود را از دست بدهید.. هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. اگر نمی توانید آن را در یک دور انجام دهید، آن را در طول روز پخش کنید.

پیلاتس و یوگا برای تقویت عضلات میان تنه

این ورزش های محبوب که کل بدن را تمرین می دهد، برای تقویت عضلات میان تنه (منطقه بین کمر و شکم) مفید است . همچنین یوگا می تواند برای ماهیچه های پا و قسمت بالای بدن نیز مناسب باشد.

طناب بازی

طناب زدن فقط برای بچه ها نیست! این ورزش برای تقویت سلامت قلب و عروق و سوزاندن کالری عالی است که می تواند منجر به آب شدن چربی شکم شما شود. حتی اگر فقط در حال پریدن باشید، حرکت به طور شگفت‌آوری شما را مجبور می‌کند تا وضعیت یا تکنیک درستی داشته باشید.

طناب زدن را چند دقیقه در روز انجام دهید و به تدریج مدت زمان و پیچیدگی را بر اساس توانایی خود افزایش دهید.

منبع: https://www.sira.fit

درباره ی عمل های جراحی کاهش وزن بیشتر بدانید!

 

خیلی از افرادی که از افزایش بی رویه وزن رنج می برند گاها از رژیم گرفتن خسته شده و تصور می نمایند که عمل جراحی تنها راه حل مشکل چاقی آنان است. اما واقعیت آنست که هر فرد چاقی نامزد خوبی برای استفاده از عمل جراحی نیست. علاوه بر این عمل جراحی جایگزین رژیم غذایی سالم نیست و حتی اگر شما عمل هم بنمایید بایستی تغییرات لازم را در رژیم غذایی خود اعمال نمایید. به همین دلیل دو نکته را باید مدنظر داشته باشید :

·         پس از مشاوره ، پزشک تشخیص دهد شما کاندید خوبی برای عمل جراحی هستید.

·         فبل و بعد از عمل جراحی بایستی یک سری از اقدامات را داشته باشید تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

بیش تر بخوانید: رژیم دش

انواع عمل های جراحی لاغری

·         حلقه قابل تنظیم معده

·         بای پس معده

·         اسلیو معده

·         بالون معده

·         اسلیو معده

اسلیو معده

طی جراحی اسلیو معده که به نام اسلیو گاستروکتومی نیز شناخته می شود، جراح بیشتر معده را بر می دارد و تنها بخش موزی شکلی که با بخیه بسته می شود، باقی می ماند.

این جراحی نیز مانند جراحی حلقه ی معده، باعث کاهش حجم معده و سیری زودهنگام بیمار می شود.

با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری بسیار کمتری دریافت کرده و وزن وی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. اکثر بیماران پس از اسلیو معده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۶ تا ۱۲ ماه و ۵۰ تا ۷۰ درصد از آن را طی ۲ سال از دست خواهند داد. سرعت کاهش وزن در این جراحی نسبت به بای پس معده کمتر است که همین موجب کاهش احتمال افتادگی پوست پس از جراحی لاغری می شود.

عمل اسلیو معده برگشت پذیر نیست زیرا قسمتی از معده برداشته شده است.

بیش تر بخوانید: استپ وزن در رژیم کتوژنیک

عوارض احتمالی :

جراحی کاهش وزن نمی تواند رفتار فرد را نیز تغییر دهد، یعنی اگر فرد عادات خود را عوض نکند مطمئنا وزن از دست داده را دوباره باز خواهد گرداند.

در طول عمل گاسترکتومی آستینی، جراحان بیشتر قسمت های معده را برمی دارند و از قسمت های باقی مانده معده یک لوله درست می کنند. این کاهش سایز معده مقدار غذایی را که فرد می تواند بخورد محدود می کند. حذف بیشتر قسمت های معده باعث تغییر در هورمون های روده، کاهش اشتها، و کاهش قند خون می شود.

