آشنایی با ریزش مو و تاثیر آن برای استفاده از کلاه گیس

 

ریزش مو می تواند برای کسانی که آن را پشت سر می گذارند یک تجربه ناراحت کننده باشد که اغلب منجر به خجالت و تأثیر روانی قابل توجهی می شود. مردم به طور کلی به دنبال راه حل های طبیعی ریزش مو هستند، اما برای ریزش موی دائمی، این درمان ها اغلب کوتاهی می کنند. در نتیجه، بسیاری به کمک های موقتی مانند کلاه گیس، موهای مصنوعی یا داروها روی می آورند که ممکن است در مراحل اولیه ریزش مو موثر باشد، اما در موارد طاسی کامل نه. در ادامه با ویژگی های خرید کلاه گیس آشنا شوید.

بیش تر بخوانید: ریزش مو در شیمی درمانی

ارتباط کلاه گيس با کاشت موی طبيعی

گاهی فرد برای پوشانيدن ظاهری يک طاسی نه چندان شديد و وسيع در سرش متوسل به کلاه گيس شده و مدتی از آن استفاده می کند بدين معنی که شخص با کلاه گيس خود را به جامعه معرفی کرده و بدين ترتيب در انظار ظاهر می شود. پس از مدتی وی از کلاه گيس و مشکلات آن خسته شده و تصميم به انجام کاشت مو می گيرد. اين فرد با کسی که از کلاه گيس استفاده نکرده و با طاسی سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت های بسياری داشته و يکسری مشکلات بر سر راه کاشت موی وی وجود دارد.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها و انواع اکستنشن مو دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر خرید کلاه گیس مردانه با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس

·         برای مزایایی که این الیاف مو می‌تواند داشته باشد موراد زیر ذکر می‌گردد:

·         استفاده آسان

·         برگشت‌پذیری سریع بودن در صورت نارضایتی فرد

·         افزایش اعتماد به نفس

·         نگهداری و شستشوی آسان

·         قیمت نسبتا ارزان‌ نسبت به کاشت مو و روش‌های ترمیمی دیگر

پسوریازیس

پسوریازیسو یا آلوپسی پسوریازیس مشکل خود ایمنی است که باعث تغییر شدید سلول های پوست و همچنین فلس های ضخیم سفید روی پوسته کف سر می شود. در صورت کندن این فلس ها ممکن است پوست سر خونریزی کند. پسوریازیس کفِ سر ممکن است موجب ریزش مو شود چون ممکن است برای التیام خارش حاصل از این وضعیت، به شدت سر را بخارانید و همین موجب ریزش موها می شود. برای کاهش خارش پوست سر و ریزش مو، استفاده خود از سشوار و اتو مو را کم کنید. اتو و سشوار موجب گرم شدن کفِ سر می شوند. همچنین قرار دادن یک خنک کننده و یا حوله ای سرد روی قسمت تحریک شده می تواند کمکتان کند. همچنین شامپوهای مختلفی نیز وجود دارند که می توانند به التیام این مشکل کمک کنند. در موردهای شدیدتر، یک متخصص پوست می تواند داروهای خوراکی، کرم های موضعی، پماد و همچنین درمان با نور ماورابنفش تجویز کند. با اینکه نمی توانید به صورت کامل جلوی حملات پسوریازیس را بگیرید اما می توانید شرایط را کنترل کنید. با پزشکتان درباره راه هایی که می توانید استرس را کنترل کنید و دیگر روش های افزایش سلامت صحبت کنید.

انتخاب و خرید کلاه گیس بر اساس شکل صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه متناسب با حالت صورت اهمیت بالایی دارد، چراکه گزینه‌ای نامنتناسب با ظاهر و شکل صورت باعث مصنوعی به نظر رسیدن این کالا روی سر می‌شود، در حالی که انتخاب کلاه گیسی سازگار با حالت چهره نه تنها طبیعی به نظر می‌‌رسد، بلکه زیبایی شما را دو چندان می‌کند. بنابراین، با در نظر گرفتن این فاکتور تضمین می‌کنیم که در کنار رعایت سایر نکات اشاره شده در این مقاله، کسی متوجه این که نخواهد شد که شما از کلاه گیس شیمی درمانی استفاده می‌کنید. در همین راستا به منظور تعیین شکل صورت در ابتدا در جلوی آینه بایستید و موهای خود را تا خط رویش جمع کنید، سپس بر اساس شکلی که می‌بینید، کلاه گیس مناسب خود را انتخاب کنید.