بیش تر بخوانید: رژیم دانمارکی

آیا عوارض عمل اسلیو معده خطرناک است؟

اصولا انجام هر نوع عمل جراحی که با دستکاری یکی از اعضای بدن صورت بگیرد، چه بخواهیم چه نخواهیم عوارض اسلیو معده ی را در پی خواهد داشت. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا با وجود عوارض بعد از عمل، بهتر است ریسک انجام آن را بپذیریم یا نه. در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که عوارض حاصل از عمل اسلیو معده ممکن است تنها برای تعداد محدودی از افراد و در هر فرد تنها یک یا تعدادی از آنها بروز کند.

همچنین گاهی اوقات ممکن است فرد به دلیل چاقی مفرط دچار بیماری‌هایی شده باشد که انجام عمل بهترین گزینه جهت بازگرداندن سلامتی و تندرستی او باشد. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با در نظر گرفتن مزایای عمل اسلیو معده و خلاص شدن از اضافه وزن مفرط و بیماری‌های مربوط به آن بهترین تصمیم را بگیرید.

منبع: https://www.dritm.ir/

کلاه گیس مردانه چسبی

 

استفاده و خرید کلاه گیس مردانه چسبی بهترین گزینه برای کسانی است که از طاسی سر رنج می برند، بسیار مناسب است؛ زیرا کاملاً طبیعی تولید شده اند.

کلاه گیس مردانه چسبی

همانطور که می دانید امروزه به دلیل وجود داروها و حتی برخی مواد غذایی شیمیایی بسیاری از افراد دچار ریزش مو هستند. استفاده از کلاه گیس مردانه چسبی درصد زیادی به افراد کمک می نماید تا ریزش موهای خود را بپوشانند. این کالاها قدمتی دیرینه داشته و به دلیل مزیت های زیادی که دارند خیلی ها به استفاده از آن روی می آورند.

همانطور که از اسمشان پیداست قسمت داخلی آن ها به لایه ای از چسب مجهز بوده که با قرار گرفتن بر روی سر و استفاده نمی افتند. تولید کلاه گیس راحت انجام می گیرد و خیلی ها با تولید و فروش آن ها کسب درآمد می کنند.

بیش تر بخوانید: مراقبت از موهای فر

خرید کلاه گیس مردانه چسبی

اگر قصد خرید کلاه گیس مردانه چسبی را دارید پیشنهاد می شود معیارهای زیر را در نظر بگیرید. از مهمترین آن ها توجه به مدل موی کلاه گیس می باشد و انتخاب آن را با توجه به فرم و رنگ صورت خود انجام دهید. معمولاً مو آن ها در مدل های بلند و کلاه گیس کوتاه موجود هستند و انتخاب آن را با توجه به نیاز خود انجام دهید.

رنگ آن ها مهم بوده و بهتر است رنگی را انتخاب نمایید که بتوان آن را در تمامی مجالس و مکان ها استفاده نمود، نظیر رنگ های تیره. تمام قسمت های مختلف و حتی چسب آن را بسنجید و نوع اصلی آن ها را انتخاب نمایید.

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس زنانه

کلاه گیس از الیاف مو در دو نوع طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شود و در میان خانم‌ها رایج تر است. از جمله مزایای استفاده از کلاه گیس می‌توان به قیمت ارزان نسبت به روش‌های ترمیمی مو اشاره کرد. حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس‌های زنانه بشمار می‌آیند.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس شیمی درمانی

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس

برای مزایایی که این الیاف مو می‌تواند داشته باشد موراد زیر ذکر می‌گردد:

·         استفاده آسان

·         برگشت‌پذیری سریع بودن در صورت نارضایتی فرد

·         افزایش اعتماد به نفس

·         نگهداری و شستشوی کلاه گیس آسان

·         قیمت نسبتا ارزان‌ نسبت به کاشت مو و روش‌های ترمیمی دیگر

منبع: کلاه گیس

رژیم لاغری شکم چیست؟

 

رژیم لاغری شکم را افراد زیادی دنبال می کنند. اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات رایج در دنیای مدرن امروزی هست و تقریبا بیشتر افراد با این مشکل مواجه هستند. حتی افرادی که از تناسب اندام نسبی برخوردار هستند باز هم با چربی دور شکم و پهلو ها مواجه میشن و تمایل دارند به هر نحوی که هست این چربی‌ های اضافی و مزاحم رو از بین ببرند و تناسب اندام خوبی برای خود ایجاد کنند!

برای از بین بردن چربی دور شکم و پهلو، علاوه بر اینکه لازم هست از تمرینات ورزشی مخصوص برای این قسمت از بدن استفاده کنید، باید تغییراتی رو هم در رژیم غذایی خودتون به وجود بیارید و با استفاده از یک برنامه غذایی درست و اصولی، گام موثری رو در جهت لاغری شکم و پهلو بردارید.

بیش تر بخوانید: بهترین روش لاغری

ما در این بخش از زیبامون دات کام به مواد غذایی موثر در لاغری شکم و پهلو و همچنین مواد غذایی مضر برای کاهش چربی شکم و پهلو اشاره کردیم. با ما همراه باشید و با استفاده از این نکات کاربردی و موثر، خیلی سریع و راحت به هدف خودتون یعنی آب کردن چربی شکم و پهلو دست پیدا کنید.

کم کردن کربوهیدرات در برنامه غذایی

تحقیقات نشان داده، افرادی که کربوهیدرات خیلی کمی رو در برنامه غذایی خودشون دارند، دور کمر باریک ‌‌تری نسبت به سایر افراد خواهند داشت. پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت به معنی افزایش پروتئین در رژیم غذایی هست و تحقیقات در این زمینه ثابت کرده که استفاده از مواد غذایی پروتئینی مثل تخم مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، گوشت، آجیل و لبنیات تاثیر خوبی در کاهش چربی شکم و پهلو داره و شما رو برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه میداره و همچنین تاثیر خوبی در افزایش سوخت و ساز بدن داره.

علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از پروتئین باعث حفظ توده عضلانی بدن میشه و انرژی مورد نیاز بدن برای انجام تمرینات ورزشی مخصوص شکم و پهلو رو هم فراهم میکنه.

بیش تر بخوانید: انواع رژیم لاغری

معرفی برنامه برای رژیم لاغری شکم

تمرینات هوازی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

اگر می‌خواهید به سرعت چربی بسوزانید، تمرینات کاردیو امکان پذیر نیست.  مطالعات نشان می دهد که این موثرترین شکل ورزش برای کاهش چربی شکم است. در رژیم لاغری شکم علاوه بر حذف غذاهای کربوهیدرات باید ورزش های خاصی نیز انجام دهید.

با سوزاندن کالری های زیاد، سلامت عمومی شما بهبود می یابد.  بنابراین، شروع به انجام تمرینات با شدت بالا مانند دویدن، شنا یا کلاس های هوازی کنید، اما به خاطر داشته باشید که تکرار و مدت زمان برای نتایج رضایت بخش ضروری است.

کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

برای کاهش چربی در ناحیه شکم و داشتن سلامت متابولیک خوب باید از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده خودداری کرد.

 برای داشتن رژیم لاغری شکم لازم نیست به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات سخت پایبند باشید، اما باید با کربوهیدرات های فرآوری نشده جایگزین شود.  به جای نان سفید، برنج سفید و نوشابه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید.

رژیم ۷ روزه جنرال موتورز

رژیم لاغری 7روزه جنرال موتورز شامل یک برنامه غذایی ۷ روزه است. هر روز بر روی یک گروه خاص غذایی یا غذا تمرکز می شود.

GM مخفف General Motors است. برخی منابع ادعا می کنند که شرکت جنرال موتورز این برنامه رژیم غذایی را برای کمک به کارکنان خود در کاهش وزن تهیه و تأیید کرده است.

رژیم جنرال موتورز با استفاده از روش های مختلفی باعث کاهش وزن می شود از جمله:

·         در این رژیم فرد تشویق به خوردن میوه و سبزیجات می شود که غذاهای سالم و کم کالری هستند.

·         اجازه خوردن غذاهای فرآوری شده و قند وجود ندارد.

·         استفاده از کربوهیدراتهای تصفیه شده مجاز نیست.

·         میزان کالری روزانه فرد را کاهش می دهد.