منبع: کلاه گیس

تاثیر جراحی لاغری در کیفیت زندگی

 

روش‌های مختلفی برای عمل لاغری وجود دارد. اگر شما هم نگران بازگشت چاقی بعد از جراحی لاغری هستید در این مقاله، با بهترین عمل لاغری بدون بازگشت با توصیه دکتر موسوی نائینی آشنا می‌شوید. بهترین عمل لاغری چیست؟

امروزه با توجه با بالا رفتن وزن افراد، بسیاری روی به عمل لاغری می‌ آورند. شاید شما هم شنیده باشید که راز داشتن یک اندام خوب، خوش فرم و ورزیده، داشتن رژیم غذایی سالم، خواب مناسب و ورزش کردن است. اما حقیقت ماجرا در این است که، ژنتیک بیشترین تاثیر را در این مورد ایفا می ‌کند. لازم به ذکر است، حتی اگر شما درست ‎‌ترین روش ‌ها را برای نگهداشتن وزن ایده‌ آلتان انجام دهید، ممکن است در مواقعی دچار شکست شوید.

انواع عمل لاغری

در ادامه انواع عمل لاغری را برای شما نام خواهیم برد :

عمل لاغری به روش اسلیو معده

یکی از بهترین روش هایی که برای کاهش وزن به کار می رود عمل اسلیو معده است . در این عمل قسمتی از معده جدا می شود اما این نکته که چه قسمتی جدا می شود و حجم قسمت جدا شده چقدر است اهمیت زیادی دارد .این عمل برای افرادی که ریزه خواری زیادی دارند و وزن های بالایی یعنی بین (۱۵۰ تا ۲۰۰ )کیلو  دارند توصیه می شود. این اشخاص معمولا در معرض بیماری هایی مانند دیابت هستند .

ترشح آنزیم گرلین در معده سبب می شود تا فرد احساس گرسنگی کند .در این عمل ۸۰ درصد از حجم معده و این آنزیم نیز جدا می شود . بعد از این عمل فرد دیگر احساس گرسنگی نمی کند بنابراین به مرور زمان حجم غذایی که در طول روز مصرف می کند به شدت کاهش می یابد .

اگر پزشک برای انجام این عمل مهارت نداشته باشد می تواند باعث آسیب دیدن بافت های درونی بدن مانند طحال شود،بنابراین برای انجام این عمل پزشکی متخصص را انتخاب کنید .

عمل لاغری با پلیکاسیون معده

عمل لاغری پلیکاسیون معده با بیهوشی عمومی انجام می شود . در این عمل دکتر طول معده را مانند دامن به شکل پلیسه در می آورد تا فضای معده کوچک شود . وقتی معده کوچک شود شخص نمی تواند حجم زیادی غذا مصرف کند . در این روش چون هیچ قسمتی از بدن برداشته نمی شود می توان بعد از به نتیجه رسیدن و لاغر شدن معده را به شکل اول بازگرداند . این جراحی برای اشخاصی که بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و ضریب چربی آن ها بین ۳۰ تا ۴۰ است مناسب می باشد .

جراحی بای پس معده

یکی از پرکاربرد ترین روش های عمل لاغری جراحی بای پس معده است . در این عمل حدود ۸۰ درصد از حجم معده بریده می شود .هم چنین قسمت ابتدایی روده هم بریده می شود. با این کار مقدار غذای ورودی به معده شخص به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند .دل درد و اسهال از شایع ترین عوارض این عمل است که پس از مدتی به طور کلی از بین خواهد رفت . با رعایت نکاتی مانند انتخاب پزشک متخصص می توان عوارض این عمل را به حداقل رساند .

جراحی ابدومینوپلاستی

عمل لاغری ابدومینوپلاستی یک مدل جراحی پلاستیک است که به وسیله ی آن چربی و پوست اضافی ناحیه شکم حذف شده و عضلات قسمت شکم تنگ و صاف می شود .برای انجام این جراحی فرد را بیهوش می کنند سپس در قسمت هایی که برای لاغری مشخص شده است ۲ برش ایجاد می شود .

محاسبه bmi ، قد و وزن مناسب و وزن آیده آل

 

محاسبه bmi به ما نشان می دهد که نسبت قد و وزن مناسب است یا نه؟ بعد از محاسبه bmi توسط فرم زیر، می توانید نتیجه گیری خوبی در رابطه با محاسبه قد و وزن مناسب و وزن ایده آل خود، داشته باشید. اگر bmi شما کمتر از 18.5 بود، یعنی نسبت وزن به قد شما، کم است و شما احتمالا مشکل کمبود وزن دارید. اگر bmi شما بین عدد 18.5 تا 24.9 بود، یعنی شما در قد و وزن مناسب هستید. اگر bmi شما بین عدد 25 تا 29.9 بود، یعنی شما دارای اضافه وزن هستید. اگر bmi شما بیشتر از 30 بود، یعنی شما چاق هستید و باید فکری برای کاهش وزن خود و رسیدن به تناسب قد و وزن بکنید.

هر عدد BMI نشان دهنده چه چیزی است؟

برای اکثر بزرگسالان BMI ایده آل بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ تعریف شده است.

برای کودکان و نوجوانان که بین ۲ تا ۱۸ سال هستند، سن و جنسیت نیز علاوه بر قد و وزن در محاسبه شاخص توده بدنی دخیل می باشند.

اگر BMI:

·         زیر ۱۸.۵ باشد، شخص دچار کاهش وزن است.