افرادی که رژیم جنرال موتورز را دنبال می کنند می توانند وزن خود را کاهش دهند زیرا فرد کالری کمتری دریافت می کند. با این وجود بعید نیست که سالم ترین روش برای لاغری باشد. بدن هر فرد متفاوت است بنابراین ممکن است نتایج متفاوتی را تجربه کنند.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

 

 

مهم‌ترین علت سنگ کلیه

 از عوارض و مشکلاتی که ممکن است کلیه دچار آن شود، سنگ کلیه است. در صورتی که آب های سنگین بیاشامید، ممکن است دچار این مشکل شوید. آب های سنگین به معنای املاح فراوان در آن است که می توانند سبب ایجاد سنگ کلیه شوند. از علائمی که سنگ کلیه ایجاد می کند می توان به سوزش در ادرار، درد و … اشاره کرد. برای جلوگیری از پیشرفت و درد این مشکل بهتر است تا آزمایشات زودتر انجام بگیرد تا در هنگام کوچک بودن بتوان آن را برطرف کرد و از بین برد.

در این مقاله سعی شده است که توضیحات جامع و اساسی پیرامون تشخیص سنگ کلیه گردآوری شود؛ جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید.

سنگ کلیه چیست؟

سنگ‌های کلیه رسوبات سختی هستند که اغلب به علت بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار به وجود می‌آیند. ایجاد این سنگ‌ها علل متنوعی دارد و ممکن است در هر جای دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه دیده شوند. اگرچه حرکت سنگ‌های کلیوی دردناک است، اما در صورت تشخیص به‌موقع، باعث آسیب دائمی به بدن نمی‌شود. اگر کسی در معرض خطر تولید سنگ‌های کلیوی باشد، پزشک متخصص اورولوژی می‌تواند راه‌هایی را جهت درمان سنگ کلیه به او توصیه کند.

بیش تر بخوانید: بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو

علائم سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه اخیرا در کشورهای صنعتی و قشر مرفه شایع تر رخ می دهد. استفاده از آب سبک، بروز سنگ های ادراری را کاهش نمی دهد.

افرادی که به سنگ کلیه دچار می شوند، درد را در سیستم جمع کننده یا حالب بیشتر احساس می کنند و ناگهان دردی بیمار را فرا می گیرد که  حتی خواب را برای بیمار سخت می نماید. باید بگوییم که اگر سنگ در کالیس باشد، درد به صورت پریودیک به دنبال انسداد متناوب اتفاق خواهد افتاد. سنگ کلیه در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد و علل آن از فردی به دیگر متفاوت است.

بیش تر بخوانید: سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

علل سنگ کلیه

سنگ کلیه معمولا یک علت واحد و مشخص ندارد. اما عواملی وجود دارند که احتمال بروز سنگ کلیه را بیشتر می‌کنند. به طور کلی، وقتی غلظت برخی مواد که می‌توانند بلور تشکیل دهند (مانند کلسیم، اسید اوریک و اُگزالات) در ادرار افزایش می‌یابد، سنگ کلیه تشکیل می‌شود. در حالت عادی، موادی در ادرار وجود دارند که از چسبیدن مولکول‌ها به هم و تشکیل بلور جلوگیری می‌کنند. اگر این مواد در ادرار کم باشند روند تولید سنگ را تسریع می‌نمایند.

بیش تر بخوانید: سنگ شکن کلیه

درمان سنگ کلیه با رژیم غذایی مناسب

اگر رژیم غذایی نامناسبی دارید که در آن مقدار مواد مغذی، الکترولیت‌ها، آنتی‌اکسیدان‌‌ها، کربوهیدرات‌‌های متنوع، چربی‌های سالم و پروتئین کم است،‌ خطر تشکیل سنگ کلیه شما را تهدید می‌کند. در چنین حالتی باید بگوییم که درمان سنگ کلیه شما هیچ‌گاه اثربخش نخواهد بود. مصرف زیاد نمک و پروتئین (پروتئین باید ۳۰٪ کالری روزانه‌ را تشکیل بدهد) می‌تواند منجر به افزایش آمونیاک در ادرار شود.

بیش تر بخوانید: عمل TUL سنگ کلیه

برای تنظیم pH بدن و پیشگیری از اسیدیته‌ی بالا، مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه توصیه می‌شود. در ادامه به غذاهایی اشاره می‌کنیم که برای پیشگیری و درمان تشکیل سنگ کلیه بسیار مناسب‌اند.