·         بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ باشد، شخص در بازه ی وزن سالم به سر می برد.

·         بین ۲۵ و ۲۹.۹ باشد، شخص اضافه وزن دارد.

·         بین ۳۰ و ۳۹.۹ باشد، شخص از چاقی مفرط رنج می برد.

فرمول محاسبه شاخص توده بدنی یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. این شاخص تنها نشان دهنده سطح چربی بدن بوده و قادر به تشخیص میزان سلامت یا چاقی فرد نمی باشد. البته این روش قطعی نیست و معایبی نیز دارد. مثلا به استخوان بندی و میزان عضله های فرد در این روش اهمیتی داده نمی شود، در حالی که همانطور که می دانیم ممکن است یک کیلوگرم عضله و یک کیلوگرم چربی وزن یکسانی داشته باشند، اما حجم عضله کمتر و چگالی آن بیش از چربی است.

پیامدهای افزایش وزن در بزرگسالان

افراد دارای اضافه وزن و چاقی در معرض خطربیشتری برای بیماری های زیرهستند:

·         بیماری عروق کرونر

·         اختلال در چربی های خون یا  دیس لیپیدمی

·         دیابت نوع 2

·         بیماری کیسه صفرا

·         فشار خون

·         آرتروز

·         آپنه خواب

·         سکته

·         ناباروری

·         حداقل 10 سرطان ، از جمله سرطان آندومتر ، پستان و روده بزرگ

·         لیپوماتوز اپیدورال

·         دیسک کمر و کمر درد

·         دیسک گردن و گردن درد

·         بیماریها و ساییدگی زانو

·         بیماریها و ساییدگی مفصل ران

نحوه  اندازه گیری BMI

اگر میخواهید میزان شاخص یا عدد توده بدنی خود را به صورت دستی اندازه گیری کنید فرمولی وجود دارد که می توانید برحسب آن این کار را انجام دهید. این مقیاس تقریبا دقیق می باشد و تنها به دو متغیر وزن و قد شما بستگی دارد. البته برای دقت بیشتر می‌توانیم سن و جنسیت را نیز در محاسبات لحاظ کنیم ولی با توجه به اینکه همین فرمول نیز دقت بالایی دارد، میتوانیم از دو متغیر سن و جنسیت چشم پوشی کنیم.

فرمول محاسبه

فرمول محاسبه شاخص حجم بدن ساده است و همانطور که گفته شد تنها به اعداد قد و وزن شما نیاز است.

فرمول اندازه گیری bmi

عدد حجم توده بدن = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

 

علت و درمان ریزش مو سکه ای یا بیماری آلوپسی آره آتا چیست؟

 

ریزش مو، یا در اصطلاح پزشکی به نام آلوپسی شناخته می‌شود، یک مشکل رایج در مردان و زنان است. این‌یک آسیب التهابی برگشت‌ناپذیر فولیکولی است که با اسکار و ریزش مو همراه است. درمان‌های سنتی آلوپسی اسکار مانند استروئیدهای داخل ضایعه و موضعی و ماینوکسیدیل موضعی موفقیت محدودی دارند. در موارد پیشرفته آلوپسی اسکار اولیه، کاشت مو یک گزینه درمانی موردبحث است.

دلایل مهم ریزش موی زنان

عوامل ارثی و ژنتیک

مهم ترین علت ریزش مو زنان در جهان ریزش مو و بیماری های ارثی است که روی مردان و زنان به یک نسبت تاثیر می گذارد. به این وضعیت آلوپسی آندروژنیک می گویند. الگوی آلوپسی آندروژنیک در مردان و زنان متفاوت است. الگوی ریزش موی مردان معمولا در خط جلویی پوست است که به تدریج به عقب میروند اما الگوی ریزش مو زنان با نازک شدن موها مشخص می شود.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در زنان می باشد. پزشکان پوست معتقدند که هورمون ها نقش مهمی در چرخه رشد مو دارند. استروژن ها (هورمون های زنانه) به خانم ها کمک میکنند تا موهایشان در فاز رشد قرار بگیرد. زمانی که اختلالی در غدد درون ریز بدن اتفاق بیفتد، می تواند منجر به ریزش مو شود، مانند سندروم تخمدان. البته این مسئله تا حد زیادی به ژنتیک نیز بستگی دارد. اگر شما به صورت ارثی ریشه های مو حساسی دارید، ممکن است اختلالات هورمونی بیش از حد روی رشد مو تاثیر منفی بگذارد.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس

اضطراب

بعضی از افراد از ما میپرسند که چطور یک عامل روحی و خارجی می تواند باعث ریزش مو شود؟ استرس باعث افزایش سطح آندروژن می شود که این خود به ریزش مو دامن میزند. اضطراب همچنین مشکلاتی مانند شوره سر، اختلال در عادات غذایی و سیستم گوارش میشود که تمام این مشکلات در نهایت منجر به ریزش مو در زنان خواهد شد.

زایمان

خانم های زیادی پس از زایمان با ریزش مو رو به رو می شوند. یکی دیگر از دلایل ریزش مو می تواند یک بحران روحی و پر استرس مانند طلاق یا مرگ یکی از عزیزان شما باشد.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس شیمی درمانی

کمبود آهن و کم خونی

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو در زنان کمبود آهن است. آهن نقش مهمی در رشد مو دارد زیرا پروتئین های مو را تولید می کند. برای تشخیص اینکه شما کمبود آهن دارید یا نه باید آزمایش خون بدهید و نتیجه را به پزشک متخصص بسپارید.

کم کاری و پرکاری غده تیروئید

اکثر خانم هایی که ریزش مو دارند، با مشکل عدم تعادل غده تیروئید نیز دست و پنجه نرم میکنند. غده تیروئید تولید پروتئین و اکسیژن داخل بافت ها را کنترل و از این راه متابولیسم بدن را تنظیم میکند. کم کاری یا پرکاری تیروئید روی ریشه های مو تاثیر گذاشته و حتی ممکن است منجر به کم خونی شود و همان طور که پیشتر گفتیم کم خونی نیز یکی از دلایل مهم ریزش مو زنان می باشد. مطالعه مقاله ریزش موی ناشی از تیروئید مجله مهتاطب، خالی از لطف نیست.

کاهش وزن شدید

وقتی شدیدا وزن کم می کنید، پس از چند هفته با ریزش مو شدید نیز رو به رو خواهید شد. اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، بدن به حرف ما گوش نمیدهد، یعنی بدن وقتی مواد مغذی و مورد نیاز خود را نتواند از تغذیه به دست بیاورد، به ریشه های مو حمله می کند.

افزایش سن

سن فقط یک عدد نیست! با افزایش سن، بدن خانم ها دچار تغییرات زیادی از جمله یائسگی می شود. یائسگی یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو در زنان می باشد. خانم های عزیز باید درک کنند که هر چقدر سن آنها افزایش میابد، موها نیز پیرتر و نازک تر می شوند و این کاملا طبیعی است.

مراقبت از مو

اقدامات آرایشی و زیبایی که بر روی موها انجام میدهند مانند رنگ مو، اکستنشن مو، اتوی مو و غیره با گذشت زمان می تواند منجر به ریزش مو ختم شود. وقتی یکی از فولیکول های مو آسیب ببینید دیگر از آن هیچ مویی رشد نمی کند. وجود تعداد زیادی از فولیکول های آسیب دیده می تواند باعث کچلی دائمی شود. با ایجاد تغییراتی در سبک مراقبت از موی فر خود می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

درمان سرطان

چند هفته پس از شیمی درمانی یا برخورد اشعات به سر و گردن، ممکن است همه یا بیشتر موها از بین برود اما جای نگرانی نیست، زیرا معمولا چند ماه پس از اتمام شیمی درمانی یا پرتو درمانی، موهای سر دوباره رشد می کنند. همچنین پزشکان نیز به کسانی که سرطان خود را درمان کرده اند داروهایی برای رشد مجدد مو پیشنهاد میدهند.

منبع: کلاه گیس

پیکرتراشی چیست و به چه روش هایی انجام می شود؟

 

پیکر تراشی یکی از راه هایی است که از طریق آن به لاغری دلخواه خود می رسید ما در این مقاله برای شما تمام نکاتی که باید برای پیکر تراشی مد نظر داشته باشید را گفته ایم که بدانید قبل از انجام این کار باید چه کار کنید و امروزه پیکر تراشی یکی از جراحی هایی است که بیشتر افراد از آن برای زیبایی اندام و کم کردن وزن استفاده می کنند و در میان مردم خیلی طرفدار دارد به همین دلیل برای شما هدف از پیکرتراشی با روش های مختلفی که مورد استفاده قرار می گیرد را نام برده ایم و توضیح داده ایم که بدانید کدام روش مناسب شما است.

پیکرتراشی چیست

لیپوماتیک یا پیکر تراشی یکی از عمل های زیبایی است که برای کاهش دادن چربی های اضافی موجود در نقاط مختلف بدن انجام می شود و امروزه پیکر تراشی هم در کنار سایر عمل های زیبایی مثل کاشت مو ، جراحی زیبایی بینی ، لیزر مو های زائد در بین مردم رواج یافته است و بیشترین نوعی که از پیکر تراشی در بین مردم کاربرد دارد تراشیدن چربی های شکم و پهلو است اما بیشتر به دلایل پزشکی این کار را انجام می دهند و پیکر تراشی چند روش مختلف دارد که در کلینیک های پزشکی مجاز استفاده می شوند.

بیش تر بخوانید: یبوست بعد از عمل لاغری

اهداف و تفاوت جراحی های لاغری و پیکر تراشی

جراحی لاغری در واقع هدف اصلی بهبود مستقیم ظاهر بیمار نیست. بلکه هدف اصلی هدف کاهش اشتها و کالری دریافتی و کمک به کاهش وزن و بهبود بیماریهای فرد است. بیماریهایی مانند دیابت بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بعد از انجام جراحی لاغری به میزان قابل توجهی کنترل می شوند. اما در مقابل هدف اصلی پیکرتراشی دستیابی به بدن با فرم ایده‌آل بوده و هیچ ارتباطی با بهبود سلامت فیزیکی ندارد.