میوه‌ها و سبزیجات تازه

براساس تحقیقات، کسانی که در رژیم غذایی‌شان بیشتر از مواد گیاهی استفاده می‌کنند، کمتر به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند. غذاهای تازه‌ای که به درمان سنگ کلیه کمک می‌کنند عبارتند از موز، سبزیجات سبزبرگ‌، حبوبات و غلات جوانه‌زده، ماهی و طیوری که به‌طور طبیعی پرورش یافته‌اند.

تشخیص سنگ کلیه چگونه صورت می گیرد؟

 بیمار با مراجعه به یک آزمایشگاه مجهز باید اقدام به انجام برخی از تست ها و معاینات را انجام می دهد که در ابتدا ازفرد معاینه فیزیکی و بالینی را بر روی او انجام می دهند و سپس وضعیت عمومی و علائم حیاتی بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهند در صورت داشتن تهوع، استفراغ، تاکی کاردی و تندرنس باید فورا اقدامات درمانی را آغاز شود.

۸۰ تا ۸۵ درصد از سنگ های ادراری را انواع کلسیمی تشکیل می دهند که اغلب به دنبال افزایش کلسیم ادرار، افزایش اگزالات ادرار، افزایش اسید اوریک ادرار و یا کاهش سیترات ادرار ایجاد می شوند.

سنگ کلیه اغلب در کالیس فوقانی و میانی به خوبی به ESWL  پاسخ می دهند، در حالی که در مورد سنگ کالیس تحتانی این مساله خیلی صادق نیست.

برخی از تست ها برای شناسایی سنگ کلیه عبارتند از:

آزمایش کشت ادرار

آزمایش کشت ادرار برای بررسی مقادیر املاح در سنگ دفع شده است، این آزمایش ۲۴ ساعته نشانگر این عارضه خواهد بود.

آزمایش خون

انجام تست یا آزمایش خون برای بالا بردن کلسیم یا اسید اوریک می باشد، با انجام این آزمایش پزشک می تواند از سلامت کلیه نیز مطلع شود.

آنالیز کردن سنگ های دفع شده که با این وسیله ادرار از یک صافی رد می شود تا هرگونه سنگی را جمع آوری نمایند. این روش بسیار مناسب افرادی است که علت ایجاد این عارضه را نمی دانند و خواهان دانستن آن هستند.

انجام برخی از آزمایشات تصویری که شامل سی تی اسکن و اشعهاست که هرنوع عارضه و یا سنگی را در دستگاه ادراری نشان می دهد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

ارتودنسی دندان چیست؟ + همه چیز درباره ارتودنسی

 

دندان‌هایی صاف، مرتب و درخشان می‌تواند زیبایی شما را دوچندان کند. بعضی از افراد که نیاز به ارتودنسی دندان ندارند، به‌صورت خدادادی از این نعمت بهره‌مند هستند و لبخند حتی یک لحظه هم از لب‌هایشان دور نمی‌شود. در نقطه مقابل کسانی هستند که نمی‌توانند حتی یک‌بار لبخند بزنند. دندان‌هایی که به‌صورت نامنظم رشد کرده‌اند و جلو بودن فک بالا یا پایین، منجر به این شده که لبخند زدن برای کسانی که از این ناهنجاری رنج می‌برند سخت و دشوار باشد.

 اما دیگر زمان آن به سررسیده که به خاطر ناهماهنگی دندان‌ها محکوم به بستن لب‌هایتان روی لبخند شوید. با کمک ارتودنسی دندان می‌توانید تک‌تک دندان‌هایتان را نظم دهید و زیبایی لبخند را به خودتان هدیه کنید.

اگر قصد دریافت این خدمات را دارید، بی‌شک سوال‌های زیادی در ذهنتان نقش بسته است. در این مقاله همه‌چیز را درباره ارتودنسی دندان برایتان آوردیم تا با این خدمات درمانی بیشتر آشنا شوید.

بیش تر بخوانید: ارتودنسی دندان قبل و بعد

مراحل ارتودنسی دندان چگونه است ؟

بیاید قبل از بررسی مراقبت از ارتودنسی دندان با هم به این سوال جواب دهیم که بعد از ارتودنسی دندان شما چه احساسی خواهید داشت و آیا این درمان باعث ایجاد ناراحتی برای شما میشود یا خیر ، برای پاسخ به این سوال میتوان مراحل طی درمان را اینگونه توضیح داد :

بیش تر بخوانید: ارتودنسی رنگی

روز اول بعد از ارتودنسی شدن دندان ها

جایگذاری بریس‌ها به هیچ وجه دردناک نیست.

بریس‌ها می بایست در دهان شما تنظیم شود بنابراین ممکن است برای مدت کوتاهی غذا خوردن شما را با وقفه مواجه کند.

در بعضی موارد مشاهده شده است که دندان ها حساس شوند.

بیش تر بخوانید: تخصص های دندانپزشکی

سه روز اول بعد از ارتودنسی دندان

در سه روز اول ارتودنسی به علت اینکه دندان‌ها به فشار ناشی از بریس‌ها عادت ندارند، ممکن است شما کمی احساس درد و ناراحتی در دندان‌ها و اطراف لب‌ها و گونه‌ها تا زمان تنظیم بریس‌ها حس نمایید.

برای کاهش دادن درد و ناراحتی از موم یا سیلیکون استفاده می کنند که باید روی بریس ها به کار برده می شود.

داروهای مسکن و ضد درد همچون ژلوفن بدون نیاز به نسخه پزشک هم مورد استفاده قرار می گیرند.

شستشوی دهان با آب گرم و نمک باعث کاهش درد خواهد شد.

بیش تر بخوانید: بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

هفته اول بعد از ارتودنسی دندان

ناراحتی و دردی که به خاطر قرار دادن بریس ها ایجاد شده بود، از بین خواهد رفت.

دندان‌ها به وجود بریس‌ها عادت کرده و در نتیجه غذا خوردن راحت‌تر می‌شود.

بهترین زمان برای ارتودنسی دندان

بهترین زمان برای انجام ارتودسی دندان زمانی می باشد که ساختمان صورت در حال بوده و انجام ارتودنسی بهتر برای بیمار نتیجه دارد .

بهترین سن برای انجام ارتودنسی دندان در دختران قبل از 13 سالگی بوده و برای پسر ها قبل از 15 سالگی است .

هزینه های ارتودنسی

همه مراجعه کنندگانی که از مشکلات کجی دندان، فشار های کاذب بر دندان های اطرف و … رنج می‌برند، ابتدای کار نگران هزینه های ارتودنسی هستند. در اینجا باید ذکر کرد که ارتودنسی دندان از نظر هزینه به میزان وسعت مشکلات دندان ها، نوع براکت، براکت در یک ردیف یا بالا و پایین دهان، ثابت یا متحرک بودن آن ها و … بستگی دارد. بنابراین باید برای تعییین میزان هزینه های ارتودنسی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه داشت.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

چگونگی خرید کلاه گیس مناسب چهره شما

 

استفاده از کلاه گیس در میان خانم‌ها رواج بیشتری دارد و در موارد متعددی می‌تواند استفاده شود. برخی افراد به دلیل طاسی سر تحت تاثیر پرتو درمانی یا شیمی درمانی از موی مصنوعی استفاده می‌کنند و برخی به دلیل طاسی‌های موروثی و یا کم‌پشتی موهایشان ترجیح می‌دهند با استفاده از این الیاف مصنوعی جلوه خاصی به زیبایی ظاهری خود ببخشند. استفاده از کلاه گیس مزایا و معایب خاص خود را دارد و لازم است در این زمینه برخی نکات را مد نظر داشته باشید.

موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس زنانه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:

شکل دادن به کلاه گیس زنانه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است. می‌توانید موها را دم‌اسبی ببندید، فر کنید یا موج‌دار درستشان کنید. مدت‌زمانی که کلاه‌گیس طبیعی فرمش را حفظ می‌کند، بیشتر از حفظ فرم کلاه‌گیس مصنوعی است. کلاه‌گیس‌هایی که نوار جلویی دارند علاوه بر بهتر ماندن روی سر کمک می‌کنند موهای دور صورتتان فرمی طبیعی پیدا کنند. موی مصنوعی به‌خصوص برای نگه‌داشتن حجم موهای کوتاه مناسب است. کافی است کلاه‌گیس را چند بار تکان دهید تا حجم پیدا کند.