بیش تر بوانید: جراحی لاغری

پیکرتراشی با لیپوساکشن

پیکرتراشی با لیپوساکشن یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین روش های پیکر تراشی بدون جراحی می باشد که در میان بسیاری از زیباجویان کاربرد و تقاضای بسیار بالایی دارد به گونه ای که به وسیله آن می توان چربی های زائد نواحی دلخواهی از بدن را از  از بین برد؛البته که باید در نظر داشته باشید که این چربی های زائد اگر در حجم زیاد و نواحی گسترده  ای از  بدن ذخیره شده باشند،از طریق لیپوساکشن قابل درمان نیستند.

به طور کلی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی های موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای کسانی که از اندام نسبتاً مناسبی برخوردار می باشند و قصد دارند به وسیله پیکرتراشی با لیپوساکشن به کانتورینگ اندام خود بپردازند انتخابی مناسب است؛حال باید در نظر گرفت که liposuction تنها مناسب افرادی است که پس از انجام این عمل شرایط ورزش روزانه و رعایت رژیم غذایی مناسب را دارا هستند، چرا که در صورت عدم رعایت این موارد چربی های کسرشده  ی بدن از طریق لیپوساکشن می‌تواند مجدداً به سرعت جایگزین گردد.

بیش تر بخوانید: جراحی اسلیو معده

پیکرتراشی با لیپوساکشن از طریق ایجاد برشی کوچک در ناحیه مدنظر و به وسیله لوله های مخصوص به نام کانول صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که این لوله به یک دستگاه مکش قوی متصل می باشد و چربی های زائد از طریق مکش این دستگاه از بدن فرد خارج می شود.باید این نکته را در نظر داشت که چربی های خارج شده از بدن به این روش قابل تزریق و استفاده مجدد برای ناحیه دیگری از صورت و یا بدن بیمار نمی باشند، چرا که از کیفیت بالایی به منظور تزریق مجدد برخوردار نیستند؛همچنین باید بدانید که لیپوساکشن برای درمان مشکلات افرادی که به دلیل بیماری از وجود توده های چربی در درون بدن خود رنج می برند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان با تایید و تشخیص پرشک از روش لیپوساکشن برای کاهش حجم و خارج نمودن چربی های موجود در بدن بیمار استفاده نمود.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

عمل جراحی پروستات چگونه است

 

یکی از بیماری های شایع در بین مردان ، بیماری پروستات است. انواع بیماری پروستات که در سایت ایران عسل به آن اشاره شده است. یکی از راهکارهایی که با آن به درمان پروستات می پردازند ، جراحی است. جراحی پروستات عوارض زیادی دارد که یکی از آن ها تاثیر بر عملکرد جنسی در مردان می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پروستات در خانه

-          در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک بدنی داشته باشید و از نشستن طولانی مدت (بیش از دو ساعت) خودداری کنید.

-          هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از بروز یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود، مگر اینکه پزشک تان نظر دیگری داشته باشد.

-          مایعات زیادی بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آبمیوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه سیاه) و الکل خودداری کنید.

-          مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه، از لگن آب گرم طبق نظر پزشک استفاده کنید.

-          هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفگترها و کنترل ادرار کمک می کند.

-          تا مدتی ممکن است بی اختیاری ادرار داشته باشید. این امری طبیعی است. بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

-          هشت هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

برای چه کسانی باید جراحی پروستات انجام گیرد؟

-          افرادی که دچار بزرگی خوش خیم غده پروستات هستند و این امر موجب عفونت های عود شونده ادراری در ان ها شود.

-          افرادی که مشکل بزرگی پروستات ان ها باعث بروز ادرار خونی (هماچوری) شده است.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها باعث ایجاد فشار بر روی مثانه شان شود و در نتیجه به نارسایی کلیه منجر شود.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها سبب مشکلات ادراری همچون شب ادراری و… شود به طوری که فعالیت های روزانه ان ها را دچار اختلال کند.

جراحی پروستات چه عوارضی دارد؟

عمده ترین و شایع ترین عوارض بعد از عمل جراحی پروستات بی اختیاری در ادرار و ناتوانی در نعوظ است. همچنین این جراحی ممکن است عوارض و خطرات دیگری نیز به همراه داشته باشد:

تغیرات ارگاسمی: بیمار پس از جراحی نیز همچنان لذت جنسی و ارگاسم را تجربه خواهد کرد ولی دیگر مایع منی ترشح نمی شود.

نا باروری: به دلیل انکه غده ی پروستات وظیفه ی ترشح مایع حاوی پروستات را در بدن اقایان دارد، پس از جراحی پروستات و با برداشته شدن این غده، بیمار قدرت باروری خود را از دست می دهد.

تغیر طول الت تناسلی: با خارج کردن غده ی پروستات مجرای پیشاب نیز کمی کوتاه تر می شود که این امر ممکن است سبب کوتاه تر شدن الت تناسلی نیز بشود.

راهنمای کامل انتخاب و خرید کلاه گیس مردانه

 

کلاه‌گیس، گیسوی مصنوعی است که اغلب از مو ساخته می‌شود و کلاه گیس مردانه و زنانه، مردان و زنان کم‌مو یا بی‌مو آن را مانند کلاه بر روی سر قرار می‌دهند. کلاه گیس ممکن است به صورت کامل بوده و روی سر قرار گیرد و یا اینکه تارهای مو بصورت تک به تک و یا دسته‌ای به روش‌های گوناگون مانند چسب، کلیپس، مواد اتصال‌دهنده، بافتن و غیره به موهای قبلی فرد و یا پوست سر متصل گردند.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی است که روی آن از مو تشکیل شده است. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , طاسی, شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزیین.

·         بهتر است بدانید يکی از راه های پوشاندن ظاهری طاسی سر استفاده از کلاه گیس می باشد.

·         یکی از معایب کلاه گیس کامل اين است که هر لحظه امکان افتادن آن رفته و لذا فرد از ترس و مسخره شدن توسط ديگران همواره مضطرب و نگران می باشد.نمايش فيلم های کمدی با همين مضمون بر اين مطلب دامن می زند.

·         فرد دارای اين مدل کلاه گيس نمی تواند در مکان هايی مانند استخر، مناطق بادخيز و غيره حضور داشته باشند

·         در مواقعی که موهای کلاه گيس توسط کليپس به موهای قبلی فرد متصل شده  باشد،

·         کشش مداوم وارده به موهای موجود شخص باعث می شود که در درازمدت منطقه فوق دچار طاسی نیز شود.

·         حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس بشمار می‌آیند.

·         اما اگر بهداشت موهایی که در آرایشگاه‌ها برای اکستنشن استفاده می‌شود رعایت نشده باشند،

·         امکان انتقال بیماری‌های پوستی و حتی شپش از آن‌ها نیز وجود دارد.

·         طبق نظر متخصصان استفاده از کلاه گیس فقط در مواردی درست می باشد که طاسی سر فرد بسیار شدید و وسیع و بانک موهای پشت سر وی همضعیف و کم باشد، یعنی امکان انجام عمل کاشت مو به طور طبیعی وجود نداشته باشد.

عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید کلاه گیس

هنگامی که می‌خواهید کلاه‌گیس انتخاب کنید، باید به ۵ عامل مهم زیر توجه کنید:

·         سبک کلاه‌گیس؛

·         بلندی موهای آن؛

·         بافت یا مدل موها؛

·         رنگ موها؛

·         و اندازه کلاهک.

جمع‌بندی

اگر موهایتان ریخته است یا از آرایش هرروزه موهایتان خسته‌اید و موهای آماده می‌خواهید، اگر دوست دارید از موهای اصلی‌تان درمعرض محصولات آرایش مو مخصوصا ابزارهای حرارتی محافظت کنید یا صرفا دنبال تنوع هستید، کلاه‌گیس راه‌حل مناسبی برای شماست. کلاه‌گیس‌ها انواع مختلفی دارند؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس باید دقت کنید. آنها که از موهای واقعی انسان ساخته شده‌اند، طبیعی و بادوام هستند و می‌توانید آنها را به هر مدلی که دوست داشته باشید دربیاورید. آنهایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند ارزان‌ترند و بنابراین اگر بودجه کمی دارید برایتان مناسب هستند. اگر هم چیزی می‌خواهید که نگهداری از آن آسان‌تر باشد، موی مصنوعی بهتر است. در این مطلب سعی کردیم به شما در انتخاب، خرید و نگهداری از کلاه‌گیس کمک کنیم. اولویت‌هایتان را مشخص کنید و سپس بهترین کلاه‌گیس مناسب خودتان را بخرید و لذت ببرید.

تشخیص سرطان پروستات

 

غده پروستات یک غده هورمونی است که در گردن مثانه و در اطراف مجرای ادراری وجود دارد، وظیفه اصلی غده پروستات ساختن مایع منی است. مایع منی مایع مغذی اسپرم ها می باشد. سرطان پروستات ممکن است هر رده سنی را درگیر نماید، اما اشخاص بالای 50 سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند. سرطان پروستات مانند هر سرطان دیگر علائمی دارد، بارزترین علامت ابتلا به سرطان پروستات سختی دفع ادرار، احساس درد هنگام دفع ادرار، ادرار بریده بریده، فشار یا قطر کم ادرار، ناتوانی جنسی، بی اختیاری ادراری، ورم غده پروستات، عفونت ادراری، خون در ادرار، خون در مایع منی، احساس درد در ناحیه کمر و لگن و احساس نیاز به دفع ادرار مکرر می باشد. توصیه می شود در صورت مشاهده هر کدام از علائم مذکور فورا جهت انجام آزمایش های تشخیصی نزد پزشک مراجعه نمایید.