اگر به دلیل شیمی‌درمانی موهایتان را ازدست‌داده‌اید و به دنبال کلاه گیس شیمی درمانی هستید. ضمن اینکه برایتان آرزوی سلامتی کامل و هر چه سریع‌تر می‌کنیم باید بگوییم با توجه به اینکه تا کمتر از شش ماه دیگر موهایتان برمی‌گردند، لزومی ندارد پولتان را صرف خرید کلاه گیس طبیعی کنید، چون قیمتش به‌مراتب بیشتر از کلاه‌گیس مصنوعی است.

نوع کَپ (بخش داخلی) کلاه گیس

در این قسمت به معرفی انواع مختلفی از کپ‌ها یا همان بخش داخلی در کلاه گیس می‌پردازیم و مزایا و معایب مدل‌های مختلف آن را توضیح می‌دهیم. به طور کلی چهار نوع کلاه گیس در بازار وجود دارد.

خرید کلاه گیس با بافت ماشینی یا کلاسیک

این دسته از کپ‌ها با دستگاه‌های ماشینی ساخته می‌شوند و با ردیف‌های بافتنی مو همراه‌اند که به هم دوخته شده است. این نوع از محصولات دارای الیاف گره خورده‌ای و کلی در بخش مربوط به ریشه‌ی مو هستند تا کلاه زیر آن را پنهان کنند. همچنین به دلیل ساختاری که دارند، قسمت‌های ثابت در آن زیاد دیده می‌شود، بنابراین گزینه‌های کلاسیک تطبیق‌پذیری کمتری را ارائه می‌کنند. خرید کلاه گیسی با کَپ کلاسیک معمولا گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر برای اکثر آقایان و خانم‌ها است.

بیش تر بخوانید: سلنیوم و ریزش مو

خرید کلاه گیس با کَپِ جلو توری

این دسته از کپ‌ها می‌توانند به شکل توری روی کلاه های کلاسیک، کلاه گیس‌های مونوفیلامانی یا کلاه گیس‌های دستی قرار گیرند. کلاه گیس‌هایی از نوع جلو توری دارای موهای گره خورده و جداگانه بر روی توری بسیار ظریفی در اطراف خط مو هستند که به شما این امکان را می‌دهد که موهای خود را از روی صورت به عقب ببرید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید. در واقع کلاه گیس توری به فرد این امکان را می‌دهد تا حالت و سبک کلاه گیس را در جلوی سر خود تغییر دهد.

بیش تر بخوانید: قرص پرفکتیل پلاتینیوم

کلاه گیس‌های مونوفیلامانی یا تک رشته‌ای

کلاه گیس‌های مونوفیلامانی گران تر از مدل‌های کلاسیک هستند، زیرا یک گام فراتر برای ساخت موهایی هر چه شبیه‌تر به موهای طبیعی است. در این دسته از کلاه گیس‌ها موها به شکل مش‌بندی شده قرار دارند و این طور به نظر می‌رسد که موها به شکل طبیعی خود از سر شما رشد کرده‌اند. لازم به ذکر است که این نوع از محصولات امکان تطبیق پذیری ظاهری بیشتر را فراهم می‌کنند.

آیا لازم است که بیش از یک کلاه گیس بخرم؟

همانطور که قبلا هم اشاره شد، اگر به دلیل درگیری با بیماری‌ای خاص قصد دارید که یک کلاه گیس بخرید، انتخاب آن با توجه به نکات مطرح در این نوشتار، قبل از شروع ریزش مو بسیار مهم است. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، مطمئناً ایده خوبی است که بیش از یک کلاه گیس در دست داشته باشید، چراکه با خرید دو کالا می‌توانید از یکی به عنوان زاپاس استفاده کنید و زمانی که یکی را شسته‌اید، کلاه دیگری برای پوشیدن دارید. همچنین وجود جایگزین، ماندگاری بیشتری را برای این محصولات به همراه خواهد داشت.

منبع: کلاه گیس

نگهداری یک موی فر و داشتن موی فری زیبا

با روی کار آمدن صنعت مد و زیبایی، موی فر نیز جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. این مدل مو وقتی خیس است، تقریباً صاف به نظر می آید در حالی که بعد از خشک شدن حالت فر می گیرد.  ۲۲ می برابر یکم خرداد به عنوان روز جهانی مو فرفری ها است که طرفداران زیادی دارد. برای بسیاری از افراد مشهور به خصوص بازیگران، فرم دادن مو به شکل فر و یا مراقبت از موهای فر، ترفندی برای نشان دادن جذابیت و زیبایی آن ها محسوب می شود.

شاعران ما نیز از گذشته تا به امروز، در وصف گیسوان پیچ و تاب خورده که نشان از فر بودن موی یار است سروده های بسیار خلق کرده اند و آن را دل فریب و زیبا وصف نموده اند. به هر حال موی فر به عنوان مظهر زیبایی تأثیر فوق العاده ای در گیرایی افراد دارد. گروهی به طور طبیعی و ارثی مو های فر دارند و گروهی دیگر به کمک لوازم آرایشی و بهداشتی به مو های خود پیچ و تاب می دهند تا دل انگیز تر جلوه کنند.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

شیوه صحیح شستشوی موی فر

قبل از همه چیز اول یک شامپوی موی فر تهیه کنید. حال به این موضوع توجه کنید که موی فر نیازی به شستشوی با شامپو ندارد، زیرا این کار باعث می شود موی شما خشک شود و چربی طبیعی خود را از دست دهد. پس زمان مناسب استفاده از شامپو هفته ای دوبار هنگام استحمام است.

 بیش تر بخوانید: کلاه گیس کوتاه

شیوه صحیح خشک کردن موی فر

بهترین روشی که می توانید برای خشک کردن موی فر خود از آن بهره ببرید، حوله های میکروفایر یا پنبه ای است. کافی است بعد استحمام آب اضافی موی خود را بگیرید و بعد بگذارید موی شما در حالت طبیعی و در هوای آزاد خشک شود.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس

سشوار کشیدن موی فر

افرادی که موی فر دارند، حتماً با اصطلاح سری دیفیوزر سشوار آشنایی دارند. این سری باعث می شود گرمای سشوار کنترل شده بخش شود و به موی شما حالت خوبی دهد. به این موضوع هم توجه کنید که قبل از سشوار کشیدن حتماً موی خود را با محصولات محافظت حرارتی بپوشانید.

آیا رنگ‌کردن مو به آن آسیب می‌زند؟

بله، چه بالیاژ کنید و چه آمبره و چه هر نوع رنگ دیگری، همیشه ساقه‌های مو طی فرایند رنگ‌کردن آسیب می‌بینند.

رنگ مو برای اینکه خودش را روی ساقه‌های مو حفظ کند، حاوی مواد شیمیایی است که به موها تا حدودی آسیب می‌زنند. فرایند رنگ‌کردن مو به این صورت است که رنگ به کوتیکول مو که لایهٔ بیرونی و محافظ ساقه مو است نفوذ می‌کند و اکثر رنگ‌ها حاوی آمونیاک هستند.

سپس مو دکلره می‌شود تا رنگ طبیعی‌اش از بین برود و رنگ مویی که استفاده شده، رنگ جدیدی به موها بدهد. استفاده از دکلره کمتر یا فرمول‌های کم‌دوام‌تر تا حدودی از این آسیب کم می‌کنند.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس شیمی درمانی

آیا جمع‌کردن مو به آن آسیب می‌زند؟

بله، هر چند خیلی از افراد با هدف محافظت از موها آنها را جمع می‌کنند؛ اما این کار در واقع بیشتر بد است تا خوب. وقتی موها را جمع می‌کنید معمولاً آنها را می‌کشید و سفت می‌بندید. مثلاً وقتی موها را گوجه می‌کنید یا دم‌اسبی می‌بندید، کشیده‌شدن موها باعث ریزش مو، شکسته‌شدن ساقه مو و دردناک شدن پوست سرتان می‌شود. هرگز با موهای بسته شده نخوابید و مدت طولانی موها را بسته نگه ندارید.

منبع: کلاه گیس

صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->