پروستات در بدن ما چه می کند؟

وجود پروستات آنچنان برای ادامه زندگی عادی ضروری نیست ، اما برای روند تناسل (تولید مثل) به آن نیاز مبرم داریم. همانطور که می دانید وظیفه پروستات در بدن ،تولید و ترشح مایع منی سالم می باشد که دارای شرایط مناسب و قوام کافی جهت انتقال و بقای اسپرم در طول فرآیند هدف لقاح باشد.

پروستات به صورت عمومی در دوران نوجوانی و تحت کنترل هورمون مردانه تستوسترون و محصول جانبی آن دی هیدروتستوسترون (DHT) رشد می کند. تستوسترون عمدتاً در بیضه ها ساخته می شود ، اما مقدار کمتری از آن نیز در غدد فوق کلیوی ساخته می شود.

بیماری سرطان پروستات

پروستات یک غده به اندازه گردو است که قسمتی از مجرای ادرار را احاطه کرده است. به عبارتی دیگر، پروستات لوله‌ای است که ادرار و اسپرم را حمل می‌کند. کارکرد اصلی پروستات تولید مایعاتی است که اسپرم در آن شناور است. اسپرم در بیضه‌ها تولید می‌شود که حامل هورمون اصلی مردانه یعنی «تستوسترون» است. در دوران بلوغ، تستوسترون رشد و عملکرد پروستات را تحریک می‌کند و به تولید مایعات برای اسپرم‌ها کمک می‌کند.

در حین رسیدن به اوج مرحله جنسی، ماهیچه‌های پروستات محکم می‌شوند تا مایع منی را از طریق مجرای ادرار و از طریق آلت تناسلی بیرون بریزند (انزال). مجرای ادرار همچنین مملوء از بیشاب است که توسط کلیه‌ها ساخته شده و در مثانه ذخیره می‌شود. هنگامی که آلت تناسلی مردانه آماده مقاربت می‌شود، جریان ادرار از مجرایش مسدود می‌شود و این اطمینان را می‌دهد که فقط مایع منی است که در ارگاسم انزال می‌شود.

معاینات بالینی غده پروستات

معاینه انگشتی یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات می باشد. در این روش از طریق مقعد اندازه و سفتی غده پروستات بررسی می شود. در صورتی که غده سرطانی باشد، این غده بسیار سفت می گردد.

آزمایش ادرار به منظور بررسی وجود خون یا عفونت ادراری

انجام آزمایش ادرار به منظور چک کردن وجود خون در ادرار یا وجود عفونت ادراری، یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات است. می توان گفت 10 درصد از اشخاصی که از تورم پروستات رنج می برند دارای نارسایی کلیه می باشند. لذا ادرار توسط لوله های ادراری به کلیه برگشته و باعث افزایش میزان کراتین و اوره می شود.

کلاه گیس زنانه چیست؟

 

خرید کلاه گیس زنانه یکی از معظلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. انتخاب یک کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ صورت کاری بس دشوار است

خانم‌ها به طور ذاتی به زیبایی و زیبا دیده شدن علاقه‌ی زیادی دارند؛ به همین دلیل همواره در تلاشند که از بهترین لوازم آرایشی و بهترین لباس‌ها استفاده کنند. می توان گفت به طور کلی مو نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهر و تیپ و استایل افراد خواهد داشت. به گونه‌ای که آقایان و خانم ها به این بخش مهم از ظاهر همواره توجه دارند و به خصوص خانم ها در تلاشند که حداقل چند ماه یکبار و یا سالیانه موهای خود را رنگ کنند تا تغییر زیادی در ظاهرشان ایجاد شود. منتهی احتمالا شما عزیزان در مورد عوارض احتمالی رنگ کردن زیاد مو اطلاعاتی در اختیار داشته باشید، پس چه بهتر که این کار را سالی یک بار انجام دهید یا اگر هم تمایل بسیاری به تغییر ظاهر خود از طریق عوض کردن رنگ موهایتان دارید می‌توانید از کلاه گیس زنانه استفاده کنید.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

شیوه مراقبت از پوستیژ زنانه

برای مراقبت و شست و شوی کلاه گیس زنانه بخصوص کلاه گیس زنانه طبیعی نیاز به وسواس خاصی می باشد. شست و شوی کلاه گیس زنانه همانند شست و شوی موی طبیعی است. اگر می خواهید تعدا شست و شو را کم کنید، سعی کنید که کلاه گیس را در مقابل ذرات گرد و غبار محافظت کنید. برای نمونه چنانچه شما مراقبت را به خوبی انجام دهید، هر 2 الی 6 ماه یکبار شست وشو کفایت می کند.

به هنگام خرید کلاه گیس نحوه مراقبت و شست و شوی آن نیز توضیح داده خواهد شد و یا به صورت توصیه هایی در بروشور شرح داده می شود. اما در مجموع برای شستن کلاه گیس از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن گیاهی استفاده می شود.  در برخی موارد دیده می شود که برای انواع کلاه گیس ها شامپوهای خاصی توصیه می کنند. کلاه گیس ها ظرافت خاصی دارند از این رو آن را به طور معمول با آب ولرم مایل به سرد می شویند.

اندازه‌های مختلف کلاه گیس زنانه:

کلاه گیس زنانه کوتاه: این مدل از کلاه گیس ها برای افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند بسیار پر کاربرد خواهد بود، بلندی آن ها هم تا زیر گوش و یا روی گردن می باشد.

کلاه گیس زنانه متوسط: اگر جزو آن دسته از خانمهایی هستید که نه به موی بلند علاقه دارید و نه به موی خیلی کوتاه، پیشنهاد ما به شما خرید کلاه گیس متوسط می باشد؛ که اندازه آن هم تا روی شانه و یا تا حدی پایین‌تر خواهد بود.

کلاه گیس زنانه بلند: عده ای هم بر این عقیده اند که زن بودن یعنی موی بلند داشتن. در نتیجه ترجیح می‌دهند که همواره موهایشان بلند باشد و یا اینکه اگر از کلاه گیس زنانه استفاده می‌کنند خرید مدلهای بلند را ترجیح می‌دهند. اندازه این کلاه گیس ها تا روی کمر و یا زیر باسن می باشد.

در خرید کلاه گیس دقت کنید

 

کلاه گیس در واقع مجموعه موهایی است که بر روی یک تکه پارچه و یا تور دوخته می شوند و به وسیله یک کش در دور تا دور آن بر روی سر محکم خواهند شد. کلاه گیس می تواند دغدغه افرادی را که نیاز به موهای بلند دارند اما موهای آنان شکننده و کوتاه است، را برطرف سازد.

برای افرادی که تحت درمان هایی چون شیمی درمانی هستند یا به صورت مادرزادی، موهای کم پشتی دارند، این راه حل می تواند مفید واقع شود. اما چگونه می توان یک کلاه گیس خوب تهیه کرد که با نوع و فرم صورت نیز همخوانی داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع کلاه گیس ها و نکات مهم در خرید کلاه گیس زنانه صحبت نماییم. با ما همراه باشید.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی است که روی آن از مو تشکیل شده است. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , طاسی, شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزیین.

پروتز مو با کلاه‌گیس چه تفاوتی دارد؟

پروتز مو با پوستیژ مو (کلاه‌گیس) متفاوت است. تفاوت اصلی این دو با یکدیگر، در شیوه ساخت،‌ مدل آن‌ها و دیگر ویژگی‌هایی است که هر یک از آن‌ها دارند.

در روش پروتز مو شبکه‌ای شبیه‌سازی شده از پوست سر انسان ساخته و تارهای مو طبیعی روی این توری مشبک کاشته می‌شود و نصب آن در عرض چند ساعت انجام می‌شود. جنس تور ضدحساسیت در ساخت بیس پروتز مو به گونه‌ای است به راحتی و بدون ایجاد احساس ناخوشایند بر روی سر قرار می‌گیرد و بیماران کلاه گیس شیمی درمانی و افراد مستعد به انواع حساسیت پوستی به‌راحتی می‌توانند از پروتز مو استفاده کنند.

بافت طراحی شده برای بیس امکان اکسیژن‌رسانی به پوست کف سر را فراهم کرده و به موهای جدید اجازه می‌دهد به سادگی از منافذ موجود بر روی بیس عبور کرده و به رشد خود ادامه دهند.

در کنار تمامی این مزایا، کوتیکول به کار رفته در روش پروتز مو، ظاهری طبیعی به آن بخشیده و به شما اجازه می‌دهد بدون محدویت و نگرانی به تمام امور روزانه خود و حتی ورزش‌هایی مثل شنا بپردازید. همچنین میزان تراکم مو، مدل و رنگ مو با توجه به موی طبیعی افراد و سلیقه مشتری انتخاب می‌شود و در استفاده از سشوار، اتوی مو و سایز ابزارهای حالت‌دهی به موها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

استفاده از پروتز مو نیاز به هیچ‌گونه شرایط خاصی ندارد و برای همه افراد در همه سنین و در هر شرایطی قابل انجام است. علاوه بر این پروتز مو یک روش نیمه دائمی محسوب می‌شود و شما با یک‌بار نصب می‌توانید برای 2-3 هفته بدون نیاز به تعویض چسب پروتز با خیال راحت به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

ساختمان یک کلاه گیس

چیزهای مهمى که در هنگام خرید کلاه گیس باید در نظر بگیرید:

·         چه مدتی کلاه گیس پوشیده می شود؟ چه مدت زمان در روز استفاده می شود؟

·         آیا فردی گرمایی هستید ؟

·         آیا می خواهید کلاه گیس طبیعی به نظر برسد ؟

·         آیا پوست سر حساسی دارید؟

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 صفحه بعد
<-blogads->